Koripallo.com

Miesten EM-karsinta 2011

Status
Viestiketju on suljettu.
Viestejä
28
Vs: Miesten EM-karsinta 2011

Suomi - Portugali ottelun kuvakooste diashowna youtubessa http://www.youtube.com/watch?v=CqQQikbR4ww

videon selosteessa on osoitteet kuviin jos siellä vilahtaa kiinnostava kuva ohitse.
 

svb

Viestejä
83
Vs: Miesten EM-karsinta 2011

etsimen_takaa sanoi:
Jutussa mainintaa, että liitto luvannut hoitaa liput lahtelaiselle kannattaja porukalle. Onko myös muiden sinne matkaavien mahdollista hommata lippuja liitolta? Ajatellen, että helpottaisi jos A lippujen saatavuus on kiven alla, B liput ovat kuitenkin paikka lippuja. Mielellään siellä kuitenkin samassa katsomon osassa meteliä pidettäisiin.
 
Viestejä
2 913
Vs: Miesten EM-karsinta 2011

Herbert sanoi:
Miltäs tällä rintamalla nyt sitten näyttääkään? Portugali taitaa olla aika vahva selvemmillä Unkari-voitoillaan eli jos ei sunnuntaina nähdä hirmuvoittoa, niin pitäisi pysyä 11 pisteen sisällä?

Jos laskuni menivät oikein, niin Suomi on tällä hetkellä +14 ja Portugali +2. Suomen voittaessa Unkarin olemme siis vähintään +15. Portugalin voittaessa Suomen 12 pistettä, olemme me +3 ja Portugali +14 eli jäämme lohkossa sijalle 2.

Voittamalla siis Unkarin vähintään 13 pistettä varmistamme siis lohkovoiton myös 12 pisteen tappiolla Portugalille. Jos tappio Unkarille on 12 pistettä, niin sitten tilanne vaatii jo tarkempaa laskemista, koska ratkaiseva tekijä on korisuhde (eli tehdyt/päästetyt).

Tällä tavalla saadaan hieman lisää merkitystä Unkarin pelin viimeisille minuuteille ja päästään taas keskustelemaan Henkan aikalisien käytöstä... :)
 
Viestejä
2 913
Vs: Miesten EM-karsinta 2011

svb sanoi:
Jutussa mainintaa, että liitto luvannut hoitaa liput lahtelaiselle kannattaja porukalle. Onko myös muiden sinne matkaavien mahdollista hommata lippuja liitolta?

Tämä on minusta hyvä kysymys. Jalkapallossa käytäntö tuntuu olevan, että vierasjoukkueelle varataan liuta lippuja, mutta päteekö tämä koripallossa? Tietysti EM-kisat poikkeavat hieman normaaleista maaotteluista (en usko, että tuo käytäntö UEFA:llakaan on EM-kisoissa käytössä), mutta seuraavia karsintoja (ja seurajoukkueiden otteluja) ajatellen kysymys on silti relevantti.
 

svb

Viestejä
83
Vs: Miesten EM-karsinta 2011

Herbert sanoi:
seuraavia karsintoja (ja seurajoukkueiden otteluja) ajatellen kysymys on silti relevantti.
Kyllä myös seuraavia, mutta lähinnä näin matkaa vielä suunnittelevana, jos jollakin on tarkempaa tietoa, että onko liiton kautta mahdollista saada liettuan kisoihin tikettejä niin olisin kiitollinen tiedosta.
 
Viestejä
1 837
Vs: Miesten EM-karsinta 2011

Herbert sanoi:
Jos laskuni menivät oikein, niin Suomi on tällä hetkellä +14 ja Portugali +2. Suomen voittaessa Unkarin olemme siis vähintään +15. Portugalin voittaessa Suomen 12 pistettä, olemme me +3 ja Portugali +14 eli jäämme lohkossa sijalle 2.

Voittamalla siis Unkarin vähintään 13 pistettä varmistamme siis lohkovoiton myös 12 pisteen tappiolla Portugalille. Jos tappio Unkarille on 12 pistettä, niin sitten tilanne vaatii jo tarkempaa laskemista, koska ratkaiseva tekijä on korisuhde (eli tehdyt/päästetyt).

Tällä tavalla saadaan hieman lisää merkitystä Unkarin pelin viimeisille minuuteille ja päästään taas keskustelemaan Henkan aikalisien käytöstä... :)

Portugali 2-1
Suomi 2-0
Unkari 0-3

Jos ja kun Suomi voittaa Unkarin, on taulukko tämä

Suomi 3-0
Portugali 2-1
Unkari 0-4

Tällöin viimeisessä ottelussa Portugalin voittaessa 12 pistettä tai enemmän on taulukko KESKINÄISTEN OTTELUIDEN VUOKSI

Portugali 3-1
Suomi 3-1
Unkari 0-4

Suomen hävitessä 1-11 pistettä, on taulukko

Suomi 3-1
Portugali 3-1
Unkari 0-4

Jos Suomi häviää Unkarille, on sarjataulukko

Suomi 2-1
Portugali 2-1
Unkari 1-3

Tällöin viimeisen ottelun voittaja on lohkovoittaja.
 
Viestejä
2 913
Vs: Miesten EM-karsinta 2011

MC sanoi:
Tällöin viimeisessä ottelussa Portugalin voittaessa 12 pistettä tai enemmän on taulukko KESKINÄISTEN OTTELUIDEN VUOKSI

Portugalin voittaessa 13 pistettä tai enemmän - Kyllä.

Portugalin voittaessa 12 pistettä? Keskinäiset 1-1, korisuhteet 1.000 vs. 1.000 eli katsotaan koko lohkon korisuhteita.
 
Viestejä
395
Vs: Miesten EM-karsinta 2011

svb sanoi:
Jutussa mainintaa, että liitto luvannut hoitaa liput lahtelaiselle kannattaja porukalle. Onko myös muiden sinne matkaavien mahdollista hommata lippuja liitolta? Ajatellen, että helpottaisi jos A lippujen saatavuus on kiven alla, B liput ovat kuitenkin paikka lippuja. Mielellään siellä kuitenkin samassa katsomon osassa meteliä pidettäisiin.
Siis mitä!? Lahtelaiset ovat saanet ilmaisia lippuja liitolta ja liitto luvannut järjestää vielä niitä lisää EM-kisoihin. ???

Minulla ei ole mitään lahtelaisia vastaan ja kaikki kunnia heidän sinnikkyydelleen kannattaa ja kulkea joukkueen mukana. Mutta onhan tämä todella törkeää fanien eriarvoistamista! Missäs minun lippuni ovat?

Olisiko pitänyt kannustaa Suomea säännöllisesti vuodesta toiseen? Nyt on kuudes vuosi peräkkäin, kun matkustan satoja kilometrejä yhteen suuntaan kannustamaan Susi-jengiä karsintamatsiin. Ulkomaille en ole taloudellisista realiteeteista johtuen päässyt lähtemään. Innokkuudesta ei ole ollut kiinni.
Olisiko pitänyt huutaa Suomea seisaaltaan ja saada koko yleisöä mukaan omien kannustamiseen? Näinkin olen tehnyt joka kerta, kun olen ollut otteluita paikanpäällä katsomassa. Mitään virallista faniporukkaa ei ole, mutta aina olen houkutellut muutaman ystävän mukaan joiden kanssa on huudettu äänet käheiksi. Esimerkiksi viime vuonna Italiaa vastaan Suomella oli heikko hetki, oma aikalisä ja yleisö jurottaa penkeissä hiljaa. Aloitettuamme neljästään kannustuksen huusi kohta koko Energia-Areena Suomea.

Mihin voi ilmoittaa, että olen varannut matkat Liettuaan jo alkuvuodesta uskoen Suomen kisoihin pääsyyn? Minulle (kaksi lippua, kiitos. olemme lähdössä koko perheellä; 2 aikuista + puolivuotias fani) voi lähettää lippuja kaikkiin Suomen matseihin. Lupaan saapua paikalle ja kannustaa niin maan kovasti! Ja mielelläni istun(seison) lahtelaisten tai muiden faniporukoiden kanssa samassa katsomolohkossa.
 
Viestejä
2 913
Vs: Miesten EM-karsinta 2011

peru sanoi:
Siis mitä!? Lahtelaiset ovat saanet ilmaisia lippuja liitolta ja liitto luvannut järjestää vielä niitä lisää EM-kisoihin. ???

Missä luki, että liput olisivat ilmaisia?

Ymmärtääkseni kysymys oli vaan ylipäänsä siitä, että kun lippujen hankkiminen ulkomailta ei ole aina triviaalia, niin liitto voi hoitaa asian verkostojensa avulla helpommin kuin normaali lajiniilo.
 
Viestejä
1 855
Vs: Miesten EM-karsinta 2011

Täytynee hankkia kanava kotiin.

Suomi pelaa koripallon EM-kisoissa - Nelonen Pro esittää yli 40 ottelua
Suomen koripallomaajoukkue pelaa koripallon EM-kisoissa ensimmäisen kerran 16 vuoteen. Nelonen Pro esittää kaikki Suomen ottelut suorina lähetyksinä. Lisäksi nähdään useita huippuotteluita sekä pudotuspelit aina mestaruuspokaalin nostoon saakka.
Lisätietoa televisioitavista otteluista löytyy koripallosivustolta http://www.nelonenpro.fi/koripallo/em-kisat heti kun Suomen lohko on selvillä.
 
Viestejä
395
Vs: Miesten EM-karsinta 2011

Herbert sanoi:
Missä luki, että liput olisivat ilmaisia?

Ymmärtääkseni kysymys oli vaan ylipäänsä siitä, että kun lippujen hankkiminen ulkomailta ei ole aina triviaalia, niin liitto voi hoitaa asian verkostojensa avulla helpommin kuin normaali lajiniilo.
Janne Virtanen on monen muun koripallofanin tapaan iloinen siitä, että liitto panostaa EM-karsintoihin ja kotiotteluihin. Lahtelaiset saivat 15 ilmaista lippua kumpaankin otteluun.

Lippujen hankkiminen ei muuten ole lainkaan vaikeaa. www.tiketa.lt myy liput, josta niitä voi kuka vain ostaa. Tottakai on hienoa, jos liitto auttaa asiassa ja saadaan mahdollisimman paljon Suomi-faneja samaan katsomon osaan.

Jutussa on muuten toinenkin mielenkiintoinen asia:
Olemme tälläkin kertaa tukeutuneet Koripalloliittoon, joka on luvannut järjestää ryhmällemme lippuja Suomen otteluihin. Epävirallisen tiedon mukaan muihin otteluihin on todella vaikea saada lippuja, sillä valtaosa on kuulemma jo loppuunmyyty.
Miksi pitää tukeutua epäviralliseen tietoon, kun on olemassa virallinenkin johon tuossa edellä linkkasin. Alkusarjan otteluista ainoastaan Liettuan pelit on loppuunmyytyjä. Kaikkiin muihin on saatavilla vielä lippuja kuten myös jatko-otteluihin ihan kivasti.
 
Viestejä
142
Vs: Miesten EM-karsinta 2011

peru sanoi:
Siis mitä!? Lahtelaiset ovat saanet ilmaisia lippuja liitolta ja liitto luvannut järjestää vielä niitä lisää EM-kisoihin. ???

Minulla ei ole mitään lahtelaisia vastaan ja kaikki kunnia heidän sinnikkyydelleen kannattaa ja kulkea joukkueen mukana. Mutta onhan tämä todella törkeää fanien eriarvoistamista! Missäs minun lippuni ovat?

Olisiko pitänyt kannustaa Suomea säännöllisesti vuodesta toiseen? Nyt on kuudes vuosi peräkkäin, kun matkustan satoja kilometrejä yhteen suuntaan kannustamaan Susi-jengiä karsintamatsiin. Ulkomaille en ole taloudellisista realiteeteista johtuen päässyt lähtemään. Innokkuudesta ei ole ollut kiinni.
Olisiko pitänyt huutaa Suomea seisaaltaan ja saada koko yleisöä mukaan omien kannustamiseen? Näinkin olen tehnyt joka kerta, kun olen ollut otteluita paikanpäällä katsomassa. Mitään virallista faniporukkaa ei ole, mutta aina olen houkutellut muutaman ystävän mukaan joiden kanssa on huudettu äänet käheiksi. Esimerkiksi viime vuonna Italiaa vastaan Suomella oli heikko hetki, oma aikalisä ja yleisö jurottaa penkeissä hiljaa. Aloitettuamme neljästään kannustuksen huusi kohta koko Energia-Areena Suomea.

Mihin voi ilmoittaa, että olen varannut matkat Liettuaan jo alkuvuodesta uskoen Suomen kisoihin pääsyyn? Minulle (kaksi lippua, kiitos. olemme lähdössä koko perheellä; 2 aikuista + puolivuotias fani) voi lähettää lippuja kaikkiin Suomen matseihin. Lupaan saapua paikalle ja kannustaa niin maan kovasti! Ja mielelläni istun(seison) lahtelaisten tai muiden faniporukoiden kanssa samassa katsomolohkossa.

Ihan jees. Täytyy todeta, että arvasin että joku alkaa vuodattamaan. Onko Lahtelaisten ilmaiset liput sinulta pois jotain? Onko sinulle luvattu ilmaiset liput?

FAKTAA: Hienoa että saitte nelistään koko Energia-Areenan huutamaan, mielestäni liput on vähintä mitä pitäisi saada, lisäksi matkat Finskillä, hotellit (sama kuin Suomella), VIP-creditointi, Pressi-kortit ja ilmaiset drinksut. Puoliajalla Pegi Salminen tulee briiffaamaan difutaktiikasta ja Toikka muuten vaan bamlaamaan. Henkan vuoro matsin jälkeen privaattina. Ensi kauden kausarit, valitsemanne joukkueen matseihin luonnollisesti included.
 
Viestejä
997
Vs: Miesten EM-karsinta 2011

kukakohan selostaa noi nelonen sport pro:n lähettämät koris matsit?
 
Viestejä
1 404
Vs: Miesten EM-karsinta 2011

JOKERY sanoi:
kukakohan selostaa noi nelonen sport pro:n lähettämät koris matsit?

Varmaankin se janari joka selostaa kanavalla myös Euroliigaa.

"Karvatoosa"
 
Viestejä
395
Vs: Miesten EM-karsinta 2011

ChicagonHulluPakki sanoi:
Ihan jees. Täytyy todeta, että arvasin että joku alkaa vuodattamaan. Onko Lahtelaisten ilmaiset liput sinulta pois jotain? Onko sinulle luvattu ilmaiset liput?
Tuohon on aina hyvä vedota, että onko joku itseltä pois... Ei ole lahtelaisten liput minulta pois ja olen ihan oikeasti iloinen heidän puolestaan, jos liitto on ollut niin noheva että on palkinnut ahkeria faneja pienellä kauniilla eleellä. Kysymys kuuluu kuitenkin, että miksi lahtelaisille on annettu ilmaisia lippuja? Onko muilla mahdollisuutta suoritta samanlaisia urotekoja? Ovatko he voittaneet jonkin "arvonnan" tai kilpailun? Vai asetetaanko tässä faneja mielivaltaisesti eri kasteihin?

ChicagonHulluPakki sanoi:
FAKTAA: Hienoa että saitte nelistään koko Energia-Areenan huutamaan, mielestäni liput on vähintä mitä pitäisi saada, lisäksi matkat Finskillä, hotellit (sama kuin Suomella), VIP-creditointi, Pressi-kortit ja ilmaiset drinksut. Puoliajalla Pegi Salminen tulee briiffaamaan difutaktiikasta ja Toikka muuten vaan bamlaamaan. Henkan vuoro matsin jälkeen privaattina. Ensi kauden kausarit, valitsemanne joukkueen matseihin luonnollisesti included.
Heh, hauskaa. Kyselin esimerkillä sitä perustetta millä ilmaisia lippuja jaetaan. Jos se on innokas kannustus, ovat sitä tehneet lahtelaisten lisäksi monet muut. Sen varmaan tajusitkin?

EDIT:Selvennänpä vielä asiaa, kun tuntui että vaimokaan ei näkökantaani heti ymmärtänyt. ;D Minusta on siis ihan ok, että lahtelaiset (tai kuka vain faniryhmä) ovat lippuja saaneet. Olisi vain mielenkiintoista tietää voiko jokin muu porukka saada lippuja samoin perustein ja mitä nämä perusteet ovat.

Aiheeseen liittyen: olisikohan aika perustaa valtakunnallinen fanclub maajoukkueelle?
 
Viestejä
889
Vs: Miesten EM-karsinta 2011

Joo, fanit jaetaan kasteihin: Kastin 1 fanit ovat reissanneet omalla kustannuksellaan maajoukkueen mukana vieraspeleissä ja pitäneet niissä järjestäytynyttä jöötä. Kastin 2 fanit eivät. Jotenkin en siltikään näe tässä mitään huutavaa mielivaltaisuutta tai epäoikeudenmukaisuutta. "Kaltoin" tulevat kohdelluksi nyt vain ja ainoastaan ne yksittäiset aktiivit, jotka ovat reissanneet maajoukkueen perässä mutta eivät ole lahtelaisia. Onkohan näitä monta?

Hieno ele liitolta palkita faneja uskollisuudesta, kun näin pitkän tauon jälkeen päästään isommille kentille. Enkä usko, että lahtelaisetkaan jäävät tässä nyt ihan hirveästi voitolle...

Edit: Mielelläni näkisin kyllä lahtelaiset joskus myös Suomen paidoissa, kun lähtevät viemään suomi-kuvaa maailmalle ;D
 
Viestejä
19 541
Vs: Miesten EM-karsinta 2011

Vaadin liitolta ehdottomasti ilmaisia lippuja itselleni! Olenhan seurannut koripalloa ja kannustanutkin jo vuosikymmeniä ja kpcomissakin olen ollut yli kahdeksan vuotta kantavia voimia.

Lisäksi olen työssäkäyvä köyhä karjalaispoika, jolla ei ole koskaan ollut kultalusikkaa suussa, enkä ole muutenkaan joutoukko, joka voi lähteä joka kisoihin ilman, että ottaisin palkatonta lomaa, joka sekin on vaikeaa, koska olen omissa töissäni lähes korvaamaton.

Eli liput, majoitus, lentoliput ja hyvät päivärahat liitolta minulle pliis! En halua jäädä lahtelaisia huonommaksi. Ja jos näihin etuihin vaaditaan torvi ja violetti peruukki, niin ne voin hommata itse tai pyytää Virtaselta lainaksi.
 
Viestejä
1 404
Vs: Miesten EM-karsinta 2011

Lahtelaiset toivottavasti nyt sitten vaihtavat namikan paidat Susipaitoihin. 15e oli hintaa ja eiköhän liitto sponssaa sellaisetkin näille tosifaneille.
 
Viestejä
395
Vs: Miesten EM-karsinta 2011

JOEN SUU sanoi:
Vaadin liitolta ehdottomasti ilmaisia lippuja itselleni! Olenhan seurannut koripalloa ja kannustanutkin jo vuosikymmeniä ja kpcomissakin olen ollut yli kahdeksan vuotta kantavia voimia.

Lisäksi olen työssäkäyvä köyhä karjalaispoika, jolla ei ole koskaan ollut kultalusikkaa suussa, enkä ole muutenkaan joutoukko, joka voi lähteä joka kisoihin ilman, että ottaisin palkatonta lomaa, joka sekin on vaikeaa, koska olen omissa töissäni lähes korvaamaton.

Eli liput, majoitus, lentoliput ja hyvät päivärahat liitolta minulle pliis! En halua jäädä lahtelaisia huonommaksi. Ja jos näihin etuihin vaaditaan torvi ja violetti peruukki, niin ne voin hommata itse tai pyytää Virtaselta lainaksi.
Sori. Tämä V*****u on jo käytetty. Katso ChicagonHulluPakki yllä.

Heitänpä vielä tälläisen ajatusleikin, kun tuntuu keskustelua herättävän: Jos lahtelaiset soittivat vaikkapa HD:lle ja pyysivät lippuja. HD lupasi liput hyvävelityyliin, kun lahtelaiset ovat niin hyviä tyyppejä. Tämä olisi minun mielestäni ihan ok. Jos taas asia meni näin: lahtelaiset soittivat liittoon ja Suomen koripalloliitto lupasi lippuja. Nyt mielestäni liiton pitäisi luvata lippuja kaikille, jotka niitä "virallisesti" pyytävät.
 
Viestejä
6 198
Vs: Miesten EM-karsinta 2011

Hienoa, että kisapaikka varmistui! Voidaan olla syystäkin ylpeitä. Palloilussa menee aika lujaa tällä hetkellä. Suomella siis plus HJK. Mitä tulee Korisliigaan, niin täytyy toivoa, että maajoukkueen hyvät esitykset saavat lisää katsojia kotoiseen sarjaan. Riippumatta siitä, miten lopulta kisoissa tulee käymään.
 
Status
Viestiketju on suljettu.
Ylös