Koripallo.com

Koripallo.com NBA Fantasy 2015-2016

Mitä mieltä uudistuksista?

  • Erinomaista kehitystyötä kohti parempaa ja reilumpaa fantasya

    Ääniä: 7 53,8%
  • Turhaa kikkailua, wanhassa wara parempi

    Ääniä: 0 0,0%
  • I'm DONE

    Ääniä: 1 7,7%
  • Veli Taatila

    Ääniä: 5 38,5%

  • Äänestäjiä
    13
Viestejä
9 123
Vs: Koripallo.com NBA Fantasy 2015-2016

Keeperit & Joukkueiden voimasuhteet:

Ensi kaudelle lähdemme jälleen 14 joukkueen voimin, ainoan muutoksen ollessa Mokeskin vaihtuminen näillä näkymin FF2-mestari Bianconeriin. Jokaisella joukkueella on 2 keeperiä valittavanaan. Osalle valinnat ovat selkeitä, toisilla joukkueilla on enemmän tekemistä oikeiden pelaajien löytymiseksi. Luonnollisesti parhailla keepereillä varustetut managerit, jotka saavat hyvän varausvuoron ja ovat valmistautuneita tulevaan kauteen on parhaat mahdollisuudet menestyä. Katsotaanpa miltä tilanne näin etukäteen näyttää Power Rankings tyylisellä vertailulla.

Tier I - Hot Stuff






1. spud - Vucevic (95), Green (90-95), arvio 185 fapo; muut vaihtoehdot Rondo (80-90)

2. Trancey - Walker (95), Gobert (90), arvio 185 fapo; muut vaihtoehdot -

3. Bianconeri - Hayward (95-100), Parsons (85-90), arvio 185 fapo; muut vaihtoehdot George Hill (80)

4. Kotti - Dragic (85-90), George (85-100), arvio 180 fapo; muut vaihtoehdot Covington (70-80)

5. Söze - R.Jackson (90-100), Batum (80-90), arvio 180 fapo; muut vaihtoehdot I.Thomas (85-90), Noel (80-90), Randolph (85)

6. Velmu - P.Gasol (95-100), Middleton (80), arvio 180 fapo; muut vaihtoehdot Gordon (75-80), Burke (75), Dieng (70-80)


Tier II - Yritetään ny tosissaan kuitenkin

7. Sampsu - Evans (85-95), Br.Lopez (85-90), arvio 180 fapo; muut vaihtoehdot Monroe (85-90)

8. Juri - Knight (85-90), Rose (85), arvio 175 fapo; muut vaihtoehdot Holiday (80-85), Martin (80-85), Faried (75-85)

9. budha - Kanter (85-90), Ariza (85-90), arvio 175 fapo; muut vaihtoehdot Märkivä (80), Jennings (70-80)

Tier III - I should tank, I just don't know it yet

10. PoorMans - Harris (85-90), Antetokounmpo (80-85) arvio 170 fapo; muut vaihtoehdot Clarkson (75-85), Payton (80-90), Wade (85)

11. hoetje - Whiteside (80-90), Matthews (80-85), arvio 165 fapo; muut vaihtoehdot Beverley (75-80)

12. Porzinger - Wiggins (85-90), Rubio (80-85), arvio 170 fapo; muut vaihtoehdot -

Tier IV - Lappu luukulle

13. Kik - Teague (85-90), Thad Young (75-85), arvio 165 fapo; muut vaihtoehdot Joe Johnson (70-80), Mason Plumlee (65-90), Danny Green (75-80)

14. Killes - Korver (80-85), Jack (75-85), arvio 160 fapo; muut vaihtoehdot Noah (75-80)
 
Viestejä
9 123
Vs: Koripallo.com NBA Fantasy 2015-2016

Sarjasysteemin mentyä uusiksi tälle kaudelle on syytä pohtia muutosten mahdollisia vaikutuksia kisaajien taktiikoihin. Aikaisemmin olemme pelanneet fantasya puhtaasti h2h-systeemillä, jossa managerit kohtaavat viikottain vaihtuvan vastustajan, keräten viikkovoitoista pisteitä sarjataulukkoon. Parhaat managerit ovat menneet runkosarjan jälkeen pudotuspeleihin, joissa h2h-systeemillä enemmän pisteitä kerännyt manageri on aina edennyt jatkoon. Näinkin olemme saaneet mestareiksi managereita, joiden joukkueet ovat olleet vahvoja, mutta liian usein ennakkoon vahvan ja hyvin kautensa pelanneen managerin tie on voinut päättyä yllättävänkin nopeasti yksittäisiin loukkaantumisiin, leputuksiin tai huonoihin peleihin. Joskus on käynyt myös niin, että hyvin pisteitä kerännyt manageri on kärsinyt otteluohjelmasta, saaden vastaansa juuri sillä viikolla paljon pelejä omaavan tai muuten kuumana operoivan managerin.

Tälle kaudelle halusimme kokeilla hieman erilaista tulokulmaa fantasymanagerointiin. Sarjasysteemiä, jossa oikeasti parhaat joukkueet pärjäävät, ja yksittäiset loukkaantumiset tai otteluohjelman epäonni eivät määritä managerin pärjäämistä. Emme hylänneet vanhaa systeemiä kokonaan, vaan ensimmäiset 7 viikkoa kokeillaan tiimipelaamista, jossa kahteen osaan jaettu porukka kohtaa toisen tiimin managerit vanhalla H2H-systeemillä. Tämän systeemin pohjalta jaetaan lähtöpisteet varsinaiseen runkosarjavaiheeseen, jonka kesto on kohtuullinen 10 viikkoa. Tämän kauden palautteen perusteella mietitään onko alkuviikkojen H2H-systeemillä jatkossa käyttöä, vai siirrytäänkö tulevaisuudessa suoraan viikon kokonaispisteisiin.

Halusimme kokonaispisteuudistuksen lisäksi tuoda lisää strategiavaihtoehtoja myös joukkueen kokoonpanoihin. Lisäsimme yhden IR-paikan loukkaantumissumia purkamaan ja kasvatimme mahdollisuutta operoida waivereita lisäsiirroilla. Managereiden budjettia ei ole kasvatettu, vaan viime kauden tapaan kehoitamme kaikkia miettimään sopivia panostuksia vapaiden agenttien markkinoille. Voitte pelata joko Suomen taktiikalla maltillisesti tai Kreikan tyyliin all out - jokainen kantaa itse seuraukset ja elvytyspaketteja ei ole luvassa. Nostimme myös maksimipelien määrää 45 -> 50, tarkoituksena mahdollistaa pelien jahtaamisen yhtenä vaihtoehtoisena taktiikkana. Pelien jahtaaminen tarkoittaa aktiivista operointia waivereiden puolella pelien maksimoimiseksi (lisäsimme myös neljännen waiverpäivän tätä tarkoitusta varten). 50 pelin raja tarkoittaa myös sitä, ettei peleillä laskelmointi ole yhtä helppoa kuin aiemmin. Käytännössä tarvitset siis laajemman materiaalin kuin viime kaudella, jolloin jo 10 laadukkaan pelaajan rosterilla kykeni saamaan miltei täydet pelit aikaan. Nyt täysien pelien saaminen on aikaisempaa haastavampaa ja sen saavuttaakseen on käytettävä rosteria aikaisempaa laajemmin hyväkseen.

Kokonaispisteuudistus itsessään tarkoittaa sitä, että managerit joukkueineen ovat aikaisempaa vähemmän haavoittuvaisia yksittäisten loukkaantumisten edessä. Aiemmin tällainen epäonninen aikajakso saattoi tarkoittaa useamman viikon tappioputkea, mutta nyt pitämällä tarpeeksi laajan ja tasalaatuisen rosterin kasassa ja/tai haalimalla pelejä waiverilta voit silti operoida sarjapisteitä riittävästi pysyäksesi kilpailussa mukana.

Olemme jättäneet kisaan myös pudotuspelivaiheen, mutta se on tällä kertaa yksinkertaisesti loppusarja. Tämä tarkoittaa sitä, että saat lähtöpisteet runkosarjasta mukaasi - menestys runkosarjassa siis palkitaan toisin kuin aikaisemmin. Ja vaikka et runkosarjassa olisi menestynyt aivan parhaalla mahdollisella tavalla voit silti vielä tavoitella mestaruutta, jos olet rakentanut joukkueesi pudotuspelejä varten. Neljä viikkoa maksimipeleillä ja Top Dogien hyvällä otteluohjelmalla voi kantaa sinut takamatkaltakin ykköseksi.

Strategisesti tämä kausi tarjoaa osallistujille useamman erilaisen reitin kohti menestystä. Ainoa varma asia on se, että hyvin draftaaminen, treidaaminen ja waivereilla operointi palkitaan - laadultaan hyvät joukkueet pärjäävät ja tilapäiset olosuhteet merkkaavat vähemmän. Silti reittejä menestykseen on useampi kuin yksi. Voit haalia pelejä, vahvistaa joukkuetta tai ajoittaa kuntopiikkiä loppusarjaan. Kaikki on kiinni sinusta itsestäsi.
 
Viestejä
407
Vs: Koripallo.com NBA Fantasy 2015-2016

Odottelen jo alkavaa kautta kuunnellen Charged Up
40f4261412b1361f99b315c4a89c8efc.620x349x67.gif
 
Viestejä
9 123
Vs: Koripallo.com NBA Fantasy 2015-2016

Jatketaan samalla linjalla. Viikonloppuna Flowssa tsekkaamaan kaikkien aikojen kovin suomalainen räppäri Paperi T. Hipsterin oloisena miten muutenkaan.

tumblr_nf13nq8Xj71qzjtiro1_500.gif


Sen kunniaksi:

Gobert, Terskan & Taavetin Anttoni

http://www.youtube.com/watch?v=c7JEZW0BpJM

Me draftattiin viime vuonna NBA Fantasys
Ei toimi koukkuna treideis, oon koittanu

Terskan Ilyasova on mulle kuollu
Must tuntuu kun oisin silti voittanu
Oisin treidannu sydän juosten jos oisit vaan myyny

Mä aattelin etten mä ees tarvi muuta
Ku Jammun ja Kusinsin statsvarmuutta
Mut mä oon yhtä hyvä operoimaan ku Morrisen veljekset oli
Nyrkinlyönnit niin tahdittomii

Tehään niinku Trancey draftin ekas pickis
Ku se sano et antaa autopickin hoitaa
On muuten paras läppä ehkä ikinä
Tai sit se on se missä Killes sanoo ettei Jackia parempaa pidettävää

Syntyny lähtemään ku Kotti
Mut Killes me ollaan parhaimmillaan yhes niinku LeBron ja Boobie
Perustetaan liiga
Sä voit olla aivot ja taidot ja mä oon treidibännis
Kun sen mä osaan

Mä voin olla managerina geneerinen ja rajottunu
Mut loppupeleissä se ei merkkaa paljoo
Tälläsii tipsejä tulee harvoin sanottuu
Mut rotoworld on aidointa mitä mä voin tarjoo

Me draftattiin viime vuonna NBA Fantasys
Toimii koukkuna treideis, oon koittanu

Terskan on weivattu
Must tuntuu kun ois voittanu
Oisin treidannu sydän juosten jos oisit vaan myyny

Muistaksä Bambas kun me joskus puhuttiin et treidataan
Ihan muuten vaa
Ja sit me mentiin työstään eikä tehty muut ku tapeltu
Ei lopsided treidejä hierottu

Kerroin Peytonille et oon viime aikoina silmäilly lähin Taavetin Anttonia
Ja näin kuinka se vaivaantu
Kai sen on vaikeet nähä sitä ykköspikkinä enää
Mut tollasii asioit ei mietitä silloin ku draftexcelii tehään
Välil mä mietin millainen Terskan oot nyt ilman mua
On fantasy yht rimpuilua
spudi sano joskus niin

Botswanasta halpaa League Passia ja red bullii
Niil me kostuttii
Gobert oli Mailmanin sleeperpicki
Mä en tiedä sleepereistä mitää
Kai täs on aikaa nyt sit opetella
Et sellast
Jos haluut nähä nähään treidichatis
 
Viestejä
9 123
Vs: Koripallo.com NBA Fantasy 2015-2016

Runkosarja alkaa tiistaina 27.10., joten draftin luonnollisin ajankohta olisi sunnuntai 25.10.

Toinen vaihtoehto on maanantai 26.10.

Kellonaika perinteisesti siinä klo 21 aikaan, jolloin drafti on ohi 23 mennessä.

Laittakaa alle miten nämä ajankohdat käyvät teille. Minulle onnistuu kumpikin.

Draftijärjestys arvotaan sunnuntaihin 18.10. mennessä, viikko jää aikaa siis setviä listojaan tuon jälkeen.

Keeperit pitää olla valittuna lauantaihin 17.10. mennessä.
 
Viestejä
715
Vs: Koripallo.com NBA Fantasy 2015-2016

Onnistuu kumpikin. Maanantai huomattavasti paremmin.
 
Viestejä
16
Vs: Koripallo.com NBA Fantasy 2015-2016

Sunnuntai onnistuu varmasti, maanantai tuskin.
 
Viestejä
1 870
Vs: Koripallo.com NBA Fantasy 2015-2016

Molemmat päivät käyvät. Alkamisaika mieluiten sama kuin viime vuonna, eli klo 21.30 tai klo 22.00. Pickin makusteluajaksi 75 tai 90 sekuntia, niin draftissa kestää vähän yli tunti.
 
Viestejä
12
Vs: Koripallo.com NBA Fantasy 2015-2016

Sunnuntai lienee parempi, mutta maanantaikin käy.
 
Viestejä
1 870
Vs: Koripallo.com NBA Fantasy 2015-2016

Ehdotan draftin ajankohdaksi sunnuntaita klo 22 ihan vain siksi, että se menisi päällekkäin kainalohinttipallon höntsämatsien kanssa.
 
Viestejä
9 123
Vs: Koripallo.com NBA Fantasy 2015-2016

Mikäänhän ei estä pitämästä draftia vaikka edeltävänä torstaina, jos su-ma asettelu koituu liian kimurantiksi. Mutta katsotaan sitä nyt sen jälkeen, kun ollaan saatu kaikilta näkemys tähän. Toivottavaa toki olisi se, ettei kukaan draftaisi itselleen autopickillä, kun se tarkoittaa kaikenmoisista etukäteislistoista huolimatta kauden olevan done jo ennen kuin se alkaakaan.
 

Peyton

Vs: Koripallo.com NBA Fantasy 2015-2016

Sunnuntai ei käy missään nimessä. Ma-to sopii illasta kaikki
 
Viestejä
50
Vs: Koripallo.com NBA Fantasy 2015-2016

Onko tietoo, että onko enää olemassa sellaista versiota Fantasy Basketballista, jossa jokaiselle lyödään tietty summa rahaa, jolla ostetaan pelaajia (ei mitään draftia ja saa ostaa samoja pelaajia kuin muillakin, pelaajien arvo riippuu viimesimpien pelien esityksistä). Facebookissa oli kyseinen peli useita muutamia vuosia sitten, mutta se vaihtui sysipaskaan Yahoon peliin. Jos johonkin liigaan mahtuu messiin, niin voisi jopa yrittää saada selkoa säännöistä.
 
Viestejä
9 123
Vs: Koripallo.com NBA Fantasy 2015-2016

Historiikki näissä taisi olla se, että ESPN:llä oli ihan ok Salary Cap Challenge joskus vuosituhannen vaihteessa. Sen jälkeen valtikka siirtyi Sportingnewsille, joka pitikin sitä ansiokkaasti useamman vuoden ajan. Tuo kuitenkin syystä tai toisesta hävisi niiltä sivuilta, jolloin se Facebookissa operoitava homma tuli muistaakseni 2-3 vuodeksi pinnalle. Sen loputtua jäljelle jäi vain muutama maksullinen vaihtoehto ja nehän taas eivät vedä isoja joukkoja mukaan -> kokemus jää aika valjuksi. Mitään maailmanlaajuista hyvin operoitua ja luotettavaa ilmaista kisaa ei ole tosiaan vuosiin enää ollut. Ikävä kyllä, niitä oli ihan mukava vääntää ja dominoida.

Tuossa ainakin yksi viritelmä, jossa voi maksamalla saada lisäkrediittejä:

http://www.dunkest.com/en/
 
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös