Koripallo.com

1B-divisioona 2018-19

Viestejä
1 542
Eilinen matsi oli poikkeuksellinen, koska ainakin Halme ja Wuorenjuuri olivat penkillä loukkaantuneina. Avausviisikossa oli Ebeling ja Lindberg Hongan omia kasvatteja. Koko rosteri oli eilen vain kahdeksan pelaajaa, joista puolet Hongan kasvattamia. Ei ehkä niin huono suhde kuitenkaan moneen muuhun M1DB:ssä pelaavaan rosteriin verrattuna.

Sanoisin, että aika paljon lupaavia pelaajia on siirtynyt yliopisto- tai liigajoukkueisiin (Järvi, Nenonen, Lindblom ja Odabasi nyt ensimmäiseksi tulee mieleen).
Eikä noita huippupelaajia ihan tungokseksi asti kyllä muistakaan joukkueista ole tullut.

PS: Hartikainen, Järvinen ja Sirola ovat pelanneet jo useita vuosia Hongassa - myös liigassa, joten olivat luonnollisesti erittäin tervetulleita vahvistuksia joukkueeseen. Ja olen kanssasi aivan samaa mieltä siitä, että mieluummin tuttuja kotimaisia kuin ulkomailta hankittuja vierastyöläisiä yhdeksi kaudeksi.
 
Viestejä
1 168
Silti ihmetyttää, että mitä sille Hongan pelaajatuotannolle tapahtuu, kun pitäisi siirtyä miehiin? Miksi suuresta massasta ei jalostu enempää huippuja?

Kysymyksesi on oikea ja osuva. Tärkeimpänä pointtina tässä taitaa olla espoolaisen edustuspalloilun epäjatkuvuus. Mitään edustusjoukkuetoimintaa ei ole päässyt syntymään aikoihin kun kaikki energia on kulunut taloudellisiin huoliin ja erilaisiin uusiin yhteistyökuvioihin jotka eivät ole johtaneet mihinkään. Aikuisten kilpaurheilun perusta ei ole ollut kunnossa minkä vuoksi mitään jatkuvuutta ei ole päässyt syntymään. Tämä etenkin miesten puolella.

Muitakin syitä saattaa olla mutta tuo lienee se merkittävin syy.

Kuten sanoit, ei niitä Hongan junnuja ole valtavasti muuallakaan. Mutta on kuitenkin jonkin verran. Ihan kaikki eivät ole kadonneet.
 
Viestejä
4
Turhaa katkeruutta. Raiders ansaitsi voittonsa ja nousunsa!! Jos vertaa tunnelmaa Espoon ja Järvenpään salissa, sanoisin eron olevan merkittävä. Hyvä Raiders!!!
 
Viestejä
3 498

Mielenkiintoista katsoa millä kriteereillä Hongan toimintaa pisteytetään kun tietää että kupruja on takana enemmän kuin sivistyneesti voi hyväksyä. Huhujen mukaan myös Muki olisi hakemassa A-divaripaikkaa, haki kai sitä viime kaudellakin mutta HNMKY osoittautua paremmaksi hakijaksi.
Mutta nämä ovat nykyään jokakeväisiä tapahtumia, eiköhän syksyllä koulujen alkaessa tiedetä missä kukin pelaa. Sitä ennen pitkälti spekulaatiota.
 
Viestejä
1 542
Mielenkiintoista katsoa millä kriteereillä Hongan toimintaa pisteytetään kun tietää että kupruja on takana enemmän kuin sivistyneesti voi hyväksyä. Huhujen mukaan myös Muki olisi hakemassa A-divaripaikkaa, haki kai sitä viime kaudellakin mutta HNMKY osoittautua paremmaksi hakijaksi.
Mutta nämä ovat nykyään jokakeväisiä tapahtumia, eiköhän syksyllä koulujen alkaessa tiedetä missä kukin pelaa. Sitä ennen pitkälti spekulaatiota.
Montako kuprua Tapiolan Hongalla on? Itselle ei juuri nyt tule mieleen yhtään.
 
Viestejä
3 498
Montako kuprua Tapiolan Hongalla on? Itselle ei juuri nyt tule mieleen yhtään.

Kukaan ei ole pysynyt mukana nimissä Tapion Honka, Playhonka (Playboys), Scotch Team, Espoon Honka, Tapiolan Honka ja mitä niitä nyt on ollut, mutta useamman kerran on Liittokin joutunut käyttämään sivistynyttä väkivaltaakin ja vaihtamaan sarjatasoa. Ehkä kupru on väärä sanavalinta, mutta aika monta yhteisön liigalisenssiä on hyväksytty vain 1-2 vuotta ennen seuraavaa tilanteen tulehtumista.
Voi tietysti olla niin ettei nykyisestä organisaatiosta ole lainkaan huomautettavaa.
 
Viestejä
1 542
Kukaan ei ole pysynyt mukana nimissä Tapion Honka, Playhonka (Playboys), Scotch Team, Espoon Honka, Tapiolan Honka ja mitä niitä nyt on ollut, mutta useamman kerran on Liittokin joutunut käyttämään sivistynyttä väkivaltaakin ja vaihtamaan sarjatasoa. Ehkä kupru on väärä sanavalinta, mutta aika monta yhteisön liigalisenssiä on hyväksytty vain 1-2 vuotta ennen seuraavaa tilanteen tulehtumista.
Voi tietysti olla niin ettei nykyisestä organisaatiosta ole lainkaan huomautettavaa.

Tapiolan Honka on perustettu vuonna 1957 ja ollut nimeltään aina Tapiolan Honka - tai Tapion Honka - mikäli minä muistan oikein. Tapiolan Hongan talous on myös ollut aina kunnossa. Sen sijaan korisliigassa ja ylimmällä sarjatasolla yleensäkin on Tapiolan Hongan lisenssillä huseerannut erilainen joukko enemmän ja vähemmän surkeilla taloustaidoilla varustettuja mesenaatteja. Tarkoitat varmaan näitä, kun puhut "kupruista".
Nyt puheena olevaa M1DA sarjapaikkaa hakee kuitenkin tuo Tapiolan Honka, jolla siis ei ole kupruja tilillään - ainakaan viimeisen 15 vuoden ajalta, jolloin itse olen ko. joukkuetta seurannut.
En usko, että M1DB:n ja A:n välillä on suurta eroa kulujen suhteen, joten aika luottavaisena odottelen, että Tapiolan Honka vastuunsa pystyy hoitamaan, jos sarjapaikka tulee. Korisliiga onkin sitten jo ihan eri juttu, mutta sitä ei onneksi tarvitse vielä murehtia.
 
Viestejä
3 498
Tapiolan Honka on perustettu vuonna 1957 ja ollut nimeltään aina Tapiolan Honka - tai Tapion Honka - mikäli minä muistan oikein. Tapiolan Hongan talous on myös ollut aina kunnossa. Sen sijaan korisliigassa ja ylimmällä sarjatasolla yleensäkin on Tapiolan Hongan lisenssillä huseerannut erilainen joukko enemmän ja vähemmän surkeilla taloustaidoilla varustettuja mesenaatteja. Tarkoitat varmaan näitä, kun puhut "kupruista".
Nyt puheena olevaa M1DA sarjapaikkaa hakee kuitenkin tuo Tapiolan Honka, jolla siis ei ole kupruja tilillään - ainakaan viimeisen 15 vuoden ajalta, jolloin itse olen ko. joukkuetta seurannut.
En usko, että M1DB:n ja A:n välillä on suurta eroa kulujen suhteen, joten aika luottavaisena odottelen, että Tapiolan Honka vastuunsa pystyy hoitamaan, jos sarjapaikka tulee. Korisliiga onkin sitten jo ihan eri juttu, mutta sitä ei onneksi tarvitse vielä murehtia.

Minulla ei ole mitään sitä vastaan että Honka nousisi ylempään sarjaan. Olen kuitenkin ymmärtänyt että villejä kortteja jaetaan vain yksi ja että myös Muki olisi kiinnostunut. Viime kesänä Muki hävisi tuon kabinettikisan HNMKY:lle.
Mulla ei ole tietoa, mitä tuossa kisassa mitataan, mutta ei ole huono anoja Mukikaan jos innostuu sarjapaikkaa anomaan.
 
Viestejä
259
Mielenkiintoinen ajatus, että Tapiolan Honka ei olisi millään lailla sössinyt asioitaan, kun on luovuttanut sarjapaikkansa useaan kertaan kupruja tekeville "mesenaateille". Tekisi melkein mieli kysyä asianosaisilta klassisesti, että miten meni niin kuin omasta mielestä.
 
Viestejä
19 536
Kun kerran tämä Tapiolan Honka on aina ollut puhdas kuin pulmunen, niin kannattaisikohan vaihtaa nimeä? Hongan tilalle vaikka Mänty tai Petäjä, jos kerran kuitenkin halutaan olla samasta puusta veistettyjä.....

Tai miksi nuo kupruseurat ovat ylensäkään käyttäneet tuota Honka-nimeä?

No eipä tässä meikäläinenkään ole näiden nimien perässä pysynyt. Mutta pystyssä ne eivät kyllä ole pysyneet.....
 
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös