Koripallo.com

Latvia-maaottelut kesä2021

Viestejä
2 534
Latviapeleihin Suomi lähtee tavallista pienemmällä kokoonpanolla. Isoista pelaajista mukana ei ole Kalin, Kuier, Pelander eikä Äijänen. Voi olla niinkin, että Latvia kaatuu hieman kokemattomallakin joukkueella. Viimeksi Latvia oli kuitenkin iso ja häijy.

Nykyään lienee trendi, että kokoonpano on koko ajan pienempi ja nuorempi. Onneksi HBA:ssa pelanneita pelaajia on saatu mukaan. Onko Suomen aloitus Koskimies, Holopainen, Lahtinen, Lehtoranta ja Tulonen?
 
Viestejä
2 534
Instagramin Susiladies-tilillä oli sellainen lausunto "Helmi", että toivoisin urheilijoiden kirjoittavan sen muistiin ja kopioivan sitä sitten aikanaan, kun Suomi kohtaa USA:n olympialaisissa.

Haastattelija:
Mitäs illan pelistä?

Tulonen:
Latvialla on ainakin tosi hyviä vastuksia vastassa. Kova vastus on tulossa. Kyllä nyt lähdetään kahta voittoa hakemaan tottakai.
 
Viestejä
2 534
Suomella näyttäisi olevan ongelmia levypallopelin kanssa mikä selittänee suurinumeroisen tappion Latvialle.
 
Viestejä
2 534
Suomi hävisi toisenkin Latvia-pelin. Suomen hyökkäyspeli ei toiminut ehkä niin hyvin kuin ennakkoon oletettiin (toivottiin). Otteluanalyyseissä on vähintään yhtä tärkeää listata ne asiat missä joukkue onnistui kuin niiden kehityskohteiden listaaminen. No tässä olisi sitä listaa:

1) levypallopelaaminen parani selvästi edellisestä ottelusta. Asenne ja yritys oli nyt parempi.
2) intensiteetti ja pelinopeus olivat hyvällä tasolla. Mielummin täysillä päin persettä kuin varovasti oikein. Tänään tuota ohjenuoraa toteutettiin kirjaimellisesti.
3) pelaajat haastoivat useasti oman puolustajan 1vs1 ja voittivat sen sekä ajoivat korille asti. (en tykkää Pick&Roll peleistä)
 
Viimeksi muokattu:
Viestejä
16
Suomen joukkueen pelaajat olivat päätä lyhyempiä vastustajiin verrattuna, en ymmärrä tätä small-ball -peliä, jos peli näyttää näin kamalalta.Koskimies ei van voi olla 4.paikan eikä Holopainen 5. paikan pelaaja. .Suomi muistutti B-junnujen joukkueelta myöspituuden puolesta-
 
Viestejä
1 862
Ollaan näköjään haluttu ajaa uutta pelitapaa sisään, Hollanti, EBT:n päävalmentaja mukana, jonka pelitapaa hyökkäyksessä todennäköisesti toteutetaan. Sillähän EBT yllätti ja pääsi välieriin asti ja pisti Hongan tiukille
 
Viestejä
2 534
Basket-sivuston haastattelu:
"Itseluottamuksen kanssa oli ongelmia, kun pistimme myös helppoja heittoja ohitse, päävalmentaja Pekka Salminen aloitti."

Olen Salmisen kanssa eri mieltä hänen analyysistään. Näen tilanteen eri tavalla muunmuassa, koska tarkastelen joukkuetta etäältä. Tiedän ainoastaan sen mitä ruudulta näen ja kuulen.
1) minun mielestä maajoukkueella ei pitäisi olla ongelmia vaan ainoastaan kehityskohteita.
2) minun mielestä tämän joukkueen pelaajien itseluottamuksen ei tulisi olla kehityskohde, koska se on minun mielestä hyvä.
3) nähdäkseni heiton tasapainon tulisi olla ykköskehityskohde.
4) valmistautuminen syötön vastaanottamiseen tulisi olla kakkoskehityskohde, koska se on minun mielestä sellaista "ilmaista aikaa".

Nuo asiat eivät parane sanomalla tai videoita katsomalla. Niitä pitää harjoitella taitoharjoitteena. Tämä on minun mielestä tarpeen, jotta valmennus voi varmistua, että pelaajat ovat ymmärtäneet asian periaatetasolla.

Pelaajat ovat haastatteluissa kertoneet harjoitelleensa kesätreeneissä henkilökohtaista taitoa. Näemmä kesällä on minun mielestä joko treenattu täysin väärin tai täysin vääriä asioita siis tuon henkilökohtaisen taidon osalta. Mikäli oikea kehityskohde tunnistetaan sen parantaminen on sitten helppoa.

EDIT:
Voin tietenkin olla jokaisessa kohdassa väärässä, mutta noita havaintoja tästä sunnuntain pelistä tein. Olisi kiva kuulla miltä tuo peli muiden mielestä näytti?
 
Viimeksi muokattu:
Viestejä
2 534
Sarkasmia parhaimmillaan!
Hienoja pelaajia kaikki! Taponen ja Viita toivat pituutta. Parhaimmillaan Vehka-aho on ollut hyvä pisteiden tekijä, mutta hän ei ole ehkä tällä hetkellä huippukunnossa. Tämä punahiuksinen ruotsissa pelaava takuri Pekonen ansaitsi mielestäni myös näytönpaikkansa.
 
Viimeksi muokattu:
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös