Koripallo.com

Korisliigan top-10 kotimaiset?

Viestejä
534
Menikös se niin että viis vuotta sama osoite ja kielikoe, Bojan ja puoliso puhuvat muuten tosi hyvää suomea nykyään.;)
 
Viestejä
2 292
Sarcevic on pelannut Suomessa 12 vuotta, puhuu sujuvasti suomea ja on "kotoutunut" niin täysin kuin mahdollista. Kansalaisuusprosessista on ollut puhetta, mutta siitä ei ole ainakaan mitään vielä tiedotettu - mutta eiköhän sekin päivä pian tule. Jos siis Bojan ei vielä virallisesti suomalainen ole, niin mielestäni siitä ei ole mitään epäselvyyttä etteikö hän olisi otsikon mukaisesti kotimainen.
 

korismies36

top 10

Teemu Rannikko
Bojan Sarcevic
Antto Nikkarinen
Topias Palmi
Ilari Seppälä
Michael Pounds
Tuukka Kotti
Fiifi Aidoo
Matias Ojala
Ville Kaunisto
 

Minävain

Ymmärtääkseni Skamo ei ole Suomessa syntynyt vaan jossain Balkanilla, tullut Suomeen kyllä aika nuorena.

Skamo on kyllä suomen kansalainen (Wikipedia).
Ollaan sentään kaikki tältä samalta tellukselta eikö se riitä ;)
 
Viestejä
181
En ota sen enempää kantaa ketkä kuuluvat top10 listalle, mutta Mikko Koiviston näkeminen useammalla listalla ja vielä korkealle arvostettuna hämmästyttää suunnattomasti. Kertokaa mulle mikä tekee Mikosta top10 pelaajan, tai joidenkin mielestä jopa top5 pelaajan?

Mikko on mun mielestä yliarvostetuin suomalainen koko liigassa. Okei, hyvänä päivänä pallo menee koriin kaukaa ja läheltä lähes 100% tarkkuudella, mutta Mikko on kuitenkin mun silmissä pelkästään catch and shoot pelaaja. Harvemmin tapahtuu mitään hyvää, jos Mikko pallon laittaa lattiaan.

Ei todellakaan ole kummoinenkaan puolustaja, vaikka jotkut väittää jopa hyväksi. Peliäly kyllä on hyvä ja liike ilman palloa sujuu mallikkaasti, mutta pääseekö suomen top10 listalle tosiaan sillä, että osaa heittää hyvin ja liikkuu kentällä valmentajan pelisuunnitelman mukaan?
 
Viestejä
2 333
En nyt itsekään kuulu mihinkään Mikkokoivisto -fan clubiin, mutta kyllä Koivisto silti musta kuuluu top-kymppiin, tai ainakin sen liepeille.
Ei todellakaan ole kummoinenkaan puolustaja, vaikka jotkut väittää jopa hyväksi. Peliäly kyllä on hyvä ja liike ilman palloa sujuu mallikkaasti
Kyllähän Koivisto on vähintäänkin "kohtuu hyvä" puolustaja. Älykkäänä pelaajana Koivisto osaa sijoittua fiksusti ja kun on vielä takamieheksi kohtuu iso (196), niin saa siitäkin hiukan etua. Ei ole ehkä sitten pakissa siitä nopeimmasta päästä eikä välttämättä siis pysy vikkelimpien takamiesten kyydissä - vaan harvapa pysyy. Eikä Koivisto iästään huolimatta musta mikään puujalkakaan vielä ole - ja sitä odotellessa kokemus ja ymmärrys korvaa ainakin osan räjähtävyyden puutteesta.
 
Viestejä
1 347
En ota sen enempää kantaa ketkä kuuluvat top10 listalle, mutta Mikko Koiviston näkeminen useammalla listalla ja vielä korkealle arvostettuna hämmästyttää suunnattomasti. Kertokaa mulle mikä tekee Mikosta top10 pelaajan, tai joidenkin mielestä jopa top5 pelaajan?

Mikko on mun mielestä yliarvostetuin suomalainen koko liigassa. Okei, hyvänä päivänä pallo menee koriin kaukaa ja läheltä lähes 100% tarkkuudella, mutta Mikko on kuitenkin mun silmissä pelkästään catch and shoot pelaaja. Harvemmin tapahtuu mitään hyvää, jos Mikko pallon laittaa lattiaan.

Ei todellakaan ole kummoinenkaan puolustaja, vaikka jotkut väittää jopa hyväksi. Peliäly kyllä on hyvä ja liike ilman palloa sujuu mallikkaasti, mutta pääseekö suomen top10 listalle tosiaan sillä, että osaa heittää hyvin ja liikkuu kentällä valmentajan pelisuunnitelman mukaan?

1v1 Koivisto ei varmaan pärjäisi yhdellekään tämän keskustelun Top 10-listoilla mainituille pelaajille. Osana joukkuetta hän on varmasti kuitenkin ihan Top 3 -pelaajia, tekee juuri sitä mitä valmentaja häneltä toivoo ja tuntee rajoitteensa. Olen ihan samaa mieltä kanssasi siitä, että kyseessä on todella yksipuolinen pelaaja, mutta en nyt keksi ihan heti parempaakaan pelaajaa. Omassakin listauksessani hän oli toki ihan siellä loppupäässä.
 
Viestejä
181
Kyllähän Koivisto on vähintäänkin "kohtuu hyvä" puolustaja. Älykkäänä pelaajana Koivisto osaa sijoittua fiksusti ja kun on vielä takamieheksi kohtuu iso (196), niin saa siitäkin hiukan etua. Ei ole ehkä sitten pakissa siitä nopeimmasta päästä eikä välttämättä siis pysy vikkelimpien takamiesten kyydissä - vaan harvapa pysyy. Eikä Koivisto iästään huolimatta musta mikään puujalkakaan vielä ole - ja sitä odotellessa kokemus ja ymmärrys korvaa ainakin osan räjähtävyyden puutteesta.

Kyllä, Koivisto on pelaajana älykäs, mutta puolustuspään ongelmana nään, että varsinkaan kärkijoukkueita vastaan hänellä ei ole roolia puolustuspäässä. Liian hidas pakittamaan 1-2 paikan pelaajia ja liian pieni/heikko pärjäämään 3 paikan pelaajia vastaan. Useimmiten häviää nopeudessa näillekin.

Osana joukkuetta hän on varmasti kuitenkin ihan Top 3 -pelaajia, tekee juuri sitä mitä valmentaja häneltä toivoo ja tuntee rajoitteensa. Olen ihan samaa mieltä kanssasi siitä, että kyseessä on todella yksipuolinen pelaaja, mutta en nyt keksi ihan heti parempaakaan pelaajaa. Omassakin listauksessani hän oli toki ihan siellä loppupäässä.

Osana HYVÄÄ joukkuetta ehkäpä. Mietin tilannetta missä Koivisto pelaisi vaikkapa Korihaissa ja olisi aivan eritavalla merkattu pelaaja. Joutuisi pelaamaan isompia minuutteja ja avoimia heittopaikkoja tuskin syntyisi samalla tavalla kuin esim. Salossa tähtien keskellä.

Itse nään top10 pelaajan sellaisena, joka tekee muista ympärillään parempia tai on esim. puolustuksen avainpelaajia. En pelaajaa, joka tarvitsee jonkun muun tekemään pallollisen työn ja omaa muutenkin vajaavaiset kyvyt muilla kuin heittämisen osa-alueella.

Loppujenlopuksi pointtini taitaa olla kuitenki se, että eikö kotoisesta korisliigasta löydy kymmentä parempaa pelaajaa?
 
Viestejä
1 347
Itse nään top10 pelaajan sellaisena, joka tekee muista ympärillään parempia tai on esim. puolustuksen avainpelaajia. En pelaajaa, joka tarvitsee jonkun muun tekemään pallollisen työn ja omaa muutenkin vajaavaiset kyvyt muilla kuin heittämisen osa-alueella.

Jep. Menisin melkein jopa niin pitkälle, että väittäisin ettei Korisliigassa ole edes kymmentä pelaajaa, saati sitten kotimaista pelaajia. Ei ihan heti tule Bojanin ja Rannikon lisäksi montaakaan sellaista pelaajaa mieleen, jonka loukkaantumisen myötä ei lähtisi vain keskiarvon verran pisteitä ja 1v1 -uhkaa. Tämä tietenkin näkemättä yhdenkään muun jengin pelaamista tällä kaudella. Huippukuntoinen Antto Nikkarinen voisi olla yksi tällainen pelaaja.
 
Viestejä
148
1. Caven
2. Turja
3. Nenonen
4. Mattila
5. Turja
6. Ässä sandberi
7. Lasarof
8. Atte perttu
9. Koivisto
10. Osku Heinonen

Ps. Lindblom olisi kolmen kärjessä, jos vielä pelaisi liikassa.
 
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös