Koripallo.com

Koripallo Pekingin olympialaisissa

Voittaja maa Pekingissä?


  • Äänestäjiä
    214
Viestejä
2
Vs: Koripallo Pekingin olympialaisissa

Pyynikin Toivoton sanoi:
No ei se Peren mutinakaan mitään musiikkia korville ollut, ja nimien lausuminen kangerteli lähes yhtä pahasti kuin FST:n "selostajalla".

Entistä enemmän propseja Urheilukanavan selostajalle Fliniklle, joka hoitelee nimet kohdilleen ja on aivan eri maailmasta kuin nämä FST/YLEjampat. On ilo kuunnella innostunutta ja asiallista selostusta, yhä suurempi ilo eilisen FST:n "ilotulituksen" jälkeen. Voi pyhä päänsäry, mitä menoa.
 
Viestejä
4
Vs: Koripallo Pekingin olympialaisissa

"refereras i flerljud av..."!

Olen nyt katsonut kaksi olympiamatsia FST:ltä ja molemmilla kerroilla vaihtanut minuutin suomenkielisen kärsimyksen jälkeen kielen ruotsiin ja ollut tyytyväinen selostukseen. Kohtuullisella kouluruotsilla kuunneltuna selostus oli selkeätä ja varmaa. Ei turhia kikkailuja ja yleisradion linjan mukaisesti myös lajiin vihkiytymättömiä palvelevaa. Kaikki nimetkin tulivat oikein! Suosittelen kaikille su-aamun pronssipeliä FST:ltä katsoville.
 
Viestejä
189
Vs: Koripallo Pekingin olympialaisissa

kTanz sanoi:
"refereras i flerljud av..."!

Olen nyt katsonut kaksi olympiamatsia FST:ltä ja molemmilla kerroilla vaihtanut minuutin suomenkielisen kärsimyksen jälkeen kielen ruotsiin ja ollut tyytyväinen selostukseen. Kohtuullisella kouluruotsilla kuunneltuna selostus oli selkeätä ja varmaa. Ei turhia kikkailuja ja yleisradion linjan mukaisesti myös lajiin vihkiytymättömiä palvelevaa. Kaikki nimetkin tulivat oikein! Suosittelen kaikille su-aamun pronssipeliä FST:ltä katsoville.

Minä tein muuten eilisen toiseen viestiketjuun postaamani selostajatilityksen jälkeen myös tismalleen näin: katsoin loppupelin ruotsiksi, ja hyvin toimi.

(Täällä monet ovat kritisoineet, että FST:n suomalaisselostaja ei tuntenut eurooppalaisia pelaajia. Itse asiassa hän ei selvästi edes tiennyt, kuka on Manu Ginobili, yksi maailman isoimmista koristähdistä...)

Sovitaanko muuten, että näiden kisojen jälkeen Tiilikaisen selostamien Urheilukanavan korismatsien arvostelu on pannassa, ja kiitetään onneamme, että Suomesta löytyy ainakin yksi koripalloselostaja, joka tuntee lajin niin hyvin, ettei tarvitse tuntea jatkuvaa, piinallista myötähäpeää.

Kehottaisin muuten kaikkia lähettämään YLE:lle palautetta asiasta. Selostamisesta toki löytyy aina jotain nipotettavaa, mutta FST:n nuoremman jampan esitykset ovat menneet niin totaalisesti alta kaikkien mahdollisten rimojen maankuoreen porautuen, että sitä ei tarvitse mutinatta yleisradioyhtiöltä sietää. Se myös auttaisi varmistamaan, ettei tätä kaveria päästetä enää selostajankoppiin.
 
Viestejä
34
Vs: Koripallo Pekingin olympialaisissa

Herkku sanoi:
Ihan järkyttävä karpaasi se Kreikan tumma sentteri (Sofoklis Schortsanitis) ???
Oli kevätkaudella seuransa Olympiakoksen toimesta muutaman kuukauden dieetillä ja kuntoutusklinikalla. Ikää jätkällä ei ole kuin 23 v. eli verrattain lupaava sumopainija on kyseessä. Ja on pojalla joskus ollut niskakin!

http://www.youtube.com/watch?v=J2Cup9IaqHo
 
Viestejä
185
Vs: Koripallo Pekingin olympialaisissa

Itse olen ainakin täysin tyytyväinen jo pelkästään siihen, että pelit ylipäänsä näkyvät. Ja ne äänet saa kyllä varmasti jokaisesta vastaanottimesta pois päältä, niin ettei tarvitse kuunnella surkeaa selostusta. Onko selostus ollut surkeaa? On, ehdottomasti. Pilaako se päiväni ja katsomiselämyksen? Ei missään tapauksessa. Pelit voi katsoa myös netistä, jolloin ei ole mitään selostusta edes valittavana, joten siinä tapauksessa ei myöskään voi olla mitään valitettavaa. Jotkut ovat tähän sanoneet, että olisi se kiva kuulla jotain muuta kuin yleisön huutoa pelin aikana, joten ei halua sen takia netistä pelejä katsoa. Ja sitten kun se selostus on, siitä ei ole mitään muuta seurauksena kuin se, että "se ei osaa lausua yhdenkään pelaajan nimeä oikein eikä tiedä lajista edes sitä että koripallo on pyöreä". Kolmas vaihtoehto on tietenkin olla katsomatta pelejä ollenkaan. Menee yli ymmärryksen, toisaalta faktahan on se, että aina on jotain mistä valittaa eikä mikään ole koskaan täydellisesti. Esimerkiksi jos kesällä on pilvetön sää ja +28 astetta valitetaan vähintään siitä, että saisi olla edes vähän pilvistä jottei oma kaunis vihreä nurmikko pala.

Nojoo, meni taas 120% off topic, mutta ottaa oikeesti päähän, kun porukka vaan keskittyy valittamaan selostajien laaduttomuudesta. Itse olen todella mielissäni, että pelejä yleensä näytetään Suomessa, osa vieläpä suorana, kuten jo sanoin. Ei tainnut viime MM-kisoja hirveesti näkyä Yleltä tai Urheilukanavalta, eihän? SE vitutti ainakin meikäläistä enemmän kuin se vaihtoehto, että kisoja olisi näytetty ja siellä olisi ollut joku kolmen kilon selleri puhumussa siitä, miten liito-oravien löytyminen Ahvenanmaalta vaikuttaa USA:n peliesitykseen.

Ja sori vielä uudestaan...
 
Viestejä
3 280
Vs: Koripallo Pekingin olympialaisissa

sry, että pitää vinetä, mutta kroatia-espanja oli hirveää selostusta. tuli oikein viha ja itku
 
Viestejä
107
LEBRON JAMES KISOJEN PARAS PELAAJA

LEBRON JAMES KISOJEN PARAS PELAAJA

Bill Livingston of The Plain Dealer writes:

Always that rarest of players, one better than the hype, LeBron James is now the best basketball player in the world. What has happened at the Beijing Olympics is the beginning of James' Most Valuable Player campaign for 2008-09. He always could pass. He always could attack the basket more relentlessly than anyone. The Cavaliers forward's emergence as a devastating defender completes the picture. Kobe Bryant is still the top lockdown defender on what seems to be an unbeatable American team. But Bryant's forced shots on offense and poor 3-point shooting keep him from being more than the third-best player on the team so far, behind James and Dwyane Wade.

Pete Thamel of The New York Times writes:

... when the offense has stagnated -- as it did in the first quarter Wednesday, when Australia trailed by just 25-24 -- it has typically been with Bryant forcing shots. Is that trying to find pimples on the Mona Lisa? Perhaps. But the numbers will show just how much better and more consistent James has played.

James has better statistics in every relevant category. He has averaged more points (15.8 to 14.7) by taking 13 fewer shots and nearly half as many 3-point shots as Bryant (36 to 19). James has grabbed more rebounds (31 to 17), dished more assists (25 to 10) and turned the ball over less often (10 to 12). And he has been to the free-throw line more than twice as often (20 to 9), reflective of James's greatest strength here and Bryant's greatest weakness.

James has shown that no defender in international play can keep him from driving to the basket, so he has barreled down anyone in his path. Bryant has played with too much finesse, flipping up turnaround shots and 3-pointers instead of attacking the basket or looking to pass to his teammates.
 
Viestejä
263
Vs: Koripallo Pekingin olympialaisissa

Chimera sanoi:
Itse olen ainakin täysin tyytyväinen jo pelkästään siihen, että pelit ylipäänsä näkyvät. Ja ne äänet saa kyllä varmasti jokaisesta vastaanottimesta pois päältä, niin ettei tarvitse kuunnella surkeaa selostusta. Onko selostus ollut surkeaa? On, ehdottomasti. Pilaako se päiväni ja katsomiselämyksen? Ei missään tapauksessa. Pelit voi katsoa myös netistä, jolloin ei ole mitään selostusta edes valittavana, joten siinä tapauksessa ei myöskään voi olla mitään valitettavaa. Jotkut ovat tähän sanoneet, että olisi se kiva kuulla jotain muuta kuin yleisön huutoa pelin aikana, joten ei halua sen takia netistä pelejä katsoa. Ja sitten kun se selostus on, siitä ei ole mitään muuta seurauksena kuin se, että "se ei osaa lausua yhdenkään pelaajan nimeä oikein eikä tiedä lajista edes sitä että koripallo on pyöreä". Kolmas vaihtoehto on tietenkin olla katsomatta pelejä ollenkaan. Menee yli ymmärryksen, toisaalta faktahan on se, että aina on jotain mistä valittaa eikä mikään ole koskaan täydellisesti. Esimerkiksi jos kesällä on pilvetön sää ja +28 astetta valitetaan vähintään siitä, että saisi olla edes vähän pilvistä jottei oma kaunis vihreä nurmikko pala.

Nojoo, meni taas 120% off topic, mutta ottaa oikeesti päähän, kun porukka vaan keskittyy valittamaan selostajien laaduttomuudesta. Itse olen todella mielissäni, että pelejä yleensä näytetään Suomessa, osa vieläpä suorana, kuten jo sanoin. Ei tainnut viime MM-kisoja hirveesti näkyä Yleltä tai Urheilukanavalta, eihän? SE vitutti ainakin meikäläistä enemmän kuin se vaihtoehto, että kisoja olisi näytetty ja siellä olisi ollut joku kolmen kilon selleri puhumussa siitä, miten liito-oravien löytyminen Ahvenanmaalta vaikuttaa USA:n peliesitykseen.

Ja sori vielä uudestaan...

Olen kyllä täysin samoilla linjoilla. Vähän sama kun voittais lotossa ja sit alkais valittamaan kun seuraavalla viikolla on isompi päävoitto..
 
Viestejä
395
Vs: Koripallo Pekingin olympialaisissa

Kaikki ei kuitenkaan hoksaa lukea tuolta tv-ottelut ketjusta niin kerrottakoon täälläkin, että Liettua - Espanja tulee FST5:ltä kello 16:00 alkaen. Kello 17:30 on merkitty alkavaksi naisten pöytätennisfinaali eli todennäköisesti ainakin vähän pätkitään tuota koripalloa. Toivottavasti vain tauot kuitenkin.
 
Viestejä
170
Vs: Koripallo Pekingin olympialaisissa

aZombie sanoi:
Olen kyllä täysin samoilla linjoilla. Vähän sama kun voittais lotossa ja sit alkais valittamaan kun seuraavalla viikolla on isompi päävoitto..
Ei muakaan niin hirveästi noi selostajat häiritse ja laittaahan fst5 selostaja joskus ihan semi hauskoja läppiäkin. :D
 
Viestejä
422
Vs: Koripallo Pekingin olympialaisissa

Bryant, fresh off his best performance at the Olympics, stated firmly: “We want to play the best. We want to play the defending champs …

“Argentina is the defending champs. You want to be able to play the guys who won it the last time. I would love for us to have the opportunity.”

“Kobe,” people in Buenos Aires will be warning, “be careful what you wish for.”

Olis asiallista jos Argentina pistäis jenkit tiukoille ja haastais jopa voittoon asti.. Näin tuskin tulee tapahtumaan mutta mielenkiintoinen matsi luvassa.

Mukavan lisäpanoksen tuo jenkkien asennoituminen matsiin, kun Argentinaa toivonut vastustajaksi.. Nyt varmasti motivaatio kohillaan.
 
Viestejä
7
Vs: Koripallo Pekingin olympialaisissa

harmillisen kapea Argentiinan materiaali, ei mitään mahkuja voittoon, kun ainoastaan kuusi kelvollista pelaajaa - Prigionistakin voi olla montaa mieltä. voi jospa olis vielä Pepe ja Hermann maajoukkueessa...
 
Viestejä
2 459
Vs: Koripallo Pekingin olympialaisissa

Espanja karkaamassa ja Kleizan kuuppa ei kestä.
 
Viestejä
394
Vs: Koripallo Pekingin olympialaisissa

Espanja ===> laulukuoroon, pronssimatsiin!

Liettua on parempi joukkue, ja pelaa jenkkien lisäksi turnauksen komeinta, nautittavinta koripalloa.

Lisäksi USA:n ja Liettuan kohtaaminen näissä Olympialaisissa on vielä näkemättä.
 
Viestejä
394
Vs: Koripallo Pekingin olympialaisissa

Espanjan valmentaja on kerrassaan typerä.

Luultavasti hyvin moni miettii tällä hetkellä samaa asiaa kuin minä, eli MITÄ RUBIO TEKEE KENTÄLLÄ?!?
 
Viestejä
394
Vs: Koripallo Pekingin olympialaisissa

Itse asiassa, Liettuan kannalta Richardin kentälläolo on erittäin hyvä asia.

Vastustajan pujottelukepeistähän ei ole omalle joukkueelle koskaan haittaa.
 
Viestejä
395
Vs: Koripallo Pekingin olympialaisissa

Randy sanoi:
Espanjan valmentaja on kerrassaan typerä.

Luultavasti hyvin moni miettii tällä hetkellä samaa asiaa kuin minä, eli MITÄ RUBIO TEKEE KENTÄLLÄ?!?

Näköjään kerää baybfacellaan tuomarien sympatiat ja kalastelee helppoja/kyseenalaisia virheitä. :mad:
 
Viestejä
387
Vs: Koripallo Pekingin olympialaisissa

jos ei muuta niin ainakin tuomareita rubio vie 100-0.
 
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös