Koripallo.com

Fanseat

Viestejä
614
Vs: Fanseat

JOEN SUU sanoi:
Olikohan tuossa vastustajalla jotenkin napit auki olleet?
Niiltä puuttui kaksi, Katajaltahan ei puuttunu kuin Nino ja joku Mäkä ...
Valmentaja sanoi pressissä, ettei täydellä rosterilla olisi laskenut tätä tappioksi. Tuskin laski siltikään ennen peliä.
 
Viestejä
2 382
Vs: Fanseat

JOEN SUU sanoi:
Ja ruutu on mustaa
kaikki kulkee mustissaan
mutta JOE saa taas olutta juodakseen
Hektuuri ja K_A on kännissä
nään ne itkevän
ruutu tekee heillekin ikävän.....
:D :D :D
 
Viestejä
2 333
Vs: Fanseat

Toimiko Fanseat tänään muilla ok.?

Yritin tv-matsin jälkeen tsekata Lokit - Pyrintö -ottelun loppuminuutit, mutta sivu meni itsepintaisesti osoitteeseen fanseat.com/panic ja normaalin ylävalikon alla näytössä oli jonkinlainen klemmari / vinossa oleva suorakulmio jonka läpi meni sellainen salamanuoli.

Any ideas?

PS. Oli eka kerta kun menin Fanseatiin Windowsin alkuviikolla tekemän päivityksen jälkeen - eli olisko sit kuitenkin tuttu sylttytehdas?
 
Viestejä
614
Vs: Fanseat

Fanseatin (nettistreami, Chrome -selain ja pöytäkone) palvelu on paljon parempi tapa seurata otteluita kuin muinoinen live-seuranta tilastoinnin nettiin kaiuttamisen kautta.

Mutta oletteko, arvon entusiastit, kaivanneet tallenteita saataville jo samana päivänä pelin jälkeen voidaksenne tarkistaa näittekö oikein ensimmäisellä kerralla?

Ja tallennetta katsellessa oletteko kaivanneet Europeleistä tuttua Youtuben mahdollisuutta klilkata aikapalkin alta ja sen jälkeen voida nuolinäppäimillä edetä tai peruuttaa viiden sekunnin verran katsoakseen tilanteen toistuvasti?

Minua tällaiset perennukset palvelun tasoon kiinnostivat mutten kuvitellut niiden tulevan tarjolle. Nyt kun sitten löysin mistä moiset parannukset löytää, ajattelin kysyä olenko ainoa, joka on moisia kaivannut ja ainoa, joka ei ole hokannut niiden olevan saatavilla?
 
Viestejä
68
Vs: Fanseat

?Turisti sanoi:
Fanseatin (nettistreami, Chrome -selain ja pöytäkone) palvelu on paljon parempi tapa seurata otteluita kuin muinoinen live-seuranta tilastoinnin nettiin kaiuttamisen kautta.

Mutta oletteko, arvon entusiastit, kaivanneet tallenteita saataville jo samana päivänä pelin jälkeen voidaksenne tarkistaa näittekö oikein ensimmäisellä kerralla?

Ja tallennetta katsellessa oletteko kaivanneet Europeleistä tuttua Youtuben mahdollisuutta klilkata aikapalkin alta ja sen jälkeen voida nuolinäppäimillä edetä tai peruuttaa viiden sekunnin verran katsoakseen tilanteen toistuvasti?

Minua tällaiset perennukset palvelun tasoon kiinnostivat mutten kuvitellut niiden tulevan tarjolle. Nyt kun sitten löysin mistä moiset parannukset löytää, ajattelin kysyä olenko ainoa, joka on moisia kaivannut ja ainoa, joka ei ole hokannut niiden olevan saatavilla?

Kyllä olisin kaivannut tänään kun kelailin sitä eilistä tekuun johtanutta tilannetta.
Muutenkin koko FAN.. on todella huono. Välillä on kuvan ja äänen ero 30 - 45 s. ja silloin on todella rasittavaa katsoa lähetystä.
Eikä ole harvinaista että koko lähetys jumittuu ja mulla kuitu 100/100 ja aina on kuulemma yhteydessä vika.
 
Viestejä
1 612
Vs: Fanseat

?Turisti sanoi:
Minua tällaiset perennukset palvelun tasoon kiinnostivat mutten kuvitellut niiden tulevan tarjolle. Nyt kun sitten löysin mistä moiset parannukset löytää, ajattelin kysyä olenko ainoa, joka on moisia kaivannut ja ainoa, joka ei ole hokannut niiden olevan saatavilla?

Kiitos vinkistä. En tuota go puolta ollut aikaisemmin tajunnut katsoakkaan. Erityisesti tuo playerin eteen taakse 5sek on helpottaa taukojen ja vapaaheittojen yli hyppimistä melkoisesti.
 
Viestejä
688
Vs: Fanseat

Joestar sanoi:
Muutenkin koko FAN.. on todella huono. Välillä on kuvan ja äänen ero 30 - 45 s. ja silloin on todella rasittavaa katsoa lähetystä.
Eikä ole harvinaista että koko lähetys jumittuu ja mulla kuitu 100/100 ja aina on kuulemma yhteydessä vika.

Tuohon kuvan ja äänen epäsynkkaan on mulla ainakin auttanut yleensä selaimen sivun päivittäminen.
 
Viestejä
614
Vs: Fanseat

Joestar sanoi:
Kyllä olisin kaivannut tänään kun kelailin sitä eilistä tekuun johtanutta tilannetta.

Elä huoli, eiköhän vielä tule kelailtavaa.

Muutenkin koko FAN.. on todella huono. Välillä on kuvan ja äänen ero 30 - 45 s. ja silloin on todella rasittavaa katsoa lähetystä.
Eikä ole harvinaista että koko lähetys jumittuu ja mulla kuitu 100/100 ja aina on kuulemma yhteydessä vika.
Todella huono? Onhan se ärsyttävää, kun lähetys ei toistu edes YLEn tasoisesti mutta onhan tämä palvelu 8 eurolla kuussa nyt aivan huikeasti parempi, kuin parin vuoden takainen liveseuranta.

En ole Fanseatin töissä vaan asiakas mutta pääosin tyytyväisempi kuin ennen palvelua.

Nettistreamin äänen ja kuvan joutuminen epäsynkroniin jopa useilla sekunneilla ja kuvan pysähtely ovat todella ärsyttäviä ja kestää hetken oppia koska kannattaa toimia ja koska ei.
Epäsynkroni näyttää liittyvän kuvan pysähtymiseen. Kuvan jumahdettua, on lähetys usein epäsynkassa, jolloin yleensä tipautan kuvan esc:llä pieneksi ja klikkaan selaimen "edellinen sivu" nappia, jolloin selain hakee katsottavana olleen pelin ikonin näyttöön, josta pelin katselun voi käynnistää uudelleen. Yleensä yhteys palaa ilman synkroniongelmaa. Kestää toki hetken ja siinä ajassa voisi repiä pelihousunsa kotikatsomossakin. Vastaava aika menee joskus hukkaan ohjattujen kameratuotantojen välittäessä kuvaa, jos ohjaaja ei ole tottunut lajiin. Näytetään lähikuvaa irveitelevästä pelaajasta, kun kentällä donkataan nopeasta.

Jos kuva jumittaa, niin onhan se yhteydessä vikä! En usko, että kukaan oikeasti tietää missä kohtaa yhteyttä vika on mutta koska samaa peliä katsottaessa suht lähekkäin sijaitsevilla tilaajilla pätkiminen esiintyy vuorotellen vain toisella, ei loppukäyttäjän nettiyhteyttä operaattoriinsa voi syyllistää turhaan.

Kukaan ei kysynyt mutta Clickin jo hoksattua mainitaan kuitenkin Fanseat GO:n olevan Beta-vaiheessa mutta tarjoavan (ainakin vielä toistaiseksi) samaan hintaan lisäominaisuuksia joihinkin valittuihin streameihin.
 
Viestejä
3 094
Vs: Fanseat

Joestar sanoi:
Kyllä olisin kaivannut tänään kun kelailin sitä eilistä tekuun johtanutta tilannetta.
Muutenkin koko FAN.. on todella huono. Välillä on kuvan ja äänen ero 30 - 45 s. ja silloin on todella rasittavaa katsoa lähetystä.
Eikä ole harvinaista että koko lähetys jumittuu ja mulla kuitu 100/100 ja aina on kuulemma yhteydessä vika.
Nuo lähetykset ei toki ole likikään täydellisiä ja joo automaattikameratkaan ei korvaa monikameralähetystä, mutta.. muistellaan nyt aikaa kun kaudessa nähtiin Urho-TV:n + ehkä Ylen avustuksella tyyliin matsi pari viikossa niin onhan tämä nyt tuohon hintaan aivan huikea homma. Siis 8lla eurolla näet kaikki pelit miltä tahansa paikkakunnalta ja samaan hintaan voit seuraavana päivänä tallenteelta katsoa miten kauhian huanosti ne tuomarit sen yksittäisen tilanteen puhalsivat ;)
Yhteyksistä noi tosiaan varmasti pääsääntöisesti johtuvat, mutta ei sun yhteydestä vaan hallin yhteydestä.
Parantamisen varaa on, mutta uusien kameroiden myötä kuvanlaatu on jo selkeästi parempi ja uskotaan, että ens kaudella toimintavarmuus paranee entisestään.
Tämä on by far paras Korisliigan näkyvyyttä parantanut yksittäinen juttu ever.
 
Viestejä
342
Vs: Fanseat

MOBvilko sanoi:
Nuo lähetykset ei toki ole likikään täydellisiä ja joo automaattikameratkaan ei korvaa monikameralähetystä, mutta.. muistellaan nyt aikaa kun kaudessa nähtiin Urho-TV:n + ehkä Ylen avustuksella tyyliin matsi pari viikossa niin onhan tämä nyt tuohon hintaan aivan huikea homma. Siis 8lla eurolla näet kaikki pelit miltä tahansa paikkakunnalta ja samaan hintaan voit seuraavana päivänä tallenteelta katsoa miten kauhian huanosti ne tuomarit sen yksittäisen tilanteen puhalsivat ;)
Yhteyksistä noi tosiaan varmasti pääsääntöisesti johtuvat, mutta ei sun yhteydestä vaan hallin yhteydestä.
Parantamisen varaa on, mutta uusien kameroiden myötä kuvanlaatu on jo selkeästi parempi ja uskotaan, että ens kaudella toimintavarmuus paranee entisestään.
Tämä on by far paras Korisliigan näkyvyyttä parantanut yksittäinen juttu ever.
Alkukaudestahan kuvanlaatu ja oikeastaan kaikki muukin oli täysin ala-arvoista. Nyt oikeasti jopa NAUTTII katsomisesta, kun tunnistaa pelaajat lokakuussa nähdyn pikselimössön sijaan.

8€ ei ole yhtään mitään ja toivottavasti kehitys jatkuu, vaikka sitten nostamalla 1-2€/kk.
 
Viestejä
68
Vs: Fanseat

Joo on kokonaisuuten hyvä palvelu, vertailuna jos ottaa eurokoriksen = viasat = 35€/ kk
nba = 4pro = 25€/kk

Pikkusen fixausta ja tämä on hinta/laatu suhteeltaan paras.
 
Viestejä
614
Vs: Fanseat

MOBvilko sanoi:
Yhteyksistä noi tosiaan varmasti pääsääntöisesti johtuvat, mutta ei sun yhteydestä vaan hallin yhteydestä.

Inttäisin yhä, ettei hallinkaan yhteydestä, sillä silloin pätkimistä pitäisi esiintyä tasaisemmin kaikilla. Uskoakseni halleilta streami menee jonnekin Fanseatin palvelimelle talteen ja sieltä sitä jaetaan eri palvelinten kautta loppuasiakkaille. Varmaan ensimmäinen tallennus on kuitenkin hallissa sijaitsevan tietokoneen kiintolevy.

Tämä on by far paras Korisliigan näkyvyyttä parantanut yksittäinen juttu ever.

Tähän on helppo olla samaa mieltä ja kiva huomata, että kustannusten kantajan edustajakin on tuollaista mieltä. Ilmaiseksihan tuo järjestelmä ei ole noussut, eikä Fanseat ole sitä investointia tehnyt.
 
Viestejä
1 612
Vs: Fanseat

MOBvilko sanoi:
Tämä on by far paras Korisliigan näkyvyyttä parantanut yksittäinen juttu ever.

Jos näkyvyydellä tarkoitetaan henkilökatselutunteja, niin fanseat on varmasti parasta sitten pääsylippujen myynnin. En kuitenkaan olisi kovin varma, että nykymuodossaan fanseat tavoittaa juurikaa uusia katsojia Korisliigaan. Taloudelliselta kannalta tämä jälkimmäinen on uskoakseni tärkeämmässä roolissa.
 
Viestejä
1 159
Vs: Fanseat

Fanseat on toiminut nyt hyvin ja taatusti hintansa arvoinen. Nyt vaan viisi toivoa,että ensi syksynä homma toimii samalla tavalla. Tähän mennessä nimittäin jostain syystä syksyllä on aina tultu takapakkia edelliseen kevääseen verrattuna palvelun laadussa.
 
Viestejä
3 094
Vs: Fanseat

Herkku sanoi:
Fanseat on toiminut nyt hyvin ja taatusti hintansa arvoinen. Nyt vaan viisi toivoa,että ensi syksynä homma toimii samalla tavalla. Tähän mennessä nimittäin jostain syystä syksyllä on aina tultu takapakkia edelliseen kevääseen verrattuna palvelun laadussa.
Tämä valitettavasti on totta. Testaukset tehtävä kesällä/preseasonilla kunnolla.
 
Viestejä
1 105
Vs: Fanseat

Minä kokeilin itse ensimmäistä kertaa Fanseatia viime sunnuntaina Seagulls-Kataja-ottelun nähdäkseni, ilmaisen kokeilukuukauden innoittamana. Yllätyin, miten hyvä Fanseatilta olikin katsella ottelua. Nettilaajakaistasta internetin imevä Wifi-verkkoni riitti aivan kelvolliseen ja pätkimättömään kuvaan. Kuvan jaoin iPadilta telkkarin ruudulle niin sai vähän laajemmat näkymät, kun tietokoneen näytönohjaimessa taas ei ruuti riittänyt jakaa kuvaa telkkarin ruudulle nykimättä, mutta se on kannettavan tietokoneeni huonoutta. Selostajakin hoiti hommansa aivan hyvin. Jos toimii jatkossakin noin hyvin, katselen varmasti aika paljonkin Korisliigaa Fanseatin kautta ensi kaudella.
 
Viestejä
42
Vs: Fanseat

?Turisti sanoi:
Jos kuva jumittaa, niin onhan se yhteydessä vikä! En usko, että kukaan oikeasti tietää missä kohtaa yhteyttä vika on mutta koska samaa peliä katsottaessa suht lähekkäin sijaitsevilla tilaajilla pätkiminen esiintyy vuorotellen vain toisella, ei loppukäyttäjän nettiyhteyttä operaattoriinsa voi syyllistää turhaan.

En ole ihan varma, mitä ajat takaa, mutta kyllä ongelma on Hallin/Fanseatin päässä 99% kerroista.

Sillä jos minun kuitu/pöytäkone yhdistelmällä ei muut, paremmalla kuvalla varustetut livelähetykset, pätki/tilttaa koskaan, ei vika ole minun tai minun operaattorin päässä..

Mm. Viaplay ja Nbatv toimivat kuin junan vessa
 
Viestejä
614
Vs: Fanseat

Lautsa sanoi:
En ole ihan varma, mitä ajat takaa, mutta kyllä ongelma on Hallin/Fanseatin päässä 99% kerroista.
Sorry, "I get that a lot". Tarkoitan ihan samaa: Vika ei ole yhteydessäsi operaattoriisi. (siis tod näk)

Uskoisin, että Fanseatin päässä. Olen ollut siinä käsityksessä, että jos hallista ulos olisi linjassa vaikeuksia, ne vaikeudet näkyisivät tasapuolisesti silloin kun niitä esiintyy. Eli jos pätkii, niin pätkii. Nyt on ollut niin, että ottelussa A Samilla pätkii, Makella ei. Ottelussa B Makella pätkii Samilla ei. Kumpikaan ei muuta konfiguraatiotaan tässä välissä mitenkään.

Luulen, että automaattikameroiden näkemästä automaattisesti koostettu nettistriimi menee ensin jollekin palvelimelle, jonne se jää talteen ja josta sitä jaetaan tilaajille eri reittejä. Saattaa jopa jakaantua useammille palvelimille. Tilaaja ei voi valita mille palvelimelle hän Fanseatiin kirjautuessaan kytkeytyy enkä tiedä vaihtuuko palvelin, jos vaikka päivittää sivuston tai kirjautuu uudelleen.

Tarkoitin vain sitä, että jos yhteen palvelimen tiedon välitykseen tulee katkoksia, se näkyy vain osalla tilaajia, jotka saattavat olla maantieteellisesti lähekkäin ja vaikka saman operaattorin valokuituasiakkaita.

Jostakin syystä telealalla on vallalla käytäntö, että asiakasta aina ohjataan epäilemään omien laiteidensa kuntoa ensisijaisesti. Ehkä siksi tai sitten liikesalaisuukien takia, ei niistä vaikeuksista niin kerrota.

Ilmaisinko itseäni yhtään ymmärrettävämmin?
Sillä jos minun kuitu/pöytäkone yhdistelmällä ei muut, paremmalla kuvalla varustetut livelähetykset, pätki/tilttaa koskaan, ei vika ole minun tai minun operaattorin päässä..
Tämäkin on omiaan perustelemaan samaa asiaa, vika todennäköisimmin Operaattorisi ja pelikentän välillä, kun okulaariesi ja Operaattorisi välillä.
Mm. Viaplay ja Nbatv toimivat kuin junan vessa
Et sit taida paljon junalla matkustaa?
 
Viestejä
1 159
Vs: Fanseat

Löytyisikö jostain vedonlyöntitoimistoa, jossa voi veikata toimiiko Fanseat nyt heti kauden alusta syksyllä vai vasta kevällä?
 
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös