Koripallo.com

JOEN SUU

Viestejä
19 541
Vs: JOEN SUU

Perhanan Veseli!! Pilasi suomalaisten kolmoisjuhlat.

Eipä tässä muuta.

Paitsi että huomenna töihin. Saakeli soikoon.
 
Viestejä
19 541
Vs: JOEN SUU

Ai niitä lomia voi itse aikaistaa ja muutella miten vaan. Hyvä on työpaikka.

No mene vaan sinne Lappiisi. Kuinka pitkään siellä oleilet? Vai jäätkö ihan pysyvästi.....

Rankkaa on ollut töissä. Tänäänkin kastuin lähes läpimäräksi, kun oltiin kasaamassa ja asentamassa Lappsetin leikkikenttäkalusteita. Sadetakki oli, mutta eihän se riittänyt, kun satoi kissoja ja koiria ihan.

Huomenna jatkuu ja kun on kaivinkone tilattu, niin ei auta, vaikka sataisikin. Vaan eihän tuo sade vielä kovin kylmää ollut. Se vesi meinaan.
 
Viestejä
5 781
Vs: JOEN SUU

No niin, hieno päivä taas alkamassa. Kohti uusia täyttymyksiä suuntaa hän, hop hummani, hop!
 
Viestejä
19 541
Vs: JOEN SUU

Lähdetään kohta eukon kanssa yhden tuttavapariskunnan kesämökille ja ollaan yötäkin siellä.

Saapi nähdä, miten ilimoja riittää.

Pari tuntii kävin äsken pilkkomassa puita. Taisi olla tämän kesän viimiset.
 
Viestejä
5 781
Vs: JOEN SUU

Jees, ei hölmömpi päivä ollenkaan näpyttelee hän. Mikäs tässä on röhkiessä, röh vaan!
 
Viestejä
1 596
Vs: JOEN SUU

Ruoan jälkeen mietin mitä ottaisin jälkiruoaksi. Ennen siirtymistä terveellisiin elämäntapoihin olisin ottanut tuhdin annoksen suklaata. Nyt päädyin terveellisesti hienoon konjakkiin.Pitkään aikaan en ole sitä nauttinut, vaikka sitä runsaasti onkin. Saa nähdä joudunko koukkuun. Tuskin, koska kohta varmaan unimatti kutsuu.
 
Viestejä
5 781
Vs: JOEN SUU

Millaista on terveellisesti hieno konjakki miettii hän? Mutta siitäkin selvinnee kaiken kirkastuessa.
 
Viestejä
19 541
Vs: JOEN SUU

Tutkittu on, että kaikki alkkomahooli on terveydelle hyväksi.

Juu. Viikko takana töissä loman jälkeen ja raskastahan se oli. Mutta kaiken sitä kestää, kun esimies, eli minun tapauksessani nainen, kehuu jatkuvasti. Sitä alkaa tuntua siltä, että on korvaamaton. No sen näkee sitten vajaan kolmen vuoden kuluttua.....

Eukko taas oman lomansa jälkeen iltavuorossa. Muistaakseni sillä on neljä iltavuoroa peräkkäin, joten rauhassa tässä saa elpyä. Paitsi oli laittanut lapun keittiön pöydälle, että IMUROI! No minä kuuliaisena perheen pään alamaisena tottelin.

Nyt aion pitää tipattoman viikonlopun ja valkaista nenäni. Yhden oluen vaan olen vasta ottanut ja meinasin illalla rillatakin mökissä ja kenties punkkua hieman maistan pikkusormi pitkällä.....Mutta huomenna lupaan olla pahemmin ottamatta. Korkeintaan muutaman loivennuksen. Pitäähän sitä jaksaa muutamia pelejä tiirailla....

Vaan olinpa taas aamulla huuli pyöreänä, kun luin lehdestä, että konkurssifirma nimeltä Suomi, ottaa taas lisävelkaa budjetin kattamiseksi. On ministerit tainneet ottaa oppia muutamista nimeltä mainitsemattomista urheiluseuroista......

Mistä helkkarista sitä velkaa valtiot oikein ottavat, kun mulla on oikeasti sellainen käsitys, että kaikki valtiot ovat velkaa ja lisää ottavat. No minähän en olekaan minkään pankin ekonomisti, joten en voikaan noin vaikeita asioita ymmärtää. Eli missä sitä vapaata rahaa oikein on saatavilla. Minäkin haluaisin, sillä onko kukaan kuullut, että valtion velkaa maksettaisiin takaisin? En minäkään haluaisi takaisin maksaa.....lisää vaan.

Se siitä taloudesta.

Mutta kävin äsken kaupassakin ja soin itselleni hiukan herkutteluasioitakin. Lakupussin ostin ja paketin Pirkan mansikkatuutteja. Kaupan pihassa oli loimulohen myyjäkin, mutta kilohinta oli 36 euroo ja mulla taskussa vain kaksi ja puoli euroo, niin ostamatta jäi.

Miten muuten loimutettu lohi voi olla niin kallista? Ryöstöä, sanon minä.

Onkohan wimpula enää sielun- ja etenkään ruumiinvoimissa siellä Laplandiassa? Vai joko maksa on poksahtanut taikka haimatulehdus yllättänyt.....

Veke on kuulemma nakkibussin kyydissä, joten emme tapaa häntä vähään aikaan.

Siellä ne muutkin pojat Pil...paossa vaan Senjo-Riittoja pyörittelee. Onneksi meikäläinen on tällainen kotihiiri, niin ei tarvitse morkkishiessä niin usein pyöriskellä......

Tsup!
 
Viestejä
19 541
Vs: JOEN SUU

Rillattu on ja sauna tulilla. Yksin pittää immeisen olla. Ei viitsi naapureritakaan kylään kutsua, kun eukko kuitenkin tulee jo heti yhdeksän jälkeen ja ei sillä työpäivän jälkeen se huumorikaan ihan herkässä ole.

Joten kohta löylyihin. Viikon parta pois ja pari fingerporillista Malipuu ja sitten lukemaan sitä kirjaa, JG 26, Kanaalin ässät. Ok kirja kyllä. JOE suosittelee sotahistoriasta kiinnostuneille. Vaan onkohan täällä kpcomissa muita siitä kiinnostuneita? Raappa kyllä voisi olla, kun tuntuu kovin isänmaalliseltakin......

Nää kingijamesit, no-pässi-luukit ja röörikset, siis sivarit eivät ainakaan siihen ryhmään kuulu. Mitähän pojat tekevät, kun Puuttinin panssarit tulevat. Pakkoon Ömeerikkaan.....

No onneksi me muut intin käyneet vedämme sen vanhan sadeviitan päälle ja kaivamme suojapoteron. Tetsarit päälle tietenkin ja Rynkky puhdistetaan varastorasvasta. Se muuten on varma asia, että rynkkyjä riittää kaikille. Ei tarvitse kivillä eikä lumipalloilla vihulaisia heitellä, kuten Talvisodassa Marokon Kauhun komppaniassa.....

Saunaan nyt.

Päivitän vielä, jollen töllää....
 
Viestejä
5 781
Vs: JOEN SUU

Vai tommottiis ja semmottiis. Mistäs muuten oot kupoliisi saanut, että Putiini olis tästä surullisten laulujen maasta kiinnostunut? Täällä kun ei ole mitään muuta, kuin puita.

Meinaat, että se haluaisi huostaansa lauman mielensä pahoittajia? Juupa juu. Vaikka mistäpä sitä Kremlin kiemuroista tietää, kun ei tunnu hommissa olevan välillä päätä, eikä häntää.
 
Viestejä
1 734
Vs: JOEN SUU

Haades on oikeassa. Tämä velkainen kansa, joka tekee lyhyttä työpäivää ja jolla ei ole öljyä tai kaasua. Paitsi suolikaasua. Tyhmähän se Puuttini on, jos tämmöistä maata alkaisi ensimmäisenä valtaamaan.
 
Viestejä
1 596
Vs: JOEN SUU

Enpä ole koskaan tänne näin aikaisin kirjoitellut. Normaalia terävämpi olotila johtuu siitä, että emäntä lähdössä työkavereiden kanssa Tallinnaan. Pitäähän sitä aamupala laittaa matkalaiselle. Ja tiskata astiat.

Älä Joe huolehdi. Kyllä täällä Noljakassa ollaan edelleen. Nuo pesispelit estävät ulkomaanmatkailun. Pitää tyytyä tv:n tarjontaan. No todennäköisesti tämän illan pelikin jää näkemättä, kun lahjakkaasti jo kuorsaan. Turha sitä merta edemmäs on nukkumaan mennä.

Olen erittäin huono syömään sieniä ja vielä vähemmän metsässä niitä jahtaamaan. Nyt on pakko kuitenkin illalla jotain kanttarelleista laittaa, kun työkaveri niitä ison pussin toi. Voi tätä stressiä.
 
Viestejä
19 541
Vs: JOEN SUU

Minäkin nukahdin illalla lahjakkaasti. Mutta tätä iltaa ei saa missata millään verukkeella. Ei edes nukkumisella.

Pari tuntii pinosin klapeja ja kohta jatkuu. Vähä hankasin leipäpalalla kaulaa sisäpuolelta. Ja olihan mulla vielä jäljellä nakkisoppaa, jonka tein muistaakseni jo maanantaina. Hyvää se vielä on. Jäikin vielä monelle aterialle.

Jaa että mitäkö Puuttini meiltä haluaisi? Jos ei muuta niin metsät. Mistäs minä sitten puita teen? Suikkapäät kun kuitenkin ovat vahdissa joka palstan kulmalla.....

Mutta katellaan ja etenkin kuunnellaan. Meinaan jos telaketjujen kirskuntaa alkaa Ilomantsista päin kuulua, niin tietää varustautua. Ainakin puukko pitää teroittaa ja kirves tietenkin. Niin ja ilmakivääriin hommata pateja riittävästi.

Nyt takaisin töihin. Hop, Hop!
 
Viestejä
5 781
Vs: JOEN SUU

Kaikkeen sitä ryhtyy, mutta joskus tämäkin on hoidettava. Kuopukselle pitää saattaa vanha läppäri toimintakuntoon softan ja muun osalta, vehje on ollut päällä jotain pari vuotta sitten viimeksi.

Ja kun on vanha laite, on se hidas. Päivitystä toisen perään toistensa päällä ja vähän väliä pitää käynnistää rauta uudelleen. Kun muu on ajantasalla, pitänee vanha xp-käyttis betoniaita toimimaan vaikka Ubuntun sisään.

Saas näkee kauanko tähän menee, kun ei noita laitteen sisäisiä prosesseja voi millään ruoskallakaan nopeuttaa.

Ja ennen yhtä peliä tämän touhun lomassa lienee yksi personaali treeninki vedettävä yhdelle kohteelle.

Olkoon voima kanssanne, mitä sitten teettekin!
 
Viestejä
19 541
Vs: JOEN SUU

Ne ne onkin nuo noitalaitteen sisäiset prosessit joskus hankalia.

Minä katselen toisella silmällä veikkausteeveetä, toisella kädellä teen ruokaa ja äsken nousin päikkäreiltä vain toisella jalalla....
 
Viestejä
19 541
Vs: JOEN SUU

Tällä hetkellä mulla on erittäin tasapainoinen olo.

Huomenna perjantai, viikonloppu ja pääsee katsomaan lentistä. Sitä meikäläisen rakasta lajia, jota hieman muutamana vuosikymmenenä ennen pelasinkin.

Vaan onkos ne Veket, Isot Joet ja kumppanit siellä Pilpaossa? Nakkibussin kyydissä? Täällä on niin hiljaista.

Tosin Wimpulan puuttuminen näkyy täällä aina kaikessa. Tietty siellä Lapissa pitää omaa shoutaan ja heinäkenkiä vikittelee. Ainakin naisia.... On se sommoinen naistenmies, vaikka ei kovin komea kyllä. Mutta naisethan on aina tykänneet rentuista.....
 
Viestejä
19 541
Vs: JOEN SUU

Sain kortin eilen wimiltä sieltä Lapin perukoilta. Hyvässä kunnossa se on vielä ja tulee vasta syksymmällä takaisin. Toki silloin varmasti jo huonommassa hapessa.....

Nyt mulla alkaa kohta koiravahti. Ei siis se pimeävartiovuoro sadekelissä, kuten sota-aikaan sukellusveneissä, vaan ihan oikeasti pitää taas muutama tunti vahtia tytön laporatorionnoutajaa.

Satutti vielä eilen illalla jalkaansa jonnekin ja klenkkaa. Se koirakin. Itsehän olen klenkannut näillä polvilla jo parikymmentä vuotta.

Iltapäivällä on vielä lähdettävä metsään ajamaan pari kuormaa koivurankoja tekolaanille. On muuten meidän pihassa klapipinoja. Kohta ei tarvitse nurmikkoa ajaa ollenkaan, kun kaikki on pinojen alla.....Ostaiskohan Joka...eikun joku?
 
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös