Koripallo.com

JOEN SUU

Viestejä
242
Kävin K-roudassa ostamassa Leca hiekoitussoraa. Kävelin liikettä eteenpäin kohtaamatta henkilökuntaa. Lopulta vääjäämättä lähestyi hetki jolloin oli laskettava kumpi käy yhteiskunnalle kalliimmaksi, minun tavaran etsintäni vai henkilökunnan löytäminen?

Kaiken kaikkiaan kysymys kuuluu milloin yhteiskunta toimii tehokkaimmillaan?

Silloinko kun pienipalkkaiset tekevät työnsä niin, että suurempi palkkaiset voivat keskittyä työhönsä jotta heidän verojen jälkeen pieni palkkaisten työpaikat säilytetään?
 
Viestejä
242
Oho! Unohdin pyytää anteeksi.
Joensuu on vuosien varrella kertonut meille arjesta jota kaupunkilaisen on vaikea hahmottaa. Kuka meistä on yöpynyt laavulla nuotion lämmössä? Kuka meistä on herännyt muurikalla tehtyjen lättyjen tuoksuun?
Kuka meistä on nähnyt isän/vaarin/ukin/papan veistämän kirvesvarren?
Kuka meistä on tehnyt x mottia puita talon lämmitykseen?
 
Viestejä
2 856
Nonniin, Jytkäytetäänhän vuosi 2023 käyntiin tästä oikein puksuttaen ja jytkyttäen, lets paukutetaan!

Onko JOE ehtinä karvareuhkan ja villahousut jo valmiiks? Niille on muuten tarvetta ens viikolla, kun siperian pakkaset vyöryy suomeen..
 
Viestejä
2 856
Mikäs on LeBronin suosikkigini, kiinnostaa näin ginin ystävänä itsekin. Tietää sitten hakea oikeaa tuotetta, kun seuraavaksi tekee mieli.

Noilla pääsee alkuun ;) Tavallinen menee, mutta varsinkin Rose ja Blue Legacy vie kielen mennessään ;) .. Ja sitten kyllä hehkuu.. Ei tuu kylmä kovillakaan pakkasilla.. ;) Ja palan painikkeeks vielä pikkusen joulukinkkua uuden vuoden kunniaks, niin ei paremmasta väliä ;) Maistus varmaan JOEllekkin ;)
 
Viestejä
19 540
Tänään jätin työnteon kokonaan pois. Tein vain ruokaa ja join olutta. Olut kun loppui, niin siirryin punkkuun. Sitä hienosti pikkusormi suorana vieläkin lipittelen.....Ja ettei kellekään mikään nälkä tulisi, niin en kerro lainkaan, millaista herkkuruokaa tein.....Nälkäiset voivat kuitenkin kuvitella......se heille suotakoon....:)
 
Viestejä
2 856
Kerrohan JOE, loppuko punaviinikin kesken ;) Ja kerro nyt mitä herkkuja taioit.. Mitä taiot tännään? Itehän eilen vetelin kiekkopelissä rillattua makkarroo ja iltasella ite tehtykä tortillaaneja. Nestetytin lonkerolla ja ginillä, ja oikein mukava perjantai oli ;)

Tännään ajattelin jatkoo samalla linjalle, toki pittää käyä pikkunen urheilusuoritus tekemässä nyt päivällä, aattelin paukkuvvaan pakkasseen lähtöö pikkulenkille ja sitten pulahtoo jääkylmään vetteen ja sitten sulamaan saunan lauteille ;) Sitten kiekkopelliin, ja ajattelin baarista kahtoo koko pelin. Sitten vien loton kioskille ja toivon jotta jysähtää piävoitto. Suapi muuten nähä, onko katajan poijjaat kiekkopelissä tännäännii, eilen olivat ;)

Mitäs JOE ja VEKE tännään aatteli hommailla, pakkanen paukkuu ja niin jotta jytkyy. Puksutellaan!
 
Viestejä
19 540
Pikkupitsoja tein rieskaleipien pohjille, Hornetteja uunissa, uunikasviksia ( porkkanaa, paprikaa, bataattii, naurista, lanttuu, sipulii, valkosipulii ja mausteita reippaasti. ) Sipuli/valkosipuliperunoita uunissa. Taisin vielä jottain muutakin tehhä, mutta en muista, kun on tuo dementiakin...Punkku ei loppunut. Sitä jäi vielä lukemattomia pulloja.....

Tänään iltapäivällä uusimman lapsenlapsen ristiäisiin. Poikahan se. Nyt niitä on 5 poikaa ja yksi tyttö.....
 
Viestejä
1 595
Työura loppui krskiviikkona ja pari päivää mennyt humputellessa. Nyt alkaa ensi viikolla armoton harjoittelu kohti keilailun maajoukkuepaikkaa.

Oli mukavat läksiäiset. Puolen tunnin puheen pidin. Elämänohjeita annoin nuorisolle. Lahjoja tuli runsaasti. Joukossa 3 konjakkipulloa.
 
Viestejä
2 856
No se JOElla maha kiittää ja kumartaa noihen pöperöihen jäläkeen. Muista olutta ostoo lissee niin ei lopu. Veke keilailun mm kisoihin, ja sitä ennen kompuroimaan johtoihin motonettiin ;) Ti taas puksustellaan, tai oikeestaa ainaha nii tehhään.. Jote su kunniaks otetaa pikkusen lonkeroa ja nautittaan saunasta ja kauniista naisista ;)
 
Viestejä
2 856
Mittees tänne kuuluupi? Pittää ihan kysästä jotta kun veke oli kahtomassa suomen cuppia paikan päällä, niin mänikö voiton juhlat mite myöhään? Mitenkä keilakisat espoossa, tuliko täyskaatoja miten, mikä sijotus, pesitkö maajoukkuemiehet? ;)

Ja JOE on rillanna taas?
 
Viestejä
19 540
Päivää ihmiset! Pakko ottaa.....siis kantaa tuohon Veikon eläköitymiseen. Olen nimittäin ollut huomaavinani, että alkaa lähteä Vekeltä homma lapasesta tai ainakin lapaset käsistä, kun koko ajan vaan juhlitaan....:cool:

Mitä muuten Veke tarkoittaa juhlimisella? Hypitäänkö kaiken kansan edessä tasajalkaa pipoa käsissä heiluttaen, huudellaan rumia tutuille ja tuntemattomille ohikulkijoille vai tarkoittaako juhliminen vain niinkin yksinkertaista asiaa kuin ryyppääminen.....? Sitten örvelletään mukamas hauskasti ja kuvitellaan, että kaikki tykkäävät?;)

No miten vaan, mutta olen kyllä aivan oikeasti huolissani Veken tulevaisuudesta eläkeläisenä ja etenkin alkkomahoolin käytöstä. Itse kun olen jo aikoja sitten antanut raittiuslupauksen, kaikkien muiden lupausten lisäksi, etten juo enää viinaksia, vaan pelkkää olutta, lonkerroo, viinii, likkööreitä ja sellaisia aineksia, joista ei tule päihtyneeksi, niin Ystäväni Veikko taitaa vaan kiihdyttää alkkomahoolin käyttöä tuoreena eläkeläisenä, kun ei enää tarvitse aamulla töihin lähteä ja Sisu-pastilleja imeskellä....:confused:

Annankin näin vanhempana ja tietenkin viisaampanakin neuvon, että lopeta heti niiden arvokonjamiinien kanssa läträily ja ota minusta mallia! Muuten olet turmion tiellä...:)
 
Viestejä
19 540
Pittää vielä ihan avautua näistä eläkeasioista. Joku perhanan vuorineuvos ja nykyinen oloneuvos, joka on suvainnut tulla takaisin Suomeen oleilemaan, valittaa ihan tosissaan eläkkeiden verotuksesta. No eläke on vain 60.000 kuukaudessa, joka sekin lienee kyseisen herran aikaansaannoksiin elämässään aivan älytön. Mutta että kuulemma käteen jää vain 26.000 kuukaudessa....

Otan todellakin ainakin minä osaa tämmöiseen vääryyteen ja olen myös todella huolissani, miten hän pärjää...Eihän tuolla määrällä euroloita todellakaan liene helppoa Suomessa pärjätä. Varsinkin kun sähkön siirtomaksutkin ovat jokseenkin aika korkealla....

Minun ehdotukseni onkin tälle valittaja-vuorineuvos-vinkujalle, että me kaikki, jotka suinkin kykenemme jotenkin häntä auttamaan, antaisimme omistamme hänelle vaikkapa vähänkin per jäbä. Pienistä puroistahan se kunnon joki aina syntyy....

Kantakaamme siis kortemme, vaikka heikommatkin, tämän vuorineuvoksen elämänlaadun parantamiseksi.

Toisaalta taas tiedän, että Suomessa on myös hyvät järjestelmät ja hänkin, jos vain lakimiehineen älyää anoa, saa kaikenlaisia toimeentulotukia sun muita helpotuksia.

Peukkuja siis hänelle!
 
Viestejä
2 856
Nyt pittää teiltä tähän välliin kysästä, jotta oottako millonna ollunna viimeks oikein Kunnon Lenssun kourissa? Semmosen siis, joka vetäsöö yhessä yössä äijän nurin ja kaikki voimat lähtöö kertaheitolla? Miulle iski nimittäin viime su. semmonen iha yllättäen, la. ei ollunna mittään, seuraavana aamuna ei meinanna päästä sängystä ylös, kylmi niin perkuleesti, jäseniä kolotti, kurkku ol niin kippee jotta hyvä ku niellä pysty, piä täynnä räkkee, keuhkot täynnä limmoo, kuumetta 39.. Jopa minulle, jolla on rautainen huippukunto, tuli kunnon tauti, joka kyllä vei peruskunnonnii koetukselle. 5pv sitä kesti, eilen alko herätä henkiin taas. Oli kuulkee sellane tauti, jotta ei ees gini maittana eikä auttana, eikä mikkään muukaa. Rohtoja keitin ja semmosta myrkkyä tuli vajjoo viikko juotua, jotta lähti kyllä kaikki kuonat poikkeen. Mistä lie tauti tullunna..

Mutta nyt oon jo hengissä! Ainahi puoliks.. Joten sen kunniaks voipi juhlia jo sitä, ja perjantaita.. ;) Varovasti pittää ottoo, mutta ottoo pittää kuitennii, jotta tuntee kunnolla elävänsä, jottei aika käyä pitkäksi.. ;)

Miten lie Vekellä, käypikö aika pitkäks? ;) Pittäähän sitä eläkkeellä toki olusta ja ginosta ja lonkeroa juopotella muttei muuta, ja syyä kaikkea sitä hyvvee, mitä on ikänsä tehnä mieli ;)

Eläkkeistä oon JOEN kanssa sammoo mieltä kyllä.. pienitulosille pitäs antoo enempi, ja kokkoomusporvareilta ja muilta porvareilta pitäs kiristee verostusta ja muuta ainahin 100 rosentilla...

Ei muuta kun puksutellaan, jytkytipuksuti ;) Mitä JOE laittaa evästä tälle iltoo?
 
Viestejä
1 595
Kyllä tässä ihan ollaan arkeen palattu. Tänään tosin otin yhden oluen kun katsoin Suomen euroviisuehdokasta Portion Boyssiä. Niin innostuin, että tein rouvalle tanssivideon aiheesta. Kun tuo TikTok on nyt mielessäni. Rouva ei kehunut videota. Käski panna hiljaisemmalle.

Olen pyrkinyt elämään ihan kuin olisin töissä. aamulla herään aikaisin. kun vessähätä on eläkeläisellä ihan samalla tavalla kuiin työssäolijallakin. Aamukahvilla käyn pari kertaa viikossa työssäolijoiden kanssa. Viikonloppu on sitten vapaata eli saatan tänään vielä pari olutta ottaa ja huomenna sitten tietysti etkot ennen peliä.

Ei ole varaa eläkeläisellä enemmälti ryypiskellä kun on tulotaso niin paljon pudonnut. Alkoholitonta viiniäkin kävin tänään kaupassa ostamassa. Ei tosin paljon halvempaa ole kuin aitokaan. Rouva käski ostamaan.
 
Viestejä
242
Pittää vielä ihan avautua näistä eläkeasioista. Joku perhanan vuorineuvos ja nykyinen oloneuvos, joka on suvainnut tulla takaisin Suomeen oleilemaan, valittaa ihan tosissaan eläkkeiden verotuksesta. No eläke on vain 60.000 kuukaudessa, joka sekin lienee kyseisen herran aikaansaannoksiin elämässään aivan älytön. Mutta että kuulemma käteen jää vain 26.000 kuukaudessa....

Otan todellakin ainakin minä osaa tämmöiseen vääryyteen ja olen myös todella huolissani, miten hän pärjää...Eihän tuolla määrällä euroloita todellakaan liene helppoa Suomessa pärjätä. Varsinkin kun sähkön siirtomaksutkin ovat jokseenkin aika korkealla....

Minun ehdotukseni onkin tälle valittaja-vuorineuvos-vinkujalle, että me kaikki, jotka suinkin kykenemme jotenkin häntä auttamaan, antaisimme omistamme hänelle vaikkapa vähänkin per jäbä. Pienistä puroistahan se kunnon joki aina syntyy....

Kantakaamme siis kortemme, vaikka heikommatkin, tämän vuorineuvoksen elämänlaadun parantamiseksi.

Toisaalta taas tiedän, että Suomessa on myös hyvät järjestelmät ja hänkin, jos vain lakimiehineen älyää anoa, saa kaikenlaisia toimeentulotukia sun muita helpotuksia.

Peukkuja siis hänelle!
Ei minulle tullut samanlaisia ajatuksia. On taloudellisesti pisara meressä yritysjohtajien ja vuorineuvoksien tulot vaikka poliittisesti niitä yritetään vaalien alla kärjistää.
Moraalinen kysymys (jota hait) on sitten erikseen eli ansaitseeko yritysjohtajat palkkansa/eläkkeensä?
Elä hyvä mies tuhlaa rahojas vuorineuvoksiin anna mieluummin Veikko1:lle joka köyhyydessään ei voi ostaa prosentteja vaikka saman hinnan pullosta maksaakin.
 
Viestejä
242
Lebroni, Suomen James Bond kuten ginin kulutustaan täällä kirjoittelee.
Jos Bond olisi juonut yhtä paljon kuin Fleming kirjoissaan kuvaa, niin Bond’ista olisi tullut nopeasti tutiseva raunio. Mutta ”James Bondilla on maksa muovia ja tappi terästä. Todellinen äijä, iso, karvainen, hoikka mutta lihaksikas, ei häntä pidä sekoittaa tavanomaiseen mieheen.”
Samanhan Lebroni peilikuvastaan toteaa.
 
Viestejä
1 595
Nyt se on tapahtunut. Ensimmäiset keilailun SM-kisat edessä. Ensin karsinta Lappeenrannassa. Kunto on hyvässä nousussa kun herkistelyjakso alkanut.

Hävettää käydä kaupassa ja ostaa ruokaa alennuksella. Mutta alennusruokaa on tosi paljon aamulla.Illalla en ole jaksanut kaupassa käydä. Varmaan olisi köyhempiäkin olemassa, joille kelpaisi. Tosin kaikkein köyhimmät taitaa tilata ruoaa Woltilla, kun eivät osaa ruokaa laittaa.

Hyvältä maistuu halpakin gini. Keilailu kulkee ja rouva on tyytyväinen. Kyllä elämä on ihanaa
 
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös