Koripallo.com

Elisa Viihde & koristelevisiointi

Viestejä
44
Varmaankin eri paikoissa on erilaista staffia kuvaamassa, mutta eräässä paikassa on yksi pystymetsästä tempaistu vapaaehtoinen kääntelemässä kameraa ja toinen säätämässä PC:llä pisteitä ja kelloa, niin ei ehkä (vielä) ammattitaito riitä kovin Spielbergmäiseen ohjaukseen. Liigapaikoilla saattaa tietysti olla ammattimaisempaa henkilökuntaa lähetystä tekemässä.
 
Viestejä
2 089
Täällä kaikkien pelaajien ja tiettyjen joukkueiden suosikki Mäkynen, siis se joka korismaanantaita on juontamassa, saa suitsutusta aina vaan.

Mies on täysin Salon lumoissa ja sen mies, muita joukkueita ei juuri ole hänelle olemassakaan.

Vaihtakaa välillä joku muu sinne niin jospa muitakin joukkueita kuin Vilpas huomioitaisiin.
 
Viestejä
3 498
MM-kisojen lähetyksissä videotarkitukset näkyivät katsojille ja sen lisäksi tuomareiden keskustelu kuului, se oli hieno kokemus. Edes NBA ei päästä tuota tuomareiden keskustelua ilmoille.
FIBAlle iso peukku tuosta kokeilusta, sen toivoisi leviävän kaikkialle missä tekniikka sen suo.
 
Viestejä
1 168
Pari kommenttia yksittäisten pelien tuotannoista.

Elisa Viihteen ohjaamosalkku mahdollistaa kaikkea kivaa ruudulle. Kunhan kausi etenee, nähdään varmaan koko ajan tyylikkäämpää tuotantoa. Se mitä lähetyksessä näkyy vaihtelee sen mukaan mitä ns ohjaaja haluaa / osaa / viitsii / ehtii. Itse teknologiassakin taitaa olla vielä pikku puutteita siinä miten ruudulle nostot toimivat.

Mahdollinen haparointi saattaa selittyä osin koulutusten aikataululla. Tuotantokoulutuksia järjestettiin niin myöhään, että jotkut joutuivat melko kylmiltään puikkoihin.
 
Viestejä
119
Salon selostajalle terveisiä että selostat tv, kaikkia mitä tapahtuu, kenelle pallo liikkuu ym. Ei tarvitse kertoa..
 
Viestejä
3 498
Henkilökohtaisesti mulle käyvät lähes kaikki Korisliigapelien selostajat, muutamat ovat hieman parempia kuin toiset. Mutta yksi selkeä havainto: jos otteluun on hankittu selostajan lisäksi kommentaattori, sohvakokemus on lähes aina parempi. Kaikilla paikkakunnilla on entisiä pelaajia tai valmentajia, jotka ovat osoittautuneet ihan oivallisiksi kommentattoreiksi ja tuovat hieman väriä omalla asiantuntemuksellaan.
Kun esimerkiksi kuuntelee Sipilä - Poikola duettoa, itse en henkilökohtaisesti pidä oikein kumpaakaan ihmeellisenä, mutta yhdessä tuo toimii; Sipilä perinteisenä virkamiesselostajana, jolla kuitenkin melko korkea lajitietämys ja Pieti melkoisena tietopankkina - yhdessä homma toimii.
 
Viestejä
2 089
Käy kaikki, hieno kausi ja hienoa että erilaisia selostajia.

Vieno kaino toive olisi että Eikka Elo selostaisi Katajan vieraspelit, ainakin Tanskasta.
 
Viestejä
19 536
On mullakin yksi toivomus selostajille, kun kerran tässä sellainen mahdollisuus on.

Siis jos pallo mene koriin, niin voisi vaikka sanoa, että pallo meni koriin eikä " keskelle ", kuten joillakin on tapana joka kerran toistaa. Ja jos jollekin vihelletään virhe, niin se virhe eikä " virheitä " monikossa.

Näin sitä taas tuli parannettua korismaailmaa. Ja asiakirjoitusta, joka liittyi koripalloon. Ottakaa kaiken maailman höntsäkirjoittajat minusta mallia!
 
Viestejä
2 089
On mullakin yksi toivomus selostajille, kun kerran tässä sellainen mahdollisuus on.

Siis jos pallo mene koriin, niin voisi vaikka sanoa, että pallo meni koriin eikä " keskelle ", kuten joillakin on tapana joka kerran toistaa. Ja jos jollekin vihelletään virhe, niin se virhe eikä " virheitä " monikossa.

Näin sitä taas tuli parannettua korismaailmaa. Ja asiakirjoitusta, joka liittyi koripalloon. Ottakaa kaiken maailman höntsäkirjoittajat minusta mallia!




Yritän ottaa. Ja jos saan lisätä, niin keskelle keksintöä ja hattu naulaan.. Käytettäköön niitä maulla ja säästeliäästi.
 
Viestejä
1 168
Korismaanantai. Jo muutaman viikon jälkeen ohjelma on saavuttanut sellaisen aseman että maanantaimatsia oikein odottaa. Tänään Korismaanantain tiimi joutuu ensimmäistä kertaa todella koville kun otteluna on Vilpas - Korihait.

Mitenhän kaverit meinaavat rakentaa tästä pelistä kiinnostavan lähetyksen?
 
Viestejä
379
On mullakin yksi toivomus selostajille, kun kerran tässä sellainen mahdollisuus on.

Siis jos pallo mene koriin, niin voisi vaikka sanoa, että pallo meni koriin eikä " keskelle ", kuten joillakin on tapana joka kerran toistaa. Ja jos jollekin vihelletään virhe, niin se virhe eikä " virheitä " monikossa.

Näin sitä taas tuli parannettua korismaailmaa. Ja asiakirjoitusta, joka liittyi koripalloon. Ottakaa kaiken maailman höntsäkirjoittajat minusta mallia!

Jokaisella ihmisellä on oikeus yksityisyyteen, julkkiksilla toki hiukan pienempi. Ajattelen näin, että sinusta on tullut sen verran suuri julkkis tällä palstalla joten uskaltauduin kysymään. Mitenkään enempi tungettelematta, käytkö nykyään minkä verran otteluita katsomassa paikan päällä? Aiemmin näin sinut miltei joka ottelussa, mutta nyt taitaa olla näkö minulla heikentynytr sen verran, että en ole nähnyt tällä kaudella sinua kertaakaan. En toki ole itse jaksanut/päässyt läheskään jokaiseen otteluun, mutta useampaan kuitenkin.

Selostuksesta ottelupaikalla sen verran, että ei oikein vielä ole napannut uusi selostaja ja tyyli. Kun aikaa vierii ehkä selostajakin rutinoituu, ja muutenkin se alkaa tuntua tutummalta omaan korvaan. Nyt on vielä hiukan sellainen fiilis selostuksesta kuin olisi illalla jäänyt puolikas kaljapullo juomatta, ja sitä yrittäisi sitten aamulla lämpinä ja väljähtyneenä juoda. Mutta siihenkin varmaan tottuisi ajanmittaan, jos vain treenaisi riittämiin.
 
Viestejä
19 536
En ole nykyään enää käynyt pelejä katsomassa paikan päällä. Kun tuli hommattua tuo Eliisakin.

Mutta vakaa aikomukseni on tulla katsomaan sitten, kun Kataja taistelee mitalipeleissä. Sitä odotellessa katselen pelejä kotona....

Kausarihan mulla oli pitkään, mutta sitten kun tuli nuo polvihuolet, niin jouduin paljon olemaan poissa ja ajattelin jäädä kotisohvalle. Nythän on keinonivelet molemmissa polvissa ja toinen jo kerran korjattukin, joten siltä osin pääsen kyllä portaat alas ja ylös paremmin.

Tuosta julkisuudesta en oikein tiedä. Nimeänihän en ole koskaan salassapitänyt. Ja senhän olenkin pilannut ihan itse.....
 
Viestejä
421
Näkyykö Elisa Viihde Sport vain Suomessa?
Olen lähdössä reissuun Kanarialle. Näkyykö siellä?
Hotellin wifin kautta?
 
Viestejä
2 089
En ole nykyään enää käynyt pelejä katsomassa paikan päällä. Kun tuli hommattua tuo Eliisakin.

Mutta vakaa aikomukseni on tulla katsomaan sitten, kun Kataja taistelee mitalipeleissä. Sitä odotellessa katselen pelejä kotona....

Kausarihan mulla oli pitkään, mutta sitten kun tuli nuo polvihuolet, niin jouduin paljon olemaan poissa ja ajattelin jäädä kotisohvalle. Nythän on keinonivelet molemmissa polvissa ja toinen jo kerran korjattukin, joten siltä osin pääsen kyllä portaat alas ja ylös paremmin.

Tuosta julkisuudesta en oikein tiedä. Nimeänihän en ole koskaan salassapitänyt. Ja senhän olenkin pilannut ihan itse.....




Ymmärrän hyvin. Itselläni väheni paikalla käynti kun ei enää alakautta päässyt klenkkaamaan katsomoon.

Mutta onneksi näkö on terävä kuin mikä eli jos joutuu Elisalta kattomaan niin onnistuu mainiosti, joskus.
 
Viestejä
379
Kausarihan mulla oli pitkään, mutta sitten kun tuli nuo polvihuolet, niin jouduin paljon olemaan poissa ja ajattelin jäädä kotisohvalle.

Koita vaan päästä liikkeelle, moni on jäänyt sänkyynsä, ja on ollut nopeasti pois muonavahvuudesta. Sohvalle jääminen voi käydä taasen maksan päälle. Eliisan ottaminen näin talvea vasten on aika riskaapelia, siitä voi tulla hallituksen kanssa erimielisyyttä, ja joudut pihan perälle puukkoja vuolemaan. Saattaa vaimo ruveta tuppeamaan pitkäksikin aikaa.
 
Viestejä
19 536
Liikkeellä ollaan. Joka päivä olen käynyt metsänhoidollisia töitä tekemässä. Tänäänkin 5 tuntii, vaikka alussa meinasi sormet jäätyä.....Illalla tein vielä yhtä kirveen vartta ja paria puukon perää.

Että ei tässä sängyn pohjalla viruta. Tänäkin aamuna nousin jo puoli viideltä ylös. Eilen jo neljältä....minä olen aamuvirkku ja illan torkku.

Niin ja läppäristä katselen pelejä. Eukko katselkoon telkkua sen ajan....
 
Viestejä
3 084
Kun selostajista on puhetta ollut niin kehutaan viime lauantaisen Pyrintö-Vilpas pelin selostajaa.
Äärimmäisen rauhallinen ja selkeä tyyli toimi todella hyvin. Siinä oli vanhaa kunnon Bror-Erik Wallenius tyyliä.
Toivottavasti selostaa jatkossakin Pyrinnön pelejä.
 
Viestejä
2 238
Kouvot-BC Nokia matsin kotijoukkueen valmentajan haastattelu oli kyllä vähintäänkin hämmentävä. Kohtuullisen räikeeltä v*****ta vaikutti mun korvaan selostajan puolelta. Vai onko joku Kouvolalainen sisäpiiri läppä vai mitä taustalla?
 
Viestejä
766
Kouvot-BC Nokia matsin kotijoukkueen valmentajan haastattelu oli kyllä vähintäänkin hämmentävä. Kohtuullisen räikeeltä v*****ta vaikutti mun korvaan selostajan puolelta. Vai onko joku Kouvolalainen sisäpiiri läppä vai mitä taustalla?
Onko tietoa minne voi laittaa virallista palautetta Elisa Viihteen koripallolähetyksistä? Selostajalta todella asiatonta vXXXuilua, kyse on valtakunnallisesta lähetyksestä, missä selostajalta toivotaan asiallista ja tasapuolista käytöstä läpi ottelun.
Jos kyse on sisäpiiriläpästä, mielestäni se ei kuulu tähän julkiseen lähetykseen. Se olisi ihan sama, jos Yle Urheilu alkaisi omassa lähetyksessä roustamaan haastateltavaa. Roustaaminen on raakaa stand upia, missä pilkataan toisia.
En tiedä sitten oliko selostajalla itsellään jäänyt jokunen lääke ottamatta ennen ottelun alkua vai mistä moinen käytös johtui.
 
Viimeksi muokattu:
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös