Koripallo.com

Jokelan uhrien muistolle.

Viestejä
341
Tänään, 7.11. , n. puolelta päivin Tuusulassa, Jokelan koulussa sattuneen ampumatapahtuman muisto topic.

MTV3:n uutinen: http://www.mtv3.fi/uutiset/kotimaa.shtml/arkistot/kotimaa/2007/11/578898

Kamala tapahtumasarja, jollaista ei luultavasti kukaan ole osannut odottaa. Ei Suomessa tapahdu tällaista.

Topicciin ei linkkejä asiattomuuksiin, toivon että ylläpito poistaa asiattomat linkit jos sellaisia tulee, KIITOS.

Anteeksi mitään sanomaton aloitusviesti, kirjoitan lisää, jos siihen näen aihetta.

Osanottoni kaikille tapahtumapaikalla olleille ja läheisensä menettäneille. Tsemppiä kaikille!
 
Viestejä
362
Vs: Jokelan uhrien muistolle.

Joo tämä on ihan karmeaa! :'( Tsemppiä kaikille osanottajille ja uhrien omaisille. Otan syvästi osaa tähän tragediaan.
 

abi

Vs: Jokelan uhrien muistolle.

Mikä saa abiturientin tekemään tällaista?! Miksi?

Juuri mitään muuta ei päässä pyöri tällä hetkellä. Ei tällaista pysty käsittämään tai ymmärtämään. Itsekin abina varsinkin kun ajattelee tilannetta, se tekee siitä vielä uskomattomamman. Paljon stressiä ja duuniahan abivuosi tietää jokaiselle, mutta ei se ainakaan ole vastaus tähän. Syyt ovat jossain paljon syvemmällä, ja todellisia motiiveja emme välttämättä saa koskaan tietää. Ei voi uskoa, ei tällaista vain taphdu.

Tämäkin olisi voinut olla vältettävissä, jos oltaisiin osattu puuttua tuohon eilen ilmestyneeseen videoon, mutta jälkiviisaushan on paras viisaus. Varsin häiriintyneiltähän tuon kaverin kommentit ja toiminta vaikuttavat, ainakin MTV3:n uutislähetyksen perusteella. Mutta silti...

Ei tässä pysty mitään sanomaan, järkyttävää! Suurimmat osanottoni niille, joita tapaus koskettaa.
 
Viestejä
1 226
Vs: Jokelan uhrien muistolle.

On kyllä ihan älytön juttu. Luulin tämän olevan mahollista vaan elokuvissa ja jenkeissä.

p.s Tutkikaa tämän oletetun ampujan juttuja niin ymmärrätte, että kovin terve kaveri ei ollut kyseessä kyllä
 
Viestejä
515
Vs: Jokelan uhrien muistolle.

Ittelläni oli juuri koulun koris pelit Järvenpääs ku tapahtu, vieläki on aika pelottava olo et oli ollu niinki lähellä tapahtunutta.

Voimia uhrien omaisille ja muille Jokelan koulun oppilaille ja opettajille.
 
Viestejä
1 270
Vs: Jokelan uhrien muistolle.

Olihan tää taas pelottava muistutus siitä kuinka syvälle pimeyteen ihminen voi vajota. Eikä oo valitettavasti ainut pimeä juttu mitä justiinsa esim. Youtubessa tullut vastaan. Otan osaa.
 

CNN

Vs: Jokelan uhrien muistolle.

edition .cnn.com/2007/WORLD/europe/11/07/school.shooting/index.html

The shooting, believed to be the first of its kind in Finland's history, was claimed to be the work of Pekka-Eric Auvinen, who has also published a manifesto demanding war on the "weak-minded masses" and pledged to die for his cause.
 
Viestejä
574
Vs: Jokelan uhrien muistolle.

Todella uskomaton ja järkyttävä tapaus. Voimia vaan kaikille uhreille ja heidän läheisilleen. Tuntuu melko uskomattomalta että tälläistä voi tapahtua.
 
Viestejä
307
Vs: Jokelan uhrien muistolle.

Aika karmea tapaus! jaksamista vaan koko koululle! ehtikö kukaan kattoo videoita youtubesta?
 
Viestejä
341
Vs: Jokelan uhrien muistolle.

Itsekin ehdin videot nähdä, mutta en YouTuben kautta. Jälkeenpäin ainakin tuntui aika pahalle nähdä videot, päiväkirja tekstistä puhumattakaan...
 

R.I.P.

Vs: Jokelan uhrien muistolle.

Mua häiritsee hyvin, hyvin paljon se, että media - varsinkin iltapäivälehdet, pääsee mässäilemään tolla aivan mauttoman paljon. Mun veikkaus on, että huomenna lööpeissä komeilee sen tappajan kuva (tietenkin se, missä on ase kädessä) ja otsikot tulee olemaan tyyliä "Surmasi kylmäverisesti kahdeksan ja itsensä" tai vastaavaa.
Siellä nyt tosiaan kahdeksan ihmisen omaiset on menettäneet todella läheisen ihmisen - ja huomenna koko kansa saa lukea lehdistä, että miten nämä menetykset on tapahtuneet, varmaankin jopa minuuttien tarkkuudella. Molemmissa lehdissä on varmaan karttakuva koulurakennuksesta, jossa näytetään tappajan reitti ja jopa uhrien paikat. Mun mielestä toi tuntuu ainakin hieman törkeältä. Ihmiset on täysin uppoutuneita huomenna siihen, miten jotkut tapettiin. Okei, mä olen näiden ajatusten kanssa ehkä hieman umpikujassa, koska tottakai median täytyy informoida tapauksesta...mutta se tyyli, se häiritsee, ja paljon. Tulee niin mieleen näin naiivisti sanottuna "jenkkimeininki", jossa väkivaltaa ja tappamista tuputetaan joka tuutista ja murhilla revitellään otsikoissa. Kai se kynnys tuonkaltaisiin tekoihin madaltuu, kun esimerkkejä voi lukea lähes joka päivä lehdestä - millin tarkkojen kuvausten avulla.
Euroopasta, Pohjoismaista ja Suomestakin löytyy takuuvarmasti lisää samanlaisia sekopäitä, jotka ihailevat tämänpäiväistä tapahtumaa - vaikka eivät sitä myöntäisikään. Tämmöinen teko rohkaisee heitä vastaaviin, aivan kuten tässäkin tapauksessa oli käynyt...Tuusulan tappaja oli kuulemma mehustellut USAn koulutappovideoita. Jostain ne esimerkit aina tulevat!
Tapahtuman täytyy tietenkin olla pääuutinen, niin järkyttävä se oli. Mutta toivoisin, että esimerkiksi iltapäivälehdet joskus ymmärtäisivät, mihin tyyliin näin kamalia asioita uutisoidaan. Hesarista voisivat muut lehdet ottaa mallia, siellä ikävimmätkin uutiset yleensä osataan esittää tyylillä.
 
Viestejä
106
Vs: Jokelan uhrien muistolle.

Niin, iltalehtien mässäys on surullista, ja itse veikkaan otsikoiksi turhanpäiväisiä "Niin rauhallinen ja kiltti" "Ei hänestä olisi voinut uskoa tällaista"

Osanottoni ja voimia kaikille uhrien läheisille, koulun oppilaille ja henkilökunnalle. Tällaista ei tapahdu, mutta kyllä vaan tapahtuu.

Surullista :'(
 
Viestejä
16 284
Vs: Jokelan uhrien muistolle.


Osanottoni kaikille lapsensa ja läheisensä menettäneille tässä tragediassa. Moni on myös unohtanut ampujan vanhemmat, osanotto myös heille. Ajatelkaapa sitä tuskaa, missä he nyt elävät.
 
Viestejä
147
Vs: Jokelan uhrien muistolle.

Osanottoni kaikille sukulaisille ja uhrien tutuille ...
 
Viestejä
341
Vs: Jokelan uhrien muistolle.

R.I.P. sanoi:
Mua häiritsee hyvin, hyvin paljon se, että media - varsinkin iltapäivälehdet, pääsee mässäilemään tolla aivan mauttoman paljon. Mun veikkaus on, että huomenna lööpeissä komeilee sen tappajan kuva (tietenkin se, missä on ase kädessä) ja otsikot tulee olemaan tyyliä "Surmasi kylmäverisesti kahdeksan ja itsensä" tai vastaavaa.
Siellä nyt tosiaan kahdeksan ihmisen omaiset on menettäneet todella läheisen ihmisen - ja huomenna koko kansa saa lukea lehdistä, että miten nämä menetykset on tapahtuneet, varmaankin jopa minuuttien tarkkuudella. Molemmissa lehdissä on varmaan karttakuva koulurakennuksesta, jossa näytetään tappajan reitti ja jopa uhrien paikat. Mun mielestä toi tuntuu ainakin hieman törkeältä. Ihmiset on täysin uppoutuneita huomenna siihen, miten jotkut tapettiin. Okei, mä olen näiden ajatusten kanssa ehkä hieman umpikujassa, koska tottakai median täytyy informoida tapauksesta...mutta se tyyli, se häiritsee, ja paljon. Tulee niin mieleen näin naiivisti sanottuna "jenkkimeininki", jossa väkivaltaa ja tappamista tuputetaan joka tuutista ja murhilla revitellään otsikoissa. Kai se kynnys tuonkaltaisiin tekoihin madaltuu, kun esimerkkejä voi lukea lähes joka päivä lehdestä - millin tarkkojen kuvausten avulla.
Euroopasta, Pohjoismaista ja Suomestakin löytyy takuuvarmasti lisää samanlaisia sekopäitä, jotka ihailevat tämänpäiväistä tapahtumaa - vaikka eivät sitä myöntäisikään. Tämmöinen teko rohkaisee heitä vastaaviin, aivan kuten tässäkin tapauksessa oli käynyt...Tuusulan tappaja oli kuulemma mehustellut USAn koulutappovideoita. Jostain ne esimerkit aina tulevat!
Tapahtuman täytyy tietenkin olla pääuutinen, niin järkyttävä se oli. Mutta toivoisin, että esimerkiksi iltapäivälehdet joskus ymmärtäisivät, mihin tyyliin näin kamalia asioita uutisoidaan. Hesarista voisivat muut lehdet ottaa mallia, siellä ikävimmätkin uutiset yleensä osataan esittää tyylillä.

Olit valitettavan oikeassa. Eniten itseäni otti ottalohkoon kun MTV 3 "huusi" kotisivuillaan, että "Olitko paikalla? Lähetä kuvasi meille". Ei minkäänlaista häpyä medialla.
 

Hiljainen hetki

Vs: Jokelan uhrien muistolle.

Keskivko iltana B-SM Keravalla (Kerava vs. JKS) oli minuutin hiljainen hetki - pisti mielen matalaksi ja pelin aikanakin ajatukset karkaili naapurikunnan puolelle - olihan pelipaikalla koulun oppilaitakin - syvä osanotto omaisille ja uhrien ystäville.
 

(A)

Vs: Jokelan uhrien muistolle.

IS uutisoi tragediassa menehtyneen yksi paikallisseura KaVon pelaaja. Syvimmät osaanottoni hänen, sekä kaikkien muiden surmattujen omaisille ja läheisille
 
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös