Kirjoittaja Aihe: Chicago Bulls: Rebuild  (Luettu 170005 kertaa)

Poissa Jiipee1984

• Koripallo.com jäsen
Vs: Chicago Bulls: Rebuild
« Vastaus #720 : 07.12.17 04.47 »
Bullsille 10:s perättäinen tappio ja kolmas joka tulee alle 3:lla pisteellä ( edelliset tulivat Denveriä ja Sacramentoa vastaan)
Bulls aloitti Indiana peli hyvin ja johti aina 4 erän lopulle mutta sitten tapahtui taas jotain ja Indiana sai hengen päälle tuli rinnalle ja ohi.

Markkaselle taas kerran ties kuinka mones vaikea peli tällekaudelle Laurille tilastoihin 11 pinnaa 6 levyriä 2 syöttöä ja plus miinukseksi koko joukkueen surkein teholukema -15.

Chicagon paikallismedian uutisoinnin ja Indianan TV kommentaattoreiden puheiden mukaan Miroticin pitäisi olla pelikuntoinen seuraavassa pelissä Charlottea vastaan. Mitä tämä ( Miroticin paluu) tietää Laurille sen aika näyttää.

Mutta itse en olisi kovinkaan yllättynyt jos / kun Laurin peliminuutit lähtisivät vähenemään.
Mirotic tuskin uhkaa Markkasen paikkaa avauskokoonpanossa mutta eihän sitä koskaan tiedä sillä kokoonpanomuutoksia voi tulla koska vain
« Viimeksi muokattu: 07.12.17 13.39 kirjoittanut Tarmofani »

Poissa raappa

• Koripallo.com jäsen
« Vastaus #721 : 07.12.17 07.06 »
Kyllä mulla on mennyt usko NBA valmennukseen ainakin runkosarjan aikana. Peluutus tapahtuu ennalta mietityn kaavan mukaan ja ei minkäänlaista pelin aikaista reagointia. Esim alussa Markkanen ei osu mihinkään ja muutenkin epävarmaa peliä, vaikuttaa muutenkin vähän uupuneelta ja sitte peluutetaan ekat 8minuuttia. Viimeisellä jaksolla koko avausviisikko heitetään käytännössä kerta laakilla kylmänä kentälle viimeiseksi kuudeksi minuutiksi. En muutenkaan ymmärrä tätä viisikkoina peluuttamista, mutta kait se on tolla pelimäärällä pitkällä tähtäimellä vaan pakollista. Jotenkin epäreilua, että Markkanen joutuu ottamaan tällasena heittopäivänä ratkaisuheittoja. Lavine voi tuoda nämä tällaiset pelit voitoiksi. Käsittämätöntä, että viimeisessä hyökkäyksessä pallo on jollain Valentinella.

Markkaselta puuttuu nyt itseluottamus. Markkasen pitää ymmärtää tai hänelle pitää opettaa, että vastustaja skouttaa sen jo melko pitkälle ja tietävät missä tilanteessa pyrkii vasemman käden ajolle jne. Näissä pitää lukea tilanne paremmin. Silti tuossakin pelissä Lauri sai ihan kelpo heittoja, mutta nyt ei vaan osu. Pisteet tuli nyt semmosista rikkonaisista peleistä tai hyökkäyslevyistä. Onko kyse uupumuksesta vai itseluottamuspulasta vai uupumuksen aiheuttamasta itseluottamuspulasta. Itse en kuitenkaan pitäisi pahana, että saisi vähän relatakin välillä, kun Mirotic tulee takaisin.

Poissa Dr. Tobias Fünke

• Koripallo.com jäsen
« Vastaus #722 : 07.12.17 09.58 »
Mutta itse olisi kovinkaan yllättynyt jos / kun Laurin peliminuutit lähtisivät vähenemään.
Mirotic tuskin uhkaa Markkasen paikkaa avauskokoonpanossa mutta eihän sitä koskaan tiedä sillä kokoonpanomuutoksia voi tulla koska vain
Tekisi varmaan Laurille ihan hyvää vaikka istua pari peliä kokonaan pois. Selvästi on väsy yllättänyt, eikä peli kulje.
Jos tilastoja tuijottaa, niin Bullsin kannalta on tällä hetkellä melko sama onko kentällä Lauri vai Niko. Otin tuossa nopeasti tarkasteluun per 100 poss -tilastot, eikä tuntuisi Nikon viime kauteen verraten olevan merkittävää eroa onko kumpi herroista kentällä. Tuskin Nikokaan voittojen määrää lisää, joten let the tank roll on!

Alkuhan menikin Laurilta aika reilusti yli odotusten ja nyt tämä "slump" on ollut enemmän sitä mitä itse odotin. Mutta erittäin paljon hyvää on nähty, ceiling on todella korkea. Kyllähän nykypäivän Bullsissa on vaikea pelata, kun tarkoituskaan ei ole voittaa pelejä ja joukkuekaverina on mm. Tank Commander Justin Holiday  ::)
I’m afraid that I prematurely shot my wad.

Poissa koris.com

• Koripallo.com jäsen
« Vastaus #723 : 07.12.17 10.43 »
Kyllä mulla on mennyt usko NBA valmennukseen ainakin runkosarjan aikana. Peluutus tapahtuu ennalta mietityn kaavan mukaan ja ei minkäänlaista pelin aikaista reagointia. Esim alussa Markkanen ei osu mihinkään ja muutenkin epävarmaa peliä, vaikuttaa muutenkin vähän uupuneelta ja sitte peluutetaan ekat 8minuuttia. Viimeisellä jaksolla koko avausviisikko heitetään käytännössä kerta laakilla kylmänä kentälle viimeiseksi kuudeksi minuutiksi. En muutenkaan ymmärrä tätä viisikkoina peluuttamista, mutta kait se on tolla pelimäärällä pitkällä tähtäimellä vaan pakollista. Jotenkin epäreilua, että Markkanen joutuu ottamaan tällasena heittopäivänä ratkaisuheittoja. Lavine voi tuoda nämä tällaiset pelit voitoiksi. Käsittämätöntä, että viimeisessä hyökkäyksessä pallo on jollain Valentinella.

Markkaselta puuttuu nyt itseluottamus. Markkasen pitää ymmärtää tai hänelle pitää opettaa, että vastustaja skouttaa sen jo melko pitkälle ja tietävät missä tilanteessa pyrkii vasemman käden ajolle jne. Näissä pitää lukea tilanne paremmin. Silti tuossakin pelissä Lauri sai ihan kelpo heittoja, mutta nyt ei vaan osu. Pisteet tuli nyt semmosista rikkonaisista peleistä tai hyökkäyslevyistä. Onko kyse uupumuksesta vai itseluottamuspulasta vai uupumuksen aiheuttamasta itseluottamuspulasta. Itse en kuitenkaan pitäisi pahana, että saisi vähän relatakin välillä, kun Mirotic tulee takaisin.

Tokihan Hoiberg tietää itsekin olevansa tankkaavassa joukkueessa ja turva on sitä kautta omaan duuniin ainakin tovin. Sinänsä suuressa organisaatiossa ja loppuunmyydyssä katsomossa tuollainen saattaa aika piankin johtaa potkuihin? Late puolestaan on saanut aivan liikaa viime aikoina vastuuta suorituksiin nähden,  uupumista näkyy miehen otteissa.
« Viimeksi muokattu: 07.12.17 10.53 kirjoittanut koris.com »

Poissa Jiipee1984

• Koripallo.com jäsen
« Vastaus #724 : 07.12.17 13.26 »
Tekisi varmaan Laurille ihan hyvää vaikka istua pari peliä kokonaan pois. Selvästi on väsy yllättänyt, eikä peli kulje.
Jos tilastoja tuijottaa, niin Bullsin kannalta on tällä hetkellä melko sama onko kentällä Lauri vai Niko. Otin tuossa nopeasti tarkasteluun per 100 poss -tilastot, eikä tuntuisi Nikon viime kauteen verraten olevan merkittävää eroa onko kumpi herroista kentällä. Tuskin Nikokaan voittojen määrää lisää, joten let the tank roll on!

Alkuhan menikin Laurilta aika reilusti yli odotusten ja nyt tämä "slump" on ollut enemmän sitä mitä itse odotin. Mutta erittäin paljon hyvää on nähty, ceiling on todella korkea. Kyllähän nykypäivän Bullsissa on vaikea pelata, kun tarkoituskaan ei ole voittaa pelejä ja joukkuekaverina on mm. Tank Commander Justin Holiday  ::)

Hyviä pointteja olet nostanut esille.
Tuosta Markkasen ceilingistä tuli mieleen Bulls legenda Scottie Pippenin haastattelu ennen edellistä kotipeliä Clevelandia vastaan.

Pippen sanoi Bullsin facebookin julkaisemassa haastattelussa Markkasen olevan moderni hybridisentteri jonka pelissä ei ole rajoitteita. Lisäksi Pippen sanoi näkevänsä Laurissa pelkkää upsidea eli aika kovia kehuja 6 kertaiselta NBA mestarilta suomalaiselle tulokkaalle.

Mutta itse näen Laurin yhä edelleen PF:nä eli isona laitahyökkääjänä.
Jos Bulls aikoisi Markkasen sentteriksi jossain vaiheessa laittaa niin Laurin tilalle pitää löytää uusi iso laitahyökkääjä Portis voisi olla toinen vaihtoehto mutta onko Portisilla tulevaisuutta Bullsissa sen Mirotic episodin takia.

Mitä tulee Markkasen lepuuttamiseen niin taitaa tuo NBA:n pelitahti olla sen verran kova ettei lepotauoille paljoa aikaa jää.
Pippenin haastattelu löytyy täältä http://www.nba.com/bulls/video/archive kun vähän jaksaa hakea
« Viimeksi muokattu: 07.12.17 13.36 kirjoittanut Tarmofani »

Poissa Jiipee1984

• Koripallo.com jäsen
« Vastaus #725 : 07.12.17 13.34 »

Itse en ole olleenkaan varma / vakuuttunut siitä että Hoiberg olisi oikea valmentaja Markkaselle.
En tiedä mikä Hoibergissa mättää mutta sen mitä olen Bulls fanien kommetteja Bullsin facebookissa lukenut niin Hoiberg on aika epäsuosittu ja moni Bulls fani vaatii jo Hoibergille potkuja.

Poissa Professori

• Koripallo.com jäsen
« Vastaus #726 : 07.12.17 13.49 »
Itse en ole olleenkaan varma / vakuuttunut siitä että Hoiberg olisi oikea valmentaja Markkaselle.
En tiedä mikä Hoibergissa mättää mutta sen mitä olen Bulls fanien kommetteja Bullsin facebookissa lukenut niin Hoiberg on aika epäsuosittu ja moni Bulls fani vaatii jo Hoibergille potkuja.

Itse en ole vakuuttunut, että Hoiberg olisi edes NBA-tason valmentaja. Unohdetaan hetkeksi tämän kauden tulokset, sillä en usko kenenkään valmentajan saavuttavan juuri enempää voittoja tällä ryhmällä. Mutta kaksi edellistä kautta Hoibergin ollessa Bullsin peräsimessä menivät melko huonosti. En oikein nää tuon systeemin toimivan kovin hyvin NBA:ssa edes hyvillä pelaajilla. College peleissä tuo taisi toimia ihan hyvin, mutta NBA:ssa tulee saada vähän muutakin liikettä kun handoffeja kolmosen kaaren takana. Itse nähdyissä peleissä käy liian usein niin, että kaksi pelaajaa suorittaa handoff pelin ja muut kolme seisoo paikallaan ilman minkäänlaisia leikkauksia korille tai pallottomia skriinejä. Lisäksi oli erittäin huono merkki, että joukkueen viime kauden tähtipelaajat Butler ja Wade julkisesti kritisoi Hoibergin valmennustyyliä. Itse olisin johtoportaassa antanut Fredille fudut viime kauden jälkeen, jopa kauden aikana ja aloittanut joukkueen uudelleenrakennuksen täysin puhtaalta pöydältä.
« Viimeksi muokattu: 07.12.17 13.51 kirjoittanut Professori »

Poissa yarr123

• Koripallo.com jäsen
« Vastaus #727 : 07.12.17 15.23 »
Itse en ole vakuuttunut, että Hoiberg olisi edes NBA-tason valmentaja. Unohdetaan hetkeksi tämän kauden tulokset, sillä en usko kenenkään valmentajan saavuttavan juuri enempää voittoja tällä ryhmällä. Mutta kaksi edellistä kautta Hoibergin ollessa Bullsin peräsimessä menivät melko huonosti. En oikein nää tuon systeemin toimivan kovin hyvin NBA:ssa edes hyvillä pelaajilla. College peleissä tuo taisi toimia ihan hyvin, mutta NBA:ssa tulee saada vähän muutakin liikettä kun handoffeja kolmosen kaaren takana. Itse nähdyissä peleissä käy liian usein niin, että kaksi pelaajaa suorittaa handoff pelin ja muut kolme seisoo paikallaan ilman minkäänlaisia leikkauksia korille tai pallottomia skriinejä. Lisäksi oli erittäin huono merkki, että joukkueen viime kauden tähtipelaajat Butler ja Wade julkisesti kritisoi Hoibergin valmennustyyliä. Itse olisin johtoportaassa antanut Fredille fudut viime kauden jälkeen, jopa kauden aikana ja aloittanut joukkueen uudelleenrakennuksen täysin puhtaalta pöydältä.

Kuten sanoit, tällä hetkellä on vähän hankalaa arvioida Hoibergin kykyjä valmentajana, kun materiaali on mitä on. Ja vaikka pelisysteemi olisi pohjimmiltaan hyvä, voi se näyttää aivan kuralta jos pelaajien taso ei ole tarpeeksi hyvä, tai jos joukkuueessa on läjäpäin omia statseja tuijottavia pelaajia.

Parina viime vuonna Hoibergilla oli ehdottomasti lahjakkaampi joukkue, mutta hänen tyyliinsä täysin väärin rakennettu (sitä, onko tässä valmentajan vikaa, en tiedä). Ymmärtääkseni pace and space koris vaatii joukkueelta hyvää heittotaitoa (erityisesti kaaren takaa) ja kykyä jakaa palloa. Bulls taisi olla koko liigan yksi huonoiten heittävistä joukkueista. Lisäksi mielestäni sekä Butler ja Wade edustavat hieman vanhentunutta pelaajatyyppiä. Kumpikaan ei ole kummoinen kolmen pisteen heittäjä, ja eirityisesti Wade keskittyy lähinnä isolation peleihin ja keskimatkan kakkosten nakkeluun. En sinänsä siis ihmettele miksi he kritisoisivat Hoibergin pelitapaa.

Poissa vapaamuurari

• Koripallo.com jäsen
« Vastaus #728 : 07.12.17 21.33 »
Markkasta on sikäli erittäin järkevää peluuttaa paljon, koska juuri sitä hänen on opeteltava. NBA:ssa pelataan paljon ja tiheään tahtiin, niin ne muidenkin joukkueiden avainpelaajat pelaa isoja minuutteja koko ajan. Olkoon miten väsynyt tahansa, mutta hänellä on onni että tulostavoitteita ei oikeastaan ole ja ensi kaudella hän on paljon valmiimpi kestämään rasitukset ja suoritukset myös tasaantuvat.

Poissa shaqtin a fool

• Koripallo.com jäsen
« Vastaus #729 : 08.12.17 13.59 »
Otetaanpa pieni katsaus Chicagon pelaajien sijoituksiin koko NBA:n "pelitilanneheittojen %" -tilastossa. :D

- Felder 411.sija
- Pondexter 410.sija
- Zipser 401.sija
- Blakeney 375.sija
- Holiday 373.sija
- Valentine 355.sija
- Markkanen 340.sija
- Grant 296.sija
- Dunn 240.sija
- Portis 226.sija
- Lopez 87.sija
- Nwaba 60.sija
- Felicio 23.sija

::) Pientä ongelmaa on laadukkaiden heittojen luomisen kanssa.

Poissa LauriMarkkenan

• Koripallo.com jäsen
« Vastaus #730 : 08.12.17 21.27 »
Kellään tietoa LaVinen paluun ajankohdasta? Somessa pyörii videoita, joissa kaveri näyttää ihan reippaasti juoksevan treeneissä ja donkkikin nousee komeasti. Ollaanko jo päivä päivältä tilanteessa?

Poissa shaqtin a fool

• Koripallo.com jäsen
« Vastaus #731 : 08.12.17 21.52 »
Kellään tietoa LaVinen paluun ajankohdasta? Somessa pyörii videoita, joissa kaveri näyttää ihan reippaasti juoksevan treeneissä ja donkkikin nousee komeasti. Ollaanko jo päivä päivältä tilanteessa?

Lainaus
Chicago has zero incentive to rush LaVine's return as his mere presence could potentially result in more wins, which would hurt that tanking process. LaVine is currently on an "every other day plan," and head coach Fred Hoiberg said he wants him to get in multiple consecutive days of work before allowing him to return to the court, so it's now January, and no longer December when we can expect him to make his debut.

Eli siis todennäköisesti vasta Tammikuun alussa on Lavine palaamassa. Mutta Mirotic todennäköisesti pelaa ensi yönä Charlottea vastaan.

Poissa XOX

• Koripallo.com jäsen
« Vastaus #732 : 09.12.17 03.08 »
Laurilla vaikuttaa menevän vähän paremmin. Ihan kuin se pelaisi aina paremmin silloin, kun katson peliä suorana. Telepaattinen kannustukseni tehoaa?

Poissa Odysseus

• Koripallo.com jäsen
« Vastaus #733 : 09.12.17 10.02 »
Eli siis todennäköisesti vasta Tammikuun alussa on Lavine palaamassa. Mutta Mirotic todennäköisesti pelaa ensi yönä Charlottea vastaan.

Eiköhän Lavine olisi jo pelannut, jos voitoilla olisi jotakin merkitystä tällä kaudella. Nyt halutaan vain minimoida riskit, joita vakavien polvivammojen kohdalla on muutenkin jo ihan riittävästi. Ilmeisesti toipumisessa ei kuitenkaan ole tullut mainittavaa takapakkia...?

Poissa XOX

• Koripallo.com jäsen
« Vastaus #734 : 10.12.17 03.11 »
Telepaattinen kannustus käynnissä eli toinen hyvä peli Laurilta odotettavissa? Ainakin alku näyttää hyvältä....