Koripallo.com

Kataja Basket 2020-2021

Viestejä
1 327
Tietysti voisi saivarrella ja myös kysyä, onko peleissä käynti ainoa asia mitä sopimuksessa edellytetään pelaajalta työssä? Entä esim. harjoitukset, tilaisuuksissa edustaminen, kunnon ylläpitäminen jos sopimus jatkuu toiselle kaudelle jne.?

Eli koska pelit on ainut työvelvoite, on jatkossa siis kauden aikana turha irtisanoa pelaaja jos ei käy treeneissä tai sponsoritapahtumissa. Pelit on ainut mikä on sopimuksen mukaista työtä, riittää että vain niissä käy. Hyvä että asiaan tuli nyt selvyys ja selkeä linjan veto :D ;)

Mutta eiköhän Katajakin palkat maksa joskus myöhemmin, jos on rahaa. Viimeinen asia mitä kukaan haluaa on jättää palkat maksamatta.
Tätä olinkin sanomassa. Tuota pykälää ei edes työmarkkinapartit halunneet selventää, toisin kuin YT-lain vastaavaa pykälää poikkeusoloista.
 
Viestejä
2 411
Tätä olinkin sanomassa. Tuota pykälää ei edes työmarkkinapartit halunneet selventää, toisin kuin YT-lain vastaavaa pykälää poikkeusoloista.

Nokia ilmeisesti ainakin oli selvittänyt kyseistä työsopimuslain pykälää.. Työmarkkinaosapuolille työ kyseinen työsopimuksen pykälä ei tarjoa mitään helpotusta, kun sama 14 päivän lomautusaika on jo YT-sopimuksissa. Ja nythän 14 päivää ollaan lyhentämässä 5 päivään.. Lisäksi monen yrityksen kohdalla tuo työsopimuslain pykälä 12 ei päde, kun kaikille aloille ei ole tullut kyseistä poikkeustilaa.

BC Nokian managerin Marko Pirhosen mukaan keltamustien palkkakulut ovat tamperelaisten luokkaa. Pirhosen mukaan BC Nokia keskeyttää suomalaispelaajiensa ja valmentajiensa palkanmaksun vedoten mainittuun työsopimuslain 2. luvun 12. pykälään. Seura on konsultoinut asiassa lainoppineita.
 
Viestejä
666
Tuo pykälä kaiketi mahdollistaa palkan maksun keskeyttämisen myös määräaikaisissa työsuhteissa. Mutta taisi olla myös niin, että lomautus on tai tulee olemaan mahdollista näissä poikkeusoloissa myös määräaikaisille työntekijöille toisin kuin yleensä.

Kyllähän vallitseva tilanne on tehnyt myös joukkueharjoittelun mahdottomaksi, eli kyllä siitä koripalloilijan työstä melko suurta osaa on nyt mahdoton toteuttaa. Ja mitä tulee pelaajien siirtymiseen muihin seuroihin niin ei palkanmaksun keskeytys varmaankaan vapauta määräaikaisesta työsopimuksesta. Toki pelaajat, joilla sopimus on katkolla varmaan mielellään kirjoittavat soppareita seuroihin, jotka takaavat palkanmaksun jatkuvuuden.
 
Viestejä
2 823
Tässä tilanteessa tuskin mikään seura maksaa pelaajillensa palkkaa loppukaudelta muuten, kun korkeintaan maaliskuun loppuun. Ja todennäköisesti maksamatta jääviä palkkoja, ainakin tällä suuntaa suomea, maksellaan sitten hiljalleen tämän koronan jälkeen, kun tulovirtaa alkaa taas tulla.
 
Viestejä
3 498
Tuo pykälä kaiketi mahdollistaa palkan maksun keskeyttämisen myös määräaikaisissa työsuhteissa. Mutta taisi olla myös niin, että lomautus on tai tulee olemaan mahdollista näissä poikkeusoloissa myös määräaikaisille työntekijöille toisin kuin yleensä.

Kyllähän vallitseva tilanne on tehnyt myös joukkueharjoittelun mahdottomaksi, eli kyllä siitä koripalloilijan työstä melko suurta osaa on nyt mahdoton toteuttaa. Ja mitä tulee pelaajien siirtymiseen muihin seuroihin niin ei palkanmaksun keskeytys varmaankaan vapauta määräaikaisesta työsopimuksesta. Toki pelaajat, joilla sopimus on katkolla varmaan mielellään kirjoittavat soppareita seuroihin, jotka takaavat palkanmaksun jatkuvuuden.

Minä ymmärsin johtajien puheesta ihan päinvastoin. Ymmärsin, että jos työnantaja käyttää tuota uutta mahdollisuutta lopettaa palkanmaksu määräaikaiselle työntekijälle, työntekijällä on mahdollisuus purkaa tuo sopimus.
Liitto joutuu varmaan nyt joustamaan liigakriteereistään, niin pahassa kurimuksessa seurat nyt ovat. Jos kesällä ei mene seuroja nurin, parin seuraavan kauden aikana menee varmasti. Valitettavasti.
 
Viestejä
2 411
Minä ymmärsin johtajien puheesta ihan päinvastoin. Ymmärsin, että jos työnantaja käyttää tuota uutta mahdollisuutta lopettaa palkanmaksu määräaikaiselle työntekijälle, työntekijällä on mahdollisuus purkaa tuo sopimus.

Joo. Kyllä siinä täytyy olla sama oikeus kuin lomautuksen kohdallakin.. Lomautuksella ollessahan voi vaihtaa työpaikkaa ilman irtisanomisaikaa.
 
Viestejä
303
Lomautuksella ollessahan voi vaihtaa työpaikkaa ilman irtisanomisaikaa.
Tällä hetkellä vallitsevassa tilanteessa tämä vaihtoehto suurimalle osalle pelaajista lähinnä teoreettinen. Miten sitten oikeus työttömyyskorvaukseen toteutuu ?

"Lomautusten nykyistä nopeampi alkaminen vaikuttaa palkansaajien toimentuloon. Sosiaali- ja terveysministeriö valmistelee parhaillaan hallituksen esitystä, jolla turvataan muun muassa lomautetun työntekijän toimeentuloa. Esityksen antamisesta tiedotetaan erikseen. Lisäksi 1.4.2020 tulee voimaan työttömyysturvalakiin tehty väliaikainen muutos, joka laajentaa lomautetun oikeutta työttömyysetuuteen. Lomautetulla on oikeus työttömyysetuuteen muun muassa yritystoiminnan ja opintojen estämättä "
 
Viestejä
3 498
Lomautuksella ollessahan voi vaihtaa työpaikkaa ilman irtisanomisaikaa.
Tällä hetkellä vallitsevassa tilanteessa tämä vaihtoehto suurimalle osalle pelaajista lähinnä teoreettinen. Miten sitten oikeus työttömyyskorvaukseen toteutuu ?

"Lomautusten nykyistä nopeampi alkaminen vaikuttaa palkansaajien toimentuloon. Sosiaali- ja terveysministeriö valmistelee parhaillaan hallituksen esitystä, jolla turvataan muun muassa lomautetun työntekijän toimeentuloa. Esityksen antamisesta tiedotetaan erikseen. Lisäksi 1.4.2020 tulee voimaan työttömyysturvalakiin tehty väliaikainen muutos, joka laajentaa lomautetun oikeutta työttömyysetuuteen. Lomautetulla on oikeus työttömyysetuuteen muun muassa yritystoiminnan ja opintojen estämättä "

Itse olen ollut siinä uskossa että pelaajat eivät kuulu työttömyyskorvausten piiriin. Seuran muut palkalliset kuten toimistohenkilöstö, valmentajat jne voivat työttömyyskorvausta saada, pelaajat eivät.
 
Viestejä
1 346
Itse olen ollut siinä uskossa että pelaajat eivät kuulu työttömyyskorvausten piiriin. Seuran muut palkalliset kuten toimistohenkilöstö, valmentajat jne voivat työttömyyskorvausta saada, pelaajat eivät.
Samoin ymmärsin niin ettei pelaajat voi saada työttömyyskorvausta kun seurat ei maksa niitä tarvittavia maksuja joita yritykset maksavat
 
Viestejä
2 411
Itse olen ollut siinä uskossa että pelaajat eivät kuulu työttömyyskorvausten piiriin. Seuran muut palkalliset kuten toimistohenkilöstö, valmentajat jne voivat työttömyyskorvausta saada, pelaajat eivät.

Ansiosidonnaista päivärahaa ei varmaan saakaan, mutta vähintään perus-työmarkkinatukea (vai mikä se nyt oli) saa kyllä jokainen joka ilmoittautuu työttömäksi työnhakijaksi.. Sitähän saa kun vaikka opiskelusta valmistuu työttömäksi.
 
Viestejä
2 823
Jos voittaisin eurojackpotista tällä viikolla täysosuman, ostaisin tämän maan hienoimman korisseuran, KatajaBasketin itselleni, vähintäänkin lahjottaisin ainakin 5 miljoonaa toiminnan turvaamikseksi. Samalla voisin toisen 5miljoona heittää koripalloliitolle ja muille seuroille, ettei kukaan kaadu. Jos voittaisin lotossa täysosuman, ainakin 500 000 nasahtaisi seuran kassaan. ;)

Vikinglotossa tänään ke on potissa n.16 miljoonaa, jos tämä nasahtaisi kiinni, niin kyllä siitäkin nyt yks 5miljoonaa kolahtais katajan tilille.;)

Ei olis pulaa rahasta,tuosta maallisesta mammonasta, vähään aikaan ;) Muistetaanhan kuitenkin, että tälläisena erikoisaikana korostuu myös yhteisöllisyys, jossa jytkytellään porukassa etiäpäin. Ja pidemmän päälle, miettikäähän, kannastuspohja tulee täällä länsi-siperiassakin nousemaan parin vuoden säteellä, kun uusia junioreita alkaa putkahdella maailmaan.. Jotain hyötyä tästäkin on, saadaan syntyvyys nousuun. Kohta on uusia Rannikoita ja etenkin Nenosia joka kulmassa iskemässä palloa pussiin! ;)


Jytkytellään eteenpäin! Hieno kausi on tulossa! Onkos JOE linnottautunut jonnekkin metän perukoille halkoja hakkaamaan, kun ei oo mitään kuulunu? ;) Minä käväsin tuossa viikonpäivät mökillä, avannonkin tein ja puusaunasta sinne pulahin.. Kamiina vaan lämpes ja piipusta savu tuprusi.. Ja siinä sivussa mehtähommia vähän, ja illalla tietenkin (päivälläkin aina lämmikkeeks) piti muutama rommipaukku nasauttaa naamariin. Pilkilläkin kävin, helkkarin hyvin tuli isoa ahventa, piti ihan pannulle iskeä paistumaan ;) Ja iltasella aina on tullu kateltua Katajan pelejä tallenteelta, ja toki on pitänyt paikallista giniäkin maistella siinä samalla.. ensimmäisen mestaruuskauden finaalisarja oli kyllä hieno. Toisesta muistan jotain, mutta tallenteilla en oo vielä sinne asti päässyt ;)

Ja muutamakin vahvistus tullu kairattua tuossa läpi, muistattekos Eastonin? Heilutti lannetta parketilla kesken ottelun paremmin kun Antto... ;)
 
Viestejä
19 535
Enhän minä oo mihinkään vielä linnoittautunut. Metsähommissa olen kyllä joka päivä ollut. Tänään en mennyt. Niin oli märkää. Puukkoja olen iltaisin rakennellut. Eihän täällä ole nykyisin oikein mitään asiaa sellaiselle kunnolliselle ja tunnolliselle asiakirjoittajalle kuin minä....

Kunhan hommat selvii ja jotain positiivistakin tässä maassa tapahtuu, niin sitten päästän itseni taas valloilleen...Jos meinaan hengissä selviän tästä kurimuksesta....
 
Viestejä
2 823
Eikö se jytkyttely vieläkään lopu? Siis toivottavasti seuralla on kaikki hyvin jne. , mutta Jytkyttäminen alkaa jo rassaamaan. :cool:

Ei. Se ei lopu ikinä. :cool::cool: Paukutellaan eteenpäin. Katajan peluritkin muuten ei oo jääneet tumput suorina seisoksimaan, pojat vetää lenkkipolulla sellasta kyytiä, että jopa minä, huippukuntoinen uros,jään pojista jälkeen. Se on hyvä merkki katajan poikien kannalta, jos en pysy perässä, pojat nimittäin on ens kaudella kovemmassa kunnossa kun ikinä, ei juoksukunto lopu. Lenkkipolun ohella urheilukenttääkin kiersivät.

Toimistollakin valot paloi, varmaan on joku varmuudeks käyny tsekkaamassa, että sulka, ja mustepurkki ovat vielä kassakaapissa. Paniikkinappulakin siellä ilmeisesti vielä on perällä..
 
Viestejä
2 823
Savo-Karjalassa toi on arkea. Kuopiolainen Pertti Pasanenkin kertoi saman vitsin 30 kertaa ja lopuksi mestari oli ainoa joka nauroi enää jutulleen.
[/QUO

Täällä Karjalassa ihmiset onkin hyvin rempseitä, iloisia ja auttavia toisiaan kohtaan, ja kaikkia umpituntemattomiakin moikataan ohi mennessä. Ei olla tuppisuita eikä kireitä kun viulunkieli, kuten jossain muualla etelässäpäin tuntuupi olevan ;)

Sen takia täällä nimittäin Jytkytelläänkin oikein urakalla ja olan takaa ;) Hieno kausi tulossa. Puksutellaan!
 
Viestejä
4 006

En kyllä edes halua, että umpituntemattomat kokevat tärkeäksi moikkaamisen minulle.

Espoon Nashin linjoilla mennään tässä.
 
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös