Kirjoittaja Aihe: Naisten divari 2017-18  (Luettu 8273 kertaa)

Kuumeneminen

• Vieras
Vs: Naisten divari 2017-18
« Vastaus #15 : 30.10.17 07.30 »
Nokialla oli tiukka vääntö. Pyrinnön juniorit haastoi nokian ”liigajoukkuetta”. Yhtä hyvin Pyrintö olisi voinut viedä voiton. Nokian valmentaja kävi kuumana pelin jälkeen. Oliko serbilla osuutta asiaan

Eiköhän homma tuohon kuumentumiseen ollut niin, että Pyrinnön valmentaja kävi kuumana, huitaisi kyynärpäällä ja kommentoi sopimatonta (ihan kuin koko matsin) Nokian valmentajalle.

Poissa KeegoMesh

• Koripallo.com jäsen
« Vastaus #16 : 05.11.17 20.33 »
Topon Lakaniemi heitti kolmoset lähes 70 prosentin ja Hämäläinen kakkoset 80 prosentin tarkkuudella mikä riitti tänään voittoon Tapiolan Honkaa vastaan. Pelitempo oli jälleen tutun rauhallinen, koska hengästymistä ja hikoilua vältettiin.

Tapiolan Hongan Airaksinen teki hyviä ajoja kohti koria, mutta pelitilanneheitot osuivat heikosti 1/7. Näin erikoisen syöttötyylin, jota kuvailisin "Darts tikanheitoiksi". Airaksisen nopeiden avaukset olivat tarkkoja ja Tapiolan Honka sai helppoja pisteitä nopeista hyökkäyksistä....

Poissa KeegoMesh

• Koripallo.com jäsen
« Vastaus #17 : 05.11.17 20.41 »
Ottelussa vihellettiin veret keihuttava epäurheilijamainen virhe kotijoukkueelle suunnanvaihtopelissä. Kannatan Topoa ja kyseinen tuomio teki ottelun lopusta vähemmän jännittävän. Siitä huolimatta minun on vaikea hyväksyä tuomarin tulkintaa. Minua rauhoitti toinen katsoja, joka kertoi, että nykytulkinnan mukaan enää ei ole ratkaisevaa onko hyökkääjän alapuolella muita puolustajia....

Poissa KeegoMesh

• Koripallo.com jäsen
« Vastaus #18 : 05.11.17 20.44 »
Olen itse seurannut "2014 official basketball rules official intrepretations" valid from 1.3.2017 toinen painos.....

Poissa KeegoMesh

• Koripallo.com jäsen
« Vastaus #19 : 05.11.17 20.53 »
Tätä Vikmanin tekemää tulkintaa osa katsojista perusteli, että Airaksinen ei yrittänyt pelata palloa. Se on totta Airaksinen ei pelannut palloa, koska hän yritti puolustaa puhtaasti eikä käyttänyt käsiä lainkaan. Molemmat pelaajat liikkuivat samalla nopeudella vierekkäin ja samaan suuntaan. Stamps aiheutti minun näkemykseni mukaan kontaktin. Stamps taitavana pelaajana kalasti virheen vähän niin kuin "Steve Nash". Kontakti tapahtui vartalolla ja se oli selvä virhe, mutta minun mielestä "epäurheilijamaista virhettä" ei tapahtunut.....
« Viimeksi muokattu: 05.11.17 23.15 kirjoittanut KeegoMesh »

Poissa KeegoMesh

• Koripallo.com jäsen
« Vastaus #20 : 05.11.17 20.58 »
Säännöt ovat säännöt. Tuomari tekee tulkinnat ja ne tulkinnat voivat olla ihan mitä tahansa. Minun mielestä Vikman epäonnistui tuomiossaan seuraavissa seikoissa. Tuomio ei ollut sääntöjen hengen eikä pelin hengen mukainen (lähde: Alberto Garcia).....

Poissa KeegoMesh

• Koripallo.com jäsen
« Vastaus #21 : 06.11.17 09.41 »
Oman käsitykseni mukaan puolustajan ollessa suunnanvaihtopelissä hyökkääjän ja korin välissä voidaan tuomita epäurheilijamainen virhe, jos hyökkääjällä on suurempi nopeus kuin puolustajalla. Puolustaja häviäisi tilanteen ja hyökkääjä pääsisi helposti puolustajasta ohi ilman "epäurheilijamaista kontaktia". Varmasti on olemassa hyvät perustelut eiliselle tuomiolle, mutta minun mielestä pitäisi miettiä mikä on tuon epäurheilijamaisen virheen henki. Minusta on väärin, että hyökkääjän linja korille voi kulkea puolustajan läpi ja puskemalla puolustajaa päin palkitaan epäurheilijamaisella virheellä. Toivon olevani väärässä ja että videotarkistuksessa näkyy joku polvikampitus...
« Viimeksi muokattu: 06.11.17 22.51 kirjoittanut KeegoMesh »

Poissa KeegoMesh

• Koripallo.com jäsen
« Vastaus #22 : 19.11.17 17.42 »
Topo oli päättänyt nuijia tänään Pyrinnön lattian rakoon. Ottelu oli vauhdikas ja pallo liikkui nopeasti. Olisin toivonut, että Pyrintö olisi onnistunut paremmin kaaren takaa (3p tarkkuus oli 11%). Pyrintö vastasi Topon kovaan tempoon, mutta menetyksiä tuli ehkä liikaa 32kpl.

Puolet Pyrinnön pelaajista on 16-17 vuotiaita. Ensijaisesti en odota näkeväni nuorilta pelaajilta donkkeja vaan hymyn. Siinä mielessä Pyrinnön joukkue on aivan mahtava porukka.

Pyrintö ei luovuttanut vaikka oli yli 30p tappiolla. Liikuttavaa oli seurata kuinka yksittäistä voitettua tilannetta juhlittiin riehakkaammin kuin Susijengin voittoa Venäjästä Koperissa tai voittoa Ranskasta kotikisoissa....Mikäli nuorempi koripallosukupolvi on tällaista voi ennustaa, että hyviä asioita tapahtuu vielä... ;D