Koripallo.com

Marko Yrjövuori - tähtien luottomies vai valehtelija

Viestejä
1 674
Yrjövuori pyytää siis useaan kertaan anteeksi, pahoittelee ja myöntää olevansa itse syypää. Ihailtavaa nöyryyttä.

Silti samaan haastatteluun mahtuvat nämä kaikki. Kaikkeen on selitys ja vikoja on kaikkialla muualla ja oikeasti kyse on vain väärinkäsityksestä. Mitä tästä nyt sitten miettisi.

No anteeksi pyyntö ei ainakaan ole vilpitön. Yrjövuori on lähinnä pahoillaan siitä että jäi kiinnni.
 
Viestejä
2 534
No anteeksi pyyntö ei ainakaan ole vilpitön. Yrjövuori on lähinnä pahoillaan siitä että jäi kiinnni.
Aivan mahtava radio-ohjelma! Yrjövuori oli pahoillaan, että osa suomalaisista oli pahoittanut mielensä. Hän selvensi mitkä julkisuudessa olleista asioista oli totta ja mitkä oli tarua(asiavirheitä). Tämä kaikki oli jo kuuntelijoiden tiedossa.

Ylen toimittaja tipahti ihan totaalisesti, kun Yrjövuori aloitti vauhdikkaan tarinan kerronnan. Kaikkea ei ole tosiaankaan vielä kuultu! Missä on kolmas elämänkerta? Voitte lukea loput iltapäivälehdistä!
 
Viestejä
496
Aivan mahtava radio-ohjelma! Yrjövuori oli pahoillaan, että osa suomalaisista oli pahoittanut mielensä. Hän selvensi mitkä julkisuudessa olleista asioista oli totta ja mitkä oli tarua(asiavirheitä). Tämä kaikki oli jo kuuntelijoiden tiedossa.

Ylen toimittaja tipahti ihan totaalisesti, kun Yrjövuori aloitti vauhdikkaan tarinan kerronnan. Kaikkea ei ole tosiaankaan vielä kuultu! Missä on kolmas elämänkerta? Voitte lukea loput iltapäivälehdistä!

Ootko sä v*ttu Yrjövuori?
 
Viestejä
2 534
Ootko sä v*ttu Yrjövuori?
Esitit aika pahan kysymyksen, mutta jätetään vastaus vaikka vaalisalaisuudeksi ....

Säännöt:
"Kaikilla käyttäjillä on oikeus esiintyä foorumilla anonyymina. Älä arvuuttele muiden henkilöllisyyttä."

 
Viestejä
1 818
Kunnon olen liian amerikkalainen Suomeen selitysthän toimii aina. Eikö tuo kortti ole jo aika kulunut, ja eikös tuota hoe vain Jotku 20-vuotiaat kauppakorkean hahmot.

Ja minä olen liian valko-venäläinen Suomeen, säälikää minua hei.

Onneksi Phil lähettää Markolle tsemppiviestejä.
– Vanhat työkaverini ja esimieheni ovat tulleet tuekseni ja kertoneet, mitä minä oikeasti olen tehnyt. Esimerkiksi pitkäaikainen esimieheni Phil Jacksonkommentoi tekemisiäni, ja ihmetteli, miten joku voi toisen ammattitaitoa tällä tavoin lähteä arvostelemaan.

Mitä kautta Jackson otti yhteyttä?

– Tekstiviesteistä lähti. Ja sitten kirjoitti sähköpostia.

Yle Urheilu on nähnyt Phil Jacksonin Yrjövuorelle lähettämän sähköpostiviestin, jossa Jackson puolustaa Yrjövuoren osaamista.

Jackson on yksi kaikkien aikojen koripallovalmentajista. Hän oli Yrjövuoren esimies seitsemän vuoden ajan.

- Pitkäaikaisin esimieheni, legenda. Olemme keskustelleet tästä aiheesta (kohusta). Hän on sitä kovasti ihmetellyt ja kommentoinut. Voin ylpeydellä sanoa, että hän on yksi niistä ihmisistä, keneltä minä olen oppinut valmennustaitoa. Enkä puhu nyt koripallovalmennuksen taidosta, vaan siitä, miten huippu-urheilijoita käsitellään.
 
Viimeksi muokattu:
Viestejä
214
Voi olla, että tämä aihe on jo loppuun koluttu, mutta tuli eteen hyvä video, jossa tätäkin vähän sivuttiin.

Videossa haastatellaan Michael Jordanin monivuotista traineria, luottomiestä, Tim Groveria, jota haastateltiin myös The Last Dance -dokkariin. Hän oli myöhemmin myös Kobe Bryantin trainer ja luottomies vuodet 2007-2012, eli kun Kobe voitti 4. ja 5. mestaruutensa. Kobehan kyseli Michaelilta neuvoja monessa asiassa, niin tässäkin.

Tim Grover muuten mainittiin Koben kirjassa, kuten Lakersin Head Athletic Trainer Gary Vitti.

Kannattaa katsoa video. Hyvää stuffia.



Yrjövuoren nimeä ei mainita, mutta osiossa 1. Too many cooks (1:22 min) Yrjövuori vilahtaa kuvassa (1:53 min) ja silloin viitataan 'massage therapist'-titteliin. "You have so many experts involved. You have your trainer. You have your massage therapist. You have your muscle activation guy."

Eli ainakin tämän videon perusteella Yrjövuori oli selvästi osa suurempaa tiimiä, mutta nimenomaan massage therapist. Grover oli Koben henkilökohtainen trainer ja luottomies. Vitti koko joukkueen. Sen lisäksi oli yksittäisiä trainereita, hierojia ja 'muscle activation'-kavereita.

Yrjövuori siis liioitteli 'hieman' rooliaan. Tämä on tyypillistä jenkki-kulttuurissa, eikä siellä kukaan olisi pannut asiaa pahakseen. Kaikki olettavat, että puhuja vähän liioittelee markkinoidessaan itseään ja saavutuksiaan. Se kuuluu kulttuuriin. Kuulija automaattisesti vähentää kehuista osan liioitteluna. Suomessa sen sijaan liioittelu ei kuulu kulttuuriin ja siksi paheksunta. Toisaalta tämän takia moni suomalainen ei pärjää USA:ssa, koska kertoo saavutuksistaan liian vaatimattomasti.

Tätä taustaa vasten kannattaa toki katsoa myös Groverin videota, joka tietysti jenkki-tyyliin korostaa videossa itseään.

Fakta on, että Yrjövuori oli osa tiimiä ja siitä ansaitsi NBA-mestaruussormuksetkin. Teki myös muuta kuin hierontaa osana tiimiä. Ja uskon kyllä, että hänen virallinen titteli taisi päivittyä jossain vaiheessa 'massage therpist':sta 'assistant athletic traineriksi'. Tämä kaikki olisi ollut ihan riittävä argumentti luennoida ja myydä palveluitaan myös Suomessa. Valitettavasti Yrjövuori taisi maksaa aika kalliin hinnan amerikkalaisesta 'myyntityylistään'.
 
Viimeksi muokattu:
Viestejä
2 534
...........
Eli ainakin tämän videon perusteella Yrjövuori oli selvästi osa suurempaa tiimiä, mutta nimenomaan massage therapist. Grover oli Koben henkilökohtainen trainer ja luottomies. Vitti koko joukkueen. Sen lisäksi oli yksittäisiä trainereita, hierojia ja 'muscle activation'-kavereita.

Yrjövuori siis liioitteli 'hieman' rooliaan.....
Ensinnäkin näitä Yrjövuorijuttuja on ollut ikävä ja niitä ei ole koskaan liikaa. Porukka jumittaa minun mielestä liikaa titteleihin. Ei niitä töitä normaalissa työelämässäkään niillä titteleillä tehdä. Esimerkiksi muodollisesti epäpäteviä lentäjiä on ollut liikennelentäjinä (myös tekemällä oppii) todella paljon jne.

Olen kuunnellut, kun erilaiset valmentajat ovat kertoneet netissä omasta urapolustaan. Eräs valmentaja, jonka nimeä en muista oli jossain vaiheessa uraansa toiminut joukkueen bussinkuljettajana, koska muitakaan hommia ei ollut siihen väliin löytynyt. Eräänä päivänä hän kuljetti pelaajan treenihallille, joka oli tyhjä. Pelaaja tiesi, että hänen kuljettaja oli koripallovalmentaja ja pyysi häntä vetämään hänelle treenit. Tarinan opetus oli, että tee annetut tehtävät niin hyvin kuin pystyt ja ole paikalla niin uusi tilaisuuksia tehdä jotain muuta voi avautua.....

Älkää yrittäkö väittää, että Yrjövuori ei olisi urallaan tehnyt mitään muuta kuin hieronut. Se on sitten eri asia onko hän suorittanut treenauttamista avustajan roolissa tai kahdestaan urheilijan kanssa, mutta jonkun toisen ohjeistamana. En usko, että resursseja käytettäisiin missään liian yksipuolisesti, koska se olisi tehotonta.
 
Viimeksi muokattu:
Viestejä
1 818



4.7 Instassa juhlittu myös Yhdysvaltoja, hyvä menohan siellä on ollutkin. Parempi jättää ne Black Lives Matter postaukset pois, jotta ei sen takia menetä mitään pisneksiä.
 
Viestejä
1 818
Lumilapio-finalisteiksi valittiin STT:n Raiko Häyrisen juttu valmentaja Marko Yrjövuoresta, Ylen Antti Koistisen juttu sähkön siirtohinnoista, Suomen Kuvalehden Jarno Liskin juttu Huoltovarmuuskeskuksen maskikaupoista, Suomen Kuvalehden Karoliina Paanasenja Jarno Liskin juttu Katri Kulmunin (kesk) konsulttikuluista, Outi Salovaaran Long Playssä julkaistu juttu Suomen ortodoksisen kirkon sisäisistä ongelmista sekä Helsingin Sanomien Paavo Teittisen juttu hyväksikäytöstä siivousalalla.
 
Viestejä
1 224
Viestejä
1 818
1675700518043.jpeg


Vaikuttaa lupaavalta.
 
Viestejä
4 028
Halme on kyllä melkoinen hörhö, mutta urheilijat ilmeisesti tykkää.



4:20 Halmeen höpinöitä, toki muutenkin hauska pätkä.

"Sivistynyt, 2000-luvun sosiaalisen median viestintäkentässä kasvanut nuori ihminen".

Huutonaurua.


 
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös