Koripallo.com

JOEN SUU

Viestejä
5 781
Vs: JOEN SUU

Piru vieköön, mäkin rupean kohta tekemään noita normaali-ihmisten hommia rillaamisineen ja klapihommineen. Oluet jätän tosin väliin.

Kuopuksen käyttispäivitys W10:iin eteni läpi ilman mitään mukinoita suhteellisen sutjakasti. Paitsi.

Koneen näyttö syttyy ja sammuu koko ajan, näppäimet on tiltissä, hiiri ei toimi, BIOSista ei ole tähän apuja, vehkeen vanha käyttis oli W8, ja, ja, ja.

Ärsyttävää, kun ei jotain tehdessä tiedä etukäteen mitä tuleman pitää; mikä toki on luonnollista.

Jatkuvan sammutuksen ja käynnistyksen jälkeen, eri näppäinyhdistelmiä kokeilemalla on vihdoin päästy eteenpäin, mutta eipä järjestelmän palauttaminenkaan vielä onnistunut jostain numerokirjainyhdistelmäkoodi -syystä, johon ei löydy sitten selitystä Microsoftilta. ...kele!
 
Viestejä
19 541
Vs: JOEN SUU

Miksi ihmisen pitäisi huolehtia joistain veekympeistä tai pioseista?

Mulle ainakin riittää, että tiekkari toimii. Näin. ja vain silloin, kun olen comissa.....

Jotenkin tuntuu, että kaikki ovat vain näistä vempaimista kiinni. Kaikki toimistothan ovat nykyisin täynnä näyttöihin tuijottajia. Eihän sellaista kukaan jaksa loputtomiin ja ihmekös tuo, että itsemurhatilastot vain kasvavat.....

Rillailin ja jälkikasvua ja jälkikasvunkasvua oli kylässä. Näillä mennään nyt.
 
Viestejä
5 781
Vs: JOEN SUU

Kyllä vehkeet täytyy pitää kunnossa, toimivat paremmin. Oli sitten kyse tietotekniikasta, grilleistä, moottorisahoista; tai mistä vaan, joka termin "vehje" alla kulkee.

Kysele vaikka naisilta, pitääkö vehkeiden olla toiminnallisessa kunnossa viiveettä, kun niitä tarvitaan.
 
Viestejä
19 541
Vs: JOEN SUU

Huomenna perjantai. Ken senkin päivän enää näkee......

Se on wimpulan eukkokin sitten lentänyt Lappiin vahtimaan miestään. No varmaan on jo syytäkin. Onhan se retale ollut siellä heinäkenkäakkojen kainaloissa ollut jo ainakin kolome viikkoo. Milloinhan palaa?

Kolmena iltana olen ollut muutaman tunnin metässä koivuja tekemässä. Moto pyörii taas Jyrinkylässä ( ent. varuskunta-alueella ) ja minäkin olen yrittänyt ottaa parhaimpia päältä.

Mutta piruhan siellä on myöskin merrassa. Saakeli että ottaa kaaliin, kun olen nähnyt jo ainakin kaksi muutakin puuntekijää. Meikäläisen mestoille ovat tuppautuneet......no onhan siellä sitä materiaalia kyllä muillekin.

Sitten tärkeisiin uutisiin.

Toni Niemisen ex-vaimo on mennyt kihloihin uuden rakkaansa kanssa. Kyllä se vaan on meille kaikille erittäin tärkeää, että tuonkin asian tietää. Ilta-Sanomien sivuilta luin.

Kiitos Maiju Majamaa tästä tiedosta!
 
Viestejä
5 781
Vs: JOEN SUU

Uutisen tärkeyden ja korkean huomioarvon takia jaoit sen sitten täällä meille muillekin. Syvä kumarrus, olin asiasta tietämätön.
 
Viestejä
5 781
Vs: JOEN SUU

Vaikka wimi onkin pohjoisessa ja jiiri mahdollisesti menossa kohti Ranskaa, niin ennen kuin joku ehtii kuittailemaan: se on perjantai! Vaikka aamu vasta onkin, niin odotukset on normaalikorkealla, nautitaan päivästä 8].
 
Viestejä
2 532
Vs: JOEN SUU

Juuri lähdössä. Eli jiiri. Ei lähde juuret, vaan, ettei tulee ylimääräistä viisaustelua, niin juuri tarkoittaa juuri tässä tapauksessa, että tällä hetkellä lähdössä.

Laukut on pakattu ja sitten mossen keula kohti Hiki-Vantaata.

Bonsuurit kaikille.
 
Viestejä
19 541
Vs: JOEN SUU

Terve mennoo eli mene terveenä ja palaa myös. Ainakin jossain kunnossa....

Minä pistin lohen suolaan klo 14.00 ja nyt lähden tästä kohta sitä loimottamaan.

Metässäkin ehdin käydä. Vettäkin alkoi satamaan. Varmaan alkoi satamaan myös satamaan.....

Eläkää kuten haluatte. Niin minäkin.
 
Viestejä
19 541
Vs: JOEN SUU

Sen kun vaan.

Ugh! Voah!

Lohi meni ja muutkin rillattavat. Parempiin suihin.

Nuorin poika oli ostanut maasturin. Käytiinn vähän kokeilemassa, josko minun tekemät puut helpommin tulisivat ihmisten ilmoille..
 
Viestejä
5 781
Vs: JOEN SUU

Voah? Tilanteen ollessa noin se on se ratkaiseva lieventävä tekijä, ellei jopa asian haara. Jatkoon!

Ja perjantai sen kuin paranee eri puolilla (siis eri paikoissa, ei eri puolilla kehoa, tjsp.) 8].
 
Viestejä
1 596
Vs: JOEN SUU

Elämäni erikoisin viikonloppu oli edellinen. Tietenkin toista suosikkilajiani pesistä olin katselemassa lauantaina Sotkamossa. Yllättäen masentavan paluubussimatkan keskellä unohdin Juukaan hienon sadetakkini. Se sisälsi myös kaiken omaisuuteni (lompakko+ avaimet+kortit) . Lähellä JOEnsuuta huomaisin tämän ja onneksi paikallinen yrittäjä oli ottanut takin talteen kun soitin hänelle illan kahussa. En kysynyt puhelimesta , mutta onneksi se vastasi eli oli tietysti takin taskussa.

No kaikki avaimet häveissä ja pyörä odottamassa lukossa uimahallilla. Eikun kotia kohti kävellen . Onneksi tietysti vara-avain piilossa kotona. Emäntä Helsingissä, joten ei tarvinnut mitään noloja selityksiä. Päivällä sitten matka Juukaan , josta ABC- asemalta löytyi takki. Hieno palvelu asemalla. Ei vain löytynyt puhelinta. 180 km myöhemmin kotona arvelin, että pakko olla bussissa. No ei tietysti vastaa linja-autoyhtiö. Sunnuntaina lisää masennusta Joman tappion takia.

Maanantaina bussiyhtiö hienon palvelun jälkeen ilmoitti , että puhelin autossa. Olin täysin haltioisssani varsinkin sen jälkeen kun raveissa viikonlopun voitoilla olin jo varautunut ostamaan uuden puhelimen. Läksin siis hakemaan puhelinta polkupyörällä, mutta pyörää ei löytynyt pyörätelineestä. Tässä vaiheessa jo pikkuisen ajattelin ,että ei taida olla minun onnet kohdalleen. Tarkemmin havainnointuani asiaa huomasin , että pyörä oli edelleen telineessä, mutta räikeänvärinen laukkusarja takana oli hävinnyt. Se oli kiinni usealla vaikeasti kiinnittevällä nauhalla. Sisällä oli jälleen tämä hieno sadetakkini , jonka olin eilen pelastanut + sadehousut. No puhelin löytyi bussiyhtiöstä.

Seuraavana aamuna emäntä sanoi, että hänellä tuli mieleen, voisiko laukku olla talven kelejä varten olevassa hiekkalaatikossa , joka oli 5 metrin päässä pyörästäni. Ja sieltähän se löytyi. Mitään ei ollut varastettu ja sidosnauhat kauniisti irrotettu eikä puukolla katkaistu.

Koska onnen summa on vakio, ravipeleissä oli viikonloppuna äärettömän hyvä tuuri. Tälläistä se elämä on. No työpaikalla huone oli pimeä koko viikon ennenkuin sähkömies korjasi vian.
 
Viestejä
1 596
Vs: JOEN SUU

Vanha työkaveri oli aamulla torilla vielä työelämässä raatavien kanssa. On ns Lapin hullu miehensä kanssa. Juuri jäi eläkkeelle ja koko kesän siellä ihan pohjoisessa . Muuttaisi sinne, jos saisivat oman talonsa myydyksi. Kalastus ja marjastus ja pohjoisen elämä kuulemma koukuttaa. Ihmettelen suuresti. Kaupunkilaispoikana. Siellä ei kuulemma kuitenkaan tarvitse metsätöitä tehdä jatkuvasti. <Mistähän ne saa saunan koivuhalot siellä Norjan rajalla.
 
Viestejä
5 781
Vs: JOEN SUU

Hyvää tarinaa veikko1! Kuten aiemmin totesin, perjantai sen kuin paranee. Jatkoon 8].
 
Viestejä
19 541
Vs: JOEN SUU

Just lopetin karaoken. Eukko ja sen hyvä ystävä jatkavat.....mie meen nyt nukkummaan.

Eletään vielä huomennakkii.....
 
Viestejä
5 339
Vs: JOEN SUU

Kyllä nyt elämä hymyilee . San emänän läppärin .

Oma ei tykäny vedestä . Viellä pari viikkoo ollaan täällä Savukoskella .

Kohta lähden muikkuverkkoja kokemaan .

Mutta yksi fakta tähän väliin kuin iso tää lappi on . Kaikki ihmiset mahtuis Sodankylään . Yhteen kerrokseen .Jäin 1,3 metrin tila jokaiselle . Jos mailmassa on 6,8 miljardii ihmistä .

Se siitä nyt lähden järvelle . Kortit tulee aikanaan ;D
 
Viestejä
5 781
Vs: JOEN SUU

Moi wimi. Läppärillä läpän heitto helpottuu. Mä istun Volvossa kaatosateessa odottelemassa emännän viedessä Haades Jr:ää johonkin synttärikohteeseen, saas nähdä löytyykö oikea ovi?
 
Viestejä
19 541
Vs: JOEN SUU

Hän elää. Hyvä niin. Siis wimi......Kortit taas saadaan kohta, kun eukkonsa on kirjoittamassa.....

Metästä tulin juuri. Neljä tuntii vaan jaksoin. Alkaa tuo vanhuus jo ottaa veronsa.
 
Viestejä
19 541
Vs: JOEN SUU

Se on perjantai ja jotain, eikö?

Vaan on mulla hermo pinnassa. Minulta oli viime yönä varastettu Jyristä noin henkilöauton peräkärrillinen koivurankoja tien varresta. Miten joku voi viedä niin vähän....niitähän olisi ollut ainakin kolomekymmentä kärrillistä siellä.... No jospa seuraavina öinä vievät loputkin?

Mutta on se varma, että jos syyllinen löytyy, niin otan ihan kylmästi käyttöön oman käden oikeuden ja voitelen kaverin ihan kunnolla.

Vähästä se on elämä näköjään kiinni ja toivottavasti minun ei tarvitse käydä niitä sahaamassa ja pilkkomassa vielä.....

Jos kaveri olisi käynyt kysymässä, niin ilmaiseksi olisin ne antanut. Tuon verran ei tunnu missään. Kun kerran niitä teenkin vain kuntoilun kannalta. Nytkin kävin kolme tuntia tekemässä lisää. Ainakin kolome kärrillistä tuli. On mistä yöllä viedä.

Kaikki jos vievät, niin on siinä trafiikkia kyllä. Omakotitalojakin on ihan parinkymmenen metrin päässä. Tuosta mistä nyt veivät, niin lähimpiin taloihin oli noin 50 metriä ja pieni puistoalue välissä.

Ovelia olivat ne peijjoonit.

Sitten muihin asioihin.

Eukko iltavuorossa. Minä kattien kanssa taas. Eilen aamulla toinen katti karkasi pihalle ja oli ainakin yhdeksän tuntia ulkosalla. Kun tulin töistä, niin eipä tarvinnut kissitellä, kun livahti ovesta sisään ja syömään......

A.Le Cogin otin.

Viikon päästä tänne palaa
Savukosken lomapeikko
Jotain lienee tehnyt salaa
Nyt jäi kiinni oiva veikko

Eukkonsa kun tuli mukaan
ei oo enää remuaikaa
Kylillä ei näe kukaan
wimiä ja Lapin taikaa

Heinäkenkäakat uottaa
vielä seuraavaakin kesää
vetämähän muikkunuottaa
katsastamaan jotain pesää pesää....

Taidan lähteä rillailemmaan. Nälkä on.
 
Viestejä
5 781
Vs: JOEN SUU

Iltahuomenta. Sohva veti kunnolla pidemmän korren ja simahdin, tämmöttiis tällä kertaa. Täytyypä tästä lähteä kaupoille jääkaappia täyttämään. Illemmalla lisää.
 
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös