Koripallo.com

KP.com mock draft peli

Viestejä
278
Päätin tässä samalla vähän katsella historiaa omista varauksista ja arvioida miten ne oikein meni. Alla olevassa listassa ensin joukkue, lihavoituna oma varaus, suluissa varausnumero, kursivoidulla pelaaja jonka joukkue oikeasti varasi ja viimeiseksi huomattavia vielä jäljellä olevia pelaajia, mikäli niitä löytyy.

2014:
Boston, Julius Randle (6); Marcus Smart; jäljellä Smart, Aaron Gordon
- Menneellä kaudella alkoi pelata loppuvuodesta jo erittäinkin hyvin, mutta kokonaisuutena on ollut itselle pienoinen pettymys. Omasta mielestä Celtics teki loppujen lopuksi hyvän päätöksen. En oikein usko, että Randle sopisi Bostonin nykyiseen joukkueeseen. Oma varaus kuitenkin ihan ok verrattaessa jäljellä oleviin pelaajiin.

Boston, Doug McDermott (17); James Young; Clint Capela, Zach Lavine, Elfrid Payton
- Ei mennyt kauaa löytää ensimmäinen bust. En tällä hetkellä pysty käsittämään miksi tuli McBuckets valittua, sillä en ole digannut äijästä liigassa sekunttiakaan. Muistan hämärästi että McDermott valui monta sijaa kpcomin mockissa ja ehkä se sekoitti tuolloin pakkaani. Se on ainoa tekosyyni paskalle pickille. Paremmin kuitenkin suoriuduin kuin Celticsin organisaatio itse, mutta heillä ei ollutkaan jäljellä Lavinea tai Paytonia.

2015:

Indiana, Devin Booker (11); Myles Turner; Turner
- Boom! Sieltä tuli sitten ensimmäinen hyvä haisto. Booker meni oikeasti vasta numerolla 13 ja Indiana itse varasi siis Turnerin. Ei huono valinta tietysti sekään, ja muistelen arponeeni melko pitkään heidän kahden välillä. Muita merkittäviä pelaajia ei heidän lisäksi kpcomin mockissa löytynytkään joten otan tästä pisteet itselleni. Terry Rozierin nimeä ei muuten löytynyt kpcomin 2015 mockista vaikka meni oikeasti numerolla 16. Tuntuu aika erikoiselta.

2016:

Boston, Jaylen Brown (3); Jaylen Brown; Jamal Murray
- Tähänkin pitää olla tyytyväinen. Kaikki viittaa siihen, että Brown on tulevaisuudessa all-star tason pelaaja. Tämän lisäksi ainoa jäljellä olevista pelaajista joilla näen tulevaisuudessa olevan kykyä olla myös all-star pelin jamppa on Jamal Murray. Okei okei, jos kolmantena pääsee varaamaan niin on melko vaikea varata täydellistä bustia. Mutta mikäli muistatte, Brownia pidettiin ennen draftia ehkä viidenneksi parhaana lupauksena ja esimerkiksi Bill Simmons muistaakseni tuomitsi tuon varauksen melko rankasti.

Boston, Deyonta Davis (16); Guerchon Yabusele; Thon Maker, Dejountay Murray, Malcolm Brogdon
- Aletaan päästä osioon, missä vielä on melko aikaista sanoa pelaajista juuri mitään. Davisia pidettiin varaustilaisuuteen tullessa usean vuoden projektina, ja siltä se pelaaminen on näyttänytkin liigassa. Valahti kuitenkin lopulta toisen kierroksen varaukseksi. Davis on lisäksi myös pelannut Gasolin back-uppina Memphisissä joten minuutteja ei ole hirveästi kertynyt edes kehittämistarkoituksena. Katsotaan vielä miten ensi kausi sujuu. Se voi itse asiassa myös määrittää onko tulevaisuus NBA:ssa vai jossain muualla.

Boston, Malik Beasley (23); Ante Zizic; Brogdon
- 2016 drafti oli loppujen lopuksi melko huono tasoinen ja se alkoi näkyä varsinkin tässä vaiheessa, sillä jäljellä ei juuri ollut ketään merkittävää. Beasley varattiin loppujen lopuksi Denveriin, joka on ollut ainakin tähän asti melko huono paikka hänelle, sillä joukkueessa on iso tungos hänen pelipaikalleen. Ei ole siis saanut minuutteja juuri lainkaan mikä ei tietysti lupaa kovin hyvää, mutta annetaan hänellekin vielä ainakin yksi vuosi aikaa.

2017:

Viime vuonna tuli varattua Fox (6), Jawun Evans (21) ja Tyler Lydon (25). Itse vihaan arvioida pelaajia yhden vuoden jälkeen, koska pelaajat (etenkin takamiehet) kehittyvät yleensä huomattavasti tulokasvuoden jälkeen. Lydon ja Evans joutuivat muutenkin joukkueisiin, jossa peliaikaa veteraanipelaajien takaa oli vaikea saada. King James teki muuten aikamoisen tempun viime vuonna ja sai varattua Donovan Mitchellin 17 (!) varauksella. Hatunnosto sille ja rukkasia meille muille.
 
Viestejä
278
Olen muuten myös avoin ottamaan jonkun toisenkin joukkueen haltuuni, mutta annetaan muiden valita kermat kakun päältä ja katsotaan minkälaisia jämiä jää jäljelle.
 
Viestejä
278
Tottakai jälleen mukana, mikäli saadaan pyörimään. Voisin kokeilla tänä vuonna Charlottella

Katsoin vähän tuota Charlotten tilannetta ja tulin siihen tulokseen että tämä rosteri on tuhoon tuomittu ja tämän kaltaisessa pelissä todella epämielenkiintoinen. Vaihdan siis varaukseni Sacramentoon.

Charlotte on siis vielä vapaana
 
Viestejä
2 333
Ehdottomasti mukana.

Tuota Bullsia on tietty tullut nyt seurattua - mutta niin on varmaan monella muullakin.

Että voisin apustaa Bullsin näin alkajaisiksi, mutta voinen keskustella vaihdosta jos jollakulla ei ole mitään muuta mielessä.
 
Viestejä
2 333
Tein nyt tällaisen pikaseurannan, että näkee missä mennään. AIka monta seuraa olisi vielä jaossa.

Ei kuin varaamaan!


Atlanta x 3

Phoenix x 2

Chicago x 2 – Vitalstatistix (?)

Philadelphia x 2

L.A. Clippers x 2

Memphis

Dallas – Hamahakkimies

Orlando

Sacramento – Professori

Cleveland

New York – Berliininmunkki

Charlotte

Denver

Washington

Milwaukee

San Antonio

Minnesota

Utah

Indiana

Portland – L.S

L.A. Lakers – Tipper

Boston

Golden State

Brooklyn


PS. Kuten jo aiemmin sanoin, jos joku haluaisi osallistua, mutta vain jos Bulls olisi saatavilla, niin voidaan sopia asiasta. Voin ottaa jonkin muunkin uteliaisuuttani. Esim Atlanta kolmen pickin voimalla tuntuisi aika kiinnostavalta.
 
Viestejä
9 123
Meneekö tämä nyt ihan koodiston mukaan, että joku noobi Professori vaan nappaa Sacramenton vaikka olen hoitanut Sacramenton toimiston asioista vuodesta 2014 alkaen järkähtämättömällä asiantuntemuksella?

Lähtisin siitä, että King Himself varaa Sacramentolla.
 
Viestejä
278
Meneekö tämä nyt ihan koodiston mukaan, että joku noobi Professori vaan nappaa Sacramenton vaikka olen hoitanut Sacramenton toimiston asioista vuodesta 2014 alkaen järkähtämättömällä asiantuntemuksella?

Lähtisin siitä, että King Himself varaa Sacramentolla.
Käy mulle. Unohdin tämän. Oli muutenkin aikomus varata top 3 ulkopuolella, joten ota pois vaan.

Varataan sitten tänäkin vuonna Orlandolla
 
Viestejä
563
Ehdottomasti mukana, hauska traditio! Seuraavassa vielä lopullinen lista järjestyksessä, sieltä vaan valkkaamaan! Phoenix, Atlanta, Philly ja Clippers varaavat useammin kuin kerran, joten 17 pelaajaa tarvitaan vielä. Toki tuttuun tapaan voidaan jakaa useampi joukkue samalle pelaajalle jos ei muuten löydy tarpeeksi osallistujia. Sanoisin että voidaan odotella ainakin viikon ajan uusia osallistujia, jolloin oltaisiin edelleen viimevuotisessa aikataulussa, jolloin homma saatiin maaliin reilusti ennen oikeaa draftia. Mä valkkaan oman porukkani myöhemmin.

1. PHO - Mokeski
2. SAC - King James
3. ATL
4. MEM
5. DAL - Hamahakkimies
6. ORL - professori
7. CHI - Dreier
8. CLE - Achilles
9. NYK - Berliininmunkki
10. PHI - Vitalstatistix
11. CHA - jukkka
12. LAC - Seisova paikka
13. LAC - Seisova paikka
14. DEN
15. WAS
16. PHO - Mokeski
17. MIL
18. SAS - Funckwan?
19. ATL
20. MIN
21. UTA
22. CHI - Dreier
23. IND - Funckwan?
24. POR - L.S
25. LAL - Tipper
26. PHI - Vitalstatistix
27. BOS
28. GSW
29. BKN
30. ATL
 
Viimeksi muokattu:
Viestejä
889
Bulls on ollut alusta asti mun heiniä, mutta luovutan kyllä mielelläni valtikan Vitalille, joka on ollut paitsi Bulls-keskustelua yllättävä voima, myös minua paremmin perillä NCAA-materiaalista.

Jos joku jengi meinaa jäädä ilman varaajaa niin voin ehkä tulla hätiin.
 
Viestejä
2 333
Bulls on ollut alusta asti mun heiniä,
Sen verran vanhanaikainen olen minäkin, että kannatan tällaisten traditioiden ylläpitämistä. Että jatka vain Dreier Bullsin luotsaamista. Mä voin valita jonkun toisen. On ihan hauska laittaa itsensä tutustumaan hiukan paremmin johonkin kiinnostavaan joukkueeseen. Voin mielelläni kirjoittaa jonkun jutun Bullsin vaihtoehdoista vaikka tonne Bulls Rebuild -topiikkiin tossa loppukuussa / kesäkuun alussa kun saan isoimmat duunikiireet taas hetkeksi pois alta.

Mulla on myös sellainen pikku-ongelma, että oon työreissussa ensi viikon keskiviikosta (23.5.) myöhään sunnuntai-iltaan (27.5.), että jos peli alkaa jo ensi viikolla, niin mun pitänee ottaa joku joukkue joka ei varaa vielä ihan ensimmäisten joukossa (esim. 76'ers tai Clippers vois olla kiinnostavia).
 
Viestejä
889
Sen verran vanhanaikainen olen minäkin, että kannatan tällaisten traditioiden ylläpitämistä. Että jatka vain Dreier Bullsin luotsaamista.

Kyllä tämä sopii. Luen sun previkan tarkkaan jos vaan ehdit tehdä sen ennen mockia. Oma draftihistoria ei ole yhtä kunniakas kuin professorilla...
 
Viestejä
2 333
17 pelaajaa tarvitaan vielä. Toki tuttuun tapaan voidaan jakaa useampi joukkue samalle pelaajalle jos ei muuten löydy tarpeeksi osallistujia. Sanoisin että voidaan odotella ainakin viikon ajan uusia osallistujia, jolloin oltaisiin edelleen viimevuotisessa aikataulussa, jolloin homma saatiin maaliin reilusti ennen oikeaa draftia.
Pari ajatusta.

1) Voisko edellisvuosien pelikonkarit ottaa kontaktia vielä paikalla näkymättömiin vakiopelaajiin (jos jokin yhteysreitti on) ja kysellä kiinnostusta osallistua tänä vuonna? Jonkinlainen buusti olisi paikallaan, että saadaan porukka kasaan. Viikko tästä kuulostaa hiukan optimistiselta aikataululta, mutta entä jos pääsisi aloittamaan vaikka kuunvaihteessa (kahden viikon sisään)? Siitä olisi edellleen kolme viikkoa itse draftiin.

2) Voisko edellisvuosien vakiopelurit luvata suhtutua ymmärtäväisesti mahdollisiin uusiin "nenän edestä varaajiin"? On tylsää jos täällä roikkuu ihmisiä jotka vois olla kiinnostuneita osallistumaan, mutta ei uskalla koska pelkää, että joku hyökkää kimppuun jos sattuu varaamaan "väärän joukkueen"? Voisi varmaan myös määritellä jonkun päivämäärän jonka jälkeen mikä tahansa joukkue on vapaata riistaa? Vaikkapa sen viikon päästä (jos aloitetaan kahden viikon päästä)?


Tässä vielä ajantasaistettu lista. (Varasin sieltä nyt itselleni 76'ersin - Phillyn mahdollinen vakiomanageri saa sen multa ilmoittautumalla)

1. PHO
2. SAC - King James
3. ATL
4. MEM
5. DAL - Hamahakkimies
6. ORL - professori
7. CHI - Dreier
8. CLE
9. NYK - Berliininmunkki
10. PHI - Vitalstatistix
11. CHA
12. LAC
13. LAC
14. DEN
15. WAS
16. PHO
17. MIL
18. SAS
19. ATL
20. MIN
21. UTA
22. CHI - Dreier
23. IND
24. POR - L.S
25. LAL - Tipper
26. PHI - Vitalstatistix
27. BOS
28. GSW
29. BKN
30. ATL
 
Viestejä
2 333
Kivasti täyttyi tänään. Lisää toki kaivataan.

Tässä update.

Ei kun rohkeasti varaamaan viimeiset!

1. PHO - Mokeski
2. SAC - King James
3. ATL
4. MEM
5. DAL - Hamahakkimies
6. ORL - professori
7. CHI - Dreier
8. CLE - Achilles
9. NYK - Berliininmunkki
10. PHI - Vitalstatistix
11. CHA - Jukkka
12. LAC - Seisova paikka
13. LAC - Seisova paikka
14. DEN
15. WAS
16. PHO - Mokeski
17. MIL
18. SAS - Funckwan
19. ATL
20. MIN
21. UTA
22. CHI - Dreier
23. IND - Funckwan
24. POR - L.S
25. LAL - Tipper
26. PHI - Vitalstatistix
27. BOS
28. GSW
29. BKN
30. ATL
 
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös