Koripallo.com

JOEN SUU

Viestejä
5 339
Vs: JOEN SUU

No nyt Joe haukkas ison palan .

Kukkoo .

Samara ei kelvanu

Oopeliin ei rahaa .

Talpot ei käynisty .

Petroolii ei enään myydä .

Horisont .

Saab 69 kajakki . Oi niitä aikoja .

Tiepalvelu 95 Aina valmiina .Jarski ja toinen petelius . .


Tiedättekö avoautoja saab 900 ei tehty ikinä ruotissa .

Ja 80 -luvulla saab eniten levis teille .

Tätä vois jatkaa vaikka kuinka paljon .


Mutta kerro Joe . Mitä teidän kaupunki on tehnyt . Tottakai minä tiedän .


No toi uusi polvi ei teidä mikä on .Horisont .Talpot . Pilkun viilajat paskalahten .
 
Viestejä
666
Vs: JOEN SUU

Tätini mies muuten ajeli pitkään Talbotilla, sitten siirty Lanciaan kun Talbotteja ei enää löytyny... Valmistetaanhan Joensuussa John Deeren kulkupelejä. Ja jos mennään Liperin puolelle, niin vehkeet sen kun vaan kasvaa: Mantsinen tekee nostureitaan. Ai niin JOElta kysyttiin. Mutta röyhkeänä jannuna vastasin silti.

Entisellä opettajallani oli muuten aikoinaan Saab 96. Eräs nimeltä mainitsematon - terveiset Jussalle - nykyisin Tekniikan Maailman autotoimittajana työskentelevä luokkatoverini silloin totesi opettajan kyydissä ollessaan "meilläkin oli joskus tällainen museoauto...". Tipahti siinä laulunumero varmaankin pykälän alaspäin...
 
Viestejä
19 541
Vs: JOEN SUU

Eukon veljen kummin kaiman ex-tyttöystävän uusi miesystävä ajeli kans Ladukalla. Muistan hyvin, kun jouduin niin usein sitä kammesta käynnistämään. Muissa autoissahan silloin 70-luvulla ei tainnut kampeja enää ollakaan?

Mutta sitten jälleen kerran pessimismini tuo esille erittäin harmillisia uutisia. Nimittäin on jälleen kerran ansiokkaasti tehty tutkimus. Kymmensormijärjestelmästä ihan. On saatu selville, että jos kouluikäisille opetetaan kymmensormijärjestelmällä kirjoittaminen, niin se säästää työvuosia 6 vuotta!

Harmiahan tässä suuresti aiheuttaa se, että miksi minulle ei opetettu tuota. Olisin nimittäin ollut jo vuoden eläkkeellä, jos olisin tuon hallinnut.

Tosin tarkemmin ajateltuna olisi ilmeisesti minunkin pitänyt kirjoittaa ensin kirjoituskoneella ja sittemmin tiekkarilla koko ajan, että tuon säästön olisin ansainnut. Olisihan sekin aika raskasta ollut. Kuka sitä koko ikäänsä jaksaa kirjoittaa, paitsi Päätalot, Paasilinnat ja Sohfioksaset.

Toki olen yrittänyt täällä kpcomissa ottaa hieman takaisin tuota, etten aikanaan muistanut kaikesta jauhaa ja kirjoitella. Ja niin myöhään aloitin tuon tasauksen, että laskelmieni mukaan säästöä tulee vain kaksi viikkoa.

Käsin kirjoitettuja käsikirjoituksia elokuviin, runoja, lauluja ja muita pakinoita on kyllä pöytälaatikot täynnä, mutta niitähän ei lasketa, piru vie!

Harmittaa vietävästi!
 
Viestejä
919
Vs: JOEN SUU


Mul on lekkinsit. Käytössä jo useamman hiihtokauden. Joku oli unohtanu, tai tahallaan jättäny saunan pukkariin. Otin koekäyttöön. Hyvin toimivat. Molemmat puntit.
 
Viestejä
19 541
Vs: JOEN SUU

Mutta kyllä sukkahousut on hyvät, kun avannosta nousee. Varsinkin lampaannahkavahvistetulla haarakiilalla. Suojaa strategisia paikkoja hyvin ja ennaltaehkäisee kaikenlaisia tulehduksia. En sano mitä, koskapa Valavuoren Aleksi voi menettää taas hermonsa?

Suuret kiitokset muuten Ylläpidolle kaikkien kunnollisten kpcomilaisten puolesta, kun muistaa etusivulla koko vuoden toivottaa Hyvää Joulua ja Onnellista Uutta vuotta.

Tuosta Joulusta en niinkään perusta, mutta Onnellista vuottahan me kaikki tarvitsemme.
 
Viestejä
2 532
Vs: JOEN SUU

Vai kuusi työvuotta saadaan kymmensormijärjestelmällä säästettyä. -On myös puhuttu, että opiskelu kestää nykyään liian pitkään ja työelämään pitäisi päästä aiemmin käsiksi. Minä yritinkin kehitellä opiskelun nopeuttavaa kaksisilmäjärjestelmää, jossa voidaan lukea kahta kirjaa yhtä aikaa. Kummallekin silmälle oma kirja ja opiskeluun tuhlattu aika saadaan puolitettua.
Kokeilin kahdella Aku Ankalla, mutta huomasin, että yhdessäkin on minulle riittävästi haastetta ja varsinkin lauseet, joissa oli yli kaksi sanaa olivat ylivoimaisia ymmärrettäväksi.
 
Viestejä
5 781
Vs: JOEN SUU

Tuon kaksisilmäjärjestelmän tunnetuin kansalainen luki aikanaan koko Dostojevskin tuotannon läpi ilmoittamassaan ajassa ja sitähän on edelleen uskominen. Hiljattain hävitessään residentin vaalien ensimmäisellä kierroksella oli kuitenkin oikeassa koko ajan, vaikkei sitä muut aina huomanneetkaan.

Nyt sitten laajakatseisesti menossa taas puheenjohtajamittelöihin ja muuhun jännään. Avarakatseisuus on taas kohta in, tai ainakin inttäminen.
 
Viestejä
2 532
Vs: JOEN SUU

Katsantokantahan se on sekin, jos yksisilmäisesti tuijottaa vain omaan napaansa, eikä näe metsää puilta. K.o. herran avarakatseisuus onkin siis putkinäön aiheuttama näköharha.
 
Viestejä
19 541
Vs: JOEN SUU

Kyllähän tuo omaan napaan tuijottaminen olisi muuten aika vaikeaa, mutta onneksi on melkein kymmenen senttiä pitkä napatyrä. Näkyy siis hyvin. ja siitähän voi vaikka ottaa kiinni ja vääntää. Eukkokin voi joskus erehtyä......

Vaan on se tuo wimpula erikoislaatuinen herrasmies. Kirjoittaa tännekin vain viikonloppuina. Saa kai paremman inspiraation, kun aukaisee vain silloin kor... krohöm koneen?

Ja on se vaan hauskan iloinen kevät taas tulossa. Säkki jättää jälleen foorumin, kun pettyy eräästä asiasta pahoin ja Jaakko viuhahtaa eräässä pelissä. Uuttahan tässä on kuitenkin vain Jaakon viuhahtaminen.
 

Vartio

Vs: JOEN SUU

Vain kirjailija/runoilija tekee 12 tunnin työpäiviä. Siihen toki lasketaan mukaan
myös apuraha-anomuksien kirjoitus ja alle 7 euron kierrekorkkisten punaviinien
naukkailu aakkosjärjestyksessä maittain.

Kun aikansa lukee ja pohtii, niin huomaa wimin tekstien ainutlaatuisen nerokkuuden.
Edesmennyt Paavo Haavikko on saanut kiistattoman seuraajan. Tekstien rakenne ja mieletön ajatuksenjuoksu on kuin Paavolta konsanaan, sillä niistä ei ota selvää erkkikään.
Onko wimi (sori vaan JOEN SUU) seuravaa taiteen akateemikko?
 
Viestejä
1 734
Vs: JOEN SUU

Saarikoskihan kuulemma aikoinaan ravintolassa piirteli vihkon täyteen kirkkoveneitä ja kehuskeli, että tässä on seuraava runokirja. Ei kai kuitenkaan tätä teosta ole vielä postuumisti julkaistu?

Wimin runokirjan kyllä ostaisin.
 
Viestejä
19 541
Vs: JOEN SUU

Tietääkseni wimin runokirjaa vasta valmistellaan ja runojen keruu on vielä vaiheessa. Runojen järjestely aikajärjestykseen kuuleman mukaan tuottaa suuria ongelmia, kun murrosikäisen wimpulan runot eivät juurikaan poikkea näistä tuoreimmista aikuisiän kyhäelmistä ja itse runoilija ei juurikaan muista, milloin ja missä kunnossa on noita runojaan rustannut.

Saamani epävirällisen tiedon mukaan kirjan koostajaksi ja ihme kyllä jopa julkaisijaksi on lupautunut muuan Ukin saaristossa asuva wimin kalastaja/ryyppykaveri, joten ihan heti ei liene kirja julkaisukunnossa, kuten eivät nämä kaveruksetkaan?

Wimi-Suomi-sanakirja sen sijaan on jo ilmestynyt vuonna 2010 ja alkuperäispainos, joka lienee myös ainoa, on minun hallussani.

Kävin muuten aamulla melkein metsäntutkimusretkellä. Autolla nimittäin. Luikasta oli. Samalla siinä tutustuin, josko olisi kohta muinulle puusavottaa. Olihan noita. Lumen ja myrskyn katkomia. Enää pitää vain lupa saada. Eihän sitä luvatta toisten metsiin. On sitä senverran minullakin selkärankaa.
 
Viestejä
5 339
Vs: JOEN SUU

Ottamatta kantaa teidän johtopäätöksistä.

Pitää oikaista yksi tärkee juttu . Joe oli vähän hajulla .

Eli meillä ja mulla on nolla toleranssi koskien venettä m-kelkkaa . Autoo.

Nyt ei ehdi enenpään pitää käydä piilo apajilla. Niin kauvan kun jäätä on .

Ja Joe uuden Terhin kanssa ajellaan merefestellä .Jos on suo .
 
Viestejä
19 541
Vs: JOEN SUU

Nollatoleranssihan se meilläkin on. Ainakin silloin, kun viinakset on loppu.

Sitäpaitsi, jos on pari viikkoo putkeen vetänyt, niin pari promillee on kuin selvinpäin....

Vielä tuosta wimpulan runoudesta, niin sehän edustaa jonkinlaista ukimodernismia, jossa ei paljon yhtäläisistä loppusoinnuista välitetä.

Enkä kyllä ole huomannut, että Kalevala-mitallakaan olisi koskaan menty? Siis näin vaikka:

En olis uskonu ikinä
että aikanaan aloitan
wimin kanssa wimpuloida
vääräleukana värista
kpcomissa kisata

Ei oo helppoa elämä
ukilaisella urholla
buusterilla puksutella
pitää tuollaisen pelätin
köyhän aina kalastella

Terhin kanssa taivastella
iskukoukkuja ihailla
verkkojansa viritellä
katiskoja katsastella
nähdä nälkänsä merellä
 
Viestejä
5 339
Vs: JOEN SUU

Tein lepästä pienii lastuja .No ne lepät "lainasin " kaukaa . Ei mun tontilla kasva .Nyt savuttaa pöntö .

Tai sanonko .Jos olis sydän .
Niikun toi vaalee boldi laulaa .


Hitto Tuure Kilpeläinen on syntyny samassa kaupunkissa kun minä .

Ei se viina lopu juomalla . Vaan juohat .

Haukee . Ja pilkillä muutama paksu ahven .

Eipä ollut paljon tuulipukukansaa kahlaamassa. Mikä on hyvä .
 
Viestejä
2 532
Vs: JOEN SUU

Vaalee boldi?? Siis vaalee kalju vai vaalee blondi? Tummia blondeja on muuten kohtuullisen harvassa. Ei ainakaan minua vastaan ole vielä tullut.
 
Viestejä
5 781
Vs: JOEN SUU

Mä olen yleensä sun takana, siinä syy. Se on perässä hiihtoa semmoinen. Muttei välttämättä perään katsomista.
 
Viestejä
19 541
Vs: JOEN SUU

Kyllä vaan kaikenlaista porukkaa voi vastaan tulla.

Ennen vanhaanhan niitä vastoja tehtiin kesällä ja laitettiin kuivumaan talven varalle. Niitä sitten talvisaikaan saunassa kasteltiin ja haudutettiin ja hakattiin itseä niin pirusti, että ihan koski.

Siinä ne vastaan tulleet kaikenlaiset ötökät samalla menettivät elämänhalunsa ja siirtyivät ajasta ikuisuuteen. Koskeehan sellainen pieksäminen niitäkin.
 
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös