Koripallo.com

Koripallon EM-kisat 2007

ice duunissa

Vs: Koripallon EM-kisat 2007

el_Duplo sanoi:
kyllähän espanja teki sen aika pitkälti ihan itse. gasol treenaamaan vapareita, ja muut postiin syöttämistä.

Espanja oli aivan onneton 2 pisteen heitoissaan. 3 pisteen heitot kulkivat, joilla ottelua kontroloivatkin 39min 58s.

Hienosti Venäjä roikkui kannassa koko ottelun ja ansaitsivat kyllä mielestäni voiton.
 
Viestejä
1 503
Vs: Koripallon EM-kisat 2007

Itse itseäni lainaten:
JayKay sanoi:
Taidanpa hypätä näissä kisoissa Venäjän bandwagoniin. Kaksi peliä heiltä nähnyt ja täytyy sanoa, että vakuuttavaa menoa. Varsinkin Venäjän aloitusviisikko pelaa parhaimmillaan todella näyttävää sekä tuloksekasta korista.
Oikea bandwagon tuli valittua ;)

Venäjältä nähtiin mielestäni hieno nousu. Kaikki pitkän pään ratkaisupelaajat olivat loppuvaiheessa virhevaikeuksissa, mutta niin vaan joukkue roikkui iskuetäisyydellä ja pystyi vielä menemään ohitse. Venäjän taso ei pahemmin notkahdellut kisojen aikana.
 
Viestejä
163
Vs: Koripallon EM-kisat 2007

Ice Age sanoi:
Hiukan olen ihmetellyt, että mitä liikkuu Yannakiksen päässä kun pitää Zizistä penkillä.
Ekalla jaksolla hän teki mitä tahtoi heittäen 12 pinnaa 100% tehoilla.
Muuten tuntuu, että Kreikka raahautuu tapansa mukaan perässä ja nousee rinnalle ja ohi tai sitten ei.

Kreikan peluutus muutenkn melkoisen mielenkiintoista koko turneen, mutta etenkin pronssimatsissa:

Aloitusviisikon peliminuutit: 3 min, 5 min, 6 min, 12 min, 37 min. Eli käytännössä aloitusviisikosta vain yksi pelasi isot minuutit. Kolme kaveria ehti juuri ja juuri käydä kääntymässä kentällä.
 

ice duunissa

Vs: Koripallon EM-kisat 2007

Jos itse pitäisi 1. ja 2. viisikko valita pelaisi siinä:


Ykkösviisikko
1. Jose Calderon
2. Ramunas Siskauskas
3. Matjas Smodis
4. Andrei Kirilenko
5. Pau Gasol

Kakkosviisikko
1. Sarunas Jasikevicius
2. Marco Belinelli
3. Hidayet Türkoglu
4. Victor Khryapa
5. Dirk Nowizki

Noh kakkosviisikosta puuttuu puhdas sentteri, mutta muuten valinnat menevät mielestäni oikein.

Miten muut pistäisivät viisikot kasaan?
 

Rock age

Vs: Koripallon EM-kisat 2007

ice duunissa sanoi:
Jos itse pitäisi 1. ja 2. viisikko valita pelaisi siinä:


Ykkösviisikko
1. Jose Calderon
2. Ramunas Siskauskas
3. Matjas Smodis
4. Andrei Kirilenko
5. Pau Gasol

Kakkosviisikko
1. Sarunas Jasikevicius
2. Marco Belinelli
3. Hidayet Türkoglu
4. Victor Khryapa
5. Dirk Nowizki

Noh kakkosviisikosta puuttuu puhdas sentteri, mutta muuten valinnat menevät mielestäni oikein.

Miten muut pistäisivät viisikot kasaan?

Aihe on ihan mielenkiintoinen mutta samalla aika hankala, koska hekilökohtaisesti en nähnyt kaikkien joukkueiden otteluita. No yritetään silti.

Ensimmäinen viisikko
1. Calderon
2. Siskauskas
3. Kirilenko
4. Nowizki
5. Gasol

Toinen viisikko
1. Jasikevicius
2. Halperin
3. Gurovic
4. Khryapa
5. Nesterovic

Huomattava asia on kuinka vähän todellisia senttereitä enää on. Milicic pelasi niin käteen pari peliä, että Serbia putosi. Gurovic oli hyvä molemmissa päissä ja se buzzer beater kreikkaa vastaan oli aika kova.

Halperin oli syy siihen, että Israel "menestyi". Jos Israelilla olisi edes yksi kunnollinen pg, olisi joukkue todella kova (miten hyvä rannikko-halperin kaksikko olikaan). Mites puolustus viisikko? Tähän voisi periaateessa nimetä vaikka koko venäjän aloitusviisikon tai kreikan "pelinlopetus" viisikon.

Diamantidis - Kirilenko - Khryapa - Jimenez - Gasol?
 

sxcvxc

Vs: Koripallon EM-kisat 2007

Miten voit laittaa Gurovicin edes kakkosviisikkoon, joukkuehan hävisi kaikki kolme matsiaan??
 

Uppy

Vs: Koripallon EM-kisat 2007

Rock age sanoi:
Halperin oli syy siihen, että Israel "menestyi". Jos Israelilla olisi edes yksi kunnollinen pg, olisi joukkue todella kova (miten hyvä rannikko-halperin kaksikko olikaan). Mites puolustus viisikko? Tähän voisi periaateessa nimetä vaikka koko venäjän aloitusviisikon tai kreikan "pelinlopetus" viisikon.

Yaniv Green pelasi myös kuin peto näissä kisoissa, ei Israel pelkästään Halperinin varassa ollut. Mutta enpä Greeniä aivan ykkösviisikkoon sijoittaisi, ehkä kolmoseen...
 

lklk

Vs: Koripallon EM-kisat 2007

Spanoulis oli kahdessa viimeisessä pelissä Kreikan ykkönen.
 
Viestejä
574
Vs: Koripallon EM-kisat 2007

Sheridan ESPN:llä:

"And as an American, you couldn't help but feel a measure of national pride in a coach who had conducted himself throughout this tournament as such a dignified ambassador for the U.S., showing great grace, humor, charisma and passion.

So again, my fellow Americans, it's a day to feel good about ourselves and our newfound kinship with the Russians, who wouldn't be going where they're going -- the EuroBasket final and the Olympics -- if they didn't have one of us at the helm."

Ihan pimeetä sakkia ja itse oon vielä jotenkin tykännyt Sheridanin jutuista... hoh hoijaa
 
Viestejä
211
Vs: Koripallon EM-kisat 2007

Ykkösviisikko ei tuota paljoa ongelmia, sillä joudun peesaamaan:

Calderon
Siskauskas
Kirilenko
Smodis
Gasol

Mutta kakkosviisikko ei oo laisinkaan selviö, mut jos

Holden
Belinelli
Khryapa
K. Lavrinovic
Nowitzki

Tosin viisikkona tämä olisi ihan hirveän huono: Holden tarvitsisi rinnalleen rauhallisen takamiespartnerin (Samoylenko, Pashutin ja Ponkrashov olivat aivan loistavia siihen hommaan mutta yksittäisinä pelaajina värittömämpiä vaihtoehtoja). Holden ja Belinelli yhdessä olisivat todennäköisesti aika hirveä ratkaisu. Belinelliä ei tekiskään mieli nostaa tähän, mutta ei tuu mieleen ketään muuta sopivaa kakkospaikan pelaajaa. Peluuttaisin siinä vaikka Garbajosaa mieluummin, kun hän ei tässä omalle pelipaikalleen mahdu. Khryapa oli mun mielestä Guroviciin ja Turkogluun verrattava "minä heitän vaikka sisään ei menisikään ja se tuhoisi joukkueemme pelin"-kaveri... paitsi että paikkasi ohiheittojaan muilla taidoilla (finaalin tilastot ovat upeat) ja hänen joukkueensa itse asiassa voitti ;). Olisi kiva palkita joku Venäjän ja Liettuan kovan luokan sentterimuurista - kummankin puolustus oli korin alla niin hyvä, mutta se oli ennen kaikkea ryhmä- ja vuorotyötä. Vähän värittynein silmin valinta osuu sujuvasti myös kolmosia vippaavaan Lavrinoviciin, mutta Songaila, Savrasenko ja Morgunov sopisi mukaan kanssa. Ja Saksa tuli vitoseks?? Ei ikinä ilman Nowitzkia... Tai Hamannia, joka sopis Blattin kanssa penkin päähän.

Bubblin' under on Nikoudis, joka tuntui olevan ainoa koko turnauksen hereillä ollut kreikkalainen, Saras oli terveenä mainio mutta "pilasi" urakkaansa joutuessaan pelaamaan loukkaantuneena, Zakhar Pashutin oli varmasti tärkeä mestarijoukkueelle, mainion pelaajan oloinen Andris Biedrins ja näkemättä jäänyt mutta kuulemma niin ratkaiseva Green. Nuorisosta palkinnot Ponkrashoville (Teemun seurakaveri ens kaudella!), Goran Dragicille ja Stanko Baracille.
 

d. hvostov

Vs: Koripallon EM-kisat 2007

offtopicina. harmittaa että venäjän joukkueesta otettiin pois dynamon dmitrij hvostov -89 syntynyt kaveri. oon nähnyt sen pelaavaan euroliigaa malagaa vastaan moskovassa ja muutenkin seuranut tyypin pelaamista netissä. melko vakuuttava kaveri. luulen että siinä on holdenille jatkaja kunhan kokemusta tulee vaan lisää.
 
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös