Koripallo.com

JOEN SUU

Viestejä
529
Suomen murteet. ”Onkos kukkaan muu korvalla?”
No meilläpäin, jos ollaan Korvalla, ollaan Ilmajoen Koskenkorvalla.
Siinä onkin varsinainen kylä, lähinnä tulee mieleen tämä galliailainen Asterixin kotipaikka, puolustavat itseään koko maailmaa vastaan, oma superpesisjoukkue ja tietty viinatehdas.
Oisko Jari ( make koskenkorva great again) Mäki se Asterix, näin pitkiin pohdintoihin en lähde.
 
Viestejä
240
Puhelinmyynnissä on hyödynnetty eri murrealueita.
Oma ensikokemukseni oli positiivinen kun nuori lupsakkaääninen lähes naapurin poika tarjosi ohittamatonta lähes puoli-ilmaista lehtiä.
Valitettavasti kolmas ”lupsakkaääninenmyyjä” söi luottamukseni ihmisiin jotka asuvat ”lupsakoidenmaassa”.
 
Viestejä
2 831
Murteet on suomen hienous. Ootellaanhan jytkyjä! ja puksutettaan etteenpäin. Niin,ja koskenkorvan tietää kaikki. siis viinan, ja tehtaan. Oon miettinä, jotta onko ruotsalaiset kauniimpia ku suomalaiset? Ja onko länsisuomalaiset kauniimpia ku itäsuomalaiset. vuosia oon miettinä, mutta vastausta en tiiä vieläkään ;) paukutellaan!
 
Viestejä
240
Murteet on suomen hienous. Ootellaanhan jytkyjä! ja puksutettaan etteenpäin. Niin,ja koskenkorvan tietää kaikki. siis viinan, ja tehtaan. Oon miettinä, jotta onko ruotsalaiset kauniimpia ku suomalaiset? Ja onko länsisuomalaiset kauniimpia ku itäsuomalaiset. vuosia oon miettinä, mutta vastausta en tiiä vieläkään ;) paukutellaan!
Hyvä ”ihminen” katso peiliin!
 
Viestejä
240
Aiheesta toiseen ja vakavampaan. Apinarokko=miesten välinen seksuaalinen kontakti.
Vieläkö te Joensuussa edelleen ”jytkytätte”……???
 
Viestejä
2 831
Ja taas se on viikko männy, lauantaita paukuttaa! .. Veke vois heittää lottonumerot pitkästä aikaa, oisko mitä, hä.. Tännään on taas HK;n kevyttä sinistä kiukaalla sihisemässä, ja tottakai jollain ihmeen tavalla siihen kuuluu lisukkeet päälle!..
Mikä lie kun kurkkua kutittaa ja silmät vuotaa.. se on tuota siitteistä pölyä, kun on joka paikka täynnä, kaikki kukkii kerralla.. Pittää huuhella kostukkeella alas, ja ottoo muutama mäkäräinen ätäkkä, niin hävivää vaivat.. ainahi tältä iltaa, huominen on huomenna vasta... ;) Sitä enne on yökin välissä vielä.. täytynnöö käyä myöskin jokiasemalla kahtomassa auringonlasku, vaikkei sitä näykkään.. kun sataa.. Ei muuta kun Jytkytellään!
 
Viestejä
19 536
Saakeli tuota tementijjaa ( huom! Murresana )...Niin on tullu täälläkkiin harvoin käytyy, etten meinannu ennää muistaa SalaSannaani...Niin onhan mulla ollu Sanna jo pitkään salaseurana......Mittään en oikeen oo tännään tehny. Lastenlasta vahtinu, käyny kahesti Rompetorilla , ja yksillä synttäreillä vain....Niin ja vähän kirveitä kunnostellu.....
 
Viestejä
2 831
Nonni, JOElla salaseuraa... Onko ihan piäministeriä kainalokönkässä vai mitenkä lie.. Kauniit naiset,ne ne on elämän suola.. On sitä paljo muutahhii, mutta noin etunenässä.. Puksutellaahan kohti loppuviikkoa ja viikoloppua.. ;)
 
Viestejä
1 593
Tuo luukku.com meni maksulliseksi. Loppui mulla kun en suostunut norjalaisten vaatimuksiin. Tässä nyt odotellaan tuleeko jotain ongelmia, kun aika monessa paikassa oli se käytössä.

Miksiköhän multa menee rikki noita viinilaseja hyvään tahtiin astioita pestessä. Onko vesi liian hapanta. Nyt meni viimeinen vahva Viipurista tuotu kristallilasi.

7 kuukautta eläkkeelle jäämiseen. Nyt työ hyvin rytmittyänyt viikonloppua, mutta eläkkeellä ollessa ei ole enää viikonloppuja. Mitä sitä sitten voi juhlia ?
 
Viestejä
529
Saakeli tuota tementijjaa ( huom! Murresana )...Niin on tullu täälläkkiin harvoin käytyy, etten meinannu ennää muistaa SalaSannaani...Niin onhan mulla ollu Sanna jo pitkään salaseurana......Mittään en oikeen oo tännään tehny. Lastenlasta vahtinu, käyny kahesti Rompetorilla , ja yksillä synttäreillä vain....Niin ja vähän kirveitä kunnostellu.....
No, se tammen haara kasvaa edelleen, mutta joskohan ens vuonna saatais kirvesvarsi värkit itä-suomeen kulkeutumaan.
 
Viestejä
2 831
Ja lauantai tulillaan.. Tuli mieleen, jotta liekkö veikko juona niistä laseista just ennen, kun on alkana pesämään, sehän vois selittää.. Ja ku eläkkeelle pääset, niin silloha voipi juhlia ihan mitä vaan, millon vaan.. ei se pahasta oo.. ;)

tammen haara kasvaa.. liekö sieltä terhoja tippunu?.. Attial nätekkihin on hissun kissun, iskehän jottain viisauksia pöytään, mitä oon pohtina tällä viikolla? Ja JOE.. saepäivä, niin perämetikössä..

Pittä lähtee iskemmään rivit sissään niin jotta rushataa, tiiä vaikka voitto napsahtas.. Sitte pitää käyä kahtomassa pesäpallokentällä, kun on Livet.. siellä on spekti, jolla on mukavia biisejä.. se laulaa näin;



sitten siellä on sanni, joka laulaa jotta mitähän vit...siä sentään... Ja sitten saunaan illalla, joten ei muuta kun jytkytellään!.. Nii, ja pittäähän se pikkusen märkää maistella myös.. niin kurkkua kuivaa..
 
Viestejä
2 831
Rillataan rillataan, ja rillaannuttaan ite myös, kun mittarissa melekein hellelukemat. tarkenis melekein ilman rihman kiertämää, mutta ettei kauniit naapurit käy liiaksi kiinni, pien kiertämät päällä. Mitteepä JOE Rilloot, onko lohta pöntössö, hk blöötä ja vuohenjuustoa vai mitä? Mitteepä lisukkeeksi kurkun kostutukseen, veikkoon olutta?

Toki, kun on viikon raatana mökkihommissa, ja nyt käynä vielä kaupunkiin tullessa kaapit täyteen evästä ja virvoketta, niin pakkohan se on sihhauttoo muutamat kylymät tulilleen ;) Euronjaskasta ajattelin tännään ottoo muutaman miljoonan, sitten pannaan ginintuontantolaitos (uus) pystyyn heti kättelyssä. Maistella pittää sitähin tännään kyllä.. Mutta sen verran vaan, jotta huomenna selviää kahtomaan pesä, ja ja jalkapalloo.. Nii, ja Rallia, jota ajella jytkytetään mehtimäellä ihan sm tasolla huomenna.. Ite kyllä kahtelen vaan..

On se muuten hienoo kun on kesä ja lämmintä, naisettii näyttää kauniimmilta kun talvella, mikä lie.. Ja sitten vielä on hienoa aikaa, kun koripallopojat rustailoo nimiä papereihin.. Joten ei muuta kun Jytkytellään! Atl.N. näkemyksiä ootellessa.. Ja veke kuulema oli keilailun em kisoissa mukana, mite lie männy.. ;)
 
Viimeksi muokattu:
Viestejä
19 536
Kuulemieni huhujen mukaan Vekelle on tullut ihan " Täysi kaato " kerrankin tai siis lopultakin....Nimittäin oli yrittänyt hieman liiankin kovaa kierreheittoa ja sormet olikin jääneet reikiin jumiin ja ukko mennyt pallon mukana aina päätyyn asti....Mutta onni onnettomuudessa oli ollut se, että kaikki keilatkin oli kaatuneet....Onneksi ainakaan keiloille ei ollut käynyt pahasti.....
 
Viestejä
1 593
Tuli kyllä keilailua kovasti katsottua, mutta jätin mitalit muille. Olenkohan joskus kertonut, että olen voittanut Tomas Käyhkönkin. No aika pieni poika oli silloin. Ensi vuonna aloitan superharjoittelun ja kohta lehdissä kohutaan uudesta kyvystä. Heitän nyt kahdella kädellä kuten Tomaskin. Vielä on vähän eroa tuloksissa. Eikä jää peukalo kiiinni reikään, kun sitä ei ole.

On kyllä ihana tuo kesä. Eilen kyllä kakkospesässä paistui, mutta onneksi oli juomaa tarjolla. Nyt ei vielä oikein pääse terassille riittävän usein, mutta ensi kesänä, joka päivä yritän käydä
 
Viestejä
2 831
Jaa, että veke kakkospesälle paahtu.. hyvä jotta oli kuitennii juomaa tarjolla.. Ite tykkään kyllä enempi ykkösestä, kun on kotipesää lähempänä.. Ja kolmosta, kun sinne voipi syöksyä kun kunnarin isköö ja tyhjentää pajatson.. pesäpallossa siis..

On se muuten taito keilata 2 käellä, ite heitän takaperin yhellä, ja aina kaatuu kaikki.. Pikkulauantai ois tännään, mitäs se merkkovvaa...? Vettä tulloo kaatamalla, aina ens tiistaille asti, tässähä kastuu jo ulos männöö.. ja nyt ei kyllä vekekään paahu, kun kylmähän tuolla ulkona on.. Su pesispelissä (ja la naisten) vois kakkospesältä kyllä kuuman minttukaakaon ottaa, terästettynä tietenki..

Jytkytellään veljet! ;)
 
Viestejä
19 536
Nyt ei tänään jytkytellä. Nyt rillattaan....Ja on muutakin herkkuja tässä tehty koko päivä....Menopuolellakin on jotain ollu. Tämä uusi läppäri, johon juuri kirjoitusta naputan, maksoi nimittäin 570,-...Ja silti tekkee välillä kirjoitusvierheitä....:)
 
Viestejä
1 593
No nyt on Joella mennyt rahat täysin hukkaan. Ei se läppäri paranna huonoja juttuja. Eikä Ajatusten Tonava paranna ajatusten .....

Itse ostin tänään isomman Airfryerin kun oli alennuksessa. Nyt pystyy ruokaa tekemään 4 henkilölle. Tarkoittaa siis sitä, että saan syötyä enemmän. On se vaan ihme vehje. Kaikki ruoat onnistuu., Ihan turha grillata mitään, kun samat ruoat saat muutamssa minuutissa. On myös ympäristöystävällinen. Ei tule käryjä. Tosin kirvestä ei voi terottaa eli jotain on vielä kehittämistä.
 
Viestejä
240
Nyt ei tänään jytkytellä. Nyt rillattaan....Ja on muutakin herkkuja tässä tehty koko päivä....Menopuolellakin on jotain ollu. Tämä uusi läppäri, johon juuri kirjoitusta naputan, maksoi nimittäin 570,-...Ja silti tekkee välillä kirjoitusvierheitä....:)
Uudenko ostit? Kaupasta uuden vai sulle uuden?
Taisit wimiltä ostaa kirjoitusvierheisen?

Näinä aikoina tankkausasemilla näkee miten ihmisillä menee.
Eilen ajoin mittarille ja mua ennen oli nuorempi naishenkilö aloittamassa tankkauksen autonaan vanhemman vuosimallin Volvo S60. Mihinkään mulla ei ollut kiire mutta harmittelin jo mielessäni ”jonoa”. Tuskin ehdin autoa sammuttamaan kun edellä oleva lopetti tankkauksen.
Mittarissa 8 litraa. Itse tankkasin 50 litraa. Tesla kuskit ajoi ohi.
Mutta jonkunhan tämä lysti on maksettava.

Veikolla näköjään MacBook Pro 13”. ”Airfryer” oikein kirjoitettuna. Täysin samaa mieltä sen hyödyistä.
 

42

Viestejä
3 353
Joe kun on sellainen veistelijä, niin sanoppa onko järkevää yrittää elvyttää hyvä (saa lausua laadukas) keittiöveitsi, josta mikälie komposiitista tehty kahva hajosi. Tuossa menee niitit, vai miksi niitä kutsutaan, ruodon läpi ja vaikuttaisi siltä, että siihen saisi tehtyä uuden kahvan. Itse terä on ihan timmi. Mulla olis pätkä visakoivua, siitä ajattelin tuota viritellä.
 
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös