Koripallo.com

Honka, EU:n konkurssi ja Naisten Korisliiga

Viestejä
3 498
"Ehkä menettää, ehkä ei menetä", sanoi Koripalloliiton kilpailujohtaja Länsiväylä-lehdessä Hongan naisten Korisliigapaikasta.

Espoo Unitedin konkurssi jättää kiekkojunnujen pelaajapolun auki – "Lähdemme viemään eteenpäin tarkempia suunnitelmia"

Kyllähän tuo Westerholminkin lausunto kertoo että naisten sarjapaikka on ainakin uhanalainen. Mutta eiköhän se jollain kiemuroilla saada säilytetyksi (kuten espoolaisten kohdalla niin usein on kikkailtu).

On ihan totta että viime kaudella Hongan naiset toimivat ainakin ulospäin moitteettomasti, mutta jos noissa kilpailusäännöissä on oikeasti jokin siirtymäaika konkurssista loikattaessa, sääntö on sääntö. Liitto voi tietysti kikkailla sarjapaikan Hongalle, mutta jos joku välttämättä haluaisi kiukutella ja viedä asian urheilun oikeusturvalautakuntaan, Liitto voisi taas kerran olla siellä vaikeuksissa.

Naisten Liigassa on niin vähän edes kohtuullisen hyvin toimivia organisaatioita, että toivoisi Hongan siellä jotenkin pysyvän.
 
  • Tykkää
Reaktiot: 42

42

Viestejä
3 353
Naisten Liigassa on niin vähän edes kohtuullisen hyvin toimivia organisaatioita, että toivoisi Hongan siellä jotenkin pysyvän.

Joku on sitä mieltä, että koska Honka, mutta onhan tuo juurikin noin. Jotenkin ihmetyttää, että jos eri organisaatio ottaa konkurssikypsähkön paikan hoitoon ja hoitaa sen hyvin, niin jos tuo kypsähkö menee yli, menettää tämä hyvin hommansa hoitanut taho oman paikkansa ja työ menee hukkaan. Ja paino sanalla eri organisaatio ettei jää sijaa kikkailulle.
 
Viestejä
2 534
Ei kannata tuijottaa sääntöjä liikaa vaan ajatella mikä on koriksen ja liigan etu. Sopiva määrä joukkueita naisten liigassa olisi minun mielestäni 14kpl. Siihen pitäisi pyrkiä (tulevaisuuden tavoite). Mikäli riittävän hyviä muita joukkueita ei ole tarpeeksi niin minun mielestäni olisi järkevää, jos Honka olisi mukana jatkossakin liigassa.
 

42

Viestejä
3 353
Ei kannata tuijottaa ei, mutta niiden sääntöjen mukaan kai on mentävä ja aiemminkin (ei ehkä naisten liigan osalta, en muista) on peruttu paikkoja. Näissä keisseissä on aina mukana se, että pitää varmistaa vanhojen syntien kuittaus (jos tarvis), maksujen (palkat, liiton vaatimat, onko muita) kuittaus ja tulevan kauden suunnitelman reaalisuus. Minun mielestäni. Jotain faktaa varmaan puuttuu jos vanhat merkit pitävät paikkansa.
 
Viestejä
3 498
Ei kannata tuijottaa sääntöjä liikaa vaan ajatella mikä on koriksen ja liigan etu. Sopiva määrä joukkueita naisten liigassa olisi minun mielestäni 14kpl. Siihen pitäisi pyrkiä (tulevaisuuden tavoite). Mikäli riittävän hyviä muita joukkueita ei ole tarpeeksi niin minun mielestäni olisi järkevää, jos Honka olisi mukana jatkossakin liigassa.

Tuollaisessa maalaisjärjellä ajattelussa on oma hyvä puolensa, mutta ongelmana on se että se usein sotii Liiton sääntöjä vastaan. Näistä on esimerkkejä kun on valitttu asiasta seuraavaan asteeseen. Liitto ei oikeastaan voi päättää vastoin sääntöjään, vaikka se kuinka tuntuisi tekevän hyviä päätöksiä.
Toivottavasti löytyy jokin kiertotie, esim Villin kortin myöntäminen Liigaan nykyään 1 divisioonassa pelaavalle Hongan joukkueelle. Tosin divarissakin on useita joukkueita, joille tuota paikkaa tulisi tarjota ennen Honkaa.
 
Viestejä
205
Ei kannata tuijottaa sääntöjä liikaa vaan ajatella mikä on koriksen ja liigan etu. Sopiva määrä joukkueita naisten liigassa olisi minun mielestäni 14kpl. Siihen pitäisi pyrkiä (tulevaisuuden tavoite). Mikäli riittävän hyviä muita joukkueita ei ole tarpeeksi niin minun mielestäni olisi järkevää, jos Honka olisi mukana jatkossakin liigassa.

Miksi ihmeessä? Kymmenen joukkueen sarjassakin on aina yksi heittopussi ja yleensä pari seuraa, joilla rahat on lopussa. Miksi ihmeessä lisätä joukkueita sarjaan, joka ei selviä edes nykyisestä joukkuemäärästä? Sama koskee miesten korisliigaa. Joukkueita ei kannata lisätä vaan pelkästä lisäämisen ilosta, jos se tarkoittaa tuotteen heikkenemistä ja lisää talousvaikeuksissa pyöriviä seuroja.
 
Viestejä
2 534
Miksi ihmeessä? Kymmenen joukkueen sarjassakin on aina yksi heittopussi ja yleensä pari seuraa, joilla rahat on lopussa. Miksi ihmeessä lisätä joukkueita sarjaan, joka ei selviä edes nykyisestä joukkuemäärästä? Sama koskee miesten korisliigaa. Joukkueita ei kannata lisätä vaan pelkästä lisäämisen ilosta, jos se tarkoittaa tuotteen heikkenemistä ja lisää talousvaikeuksissa pyöriviä seuroja.
Olet oikeassa! Tarkoitin, että 14kpl joukkuemäärä olisi teoriassa paras ja siitä syystä isompaa joukkuemäärää pitäisi tavoitella....Asiat pitäisi saada niin hyvään kuntoon, että hyviä joukkueita olisi tarpeeksi....Tällä hetkellä ei taida ainakaan naisten liigaan olla kovaa tunkua....
 
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös