Koripallo.com

JOEN SUU

Viestejä
19 541
Vs: JOEN SUU

Mitä, mitä? Onko wimin koti tulessa?

Minä rillasin ja söin. Viltsuja. Tais olla juustoviltsuja.

Kissan perhanat karkasivat molemmat, mutta onneksi eukko sai ne houkuteltua niillä semmoisilla kissojen herkkuraksuilla takaisin.

Perhana sentään. Mulla on paino noussut pari kiloa reisussa. Nyt alkaakin helkkarinmoinen kuntokuuri. Huomenna tietysti metsään, jos ei hirveästi tule lunta. Maanantainahan mulla on vielä lomaa ja sinne metsikköön takaisin.

Yksi ongelma tässä sentään mieltä painaa. Eukko nimittäin kertoi äskön, että meillä on huomenna siivouspäivä. No hyvä, sanoin minä, että sittenhän en ole jaloissa puorimässä ja sotkemassa, kun kerran metsässä olen.

Ei mennyt läpi......
 
Viestejä
1 596
Vs: JOEN SUU

Etkö Joe ole huomannut, että jos ei ole vaakaa, niin ei tarvitse laihduttaa. Varohan huomenna Joe sen moottorisahan kanssa ;D
 
Viestejä
5 781
Vs: JOEN SUU

Jos selitys tai vastaava ei mene läpi, niin se ei liene läpihuutojuttu noin niinkuin Suomen kielen taiteen sääntöjen mukaan. Prof. jiiri toki tietää tähän täsmällisen vastauksen, mutta Haades jää hieman pohtimaan asiaa.

Toisaalta jos selitys ei mene läpi, mutta sen joko tekee huutaen, tai asian käsittely synnyttää huutoa, niin onko se sittenkin läpihuutojuttu? Pirskuta ???.
 
Viestejä
19 541
Vs: JOEN SUU

Minä jos pohtisin aina näitä suomenkielen arvoituksia yhtä perusteellisesti kuin Haades, niin en enää olisi varmaan täysissä järjissänikään....lienenkö tosin enää nytkään....?

Sitä vaan, että mitä moottorisahalla tekee metsässä, jos kantaa rankoja sellaisen tien varteen, että saa auton peräkärrillä ottaa ja viedä. Miten se saha siinä autaa? Minusta ainakin tuntuisi, jos niin höpelö olisin, että siitä Husgusta olisi vain vaivaa ja hankaloittaisi koko hommaa.

Vaan voipihan toisilla olla erilaisia tapoja rankoja kuljettaa. Ei voi tietää?
 
Viestejä
1 596
Vs: JOEN SUU

Kuulin tänään luotettavalta taholta, että metsäyhtiöiden osakkeita kannattaa ostaa. Lienee yhtä hyvä vihje kuin omat ravivihjeeni. Itsellä joitain ykkösosakkeita on ollut, mutta en oikein tuota vihjettä usko. Minusta metsäala on kuollut ala. Kuka nyt paperia enää ostaa. No tietysti sellu voi olla kannattavaa. Jos savolaiset saavat sen jättitehtaan pystyyn, perun sanani.
 
Viestejä
5 781
Vs: JOEN SUU

Eipä muuten ole kuollut ala, toki Suomi-poika osaa sen(kin) ryssiä kunnolla. Esim. wc-paperin kulutus on huimassa nousussa, Kiina on tässä veturina ja muut kehittyvät teollisuusmaat seuraa perässä. Elintason noustessa yhä useampi rupeaa ensin pyyhkimään ja pyyhkimisen makuun päästyään haluaa parempaa paperilaatua.

Mä en nyt vitsaile, tästä oli hiljattain njyytisia enemmänkin. Jos vaikka funtsitaan mikä pyyhkimispotentiaali on Kiinassa ja seuraavaksi vaikka Intiassa. Huikeat näkymät Metsä-Serlalle.

Ja puusta rakennetaan yhä enemmän. Kerrostaloja syntyy materiaalista kiihtyvää tahtia, osataanko tätä hyödyntää täällä PeräPohjolanTakaHikiällä? Ei osata, kun KeijoAnnikki ei osaa myydä. Ja kun sitä voisi markkinoida jos jonkinlaisella viherpiipertäjä -vinkkelilläkin.

Alassa on potentiaalia huimasti jo noissa kahdessa kategoriassa. Mutta päästäänkö me kyytiin ja pysytäänkö siellä, onkin toinen juttu. Nämä nykyiset HöpöHöpö-neuvokset metsäfirmojen johdossa eivät sitä osaa, mutta ei heitetä kirvestä kaivoon.
 
Viestejä
2 532
Vs: JOEN SUU

Ei myy Keijo-Annikki, ellei erikseen tulla puoliväkisin ostamaan.
Inkkarit tosin osti vähän aikaa sitten Aalto-Yliopistolta puuosaamista, kun valaat olivat ennustaneet tsunamin pyyhkäisevät kylän mereen.
 
Viestejä
19 541
Vs: JOEN SUU

Eihän nyt tokikaan metsäala ole kuollut. Kasvaakin koko ajan kiivaammalla tahdilla kuin mitä hakataan.

Joo. Vessapapperia tarvitaan aina vaan enemmän ja vaikka itse paperinvalmistus voikin hiukan hiipua, niin ainahan tarvitaan kartonkia ja pahvia. Entäs lautaa, lankkua ja levyjä.

Ei se metsäala mihinkään kuole.

Tuosta tulikin mieleen, kun äsken saunan lämmitin, että mistä perhanasta ne on keksineet ja jatkuvasti toitottavat, että tuli pitää sytyttää ylhäältä päin. Eihän se koskaan ole ollut niin, vaan ensin aina on pantu sytykkeet alle ja väliin ja alta sytytetty. Kyllä jämpti on niin!

Mulla onkin sellainen kutina, että tuon yläpuolelta sytyttämisen on keksineet jotkut helesinkin herrat, jotka ei saa edes notskia syttymään. Mitään kunnon perustelua en ole kuullut moisesta.

Nyt on alkanut toipuminen matkarasituksista, kun pääsi kunnon saunaan. Vaan kyllähän nukutti hyvin omassa sängyssä. Melkein kahdeksaan asti nukuin aamulla. Uusi rekka.....
 
Viestejä
5 781
Vs: JOEN SUU

Tulihan se kansalaisoikeuskin hoidettua. Vai että ylhäältä sytytys? Mikäs järki tuossa on, mä en kykene ihan tältä istumalta kehittämään tuohon edes mitään Haadismia.
 
Viestejä
2 532
Vs: JOEN SUU

Meillä on aika monta tulipesää ja itse olen opetellut sytyttämään päältä.
Syyhän siihen on yksinkertainen eli syntyvät palo-ja savukaasut saadaan palamaan puhtaammin ja samalla lämmittäminen tehokkaammaksi.
Muutama vuosi sitten, kun aloin päältä sytyttämisen, niin nuohoojakin mainitsi, että on näköjään muutettu perinteisestä, kun hormit on puhtaammat.
 
Viestejä
5 781
Vs: JOEN SUU

Juurikin näin jiiri! Ja mä voitin vedon itseni kanssa, veikkasin sun olevan nopein. Tarjoan siis itselleni kahvit 8]. Perjantaaiii...
 
Viestejä
19 541
Vs: JOEN SUU

Moi! Vielä se astmaatikon henki pihisee Surirajan rajallakin.

Eilen kaadoin suuren pihlajan etupihan kuppeesta. Oli siinä haaroja ainakin kymmenen ja paksuimmat ainakin kakskytä senttii. Kaikki sojottivat mikä minnekin päin. Ihan piti naapuria avuksi pyytää ja köydellä vetää oikeaan kaatosuuntaan. Mutta mitäpä minä näitä maallikoille selitän. Wimpula kyllä voi ymmärtää.....

Tänään töiden jälkeen sitten kantelin pätkiä poikki ja pinoon ja siistin vähän jälkiä. Kaikki oksat on kyllä vielä kasassa.

Nyt rauhoitun viimeinkin tänne oikeisiin harrastuksiin eli olutta ja punkkuu hiukan ja sitten rillimökki tulille.

Eukko tuossa laulelee Kara Åken kanssa ja pitäähän sitä itsekin kympin lauluäänellä muutama kipale vetäistä.....vanha mieskuorolainen kun olen. Niin ja poikakuorossakin olin poikasena. no eihän sitä poikakuoroon vanhoja otetakaan.....

Kyllä minä Åkea parempi laulaja olen.

Jäbät sitä täällä jo aamutuimaan viestittelee, kun minä oikea työmies olin siihen aikaan Lappsetin seniorikalusteryhmää asentamassa alaisten kanssa vesi/lumi ja räntäsateessa. No toiset on lukeneet enemmän, että pääsevät sisähommiin ja töissäkin voi netissä notkua. Mulla ei semmoiseen koskaan ole aikaa. Sähköpostitkin ehdin lukea vasta kotona.

Tasan ei siis käy nuo onnenlahjat. Mutta onnellisuushan ei lahjoja tarvitsekaan. Vaikka olisihan se kiva joskus niitäkin vieläkin saada. Toki sain lahjoja jo ensimmäisessä jaossa ihan riittävästi.....Mutta niinhän me kaikki.
 
Viestejä
5 781
Vs: JOEN SUU

Vai vedit naapurin köydellä oikeaan kaatosuuntaan? Oliko naapuri vetovaiheessa pystyssä ja sitten naapurin kaadoit, vai oliko vedettäessä kaatunut ja oikeassa paikassa nostit pystyyn kaataen sitten naapurin uudelleen oikeaan paikkaan? Tuumittavaa piisaa jälleen.

Mutta enemmänkin aprikoin noita seniorikalusteita. Ne ovat siis kalustemerkin varttuneempaa sarjaa, vai viittaako tuo jotenkin laatuun? Vai eikö kysymys käykään laatuun?

Lappset on tuttu pienten ihmisten kiipeilykalusteista, keinuista ja hiekkalaatikoista, joten laadusta tässä lienee kysymys, kysyn minä vaan. Vai onko kuitenkin kyseessä vaikkapa liukumäki, jota voi laskea rollaattorilla?
 
Viestejä
19 541
Vs: JOEN SUU

Terve vaan täältä rillimökistä ja laulumailta!

Joo. Lappsettihan tekee myös seniorijuttuja. Onneksi ei saa mainostaa.

Karaoket lopetettiin jo ja rillattiinkin, mutta lisää nyt mennään vielä nakkeja kuumottamaan.

Ehkä palaan, ehkä en.

Ps. Taitaa kuolla tämäkin osio, kuten koko kpcomikin?
 
Viestejä
5 781
Vs: JOEN SUU

Höpö löpö tää mihinkään kuole. Vähän vaan kouraa jokaiselta niskaan ja näpyttelemään, yksi kaikkien ja kaikki yhden puolesta. Nyt jos koskaan kp.com tarvitsee Sinua.

Luit oikein, juuri Sinua. Hop ja tarinaa eetteriin 8]!
 
Viestejä
359
Vs: JOEN SUU


Huomenet kaikille täältä etelä-suomesta.Aurinko paistaa pilvettömältä taivaalta ja muutenkin pirteä olo.
Josko sitä tohtisi yrittää pientä kävelylenkkiä näin aamun ratoksi.
 
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös