Koripallo.com

B-pojat 2016-17

Viestejä
1 547
Vs: B-pojat 2016-17

On se hurja tuo Amzil, - ja kovasti ja määrätietoisesti poika onkin koristyötä tehnyt.
Mutta Kotkan koriskoulusta on siinä rinnalla nousemassa muitakin vahvoihin maajoukkue-edustuksiin.
 
Viestejä
1 607
Vs: B-pojat 2016-17

Amzil taitaa dominoida myös U-16 Suomen maajoukkuetta. 8]
 
Viestejä
773
Vs: B-pojat 2016-17

Mitä tulee b-poikien finaaliin, niin täytyy todeta, että tasaisia pelejä olivat molemmat koitokset. Tästä plussat molemmille joukkueille. Itse olin kuitenkin pettynyt joukkuepelaamisen tasoon. Kahdesta joukkueesta, ehkä Honka onnistui joukkuepelaamisessa paremmin, mutta KTP taas vahvojen yksilösuoritusten kautta ottelusarjan voittoon ja Suomen mestaruuteen. Molempien joukkueiden hyökkäyspelaaminen oli aikalailla puskemista kohti koria. Ajamalla.
En tiedä sitten kumpi kantaa tulevaisuudessa pidemmälle, itse uskon joukkueena pelaamisen voimaan, missä hyökkäyksessä pallo liikkuu pelaajalta toiselle ja pallottomat liikkuvat vapauttaakseen itsensä tai joukkuekaverinsa. Nyt useimmiten pallollinen teki työn ja muut neljä seurasivat sivusta joukkuekaverin suoritusta.

Ottelun loppu oli aika traamaattinen, missä toimitsijat mokasivat, tässä tapauksessa moka kolahti oman, kotijoukkueen tappioksi. Tämän mokan lopputuloksena oli kuitenkin se, että SM-kulta meni onneksi Kotkaan!


Hienot finaalit ja onnittelut voitosta Kotkaan!
 

Tuut

Vs: B-pojat 2016-17

Jermu sanoi:
Molempien joukkueiden hyökkäyspelaaminen oli aikalailla puskemista kohti koria. Ajamalla.
En tiedä sitten kumpi kantaa tulevaisuudessa pidemmälle, itse uskon joukkueena pelaamisen voimaan, missä hyökkäyksessä pallo liikkuu pelaajalta toiselle ja pallottomat liikkuvat vapauttaakseen itsensä tai joukkuekaverinsa. Nyt useimmiten pallollinen teki työn ja muut neljä seurasivat sivusta joukkuekaverin suoritusta.
Tämä nykykoripallon suuntaus tekee katsomisesta kyllä välillä tylsää. Lasketaan todennäköisyyksiä ja pyritään maksimoimaan pisteet per pallonhallinta (mikä tietenkin on voittavan koripallon tavoite).

Tässä mallissa pyritään luomaan 1v1 tilanteita, joissa luotetaan hyökkääjän voittavan. Tällöin korille ajettaessa usein tulee puolustuksessa mukaan apu, jolloin joku toinen hyökkääjistä jää vapaaksi ja odottaa kolmosen takana heittääkseen suoraan syötöstä kolmosen: https://www.susijengi.com/pietin-blogi-joukkueet-heittakaa-kolmosia/

Jos ei puolustuksessa tule apuja, pääsee ajamalla yrittämään korin läheltä hyväprosenttista ratkaisua.

Tämä johtaa siis siihen, että yksi pelaaja pyrkii ajamaan ja 3-4 pelaajaa odottaa paikallaan kaaren takana.

Noin kärjistetysti kuvattuna....
 
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös