Koripallo.com

Koripallon MM-kilpailut 2014 (30.8.-14.9.)

Viestejä
2 213
Vs: Koripallon MM-kilpailut 2014 (30.8.-14.9.)

Liettua hyvin mukana, vaikka ovat pelanneet huonosti. Pallonmenetyksiä ja kolmoset eivät tipu, mutta kun Liettua hallitsee pelin tempoa niin USA:n perisynti paljastuu: ei minkäänlaista joukkuepeliä
 
Viestejä
1 542
Vs: Koripallon MM-kilpailut 2014 (30.8.-14.9.)

M3 sanoi:
USA-Liettua pitäisi tulla Viasat xtra:lta, mutta kanava on pimeänä (DNA Welho Stadissa). Näkyykö muilla? Kaikki muut Viasatin sport-paketin kanavat toimivat. Prrrrkele!
Itse katselen täältä:
http://www.fibaworldcup.livebasketball.tv
Vajaa 6 eur/kk, mutta voi katkaista milloin vaan. Tosin samalla tunnuksella näkee euroliigan matsit, joten tuskin viitsin katkaista.
 
Viestejä
1 542
Vs: Koripallon MM-kilpailut 2014 (30.8.-14.9.)

Pelasivatko jenkit ekan puolikkaan puolivaloilla vai mitä ihmettä nyt tapahtuu?
Liettuaa viedään kuin pässiä narussa.
 
Viestejä
1 870
Vs: Koripallon MM-kilpailut 2014 (30.8.-14.9.)

On tämä aika iljettävää. USA:n kolmos- ja nelosjoukkueen sekoitus vie kerta toisensa jälkeen Euroopan parhaimmistoa kuin vammasta kuselle. Ensin viime EM-kisojen vitosta 43 pistettä pataan ja sitten viime EM-kisojen kakkosta, Liettuaa, kolmen neljänneksen jälkeen 27 pisteellä perttiin.

Kuka puhuu vielä, että yhdysvaltalaisen ja eurooppalaisen koriksen tasoero olisi pienentynyt?
 
Viestejä
2 290
Vs: Koripallon MM-kilpailut 2014 (30.8.-14.9.)

jaakko1 sanoi:
Ranskalta puuttuu Parker ja Ajinca - maan paras pointti ja maan paras sentteri. Minä en kyllä olisi uskonut Ranskan etenevän tällä rosterilla mitalipeleihin.

Ranskalta ehkä puuttuu pari pelaajaa, mutta toisaalta Espanjalla on enemmän kuin viimeksi, joten aika tasoihin menee.
 
Viestejä
373
Vs: Koripallon MM-kilpailut 2014 (30.8.-14.9.)

Achilles sanoi:
On tämä aika iljettävää. USA:n kolmos- ja nelosjoukkueen sekoitus vie kerta toisensa jälkeen Euroopan parhaimmistoa kuin vammasta kuselle. Ensin viime EM-kisojen vitosta 43 pistettä pataan ja sitten viime EM-kisojen kakkosta, Liettuaa, kolmen neljänneksen jälkeen 27 pisteellä perttiin.

Kuka puhuu vielä, että yhdysvaltalaisen ja eurooppalaisen koriksen tasoero olisi pienentynyt?

Dettman !
 
Viestejä
263
Vs: Koripallon MM-kilpailut 2014 (30.8.-14.9.)

Näky Into sanoi:

USA on vaan tosi kova. Ei joukkue voittaisi näitä pelejä yhtään sen enempää, jos LBJ ja Kevin Love olisi mukana. USA pelaa hyvin joukkueena ja osaa heittää. Lisäksi Marburyn tyyppiset kaverit loistavat poissaolollaan. USAn pahin vastustaja on vain USA itse. Egot, pallonhaudonta tms. on nyt loistanut poissaolollaan. Kukaan ei oikein ole halunnut ottaa mitään megaroolia.
 
Viestejä
2 415
Vs: Koripallon MM-kilpailut 2014 (30.8.-14.9.)

Kouri Capital sanoi:
USA pelaa hyvin joukkueena

Tuosta en ole kyllä lainkaan samaa mieltä.. Usan hidas hyökkäys on ollut aika surkeaa ja lähes kaikki korit tehdään yksilöiden voittaessa oman puolustajan. Vastustaja on myös muutamissa peleissä pysynyt mukana, kun peli on pysynyt hitaana.. Usa on käytännössä nopeita juoksemalla tehnyt aina ratkaisevan eron.
 
Viestejä
1 113
Vs: Koripallon MM-kilpailut 2014 (30.8.-14.9.)

shaqtin a fool sanoi:
Tuosta en ole kyllä lainkaan samaa mieltä.. Usan hidas hyökkäys on ollut aika surkeaa ja lähes kaikki korit tehdään yksilöiden voittaessa oman puolustajan. Vastustaja on myös muutamissa peleissä pysynyt mukana, kun peli on pysynyt hitaana.. Usa on käytännössä nopeita juoksemalla tehnyt aina ratkaisevan eron.
Tälle peukut ylös.
 
Viestejä
559
Vs: Koripallon MM-kilpailut 2014 (30.8.-14.9.)

Kouri Capital sanoi:
USA on vaan tosi kova. Ei joukkue voittaisi näitä pelejä yhtään sen enempää, jos LBJ ja Kevin Love olisi mukana. USA pelaa hyvin joukkueena ja osaa heittää. Lisäksi Marburyn tyyppiset kaverit loistavat poissaolollaan. USAn pahin vastustaja on vain USA itse. Egot, pallonhaudonta tms. on nyt loistanut poissaolollaan. Kukaan ei oikein ole halunnut ottaa mitään megaroolia.

Amen. kerrankin on kasasassa sellainen NBA-pelaajista kasattu ryhmä, joka on kuitenkin ilmeeltään college-valmentajan eli Kn näköinen. Joukkue pelaa itseluottamusta uhkuen mutta nöyrästi, miljonäärien pullistelut ja muut pelleilyt on jätetty Atlantin toiselle puolelle.
Pelihän perustuu kokonaan nopeuteen ja henkilökohtaiseen osaamiseen, 5 vs 5 hyökkääminen ei ole mitenkään huikeaa.

Kyllä joukkueen rosterin valinnassa näkyy coach Kn osaaminen ja filosofia. Valinnanvaraa olisi ollut valita vaikka minkälaisia yksilöitä, mutta osaavien valmentajien osaaminen näkyy sopivissa valinnoissa.

Itse olin ihan ymmälläni aluksi 198 senttisen Ken Fariedin valinnasta aloittavaksi pfksi. Äijä ei osaa heittää. Mutta ilmeisesti tuo 198 on ihan riittävä mitta ylivoimaiseen sisäpeliin jos muut ominaisuudet on kunnossa.

Tätä coach Kn kasaamaa joukkuetta on paljon mukavampi seurata kuin alunperin ajattelinkaan.
 
Viestejä
1 855
Vs: Koripallon MM-kilpailut 2014 (30.8.-14.9.)

shaqtin a fool sanoi:
Tuosta en ole kyllä lainkaan samaa mieltä.. Usan hidas hyökkäys on ollut aika surkeaa ja lähes kaikki korit tehdään yksilöiden voittaessa oman puolustajan. Vastustaja on myös muutamissa peleissä pysynyt mukana, kun peli on pysynyt hitaana.. Usa on käytännössä nopeita juoksemalla tehnyt aina ratkaisevan eron.

Tässä olen samaa mieltä. Nopeus ja kovuus 1-1 tilanteissa korin alla. USA hyötyy, kun pleistä tulee juoksemista. Minua ärsyttää USA:n pelaajien jatkuva hymyily tuomarille, kun tulee vislaus, mitä omassa kotivaltiossa ei olisi vislattu.

Vain Thomson näyttää sellaista heittotaidon oppia mitä media jatkaa kokoajan hössöttää. Mut kuten jomainittua muualla, nopea hyökkäys on se millä erot tehdään. Peli muistuttaa joskus juoksulentopallopeliä. Toisten päälle hyppääminen on sallittua jos vain palloon saa otteen. Kolmonen heitetään ja verkolle hyppää kaksi korkelle leijailevaa iskiää. Kiipeävät hieman puolustajan selkää ja iskevät pallon alaspäin.
Pallonkäsittelytaito on takamiehillä hyvä, isoilla hieman huonompi. Heidän tehtävä on olla maalin edessä.

Ranskalla on samanlaista voimakasta urheilullisuutta ja Espanja ottelu näytti, ettei tuo kolmoskäsikään hyydy kuten teki Espanjalla sekä Liettualla kovan fyysisen kontaktin alla. Heidän pelistä tuli hosumista ja kaikkihan tietää mitä kiireessä syntyy.

Serbia on korinalla heikompi kokonaisuus, kun Ranska ja pulustuksen paluu, joka pitää olla Usaa vastaan 120% ja menetysprosentti 10-12% on selvästi Ranskalla parempi. Mitä tänä iltana tapahtuu, sen tosintiedämme vasta klo yhden maissa yöllä.

Toivottavasti pronssimatsista tulee hyvä koripallo-ottelu.
 
Viestejä
2 415
Vs: Koripallon MM-kilpailut 2014 (30.8.-14.9.)

Cabernet sanoi:
Amen. kerrankin on kasasassa sellainen NBA-pelaajista kasattu ryhmä, joka on kuitenkin ilmeeltään college-valmentajan eli Kn näköinen. Joukkue pelaa itseluottamusta uhkuen mutta nöyrästi, miljonäärien pullistelut ja muut pelleilyt on jätetty Atlantin toiselle puolelle.

No kyllä tässäkin porukassa aika monta aivovammaista tapausta on mukana (Cousins, Gay, Harden?, Faried?), mikä osittain on johtanut siihen että joukkuepelaaminen on ollut niin huonoa.. Ennen Espanjan putoamista uskoinkin, että juuri tämä on se USAn suurin akilleen kantapää..

Cabernet sanoi:
Kyllä joukkueen rosterin valinnassa näkyy coach Kn osaaminen ja filosofia. Valinnanvaraa olisi ollut valita vaikka minkälaisia yksilöitä, mutta osaavien valmentajien osaaminen näkyy sopivissa valinnoissa.

Mitäköhän nämä vaikka minkälaiset yksilöt ovat? Suurimmat tähdethän kieltäytyivät kisoista itse.

Cabernet sanoi:
Itse olin ihan ymmälläni aluksi 198 senttisen Ken Fariedin valinnasta aloittavaksi pfksi. Äijä ei osaa heittää. Mutta ilmeisesti tuo 198 on ihan riittävä mitta ylivoimaiseen sisäpeliin jos muut ominaisuudet on kunnossa.

Faried ja muut Usan korinaluspelaajat ovat hyötyneet todella paljon tuomareiden sallivasta linjasta.. Selkään saa levyritilanteissa hyppiä ihan mielin määrin ja kaikkia pikku-sikailuja saa tehdä korin alla.
 

WoB

Viestejä
98
Vs: Koripallon MM-kilpailut 2014 (30.8.-14.9.)

shaqtin a fool sanoi:
No kyllä tässäkin porukassa aika monta aivovammaista tapausta on mukana (Cousins, Gay, Harden?, Faried?)

mielenkiintoisia ajatuksia, varsinkin nuo toteamasi aivovammat tulivat yllätyksenä. fenomenologisen psykologian kauttako asiaa lähestyit?!?
 
Viestejä
16 284
Vs: Koripallon MM-kilpailut 2014 (30.8.-14.9.)

Jos joku viitsisi Palotietä hieman Twitterissä ohjeistaa noista lausumisista...

Diaw => lausutaan kuten kirjoitetaan (EI Dioo)

Diot => lausutaan Dioo (t:tä ei lausuta!)

Gobert => Gobeer (EI Gobäär)

Lauvergne => Lovernjö (EI Lovärnjö)

Heurtel => Örtel

Pietrus => Pietrys

Kahudi => Kaydii

Fournier => Furniee (Ei mitenkään jenkkiläisittäin vääntäen!)


Jackson, Gelabale ja Batum (yleensä u lausutaan y:ksi, mutta tässä poikkeus) meni aivan oikein! :)
 
Viestejä
5 495
Vs: Koripallon MM-kilpailut 2014 (30.8.-14.9.)

Meikäläisen longshot-betsi näyttää yhtäkkiä järjettömän hyvältä. Ranska vetää vielä varmasti ainakin yhden kovan runin, joka Serbian on kestettävä, mutta harvoin hyvät jengit kuitenkaan tällaista eroa menettävät. Ei tuo Teodosic muuten tuolla tasolla ole Euroliigassa pelannut. Yhtä paljon olen häneltä nähnyt heikkoja kuin vahvoja EL-matseja.
 
Viestejä
5 495
Vs: Koripallon MM-kilpailut 2014 (30.8.-14.9.)

Minkä ihmeen takia Serbia yrittää pelata palloa koko ajan sisään Krsticille? Hyi hyi hyi hyi.
 
Viestejä
941
Vs: Koripallon MM-kilpailut 2014 (30.8.-14.9.)

shaqtin a fool sanoi:
No kyllä tässäkin porukassa aika monta aivovammaista tapausta on mukana (Cousins, Gay, Harden?, Faried?), mikä osittain on johtanut siihen että joukkuepelaaminen on ollut niin huonoa.. Ennen Espanjan putoamista uskoinkin, että juuri tämä on se USAn suurin akilleen kantapää..

Minulta on tainnut mennä ihan täysin ohi se, mitä Faried on hölmöillyt?
 
Viestejä
2 213
Vs: Koripallon MM-kilpailut 2014 (30.8.-14.9.)

jaakko1 sanoi:
Minkä ihmeen takia Serbia yrittää pelata palloa koko ajan sisään Krsticille? Hyi hyi hyi hyi.
Mä oon varmaan vähemmistössä tässä, mutta olen aina pitänyt Krsticiä loistavana eurosentterinä, jolla on monipuolinen arsenaali ja joka on erittäin vaarallinen alapostissa. Ja jos olisin Serbian valmentaja, niin ratkaisuhetkillä pelaisin kyllä ennemmin Krsticin kautta kuin Teodosicin.
 
Viestejä
5 495
Vs: Koripallon MM-kilpailut 2014 (30.8.-14.9.)

Miumau sanoi:
Mä oon varmaan vähemmistössä tässä, mutta olen aina pitänyt Krsticiä loistavana eurosentterinä, jolla on monipuolinen arsenaali ja joka on erittäin vaarallinen alapostissa. Ja jos olisin Serbian valmentaja, niin ratkaisuhetkillä pelaisin kyllä ennemmin Krsticin kautta kuin Teodosicin.

Nykyinen Krstic ei ole se sama Krstic, joka oli NBA:ssa hetken aikaa yksi parhaista senttereistä. Krstic on jo useamman vuoden ajan näyttänyt Euroliigassakin todella väsähtäneeltä pelaajalta, joka lähinnä ratsastaa vanhoilla meriiteillä.
 
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös