Koripallo.com

KTP 2020-2021

Viestejä
265
Ei taida onnistua millään alalla tämmöinen. Muistutan että KTP Basket on osakeyhtiö, eli yritys siinä missä rakennusliikkeet, kahvilat, ja muut voittoa tavoittelevat yritykse.
Voiton tavoittelusta ei varmaan ole kyse, mutta kyllä yritystoiminnan monet lainalaisuudet, kuten realistinen budjetointi on elinehto jokaiselle yritykselle. Pistää pohtimaan, että mikä asia toimintaympäristössä olisi muuttunut viimeisen puolen vuoden aikana (jolloin tämän kauden budjetti on lyöty lukkoon), niin että voisi sen sanoa olevan hyvä syy rahoijen loppuumiseen vuoden vaihteessa. Jos rehellinen on niin ei mikään. Kaikki nykytilanteen faktat olivat tiedossa jo ennen kauden alkua. Kyse on hyvin pitkälti siitä onko yhteistyösopimukset, sponsoritulot ja lipputulot laitettu budjettiin realistisesti. Mieluummin pessimistisesti.Jos rahat loppuvat joulupuuroon, niin budjetti on ollut huono.

ei yrityskään lomauta ammattitaitoista henkilöstöään
Kyllä varmasti lomauttaa, jos se pelastaa yrityksen konkurssilta.
 
Viestejä
1 106
Voiton tavoittelusta ei varmaan ole kyse, mutta kyllä yritystoiminnan monet lainalaisuudet, kuten realistinen budjetointi on elinehto jokaiselle yritykselle. Pistää pohtimaan, että mikä asia toimintaympäristössä olisi muuttunut viimeisen puolen vuoden aikana (jolloin tämän kauden budjetti on lyöty lukkoon), niin että voisi sen sanoa olevan hyvä syy rahoijen loppuumiseen vuoden vaihteessa. Jos rehellinen on niin ei mikään. Kaikki nykytilanteen faktat olivat tiedossa jo ennen kauden alkua. Kyse on hyvin pitkälti siitä onko yhteistyösopimukset, sponsoritulot ja lipputulot laitettu budjettiin realistisesti. Mieluummin pessimistisesti.Jos rahat loppuvat joulupuuroon, niin budjetti on ollut huono.
Tuossa lainauksessa on kertakaikkisen nappiin kipeä totuus, jonka pitäisi panna seurajohdon katsomaan itseään peilistä ja fanien tuntemaan itsensä petetyiksi. Ihan samaa itsekin mietin nyt kun KTP ja Kouvot kumpikin raportoineet rahojen loppumisesta. Ei kai tämä niin ole voinut mennä, että on laskettu budjetti kädestä-suuhun ikään kuin elettäisiin normaaleja aikoja ja hallissa kävisi 900 henkeä per peli ja sponsoreillakin on antaa enemmän kuin mitä ennen kautta on luvattu.
 
Viestejä
417
Ottamatta enempää kantaa tiettyjen yritysmuotojen mahdollisuuksiin selvitä vaikeista talousajoista kommentoin vain seuraavaa:

Kiinnostaako teitä nähdä fanittamanne oman kaupungin seura vielä jatkossakin korisliigassa, vai ei? Itseäni ainakin kiinnostaa, ja silloin mulle on aivan yksi hailee, onko seurajohto uskonut kauden alussa parempaan huomiseen vai joulupukkiin. Jos mulle tärkeä asia kaipaa nyt apua, niin kyllä minä sitä apua myös aion antaa, johtui se avuntarve sitten liian kalliista rosterista tai huonosta varautumisesta koronaan.

Mulle pitkäaikaisena fanina on todella vaikea ymmärtää tällaista aidan takaa huutelua omaa seuraa kohtaan, että ”Olisitte tehneet paremman taloussuunnitelman! Lomauttakaa pelaajia! Turha pyydellä apua!”, jos kuitenkin kyseisen joukkueen kannattaminen ja seuraaminen kiinnostaa.

Less talk more action, jos sulla on mahdollisuus kantaa kortesi kekoon, niin tee se, äläkä huutele jonkun nimimerkin takaa jälkiviisauksia. Senkin ajan voisi käyttää vaikka seuraa tukevaan toimintaan.
 
Viestejä
29
Konkurssi uhkaa, mutta eipä hätää.
KTP koruilla ja pelipaitojen huutokaupalla tästäkin kyllä selvitään :).
Mangano Karhuun tai vaikka sitten Japaniin. Finaaleja ei Kotkassa nähdä, mutta korisliigaa pelataan Kotkassa tulevinakin vuosina!
 
Viestejä
99
Ja kassasta rahat loppumaan. Tomi tehnyt Porvoon Tarmot taas?

”Rahat riittävät jouluun asti”– Koronapandemia kurittaa KTP-Basketin taloutta
Uusia keinoja varainhankintaan mietitään jatkuvasti.

On tämä kyllä vertaansa vailla oleva "saattohoitaja". Eriskummallisilla ratkaisuilla tulee pikkuhiljaa tervekin seura sairaaksi, sitten annetaan sellainen viimeinen voitelu, että konkurssi ja loppu on ovella.

Mielenkiintoista nähdä, kuinka moni seura on tulevaisuudessa valmis maksamaan kokeneen ammattilaisen "saattohoitopalvelusta"?
 
Viimeksi muokattu:
Viestejä
132
On tämä kyllä vertaansa vailla oleva "saattohoitaja". Eriskummallisilla ratkaisuilla tehdään pikkuhiljaa tervekin seura sairaaksi, sitten annetaan sellainen viimeinen voitelu, että konkurssi ja loppu on ovella.

Mielenkiintoista nähdä, kuinka moni seura on tulevaisuudessa valmis maksamaan kokeneen ammattilaisen "saattohoitopalvelusta"?

Huhhuh, helpottakaas vähän..
 
Viestejä
451
Ottamatta enempää kantaa tiettyjen yritysmuotojen mahdollisuuksiin selvitä vaikeista talousajoista kommentoin vain seuraavaa:

Kiinnostaako teitä nähdä fanittamanne oman kaupungin seura vielä jatkossakin korisliigassa, vai ei? Itseäni ainakin kiinnostaa, ja silloin mulle on aivan yksi hailee, onko seurajohto uskonut kauden alussa parempaan huomiseen vai joulupukkiin. Jos mulle tärkeä asia kaipaa nyt apua, niin kyllä minä sitä apua myös aion antaa, johtui se avuntarve sitten liian kalliista rosterista tai huonosta varautumisesta koronaan.

Mulle pitkäaikaisena fanina on todella vaikea ymmärtää tällaista aidan takaa huutelua omaa seuraa kohtaan, että ”Olisitte tehneet paremman taloussuunnitelman! Lomauttakaa pelaajia! Turha pyydellä apua!”, jos kuitenkin kyseisen joukkueen kannattaminen ja seuraaminen kiinnostaa.

Less talk more action, jos sulla on mahdollisuus kantaa kortesi kekoon, niin tee se, äläkä huutele jonkun nimimerkin takaa jälkiviisauksia. Senkin ajan voisi käyttää vaikka seuraa tukevaan toimintaan.
Juurikin näin, tätä olen yrittänyt jo pariin otteeseen sanoa, eli summa sum marum, jokainen auttakoon jos pystyy, itsekin olen oman vaatimattoman panokseni laittanut ja korostan vielä että, resurssien mukaan, yritetään pitää edes jotain yllä, näin vaikeina korona-aikoina.
Kyllä selkään taputtelijoita löytyy aina kun menee hyvin, tosi ystävät auttaa hädässä
 
Viestejä
413
Juurikin näin, tätä olen yrittänyt jo pariin otteeseen sanoa, eli summa sum marum, jokainen auttakoon jos pystyy, itsekin olen oman vaatimattoman panokseni laittanut ja korostan vielä että, resurssien mukaan, yritetään pitää edes jotain yllä, näin vaikeina korona-aikoina.
Kyllä selkään taputtelijoita löytyy aina kun menee hyvin, tosi ystävät auttaa hädässä
Tuntuu että hätä on suunnilleen joka toinen vuosi. Olisi kiva välillä päästä sitä selkääkin taputtelemaan.
 
Viestejä
417
Tuntuu että hätä on suunnilleen joka toinen vuosi. Olisi kiva välillä päästä sitä selkääkin taputtelemaan.

Itse en ainakaan muista lähivuosilta kuin kaksi "avunhuutoa", Matisen lisenssisekoilu ja korona. Ensimmäisestä selvittiin apua pyytämällä, ja näin uskon käyvän tälläkin kertaa, mikäli "selkään taputtelun odottelun" sijasta ryhdytään toimiin. Sen jälkeen voi sitten taputella vaikkapa sitä omaa olkapäätä palkintona hyvin tehdystä työstä seuran hyväksi. Tai voi sitä toki odotella muiden ryhtyvän toimiin, ja itse poimia kirsikat kakun päältä sitten jälkikäteen. Tapoja on monia ja jokainen toimikoon oman ideologiansa mukaisesti.

Joku viisas joskus totesi, että oikeuden valittaa saa vasta sen jälkeen, kun ongelman korjaamiseksi on ensin yrittänyt itse tehdä jotain. Mene ja tiedä.
 
Viestejä
146
Kompaan aika lailla Captainia…Tuntuu hyvinkin epäreilulta ja vastenmieliseltä KTP:n valmennuksen ja johdon arvostelu tässä tilanteessa missä nyt eletään. Siellä KTP:n johdossa varmasti ollaan todella kovien paineiden alla, ja kuitenkin on toimittu juuri niin kuin toimiva aktiivinen johto pitääkin toimia. Meidän fanien tehtävä on tukea sekä henkisesti että konkreettisesti seuraa, ei puukottaa selkään.
Urheiluseurojen vertaaminen yritysmaailmaan, on Suomessa aika lailla kaukaa haettua, kun täällä ei ole voittoa tuottavia urheiluseuroja, ehkä muutamaa poikkeusta lukuun ottamatta. Se että yritysmuoto on Oy johtuu aivan muista seikoista.
KTP ei ole pyytämässä vasteetonta tukea yrityksiltä, vaan siinä myydään mainostilaa. Tämän mainostilan myynti pitäisi nyt vain ulottaa laajalle Kotkan ja lähiympäristön kaikkiin yrityksiin. Kotkalainen identiteetti on kuitenkin voimakkaasti nivoutunut KTP:n ympärille, niin uskoisin että sellaisessa kontekstissa kannattaa olla mukana yhteistyökumppanina. Tähän työhön olisi nyt hyvä löytää apukäsiä fanien keskuudesta! Kaikki yrityksethän eivät ole korona-ajan kärsijöitä, vaan monessa yrityksessä tehdään ennätystuloksia.
Jos ”yrityksen” tuote on kunnossa, niin se selviää vaikeidenkin aikojen ylitse. KTP:llä on hyvä valmentaja, erinomaiset vahvistukset ja kotkanpoika huipputakamies + JOUKKUE. Tätä pakettia kelpaa myydä!
Toinen kassavirtaa jarruttava seikka on katsojien vähyys, mikä on korjattavissa sillä että jokainen maksaa sen 5 – 10 euron kannatusmaksun katsomastaan TV-pelistä.
Positiivisuus ja yrittäminen poikii aina hyvää ja avaa paljon uusia mahdollisuuksia!
 
Viestejä
2 782
124544940_3520948334595032_3131359857098197416_n.jpg


Ja kovin paljon helpompaa tuo seuran auttaminen ei enää voisi olla. Nyt kaikki mukaan!
 
Viestejä
2 089
Palotie: Korisliigan.. ehkä 2 kovinta joukkuetta.

Ei ihme ettei Palotie pärjänny koutsina.

Ja sitten höpötetään Joonas Lehtorannan suuruutta/puuttumista.

Onneks muilta ei oo ketään noin kovaa puuttunu, saatikka 2-4 kaveria. Tä?

Hyvää peliä!
 

CZ

Viestejä
507
Vanhoja pelipaitoja myynnissä kotiotteluissa, yhden jo kotiutin mutta shortseja kaipailisin vielä, nyt Pihvi varustevarastoa penkomaan ;)
 
Viestejä
132
Seuraavassa pelissä varmaan osataan tuoda pallo jo 8 sekunnin sisällä hyökkäysalueelle.
 
Viestejä
297
Lahti on koris-kaupunki. Kotka satama-kaupunki. 4min ennen loppua 82-72 Kotkalle.
Loppu-tulos 85-91. Loppu 4min Lahdelle siis 19-3!!!
Älytön eu-virhe lopussa Kotkalle.
Mangano ihan puhki jo 3lla jaksolla. Burton jaksaa liikuttaa 130kg ruhoaan ihan hyvin. Kova heppu.....mutta miksi purnasi tekun ? Hölmö !
Mutta kun peli on muutakin kuin Mangano ja Burton. Ei riitä ei.....
Ei edes ottelun paskin vihellys kun Mckulloukki sai hyökkääjän virheen pari minsaa ennen loppua. Jopa Roope totesi tvssä että epäoikeudenmukainen vihellys.
Huonot vihellykset menee matsin aikana kuitenkin suht tasan mutta jos polla ei kestä Lahden kovaa prässiä niin jossain mättää pahasti.
Kamisella onkin varmaan asiaa kopissa.
Saas nähdä, laittaako Tomi oikein runo-muotoon sanottavansa?
 
Viimeksi muokattu:
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös