Koripallo.com

JOEN SUU

Viestejä
19 540
Vs: JOEN SUU



Minähän en suutu en sitten mistään.

Joo. Kiinnittele vaan kaikki hyllyt ja hyllyköt kiinni. Se on oikein.

Enhän minä mitään pahaa. Kunhan vain yritin selittää, että hyllyjä on niin monenlaisia ja kaikkia ei kiinnitetä. Minäkin olen töissä kasaillut ja asentanut niitä paljon.

JOE pyytää kiltisti anteeksi lautturilta. Toivottavasti tämä kauhea välikohtaus ei aiheuta sitä, ettet vie tulevaisuudessa minua virran yli lainkaan.....
 
Viestejä
5 781
Vs: JOEN SUU

No worries Joe, ja kyllä mäkin hyllyjä tunnen. Yhdessä duunissa meillä oli varastotilat aika suuret ja sinne tuli välillä lavatolkulla tavaraa. Logistiikka oli mun heiniä monen muun jutun ohella ja siellä vierähti kymmenen vuotta menneisyydessä. Tuon periodin aikana muutaman myymälän sisältökin rakennettiin asiakas- ja varastotiloja myöten (ei siis remppareiskoina) ja on jopa todella tuttua hommaa.

Shellilläkin aikanaan tuli varastoja järkiperäistettyä hyllyjä myöten, mutta se oli vain viiden vuoden stintti. Näissä hommissa vapaasti seisovat hyllyt jäivät toki ilman seinäkiinnitystä, kun ei edes ollut seiniä lähellä. Ehkä saatoin jonkun osan kiinnittää kattoon ketjulla tai vastaavalla, mutta harvemmin oli tarpeen.

Olkaamme siis ystäviä taas, peace Bro :)! Pääset lautalle, sopiiko näin?
 
Viestejä
19 540
Vs: JOEN SUU

Hieno homma. Luotan siihen, että kyyti lautalla on nopeata, tasaista ja kylmää.....

Mutta joo. On tuossa edellisessä elämässä meikäläinenkin joitakin varastoja ja myymälöitä rakennellut. Yhden helesinkiläisen myymäläsuunnittelijan opissakin olin. Mutta se siitä.

Nyt hyllytetään tämä homma vähäksi aikaa. Siis hyllyt.
 
Viestejä
5 781
Vs: JOEN SUU

Tämä passaa mainiosti. Mutta sitten aiheeseen, joka ei ole mun alaa, mutta ehkä Joen tai wimin. Mikä on hyvä tapa ehostaa petsatut terassilaatat? Tavalliset painekyllästetyt olen öljynnyt ja painekyllästettyjä ovat nämäkin. Mutta onko sillä petsillä väliä, eli voi siitä huolimatta öljytä? Ja varmaankin öljypohjaisella öljyllä, ei vesipohjaisella? Vai onko vesipohjaisia öljyjä ylipäätään (maalit on vähän tutumpia).

Vai pitääkö ne petsata uudellen?

Jos taas tuo öljyäminen on hyvä kuten luulen, niin väritön öljy vai petsin värinen? Petsi on vissiin suunnilleen tumma pähkinä. Hjälp ???.
 
Viestejä
19 540
Vs: JOEN SUU

Kyllähän minäkin jotain näistä petseistä ym.

Itse me ollaan töissä petsailtu kahdella eri tavalla. Tai oikeastaan kolmellakin.

Nimittäin ensimmäinen vaihtoehto on lämmittää se petsijauhe veteen ja voidella pinnat sillä ja sitten päälle lakka. Molempia lakkoja ollaan käytetty. Siis vesipohjaisia ja sitten sitä myrkkylakkaa eli vaikkapa Helo.

Sitten ollaan liikkeessä sekoitettu valmiiksi sekä vesipohjaista tai Heloa väriskaalan mukaan.

Tumma pähkinä kyllä onnistuu valmistaa.

Keskenään sitten vesiohenteiset lakat ja nämä myrkkylakat eivät oikein toimi. Hylkivät toisiaan ja jää reikämäinen appelsiinipinta.

Nämä siis sisätiloissa oleviin huonekaluihin ollaan tehty.

Itse olen pari kertaa öljynnyt ulkoterassin/kaiteet sillä tummalla puuöljyllä.

Mutta luulen, että jos hiukan hiot terassilaattojen pintaa, niin kaikki käy. Tietenkin ne on silloin oltava täysin kuivat, kun pintaa uusitaan. Hyvä ulkomaalikin käy.
 
Viestejä
5 781
Vs: JOEN SUU

Thänks Joe, olen vähän enemmän kartalla. Ulkolaatoista tosiaan on kyse. Varmaan parempi odotella lämpimämpiä kelejä, teki sitten mitä vaan (en viitsi niitä ottaa mihinkään sisätilaan kuivumaan).
 
Viestejä
5 781
Vs: JOEN SUU

On muuten hämmentävä pakkaus tuo Marit Björgen. Naamaltaan nätti kuin mikä, kropaltaan kaapimpi kuin valtaosa miehistä. Kumpikohan on keittiön päällikkö, Marit vai siippansa Fred Börre Lundberg?
 
Viestejä
5 781
Vs: JOEN SUU

Mikähän siinä on, etten aikanaan paljon perustanut Pultti- tai Manit Boiseista? Ehkä arvostuksen lisääntyminen Peteliusta ja Kallialaa kohtaan näyttelijöinä ja ihmisinä vissiin? En tiedä.

Mutta nyt kun noita sarjoja (tällä hetkellä Manit Bois) katsoo, niin osa sketseistä on täysin hillittömiä.
 
Viestejä
5 781
Vs: JOEN SUU

Työntekijöiden ulkoistus, vol. X. Tänään töihin tullessa kellokorttiohjelma ei hyväksynyt sisäänkirjautumista, tunnus tai salasana on kuulemma väärä. Myöhemmin selvisi, ettei palkkakaan ole tilillä, mut on siis ulkoistettu. Koskahan tieto tästä tulee ihan perille asti? Kuka on uusi työnantaja ja niin poispäin?

Eipä silti, ei vaimokaan ole palkkaansa saanut, näin täällä tänään.

No joo, pankkien koottujen selitysten mukaan palkkojen jääminen jonnekin johtuu jostakin eurooppalaisesta pankkiviranomaisesta. Mitä se niiden sähläily nyt tähän kuuluu, piuhat takaisin Suomeen, mars! Tai sitten noi palkat on ohjattu Kreikkaan?
 
Viestejä
19 540
Vs: JOEN SUU

Oi niitä aikoja, kun palkkakin maksettiin käteen tilipussissa. Ja tilinauha oli sellainen pitkä ja kapea kuin valtion leipä.

Nykyisin ei enää meilläkään saa edes paperiversiota tilistä, vaan kaikki on sähköistä. Onneksi on rahat sentään tipahtaneet aina tilille. Saas nähdä, miten huomenna? Silloinhan mulla on tilipäivä. Huomisesta riippuu paljon. Esimerkiksi se, että saako kukaan läheiseni joululahjaa......
 
Viestejä
5 781
Vs: JOEN SUU

Etköhän sä saa huomenna tilin ihan normaalisti. Pankkiongelmat tai mitä lie korjaantuivat puolilta päivin ja se oli siinä tällä kertaa. syytä tuohon ei ole kerrottu, mutta se kellokorttiongelma selvisi. Lauantain järjestelmäpäivityksen yhteydessä työntekijöiden henkilö ID:t oli yhtenäistetty jonkun rekisterin mukaiseksi, mutta tästä ei ollut meille kerrottu mitään. Eikä tietenkään nuo uudet ID:tkään olleet selvillä samasta syystä. Että tämmöistä puuhastelua.
 
Viestejä
19 540
Vs: JOEN SUU

Juu. Tili tuli, tili meni.

Mulla ei ole kellokorttia. Onneksi. Minulla työaika liukuu joka päivä. Aamusta liu'un työpaikalle aikaisemmin kuin mitä pitäisi ja iltapäivällä jatkan liukumista pitempään kuin pitäisi.

Mutta ei mulla ole kelloakaan. Ei ole kunta hommannut edes vuosien hyvästä palveluksesta, niin kuin jossain päin maailmaa, ainakin ennen vanhaan, oli tapana. No kaikenlaisia kortteja se on maksanut sentään.

Wimille muuten erikoiskiitokset Joululahjasta. Pelille taas tuli vain JOE:n nimellä. On ne tuolla postissa vai mikä sen nimi nykyisin on, aika eteviä ja päteviä. Hieno lahja etten sanoisi. Ja sanonkin. Hieno lahja!

Pari päivää vielä töitä ja sitten kolmeksi viikoksi lomalle.

Perjantaina Ultraan ja sitten ollaan viisaampia, että onko minusta enää talven yli jätettävää.....
 
Viestejä
5 781
Vs: JOEN SUU

Kiitos wimi, perille tuli ja vieläpä ilman JOE:n nimeä. Meni heti käyttöön, kun lähdettiin Prismaan 8]!
 
Viestejä
5 781
Vs: JOEN SUU

Nyt sutii tyhjää. Metsästyslakia uudistetaan niin, että epäillyltä koirasudelta pitää ottaa DNA-näyte ennen sen ampumista. Jahas, siitä vaan. Tämä ei toki ole niin dramaattista, miltä kuulostaa. Koiran, koirasuden ja suden DNA:t pystyy erottamaan niiden scheissesta. Eli seuraat epäiltyä ja kun se käy tortulla, käyt kaapimassa näytteen purkkiin ja lähetät labraan. Joo.
 
Viestejä
19 540
Vs: JOEN SUU

Mitä noita paskoja keräämään. Koirasusi ja koirahan ei syö ihmisiä, mutta oikea susi syö. Niin ainakin pienenä peloteltiin.

Mutta nyt alkoi loma. Vasta 12 tammikuuta menen töihin. Repikää siis siitä, jos aihetta löytyy.

Ultrassakin kävin tänään ja mitään suurempaa vikaa ei löytäneet. Kai se on vielä käytävä letku nielemässä, jos vaivat jatkuvat. Mutta sehän käy minulta kovin tottuneesti.

Lumityötkin jo murjaisin ja nyt nautin ansaittua tummaa Kozellii.....
 
Viestejä
5 339
Vs: JOEN SUU

Oliko Joe muuten telkkarissa viikolla , entisen opettajan kanssa
? Palaan illemalla tänne . Nyt on tupa täynnä väkee
kai ne kohta lähtee ;D
 
Viestejä
19 540
Vs: JOEN SUU

Voihan tässä simahtaakin, kun taas kävin pari tuntia lunta kolaamassa. Ja koko ajan tulee jälkarättien kokoisia lisää parin kolmen sentin tuntivauhdilla.

Siinä sivussa lämmitin rillimökkiäkin ja nyt lähden rillihommiin. Pärjäilkää te.

Palan halusta palata. Saa nähdä jaksanko.
 
Viestejä
5 781
Vs: JOEN SUU

Älä turhaan teitittele, ei täällä muita ole kuin mä, jos säkin poistut takavasemmalle. Vai onko rillimökki takaoikealla, ellei peräti jossakin toisessa ilmansuunnassa?

Mutta toi kolaaminen on sitä raitista ulkoilmaa ja sehän saa rillin antimet ja kozelit sun muut maittamaan entistä paremmilta. Toki simahdus voi tulla kylkiäisinä, mutta lomallahan sä olet, joten sen kuin naatit naattimisesta.
 
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös