Koripallo.com

Korisliiga ja Ruutu

RTS

Viestejä
53
Osaako kukaan avata paljon Korisliigan seurat saavat televisioinnista rahaa vuositasolla? Liigalla on useamman vuoden sopimus Sanoman kanssa sopimus mutta tuloutuuko siitä seuroille millaiset pelimerkit? Voit vastata myös yksityisesti.
 
Viestejä
3 498
Osaako kukaan avata paljon Korisliigan seurat saavat televisioinnista rahaa vuositasolla? Liigalla on useamman vuoden sopimus Sanoman kanssa sopimus mutta tuloutuuko siitä seuroille millaiset pelimerkit? Voit vastata myös yksityisesti.

Tähän liittyen olisi myös kiva tietää, kuinka paljon seurat saivat koronatukea valtiolta. Salibandyssä liikuttiin 20k suuruusluokassa. Ymmärtääkseni Vilpas sai 50k, muita en ole nähnyt julkaistavan.
Noihin verrattuna Jokerit -konsernin saama lähes 900k vaikutti muhkealta.
 
Viestejä
765
Nyt, kun yleisöllä ei Korona-tilanteen takia ole asiaa halleihin, niin olisiko Korisliigalla ja Ruudulla intresseissä mainostaa korisliigan ruutulähetyksiä valtakunnan medioissa? Näin saataisi pidettyä yllä korisliigan näkyvyyttä ja ruudulle mahdollisesti lisää maksavia tilaajia/asiakkaita. Tätä kautta ehkä myös koripalloilulle uusia seuraajia.
"Viikon korisliigan ottelut ruudusta".
 
Viestejä
2 290
Mitä mieltä Kristian Palotien selostuksista? Ainakaan KTP:n peliraportissa ei Palotie/Ikävalko selostusta kovin paljon arvostettu.

"Vielä pitkälti toisella neljänneksellä – kun KTP teki jo vahvaa irtiottoa – herrat näkivät kentällä vain Lahti Basketballin, ja Kotka oli ”se sama aneeminen ja hengetön suorittaja” kuten niin monessa edellisessä pelissä. Ottelun loppua kohden TV-persoonat yrittivät hieman tasoitella aiempia puheita, mutta ei se ”asiantuntemusta” pelastanut."
 
Viestejä
439
Mitä mieltä Kristian Palotien selostuksista? Ainakaan KTP:n peliraportissa ei Palotie/Ikävalko selostusta kovin paljon arvostettu.

"Vielä pitkälti toisella neljänneksellä – kun KTP teki jo vahvaa irtiottoa – herrat näkivät kentällä vain Lahti Basketballin, ja Kotka oli ”se sama aneeminen ja hengetön suorittaja” kuten niin monessa edellisessä pelissä. Ottelun loppua kohden TV-persoonat yrittivät hieman tasoitella aiempia puheita, mutta ei se ”asiantuntemusta” pelastanut."
Ai jaa. Minusta ne nimenomaan haukkuivat Lahtea aneemiseksi jne :D. Palotie on aavistuksen rasittava tapaus, mutta Ikävalkoa kuuntelee mielellään.
 
Viestejä
196
Mitä mieltä Kristian Palotien selostuksista? Ainakaan KTP:n peliraportissa ei Palotie/Ikävalko selostusta kovin paljon arvostettu.

"Vielä pitkälti toisella neljänneksellä – kun KTP teki jo vahvaa irtiottoa – herrat näkivät kentällä vain Lahti Basketballin, ja Kotka oli ”se sama aneeminen ja hengetön suorittaja” kuten niin monessa edellisessä pelissä. Ottelun loppua kohden TV-persoonat yrittivät hieman tasoitella aiempia puheita, mutta ei se ”asiantuntemusta” pelastanut."
Palotien koristietämystä yhtään väheksymättä voi kyllä todeta, että eilinen selostus ei napsahtanut ihan keskelle keksintöä.
 
Viestejä
1 496
Mitä mieltä Kristian Palotien selostuksista? Ainakaan KTP:n peliraportissa ei Palotie/Ikävalko selostusta kovin paljon arvostettu.

"Vielä pitkälti toisella neljänneksellä – kun KTP teki jo vahvaa irtiottoa – herrat näkivät kentällä vain Lahti Basketballin, ja Kotka oli ”se sama aneeminen ja hengetön suorittaja” kuten niin monessa edellisessä pelissä. Ottelun loppua kohden TV-persoonat yrittivät hieman tasoitella aiempia puheita, mutta ei se ”asiantuntemusta” pelastanut."
Kyllä tämä oli minunkin vaikutelma. Lahden "heräämistä" odotettiin ja Kotkan peliä aika tylysti dissattiin. Lahdella ei vain mennyt sisään, paljon paremmista heittopaikoista huolimatta. Joskus ennakko-odotukset ovat liian voimakkaita ja kun ne eivät toteudu, niin selostaja kuulostaa aika hölmöltä.
 
Viestejä
6 444
Palotien koristietämystä yhtään väheksymättä voi kyllä todeta, että eilinen selostus ei napsahtanut ihan keskelle keksintöä.

Lasketaanko kivittää-verbin lanseeraaminen suomalaiseen koripalloselostamiseen Palotien ansioksi? Muutama kausi sitten kukaan ei puhunut "kivittämisestä", nyt Palotie ei muita ilmauksia ohiheitoille enää löydä.
 
Viestejä
409
Rehellisesti jos miettii Kotkan edesottamuksia viimeajoilta / koko kaudelta.. Niin oliko hirveä rikos odottaa Lahden nousua koko pelin ajan tai ainakin 3 ensimmäistä jaksoa?? Eipä nuo kertoimetkaan hirveästi Kotkan puolella eilen olleet.. Huvittavaa vuodatusta lähinnä KTP:een tiedotteessa. Puhuttiin lopussa vielä omista kasvateista. Ehkä olisi juuri se aihe mistä Kotkan kannattaa vähiten kirjoitella, ennen kuin asiaan saadaan oikeasti järkeä.

Ktp:een kasvatteja pelaa MUUTEN ympäri Suomea ihan Hel**tisti.. Mutta eivät Kotkassa o_O
 
Viestejä
2 415
Rehellisesti jos miettii Kotkan edesottamuksia viimeajoilta / koko kaudelta.. Niin oliko hirveä rikos odottaa Lahden nousua koko pelin ajan tai ainakin 3 ensimmäistä jaksoa?? Eipä nuo kertoimetkaan hirveästi Kotkan puolella eilen olleet..

Juuri näin. Ihmeellisesti täällä forumillakin herne vedetty nenään noista selostuksista. Vaikka ihan hyvin saattoi olettaa Lahden nousevan pelin edetessä, kun ensimmäisen puoliajan Lahti heitti umpisurkeasti. Kolkit 1/14 ekalla puoliajalla. Vastaavasti Ktp heitti ekalla puoliajalla kolkit 7/15. Ihan järkevää oli olettaa, että tuo tulee tasaantumaan pelin edetessä. Ja kun muistaa ktp:n edellisen Karhu -pelin, niin ihan järkevää oli olettaa että Lahden agressiivinen puolustus tulee toimimaan enemmän mitä pidemmälle peli etenee.

Lahti sitten lopulta heitti paskasti koko pelin ajan. Kolkit 5/38 eli 13%. Lahti on tällä kaudella heittänyt kolkit 35%. Mitään ottamatta pois tietenkään ktp:n puolustukselta, mutta aika paljon Lahti heitti ohi ihan vapaitakin heittoja.
 
Viestejä
409
Juuri näin. Ihmeellisesti täällä forumillakin herne vedetty nenään noista selostuksista. Vaikka ihan hyvin saattoi olettaa Lahden nousevan pelin edetessä, kun ensimmäisen puoliajan Lahti heitti umpisurkeasti. Kolkit 1/14 ekalla puoliajalla. Vastaavasti Ktp heitti ekalla puoliajalla kolkit 7/15. Ihan järkevää oli olettaa, että tuo tulee tasaantumaan pelin edetessä. Ja kun muistaa ktp:n edellisen Karhu -pelin, niin ihan järkevää oli olettaa että Lahden agressiivinen puolustus tulee toimimaan enemmän mitä pidemmälle peli etenee.

Lahti sitten lopulta heitti paskasti koko pelin ajan. Kolkit 5/38 eli 13%. Lahti on tällä kaudella heittänyt kolkit 35%. Mitään ottamatta pois tietenkään ktp:n puolustukselta, mutta aika paljon Lahti heitti ohi ihan vapaitakin heittoja.
Jep ja kun katsoo vaikka joukkueiden edellistä kohtaamista. Ktp:ee johti viimeisellä 4 minuutilla 10pistettä. Ja lopussa suli totaalisesti häviten viimeiset 4 minuuttia 3-19. Joka ei johtunut mistään muusta kuin että Lahden väsyttävä puolustus sai puristettua Ktpeestä mehut pois pelin lopussa.

Eli hyvin olisi voinut käydä ihan samoi.
Ainoa kotiläksynsä jättänyt oli Ktpeen kirjoituksen vuodattaja.
 
Viestejä
3 498
KTP / Jyri onnistuneesti pisti pelin jäihin, 5 vs 5 hyökkäyksistä ei otettu yhtään haastettua ratkaisua hyökkäyksen alkuvaiheessa. Erinomainen valinta.
Nämä selostaja / kommentaaatoriasiat ovat mielenkiintoisia. Itse pidän Palotiestä, alansa parhaita Suomessa. Mutta ilokseni olen huomannut että Ruudulla on nykyään oikeastaan kaikilla paikkakunnilla osaavia selostajia / kommentaattoreita. Ja mun mielestä tuo ottelukokemus aina paranee kun mukana on myös kommentaattori, selostukseen tulee mukava keskusteleva rytmi.
Mua ei edes haittaa Korisliiga selostusten lievä kotikenttäfiilistely. NBA:n liigapassilla on myös mahdollisuus valita lähes jokaiseen otteluun koti- tai vierasjoukkueen selostus ja usein vielä esimerkiksi ESPN-tulkinta.
Palotie pärjäisi kevyesti isommissakin ympyröissä, tuntee pelin ja pelaajat sekä tuntuu tekevän taustatyönsä joka peliin. Olisi mielenkiintoista tietää kuinka monta katsojaa jollain arkiaamun 04:00 Pelicans-Minnesota ottelulla on livenä, tuskin kovin monta.
 
Viestejä
1 164
KTP / Jyri onnistuneesti pisti pelin jäihin, 5 vs 5 hyökkäyksistä ei otettu yhtään haastettua ratkaisua hyökkäyksen alkuvaiheessa. Erinomainen valinta.
Nämä selostaja / kommentaaatoriasiat ovat mielenkiintoisia. Itse pidän Palotiestä, alansa parhaita Suomessa. Mutta ilokseni olen huomannut että Ruudulla on nykyään oikeastaan kaikilla paikkakunnilla osaavia selostajia / kommentaattoreita. Ja mun mielestä tuo ottelukokemus aina paranee kun mukana on myös kommentaattori, selostukseen tulee mukava keskusteleva rytmi.
Mua ei edes haittaa Korisliiga selostusten lievä kotikenttäfiilistely. NBA:n liigapassilla on myös mahdollisuus valita lähes jokaiseen otteluun koti- tai vierasjoukkueen selostus ja usein vielä esimerkiksi ESPN-tulkinta.
Palotie pärjäisi kevyesti isommissakin ympyröissä, tuntee pelin ja pelaajat sekä tuntuu tekevän taustatyönsä joka peliin. Olisi mielenkiintoista tietää kuinka monta katsojaa jollain arkiaamun 04:00 Pelicans-Minnesota ottelulla on livenä, tuskin kovin monta.
Samaa mieltä Palotiestä, vaikkakin välillä tuo pelin ja kuvioiden analysointi menee vähän yli ja liian hienoksi puheeksi, josta osa katsojista ei varmasti ymmärrä mitään. Itse siitä tykkään NBA-peleissä, mutta Korisliiga-peleissä sitä voisi välillä jättää vähemmälle. Jos Palotien selostusta vertaa vaikka Tapsan selostamiseen, on siinä aika erilainen ote, eikä kumpikaan ole väärä. Ja kyllähän kotijoukkueen puolella saa ja pitääkin selostajan olla, tylsää kuunnella täysin neutraalia selostusta. Sen ei vaan pidä mennä yli, mitä se juuri ironisesti siellä Kotkassakin on ollut aika lähellä mennä, vaikka sieltä tämä juttu juurikin lähti. Itselleni mieluisimmat sarjassa ovat Tapsa, Palotie, Kobrien ja Lahden selostajat sekä tietysti Mäkyset Salossa.
 
Viestejä
196
KTP / Jyri onnistuneesti pisti pelin jäihin, 5 vs 5 hyökkäyksistä ei otettu yhtään haastettua ratkaisua hyökkäyksen alkuvaiheessa. Erinomainen valinta.
Nämä selostaja / kommentaaatoriasiat ovat mielenkiintoisia. Itse pidän Palotiestä, alansa parhaita Suomessa. Mutta ilokseni olen huomannut että Ruudulla on nykyään oikeastaan kaikilla paikkakunnilla osaavia selostajia / kommentaattoreita. Ja mun mielestä tuo ottelukokemus aina paranee kun mukana on myös kommentaattori, selostukseen tulee mukava keskusteleva rytmi.
Mua ei edes haittaa Korisliiga selostusten lievä kotikenttäfiilistely. NBA:n liigapassilla on myös mahdollisuus valita lähes jokaiseen otteluun koti- tai vierasjoukkueen selostus ja usein vielä esimerkiksi ESPN-tulkinta.
Palotie pärjäisi kevyesti isommissakin ympyröissä, tuntee pelin ja pelaajat sekä tuntuu tekevän taustatyönsä joka peliin. Olisi mielenkiintoista tietää kuinka monta katsojaa jollain arkiaamun 04:00 Pelicans-Minnesota ottelulla on livenä, tuskin kovin monta.
Epäilemättä Palotie tekee taustatyönsä peliin huolella, muuten tuskin analysoisi KTP:n pelaajaa sanoin: "Hänen hyökkäyspään arsenaali on kohtuu mitätön".
No,kuinkas sitten kävikään.....
 
Viestejä
409
Epäilemättä Palotie tekee taustatyönsä peliin huolella, muuten tuskin analysoisi KTP:n pelaajaa sanoin: "Hänen hyökkäyspään arsenaali on kohtuu mitätön".
No,kuinkas sitten kävikään.....
Oikee superfanin korvin kuunneltu. Vuosikoko sydämmesi verta tämän takia :D
Paistaahan se aurinko risukasaankin joskus.. No Pieti otti riskin jos sitä nyt riskiksi voi kutsua että antaa Herralan heittää kolmosia. Nyt sattui osumaan.. Prosentit silti isosti vastaan. Perusteltu taktinen veto, nyt vain urheilu näytti parastaan, eli arvaamattomuuttaan...
 
Viestejä
3 084
Epäilemättä Palotie tekee taustatyönsä peliin huolella, muuten tuskin analysoisi KTP:n pelaajaa sanoin: "Hänen hyökkäyspään arsenaali on kohtuu mitätön".
No,kuinkas sitten kävikään.....
No paremmin se tekee kuin Mäkelä vai kuka siellä Kotkassa kommentaattorina on. "emmää noista vastustajan pelaajista mitään tiedä".
 

42

Viestejä
3 353
No paremmin se tekee kuin Mäkelä vai kuka siellä Kotkassa kommentaattorina on. "emmää noista vastustajan pelaajista mitään tiedä".

Sinä on minusta kuitenkin vissi ero onko selostaja kuten Palotie vai kommentaattori kuten Mäkelä. Mutta yks tykkää äidistä ja toinen tyttärestä. Hyvä, että on melkein joka matsissa molemmat.
 
Viestejä
4 028
KTP / Jyri onnistuneesti pisti pelin jäihin, 5 vs 5 hyökkäyksistä ei otettu yhtään haastettua ratkaisua hyökkäyksen alkuvaiheessa. Erinomainen valinta.
Nämä selostaja / kommentaaatoriasiat ovat mielenkiintoisia. Itse pidän Palotiestä, alansa parhaita Suomessa. Mutta ilokseni olen huomannut että Ruudulla on nykyään oikeastaan kaikilla paikkakunnilla osaavia selostajia / kommentaattoreita. Ja mun mielestä tuo ottelukokemus aina paranee kun mukana on myös kommentaattori, selostukseen tulee mukava keskusteleva rytmi.
Mua ei edes haittaa Korisliiga selostusten lievä kotikenttäfiilistely. NBA:n liigapassilla on myös mahdollisuus valita lähes jokaiseen otteluun koti- tai vierasjoukkueen selostus ja usein vielä esimerkiksi ESPN-tulkinta.
Palotie pärjäisi kevyesti isommissakin ympyröissä, tuntee pelin ja pelaajat sekä tuntuu tekevän taustatyönsä joka peliin. Olisi mielenkiintoista tietää kuinka monta katsojaa jollain arkiaamun 04:00 Pelicans-Minnesota ottelulla on livenä, tuskin kovin monta.

Tässäpä se totuus, aika lailla. :) Kyllä Ruudun hinnalla saa aika mainion palvelun. Joku kendoilun SM maksaa 30 ekeä kuussa. (voin olla tällä kertaa väärässäkin :D :D :D )
 
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös