Koripallo.com

Hienot NBA-kirjoitukset

Vs: Hienot NBA-kirjoitukset

&%¤¤&%#¤% sanoi:
* Pää meni sen verran pyörälle noita numeroita, sekunteja ja pallonhallintoja pyöritellessä että onkohan tuossakaan mitään järkeä.
Sen verran palasin tuota tekstiä lukemaan, että ainakin yhdessä yhteenvetotaulukossa näkyy, miten joukkue jää keskimäärin 0.54 pistettä voitolla, jos ottaa heiton haarukassa 40-44 sekuntia erää jäljellä.

Nuo pari viimeistä taulukkoa ovat vertailuja, joissa katsotaan, miten hyökkäyksen tehokkuus riippuu siitä, miten heiton kanssa hosutaan tai vetkutellaan.

edit. Mutta joo, tämä osio ei kyllä täsmää lainkaan 24 sekunnin hyökkäysajan kanssa:
The first order of business is determining what criteria will be used to identify a two-for-one opportunity. For the purposes of this study, a team has a decision to make when they take possession of the ball with between 0:55 and 1:05 remaining in the period. Use nearly all of the shot clock and the opposing team will be able to take the last possession of the half. But take an early shot and the opposing team will not have the last possession of the half.

"Kenpom.com - Advanced analysis of College Basketball"

Things are different in the NBA where there are potentially three opportunities for a two-for-one each game, so I’m not going to let Van Gundy completely off the hook. When there’s an easy way to add a percent or two to your chances of winning, one should think carefully about whether the culture issue is a valid reason to ignore that opportunity.

However, in the college game, the two-for-one at the end of the half doesn’t present a huge advantage. It’s an advantage, sure, and I’d bet coaches worry about things that give them even smaller edges. But after going through this analysis, I’m going to move the two-for-one down on my list of strategic outrages.

The Game sanoi:
"Kenpom.com - Advanced analysis of College Basketball"
Niinhän se perinteisesti on ollut. Ja niin oli nytkin.

(Kuitenkin hieman hämäävää, että varsinaista sarjaa ei kiinnitetä missään vaiheessa ja toisessa kappaleessa viitataan NBA-päävalmentajana kunnostautuneeseen SVG:hen. Pahiten lankesin kuitenkin tuohon &%¤¤&%#¤%:n "&%¤¤&%#¤%":n kyseenalaistukseen, joka heitti allekirjoittaneen aivan raiteilta.)

edit. Herää myös kysymys siitä, minkälainen &%¤¤&%#¤%:n ääliö poustaa tuollaisia tekstejä NBA-topikkiin!

hamahakkimies sanoi:
Pahiten lankesin kuitenkin tuohon &%¤¤&%#¤%:n "&%¤¤&%#¤%":n kyseenalaistukseen, joka heitti allekirjoittaneen aivan raiteilta.)

edit. Herää myös kysymys siitä, minkälainen &%¤¤&%#¤%:n ääliö poustaa tuollaisia tekstejä NBA-topikkiin!
Kismittääkö? 8]

Ehkä vähän rajatapaus kuuluuko tänne, turhuuksien topiikkiin vai pelaajien bisneksiin, mutta kohtalainen juttu Chris Herrenistä. http://msn.foxsports.com/collegebasketball/story/chris-herren-five-year-anniversary-of-sobriety-080113 (Tosin googlettemalla löytyy vanhoja, parempiakin.)

Kaveri veti huippupelaajaksi melko paljon huumeita. NBA:ssa ei ehkä enää riittäny rahkeet muutenkaan, mutta ilman heroiinia ois saattanu pelata liigassa pidempään.

Jannusta on tehty myös hyvä ESPN dokkari, tässä ihan kokonaisena (haastatteluja voiceoverina tosin, joku varmaan löytyy ilmankin):

Chris Herren, un yonki en el basket

http://www.cbssports.com/nba/eye-on-basketball/23267821/what-kind-of-legacy-does-allen-iverson-leave-behind

Lisään tämän tänne vain, koska lopetus juttuun on hieno ja koska AI on kaikkien aikojen suosikkipelaajieni listalla suurin piirtein sijalla 2.

"But he also redefined the game and helped carry the NBA from one era to the next. He was an individual playing a team sport, a counterculture icon that broke through to the mainstream. He was A.I., he was "The Answer," he was the crossover, he was streetball on a hardwood floor, he was talkin' 'bout practice.

And he was one of the greatest to play."

Saikka sanoi:
http://www.cbssports.com/nba/eye-on-basketball/23267821/what-kind-of-legacy-does-allen-iverson-leave-behind

Lisään tämän tänne vain, koska lopetus juttuun on hieno ja koska AI on kaikkien aikojen suosikkipelaajieni listalla suurin piirtein sijalla 2.

"But he also redefined the game and helped carry the NBA from one era to the next. He was an individual playing a team sport, a counterculture icon that broke through to the mainstream. He was A.I., he was "The Answer," he was the crossover, he was streetball on a hardwood floor, he was talkin' 'bout practice.

And he was one of the greatest to play."

Höhö, tavallaan AI oli mullekin se vidu kova jäbä kun se tuli liigaan, mut oikeesti ... Iversonin kovin ppg (31.4) tuli 27.8 heitolla per peli! ;)

Tämä kuuluisi tavallaan tilastotopikkiin, mutta laitetaan se kuitenkin tänne.

Lista pelaajista, jotka heittivät yhdellä kaudella alle 40% kentältä ja ottivat yli 35% joukkueensa ratkaisuista (minuuttirajoituksella tiputetaan pois penkkikallet, jotka pelasivat vain pari hajaminuuttia), löytyy täältä.

Simmonsin T-Mac -kolumni

Kaikkihan näitä lukee, mutta ajattelin silti tämän uusimman tuotoksen mainita, kun on pitkästä aikaa aivan mielettömän hyvä setti Simmonsilta. Todella mielenkiintoinen kirjoitus.

Jääkenttien Gaselli sanoi:
Kaikkihan näitä lukee, mutta ajattelin silti tämän uusimman tuotoksen mainita, kun on pitkästä aikaa aivan mielettömän hyvä setti Simmonsilta. Todella mielenkiintoinen kirjoitus.
Hyvä noita on tänne linkkailla. Topikki saa toimia samalla sellaisena juttuvalioiden arkistona.

http://sports.yahoo.com/blogs/nba-ball-dont-lie/charles-barkley-76ers-gm-sam-hinkie-know-don-180915063.html

BARKLEY! HIENO MIES! Ja täysin oikeassa.

I had a problem with — if I’m a coach, I would want to have some say in the draft, I would want to have some say in the draft. These are all Sam Hinkle's people who they drafted this year. He traded one of the better point guards in the NBA; yeah, I have a problem with the way the Sixers are running their organization right now. Listen, Howard, you know I don’t believe in that analytical crap. If LeBron James couldn’t spell cat, I want him on my team. I always tell people, give me a dumb guy that can really play. Don’t give me no smart guy. The guy, he came from Houston. When did Houston get good? When they went out [and] paid James Harden all that money and [Omer] Asik, and now they went out [and] got Dwight Howard. That’s got nothing to do with analytics, that’s got to do with paying really good players to come to town.

Tuo Barkleyn kommentti on niin monella tasolla päin persettä. Toivottavasti kaveri ei kuvittele ikinä saavansa GM:n hommia :)

Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.