Koripallo.com

Avustajien rekrytointi alkanut

Viestejä
5 495
Tervepä terve!

Aloitamme nyt avustajien rekrytoimisen. Kuten Ylläpito totesi, niin pyrimme tarjoamaan avustajille korvauksen käytetystä ajasta, mutta ainakin alkuvaiheessa on pakko käynnistellä urakkaa talkoopohjalta. Pääsyvaatimuksina mainitsisin innostuksen lajia kohtaan sekä käyttäytymistavat. Avustajilta sopii edellyttää sellaista käytöstä, ettei tarvitse hävetä silmiä päästä.

Tarvitsisimme ainakin jokaiselle pelipaikkakunnalle jonkun seuravastaavan, joka vastaisi paikkakunnan korisraportoinnista. Luonnollista olisi, että tuo henkilö toimisi myös keskustelupalstalla agitaattorina. Mallia saisi ottaa siitä, kuinka joensuulaiset pitävät Katajasta jatkuvasti möykkää, vink vink. Jokaisella paikkakunnalla saa olla myös useita avustajia. Hommaa varmasti riittää kaikille.

Apua tarvitsisimme myös kaikessa muussa. Löytyykö täältä kuvaajia, editoijia, koodareita, kolumnisteja, promoottoreita, markkinointihenkisiä, oikeastaan ketä tahansa. Kaikilla on varmasti joku supervoima, jonka voisimme valjastaa koripallo.comin käyttöön.

Ilmoittautuminen ei sido mihinkään. Tämä ei ole mikään 24 kuukauden orjasopimus. Avustaja auttaa juuri sen verran ja juuri sellaisissa asioissa kuin itse kokee mielekkääksi. On kuitenkin syytä tässä vielä erikseen mainita, että ilman _LAAJAA_ avustajaverkostoa kaikki nämä hyvät ideat kuivuvat kasaan. Uudistetun sivuston elinehtona on löytää tarpeeksi tekijöitä.

Olemme persoonallisia, huumorintajuisia ja ihania. Pliis, ottakaa yhteyttä. Tositarkoituksella.
 
Viestejä
7 517
Vs: Avustajien rekrytointi alkanut

Hieno projekti luvassa ja toivottavasti tämän topicin hiljaisuus ei ole suoraan verrannollinen halukkaiden avustajien määrään. Olen tässä itse yrittänyt pohtia miten voisin asiassa auttaa, mutta kompastuskiveksi muodostuu jatkuvasti pari seikkaa: en asu korisliigapaikkakunnalla (johon ehkä suurin mielenkiinto kuitenkin sivuston osalta kohdistuu) ja toisaalta ajankäyttö koristoiminnassa seuratasolla on aika maksimissa ja todennäköisesti tulee tästä vaan lisääntymään, joten en uskalla luvata koripallo.comille yleistä lörpöttelyä enempää aikaa... Ainoa mahdollinen avustuskohde saattaa olla tuolla videopuolella, mutta sekin vaatisi hieman opettelua. Mutta toistaiseksi jää omalta osalta muhimaan ajatuksiin...

Onko teillä muuten minkälaisia aikatauluja tämän asian tiimoilta mietittynä?
 
Viestejä
5 495
Vs: Avustajien rekrytointi alkanut

Yhteydenottoja on tullut, mutta kyllä niitä saisi paljon enemmän tulla. Nykyisellä avustajaverkostolla ei vielä kovin kaksista sivustoa pyöritetä.

Se ei haittaa, jos et liigapaikkakunnalla asu. Tarkoitus ei ole tehdä koripallo.comista Korisliigaan keskittyvää sivustoa. Ajankäyttöäkään ei kannata murehtia, sillä jokainen auttakoon sen verran kuin muilta menoiltaan ehtii. Tärkeää olisi vaan saada mahdollisimman paljon ihmisiä mukaan.

Aikataulusta ei ole vielä ehditty puhua, mutta olen menossa tapaamaan sikariporrasta aivan lähiviikkojen aikana. Samalla käyn tapaamassa yhtä varsin merkittävää taustavaikuttajaa, joka on luvannut auttaa uudistuksessa. Eiköhän tuon tapaamisen jälkeen olla jo huomattavasti viisaampia.

Nyt koripallo.com saisi aktivoitua. Suomikoriksen uskottavuuden kannalta olisi todella tärkeää saada pystyyn laadukas omaa sisältöä tuottava korissivusto. Sellaista ei vielä koskaan ole ollut.
 
Viestejä
310
Vs: Avustajien rekrytointi alkanut

Toki tuossa toisessa ketjussa on paljon ollut ehdotuksia ja ideoita, mutta vapaaehtoisia saisi varmasti helpommin lähtemään mukaan, jos olisi edes jonkinlaista listaa hoidettavista tehtävistä.

Monelle, itseni mukaanlukien, ei varmaan tule helposti mieleen millä tavoin voisi olla avuksi, mutta listan avulla olisi helppo tarttua johonkin uuteen ja yllättäväänkin haasteeseen. Ymmärrän kyllä sen, että sinulla tuskin on tällaista listaa ja juuri kehotit ihmisiä astumaan esiin vaikka erityisosaamista ei löytyisi yms. Sanon vaan...
 
Viestejä
5 495
Vs: Avustajien rekrytointi alkanut

kori pallo sanoi:
Toki tuossa toisessa ketjussa on paljon ollut ehdotuksia ja ideoita, mutta vapaaehtoisia saisi varmasti helpommin lähtemään mukaan, jos olisi edes jonkinlaista listaa hoidettavista tehtävistä.

Tää on itse asiassa todella hyvä pointti. Mä voisin tässä ihan lähipäivinä laatia listan kaikista jutuista, joissa apua ainakin tarvittaisiin. Lista varmasti täydentyy koko ajan, mutta kyllä tässä ihan hyvä perstuntuma alkaa nyt jo olla.
 
Viestejä
2 213
Vs: Avustajien rekrytointi alkanut

Muutama pikkukysymys:

- kuka omistaa tekijänoikeudet tuotettuun materiaaliin?
- kuka vastaa sivustolla julkaistun materiaalin laillisuudesta?
- keitä ovat henkilöt ja taustavaikuttajat, joille "töitä" tehdään?
- tehdäänkö avustajien kanssa kirjallinen sopimus?
- onko avustajille ikärajaa?
 
Viestejä
5 495
Vs: Avustajien rekrytointi alkanut

Miumau sanoi:
Muutama pikkukysymys:

- kuka omistaa tekijänoikeudet tuotettuun materiaaliin?
- kuka vastaa sivustolla julkaistun materiaalin laillisuudesta?
- keitä ovat henkilöt ja taustavaikuttajat, joille "töitä" tehdään?
- tehdäänkö avustajien kanssa kirjallinen sopimus?
- onko avustajille ikärajaa?

Mä oon väärä ihminen vastaamaan näihin kysymyksiin, mutta se on ainakin selvää, että uudistuneelle sivustolle pitää nimetä päätoimittaja, joka vastaa sisällöstä. Muihin kysymyksiin voisi Ylläpito ottaa kantaa.
 

Ylläpito

Ylläpidon jäsen
Viestejä
4 453
Vs: Avustajien rekrytointi alkanut

Miumau sanoi:
Muutama pikkukysymys:

- kuka omistaa tekijänoikeudet tuotettuun materiaaliin?
Yksiselitteisesti tekijä(t) itse.
- kuka vastaa sivustolla julkaistun materiaalin laillisuudesta?
Oman materiaalinsa osalta jokainen kirjoittaja / sisällöntuottaja (vrt. forum-viestit), julkaisuprosessin läpi kulkevan materiaalin osalta myös osaltaan kp.com.
- keitä ovat henkilöt ja taustavaikuttajat, joille "töitä" tehdään?
Määritellään myöhemmin, kp.comin osakeyhtiön kautta.
- tehdäänkö avustajien kanssa kirjallinen sopimus?
Tarvittaessa voidaan tehdä kirjallinen sopimus, jossa sovitaan oikeuksista, vastuista ja korvauksista.
- onko avustajille ikärajaa?
Periaatteessa ei, mutta käytännössä uskoisin että alle 15-vuotiaiden materiaalin julkaisua tuskin tapahtuu ainakaan julkaisuprosessin läpi.
 
Viestejä
360
Vs: Avustajien rekrytointi alkanut

Niinkuin tuolla toisaalla jo totesin, niin ainakin yhden (värittömin lasein) tuotetun otteluraportin voisin kaudessa luvata tehdä Tampereelta.

Ehkä jopa muutaman kaudessa, jos tämä idea saa siipiä alleen myös muualla.

Miksikään kuvaushörhöksi en ala, mä olen kuitenkin syntynyt lähes samaan aikaan dinosaurusten kanssa.

Ilman korvausta.
 
Viestejä
179
Vs: Avustajien rekrytointi alkanut

Avustajien rekrytointi täyttää viikon päästä 1 vuotta.

birthday_cake-candle-on-number_1.jpg
 
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös