Koripallo.com

JOEN SUU

Viestejä
19 536
Onkos sitä jo uimassa käyty?

Tänään on muuten syntymäpäivä mulla. Toivottavasti edes yksi onnittelu ja peukku tulisi. Se peukku tietenkin tärkeämpi. Kiitos wimi monista peukuista! Ihan vanhan sydäntä lämmittää....

Kerottakoon tässä samalla ainakin yhdelle perskärpäselle, että minulle ei nuo tykkäykset oikeasti merkitse mitään. Kunhan vaan piruuttani niistä kirjoitan. Kyllä paljon tärkeämpää on puukkojen ym. käsitöiden teko. Ja rillaaminen. Lohenloimotus tietenkin ykkösasia....

Hitto kun vielä vanhoilla päivillä löytäisi sellaisen mökin kuin Eva Ryynäsellä oli. Iso avoin takka aivan lattian rajassa. Siitä olisi mukavaa lakaista lastut suoraan takkaan, kuten Eva teki. Varsinkin kirveenvarsia veistellessä tulee paljon lastua......Vaan mistäpä köyhä pieneläkeläinen semmoista...?

Kaksi uutta jousipyssyaihiota on taas odottamassa veistämistä. Se onkin tarkkaa puuhaa, kun pitää tehdä kullekin lapsenlapselle koon ja voiman mukainen. Onneksi tuli töissä ollessa sorvattua paljon nuoliaihioita. Ei tietenkään työajalla. Semmoistahan ei minun moraalillani....

Tänään puhdistelen ja vuolen puukonpääaihioita ja paria puuveistosta. Lahjoja odotellessa. Verraten mukavaa hommaa kummatkin.....Kakkuakin on.

Aurinko paistaa. Ainakin vielä.
 
Viestejä
19 536
No voihan perjantai en paremmin sano! Talvi alkoi nimittäin tulla uudestaan. Kohta on lunta jo 5 senttii….

Miten minun reppanan puuhommat nyt? No onneksi on varahommia. Puukot ym.

Eilen illalla veistin vielä yhden jouskarin. Nyt hieman lyhyemmän, kevyemmän ja taipuisamman. Jaksaa pikkupojat paremmin virittää.

Äsken kävin puuilolta uuden kottikärryn pyörän. Nyt ostin umpikumisen, kun entisessä oli niin huonot ja uloshaluavat ilimat, etteivät suostuneet renkaan sisässä pysymään. Eihän se umpikumirengaskärry ihan niin kevyt ole työnnellä, mutta aina ei parasta viitsi vähillä rahoilla hankkia.....

Ei tässä nyt tämän kummempaa. Eli ei ihmeitä kuulu eikä näy.
 
Viestejä
19 536
Tänään oli vappaapäivä metsähommista. Piti eukon kanssa kierrellä kaikenlaisissa liikkeissä. No liikuntaa tuli.

Veikkaan, että tässä vähän myöhemmin on rilli-ilta. Ei muuten, mutta huomasin, että puhdistin entiset tuhkat rillistä. Jotenkin sen siitä vaistoaa, vaikka dementikko onkin.....

Kalliita oluita olen ottanut jo parikin ja elämä alkaa taas tuntua elettävältä eikä vaan siedettävältä. Yhtä koukkukoivupuuta olen veistellyt jo tunnin ja muutamaa muutakin aihiota. Lähinnä kirveenvarsiaihioita. Aurinkokin paistaa, vaikka vähän aikaa sitten tuli muutama lumihiutalekin. Mielellään ne annetaan Etelä-Suomeen, kuten oli viime yönä tullutkin.....

No nyt menen takaisin takapihalle veistohommiin....

Ps. Lohta ei tänään loimoteta, joten kenenkään ei tarvitse kateudesta pahoittaa sen takia mieltänsä.....Enkä puukkojakaan tänään valmista..... Kaikilla siis hyvä mieli.
 
Viestejä
1 593
Koska kaikki on kiinnostuneita tästä päästän teidät kaikki piinasta. Joensuun torilla on edelleen kaksi taksia. Mitään muuta elämää ei ole torilla. No 2 viikon päästä alkaa hulabaloo. Taksijono on pitkä ja paikalliset ulkoilmaravintolat pursuiavat porukkaa.

Toinen päivitys. Ensimmäinen suusuoja on valmis. On niin raskastekoinen ja huonosti hengittävä , että lopetan näiden tekemisen. Joe oli ihan oikeassa. Ei minusta ole tehtailijaksi. Ostin sen sijaan halvalla suojia. Myyn niitä sitten kalliilla.

Kolmas päivitys. Tässä oppi kaikille. Kävin ostamassa tänään Prismassa 25 prosentin alennuksella kengät ja tietysti muutakin. Menin itsepalveun kautta koska olutta en ostanut ( harvinaista). Huomasin kotona ( tai rouva huomasi), että kengässä oli varashälytin kiinni. Jos olisin ollut kuin Joe olisin tietysti sirkkelillä sen irroittanut. Koska virkamiehenä en tähän pystynyt ja olin hiukan ärsyyntynyt ajoin heti takaisin Prirsmaan. Infossa esitin asiani ja vaadin vahingonkorvauksena tikkarin. Rouvaa rupesi naurattamaan ja kohta oli lukko avattu .Lisäksi sain korvauksena kahvipaketin ja kaksi isoa Kismettiä korvauksena.

Eli kannattaa tehdä reklamaatio.
 
Viestejä
19 536
Kuuluukohan koronaoireisiin käsien kuivuminen, sormenpäiden pykiminen ja halkeilu? Jos kuuluu, niin mulla on se tauti.....

Olen kyllä pessyt käsiäni sen seittemän kertaa päivässä ja käyttänyt käsidesiä alvariinsa. Puuhionnassa en tarvitse enää mitään hiomapaperia. Nämä kädet hoitaa sen homman.....
 
Viestejä
1 168
Käsien kuivumisesta aiheutuu kaikenlaisia sivuvaikutuksia. Kaupassa käydessä hedelmä- ja vihannesosastolla olevien pussien aukominen oli perkuleen hankalaa kuivilla käsillä. Yritin ja yritin aikani kunnes totesin olevani kuiva kundi.

No kun siitä vihannesten ostamisesta tullut yhtään mitään, jouduin ostamaan makkaraa ja olutta. Ehkä se olut kosteuttaa myös sormenpäät.
 
Viestejä
19 536
Niinpä. Puheenavaaja ei ole mikään pussinavaaja....

Sama juttu täällä. Niiden perhanan muovipussien avaaminen ei onnistunut ennenkään, mutta nyt vieläkin huonommin. Ja kun ei ilkeä nuolaista sormiakaan, kun " kyttääjät " on aina paikalla. Niin ja entäs jos jää turvakameraan…..?

En siis minäkään enää pusseihin mitään laita. Eukko ostakoon ne tuotteet. Onneksi olutta ei tarvitse pussittaa....

Jospa vielä senkin päivän näkisi, että joku insenjööri tai keksijä suunnittelisi sellaisen pussin kauppoihin, jonka voisi ilman suurennuslasia ja henkilökohtaista avustajaa saada auki.
 
Viestejä
110
Pahoitteluni jouduin karanteeniin.
Pyydän myös anteeksi ääneni käheyttä.
Olen kaksi viikkoa huutanut vaimolleni ”päästä minut ulos!”.

Ilman sarvia ja hampaita. No sarvet on muttei hampaita.
Kcom’ia lukiessa en voi välttää miten minuun vaikuttavat eri alueiden kirjoitukset.
Miten paljon ihmiset polarisoituvat asuinpaikkakuntansa perusteella?
Asuuko Lapissa rehellisimmät (yhtä torniolaista lukuunottamatta) ihmiset?, uhoavatko pohojanmaalaiset?, ovatko hämeenläiset hitaita?, länsisuomalaiset nurkkapatrioottisia?, kaakkoissuomalaiset omanarvontuntoisia?

Itäsuomalaiset?
Usein kuulee, että heidän osaltaan vastuu jää kuulijalle. Miksi?
Liioittelevako he? Ovatko he kieroja? Jotain kaukaista sukua lappalaisille vänkäsäärille?
Ohjaavatko he puhetta toivomaansa suuntaan?
Olenko yliherkistynyt kun olen huomioinut, että Joensuusta otetaan herkemmin kantaa muiden ketjujen asioihin?
Iltäpäivälehtimäisesti he ”tulkitsevat” asioita mutta kommentti voi päättyä ”mitä minä yksinkertainen ihminen näistä kuitenkaan tietäisin?”
No nyt kyllä maalitin. Sorry Joe!
Kärjistetään mutta kuitenkin valetaan lopuksi öljyä laineille. Miksi?
Väistämättä tulee mieleen Asterix’in riidankylväjä. Jos oma pesä on kunnossa niin miksi kepillä (hepillä?) sekoitetaan naapurin (muurahais)pesää.
Ihmisillä on tarpeita ja se on myös usein ulkopuolisen nähtävissä.
Mutta mikä on tarpeen takana oleva tarve? Se on vaikeasti tunnistettavissa. Kun vastuu jää kuulijalle miten kuulijan siihen pitäisi reagoida?
Sanonta on humoristipohjainen mutta onko se?

Lopuksi vielä lupaamani asia pahansuopaisuudesta.
Onko ihminen pahansuopainen?
Minusta se on positiivinen asia varsinkin nyt korona-aikaan.
Käsien pesua korostetaan koko ajan ja pahansuopaiselle se tuo helpotusta kun ei tarvitse erillistä saippuaa. Vaikka oma haiseekin hiukan pahalle...
 
Viestejä
110
ANTEEKSI!!
Joensuulaiset eivät ole savolaisia! Tarkistin juuri kartalta. He ovat vaatimattomia ihmisiä koti (laavu) olosuhteissa eläviä, puheliaita jotka arvostavat perinteisiä käsitöitä, ruokaa ja perhettä.
Keitä helvetti noi savolaiset ovat???
 
Viestejä
19 536
Metsähommia on taas tehty, jotta itse ja lapset pysyvät hyvällä päällä ja lämpiminä. Vanhin poika kun osti kylpypaljun, niin menekki lisääntyi heti puolella....No ehdin eilen illalla kuitenkin tehdä pari kirveenvartta ja tänä iltana vielä yhden pienemmän..

Eilen illalla rillasin vielä muutaman hirviryynärinkin. Kyllä sitä ehtii moneksi, vaikka yksi ja sama henkilö olen...

Tämä rivarin takapiha alkaa käydä pieneksi, kun niin paljon on puutarve-esineiden aihioita ja veistettyjä lastujakin. Melkein jätäkillisenkin haravoin äsken lastuja talteen. On rillii, kiikkuu, pöytää ja penkii, työpöytää, Smirkkeli/ kiillotuskone, nauhahiomakone, pieni halkaisusirkkeli, puupinot ja kukkalaatikko ynnä muuta roinaa....kuten lumikollaa, lumi ja pistolapioo, työnnettävä ruohonleikkuri, leka, rautakanki, sahoja, piikkiharava ja lehtiharava. Lisäksi käsityökaluja, kuen puukkoja, kirveitä, hiomapapereita ja jos jonkinlaista muuta hilpetöörii….Näillä mennään taas ja jos ei riitä, niin sitten heataan lissää….
 
Viestejä
110
Kiitos yhteydenotostanne. Olen lomalla.
Fanipostiini vastaan lomani jälkeen.

Yst. terv. Perjantai, floats like a butterfly and stings like a bee.
 
Viestejä
1 593
Melkoinen kannanotto Perjantailta. No olemme täällä suvaitsevia.

Itse jouduin katsomaaan Pepeä tänään kun rouva ehdottomasti halusi katsoa live-konsertin. Oli hänen nuoruusidoli. Itse inhoan Pepeä. Siinä syömisen ja viinin juomisen seassa katselin Pepeä ja yllättäen huomasin, että Pepehän muistuttaa minua. Kysyin rouvalta oliko minuun ihastumisen syy , että muistutin Pepeä. Kielsi jyrkästi, mutta katseesta huomasin toista.

Ainut missä en muistuta Pepeä on laulutaito. Tosin karaokessa laulan huomattavasi kovemmallä äänellä. ..... Pepe

Edit. poistin kirosanat
 
Viestejä
19 536
Kuka on Pepe? Pepe Vilperttikö? Kaverin häissä Saariselällä tapasin tämän, lähes itseni näköisen, mutta kolmekymmentä senttiä lyhyemmän kaverin ja juttelinkin kanssaan. Ihan tavallinen kaveri ja eihän rehellisesti sanoen hänellä ole mitään suurempia avuja, mitä tulee laulunääneen.- Tusinasta löytyy yhtä monta samantasoista.....Toki osa tulkita kohtalaisesti….

Parhaimpia kappaleita: Kun silmäni mä aukaisen, Pääsi rinnallein painuu ja oliko niitä muita?

Juuri kuuntelin takapihalla Bluusii. Oli Santanaa, John Lee Huukkerii ja Etta Jamesii...Valitettavasti täytyy sanoa, että suomalaista musiikkia on noiden jälkeen jokseenkin tyhjänpäiväistä kuunnella....

No silti pinnat, että on edes yritetty.....,Niin ja olihan se yksi kitaristi Häkkinen vai mikä se oli...? Aika hyvä.....
 
Viestejä
19 536
Jäi muuten mainitsematta, että pitkästä aikaa loimotin lohifilleen. Jos jottain ihmisolentoo se kiinnostaa. Kypsymistä ootellessani veistelin yhtä kirveen vartta.....Hienoo hommaa. Molemmat.
 
Viestejä
1 593
Itse olen tällä hetkellä Ruotsissa Tukholmassa katsomassa Elitloppeet raveja. Mahtavaa kun 25000 ihmistä hurraa ja on pienessä humalassa. #virtualtraveller
 
Viestejä
19 536
" Linssilude " Veke oli taas päässyt Karjalaisen kuvaan. Veikkaan, että oli jossain sadan metrin päässä siitä, missä muutamia naisia haastateltiin ja kuvattiin torikahviossa, mutta hakeutui hetimiten siihen taustalle, kun kuvia alettiin ottamaan....

No ei meitä rumia koskaan kuvata.....
 
Viestejä
1 593
No kyllähän ne heti huomasi paikan komeimman miehen. Varsinkin kun ympärillä oli naisia. Aina käy näin, kum lehtihenkilöt huomaa minut .Kuva pitää ottaa.

Myös Hartikaisen nainen otti mainoskuvia auton kanssa siellä. Eiköhän ne kohta julkaise
 
Viestejä
19 536
Loimulohta ja grillituotteita eri muodoissa tänä iltana tiedossa niin pennuille kuin pennunpennuillekin....

Palaan asiaan myöhemmin, jos allah suo.....
 
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös