Koripallo.com

MM-kisat, Kiina 31.8.-15.9.2019

Viestejä
2 333
haluaisin todella kuulla muiden kokemuksia? Se auttaisi arvioimaan että onko vika sittenkin mun omissa laitteissa?
Mulla on ollut livebasketball.tv aina isojen kisojen aikaan. Kuvalaatu ei ehkä ole ihan sitä korkeinta mahdollista laatua jota tänä päivänä rahalla saa (esim. NBATV), mutta riittää ihan hyvin 55-tuumaisessa näytössä jos ei edellytä über-HD:tä.

Paljon seuratut striimithän pätkii aina silloin tällöin oli palvelu melkein mikä tahansa. Mulla matsi jumahti muutaman kerran Venäjä-matsissa. Puolan peliä en katsonut, mutta Serbian ja Espanjan peleissä ei ollut mitään ongelmaa (viimeistä katsoin tosin jälkilähetyksenä).

Samoin toi muila sivuilla hyppiminen tuntuu sotkevan striimausta muillakin alustoilla - jopa aina takuuvarma YLE Areenakin on mulla joskus alkanut pätkiä jos on muutama muu sivu päällä auki.
 
Viestejä
4 064
Seuraavat kisat järjestään mm. Filippiineillä. Tänään oli Kiinassa niin kova tunnelma, etten saanut mitään selvää Sipilän selostuksesta, puhumattakaan Pietin kommenteista. Filippiineillä vissii vielä kovempi tunnelma. :)
 
Viestejä
3 505
Mulla on ollut toi Livebasketball aika pitkäänkin jo. Te muut jotka olette sen myös tilanneet niin voisitteko jossain välissä kertoa mielipiteenne kuvanlaadusta? Maksimihan niillä on nyt 720p mutta itse toivoisin että olisi 1080p. Nyt ekana päivänä kun tein vertailua niin mulla oli matsissa Puola-Venezuela selvästi heikoin kuvanlaatu.

Sellainen ärsyttävä ilmiö jonka olen jo aiemmissa turnauksissa huomannut Livebasketballilla. Kun aloittaa katselun niin kuva pysähtyy hetkeksi noin 20 sekunnin välein ja tätä jatkuu useamman minuutin kunnes kuva normalisoituu. Jos menet vähäksi aikaa muille sivustoille ja sitten palaat matsin pariin sama ilmiö toistuu. Taas pari minuuttia kuvan pysähdyksiä. Mutta jos matsin katsoo tallenteena mitään häikkää ei ole havaittavissa. Lähetin pääkallonpaikalle ilmoituksen s-postitse ja selitin tuon ilmiön ja sain vastauksen jossa lupasivat tsekata onko jossain yleistä ongelmaa. Mites te joilla Livebasketball on? Mitään vastaavaa häikkää havainnut?

Anteeksi ettei ollut pelien varsinaista kommentointia tässä, mutta haluaisin todella kuulla muiden kokemuksia? Se auttaisi arvioimaan että onko vika sittenkin mun omissa laitteissa?

Useamman vuoden ajan olen tuolta pelejä katsellut, aina kuukausi kerrallaan kisojen ajan. Ei mitään ongelmia, kertaakaan. Jotkut kisat katsoin Espanjan rannikolla, hyvin rullasi sielläkin.
Tänään huomasin, että kun yritin katsoa kahta peliä yhtä aikaa ruudun puolittamalla, toinen kuva tökki melkoisesti. Mutta eiköhän ongelma ole omassa läppärissäni.
Itse en ymmärrä miksi nuo matsit pitäisi siirtää telkkariin, läppäri sylissä niitä on hyvä katsoa pienemmältäkin ruudulta ja parempi puolisko saa vilkuilla noita ruokaohjelmiaan isolta ruudulta.
 
Viestejä
2 568
Mulla tuli perinteiseen tapaan hankittua Livebasketball-tilaus. Olen pettynyt sitä, että siinä ei edelleenkään ole Chromecast-ominaisutta, että saisi ottelut siirrettyä suoraan telkkariin (ilman pätkimistä). Halpahan se on, mutta kyllä vuonna 2019 sopisi odottaa vähän laadukkaampaa systeemiä. Mutta perinteinen läppäristä telkkariin HDMI-kaapelilla saa luvan kelvata.
 
Viestejä
2 333
Ymmärrän kyllä ylempänä muutamaankin kertaan esitetyn harmittelun piuhojen kanssa pelaamisesta kaapeleita käytettäessä - ja harmittelisin sitä itsekin jos olisi syytä siihen (niin pieni vaiva kuin se oikeasti onkin). Toisaalta jos läppäri on jatkuvasti HDMI-piuhalla kiinni telkkarissa, mitään piuhojen säätämistä ei tarvita (kun ne siis on koko ajan kiinni). Mä käytän parempaa läppäriäni ensisijaisesti kuvien käsittelyyn, musan ja videoiden editoimiseen, pelaamiseen ja netin striimaamiseen - kaikki nämä telkkarin näytöltä. Useimmissa näistä puuhista myös kunnolliset kaiuttimet on oleellinen asia. Muualla kuin himassa (tai joskus sielläkin) käytän sitten käytännössä aina mukana kulkevaa, kahdessa sekunnissa käynnistyvää pikkuläppäriä. Tai niin kuin nyt, mulla on korismatsi telkkarissa ja kirjoitan pikkuläppärillä tätä tekstiä.

Eli lopputulos on huoleton ja varma systeemi joka ei edellytä minkäänlaista piuhojen kanssa pulaamista missään vaiheessa - ja nautintona iso kuva sekä huippuluokan äänentoisto.

Itse en ymmärrä miksi nuo matsit pitäisi siirtää telkkariin, läppäri sylissä niitä on hyvä katsoa pienemmältäkin ruudulta
Jotkut toki katsoo elokuviakin puhelimistaan, mutta mun mielestä edes iso taulu-tv ei oikein tee oikeutta leffoille. Joissakin asioissa koolla nyt vaan on merkitystä. Toinen puoli on tuo jo ylläkin mainitsemani ääni. Läppärin kaiuttimet tai keskiverto kuulokkeet (jotka on usein myös epämiellyttävät päässä pidemmän päälle) ei vaan tuota samaa kokemusta kuin laadukkaat kaiuttimet.


PS. Korjatkaa toki jos olen väärässä, mutta mulla on sellainen käsitys, että striimien katsomisessa välineistä merkittävin on nettiyhteyden nopeus / varmuus - ja ehkä nettiselaimen ajantasaisuus. Kohtuu vanhallakin läppärillä voi siis ymmärtääkseni katsoa uusimpiakin striimipalveluja ihan hyvin koska ne ei edellytä koneelta itseltään mitään huippuvääntöjä (hulppeata prosessoria, uusimpia näytönohjaimia, maksimaalista käyttömuistia tai muutakaan). Eli vanhan läppärin voi kaivaa kaapista ja tehdä siitä striimauskoneensa kytkemällä sen piuhalla telkkariin.
 
Viestejä
1 390
Sekä Liettua- että Kreikka-ottelut yksittäinkin katsoen pätkii edellinen aivan häiritsevästi. Muillako tämä pelittää?
 
Viestejä
1 897
Sekä Liettua- että Kreikka-ottelut yksittäinkin katsoen pätkii edellinen aivan häiritsevästi. Muillako tämä pelittää?
Mulla ainakin toimii. Aamulla oli itseaiheutettuja ongelmia. Pääsin niistä kun keskeytin muun ylimääräisen verkkoliikenteen.
 
Viestejä
1 390
USA jyräsi odotetusti Tsekin. Bulls-seuraajana Satoranskyn otteet olivat mieleen, vaikka toki turhia menetyksiäkin oli. Vaikkapa Dunniin verrattuna kentän näkeminen on aivan eri tasolla. Joutui ottamaan roolia paljon enemmän kuin normaalissa NBA elämässä, eikä apua tullut riittävästi että Tsekki oikeasti olisi voinut haastaa. Liettua-ottelusta sen verran että Suomen nuori "juhlamaajoukkue" olisi saattanut voittaa Senegalin.

Kyllä kaistaa on viritetty sen verran että USA-ottelu näkyi hyvällä laadulla, ja jos vaihtoi toiseen liveotteluun alkoi räkimään.
 
Viestejä
2 534
Miksi Satoransky pelaa NBA:ssa, mutta Koponen ei siellä pelaa? Miksi Tsekki on mukana tuolla MM-kisoissa, mutta Suomi ei ole mukana? Tarkoittaako nämä faktat, että Tsekeillä on parempia pelaajia kuin Suomella?
 
Viestejä
4 064
Miksi Satoransky pelaa NBA:ssa, mutta Koponen ei siellä pelaa? Miksi Tsekki on mukana tuolla MM-kisoissa, mutta Suomi ei ole mukana? Tarkoittaako nämä faktat, että Tsekeillä on parempia pelaajia kuin Suomella?

Ensimmäiseen kysymykseen, ainakin monipuolisuus on Satoranskyn puolella. Milloin Petsku on viimeksi tehnyt sellaisia ajoja kuin S tänään? Bayernissa Petsku on aika puhtaasti puolustaja sekä heittäjä. Hyvä muistaa kuitenkin, että kyseessä on kaveri, jolla on iso osuus Susijengin 2010-luvun menestyksessä, kuten kaikki täällä tietävätkin.
 
Viestejä
2 333
Vaikka jänö ja koris.com jo vastasikin, tekee mieli vastata vielä kerran...
Miksi Tsekki on mukana tuolla MM-kisoissa, mutta Suomi ei ole mukana?
Siksi että Tsekki laittoi Suomea kaksi kertaa karsinnoissa dunkkuun (kotona & vieraissa) eikä kaatunut muissa peleissä riittävän usein, että Suomi olisi voinut kiriä ohitse.

Tarkoittaako nämä faktat, että Tsekeillä on parempia pelaajia kuin Suomella?
Vaikea sanoa. Mutta se kyllä paljastaa sen, että monilla suomalaisilla on reippaasti liian korkea kuvitelma meidän parhaiden pelaajien tasosta verrattuna monien muiden maiden meille tuntemattomampiin pelaajiin.

Verrataan leikkimielisesti.

Kummanko parin pelipaikkapreferenssejä omaamaton huippuvalmentaja ottaisi tänä syksynä pelattavaan turnaukseen: Satoranskyn (Chicago) ja Veselyn (Fenerbache) vaiko Koposen (München) ja Markkasen (Chicago)? Me rakastamme omiamme, mutta puolueettomat valmentajat luultavasti päätyisivät useammin noihin tsekkeihin. Sanotaan sinivalkoisin silmälasein vain niukasti tsekeille 1-0

Entä sitten? Kuinka hyviä pelaajia Tsekin jengistä muuten löytyy?

Ondrej Balvinin statsit Gran Canariassa parilta viime vuodelta näyttää aika lailla samanlaisilta kuin Sasu Salinin vastaavat siellä (ja Unicajassa). Sanotaan tasapeli. Edelleen 1-0 tsekeille.

Tsekeistä Jaromir Bohacik, Vojtek Hruban, Martin Peterka, Patrik Pumprla, Martin Kriz ja Tomas Vyoral pelaa Tsekin erityisjengissä Nymburkissa joka jäi viime kaudella FIBA:n Champions liigassa kahdeksan alkulohkoon. Tasovertauksena voi katsoa, että suunnilleen samalla tavoin menestyivät alkulohkovaiheessa sellaiset suomalaisille tutummat joukkueet kuin Katajan useamman kerran nuijinut mörkö-Bonn, Huffin vanha seura Ludwigsburg sekä Jammu Wilsonille ovea näytänyt Lietkabelis.

Näistä Bohacik ja Hruban pelasivat Nymburkissa melkein 30 minuuttia peliä kohden (joukkueen isoimmat minuutit jenkit mukaanlukien) ja tekivät myös eniten pisteitä (B:12p / H:15p). Peterka oli jengin levykuningas (pelasi n. 21 min.), Pumprla ja Kriz oli rotaatiomiehiä hiukan vajaan vartin peliajalla, Vyoral pelasi kymmmenisen minuuttia per peli.

Miten näitä vertaisi suomalaisiin?

Jammun statsit Lietkabelisissa on jonkin verran Hrubania ja Bohacikia kehnommat (pelasi 4-5 minuuttia vähemmän, teki 2-4 pistettä vähemmän, otti levareita suunnilleen saman verran mutta syötti 1-2 enemmän peliä kohden). Eli suunnilleen saman tason pelaaja, mutta jos olisi pakko väittää jotakin, niin sitten ehkä hiukan heikompi. Toisaalta Shawn Huff pelasi viime kaudella Fraport Skylinersissa joka on astetta kovempi seura kuin Nymburk (pelasi Bundesliigan ohella EuroCupia). Huffin peliminuutit oli ihan kivat vajaa 24 min. josta ehkä plussaa noihin kahteen tsekkiin nähden (27-29 min. kehnommassa jengissä), mutta pisteitä kertyi vain noin puolet tsekkien pinnoista.

Voisiko Huff siis nostaa Wilsonia hiukan, niin että parin Huff ja Wilson voisi nostaa yhtä hyväksi kuin parin Hruban ja Bohacik? Ehkä. Mutta toisaalta jos seurasi Huffin otteita viime karsinnassa ja tänä kesänä ja vertaa sitä esim. Bohacikiin (Tsekin karsintojen tehokkain pelaaja ja tänään Satoranskyn jälkeen selvästi joukkueen toiseksi paras mies kentällä yhdessä Hrubanin kanssa), niin ihan ei ekana tule mieleen, että Huff olisi parempi pelaaja.

Että kyllä menee tämä Bohacik & Hruban vs. Wilson & Huff parikin niukasti 1-0 tsekeille. Tsekit johtaa 2-0 kun viisi pelaajaa mietitty.

Eikä vielä ole puhuttu Blake Schilbistä mitään. Kukas nostettais tuon tehopakkauksen vertailukohdaksi? Mikko Koivisto, Calle Lindbom? Nythän ei siis puhuta "lupauksista", eli pelaajista jotka voi joskus olla hyviä, vaan niistä jotka vois heittää nyt MM-parketille. Schilb vie Tsekit 3-0 johtoon.

Vieläkö jatketaan? :)
 
Viestejä
252
Tsekki on tällä hetkellä Suomea edellä ainakin puolustuksessa ja 1 vs. 1 pelaamisessa molemmissa päissä. Suomeltahan puuttuu ajajat lähes tyystiin, kun taas tsekit meni noista NBA-pojistakin välillä ihan heittämällä ohi. Ois Suomi saanut kunnolla turpaan tolta USAlta, kun se fyysisyys ei ois taas riittänyt, kuten ei riittänyt Bilbaossakaan. Koponen varmaan parempi heittäjä ku Sato, mutta muilla osa-alueilla Sato on parempi. Kyllä se Late ton kanssa varmaan mieluummin pelaa ku Koposen kanssa maajoukkueessa.

Ei toi USAn peli vakuuttanut minua kyllä yhtään. Niiltä puuttuu ihan selvästi korinalusvoimaa ku 4-paikalle on tarjolla alimittasia 3-paikan pelaajia. Sillon ne on, jos eivät pääse juoksemaan, pelkkä 3-heittojoukkue. Puolivälierissä voi tulla jo niille noutaja.

Feliciohan esiinty pirteästi rymistellen. Zipser taasen oli hyytynyt lisää. Vissiin ei ole päässyt siitä järkytyksestä eroon ku Bulls sen ulos potkas.
 
Viestejä
252
Vaikka jänö ja koris.com jo vastasikin, tekee mieli vastata vielä kerran...

Siksi että Tsekki laittoi Suomea kaksi kertaa karsinnoissa dunkkuun (kotona & vieraissa) eikä kaatunut muissa peleissä riittävän usein, että Suomi olisi voinut kiriä ohitse.


Vaikea sanoa. Mutta se kyllä paljastaa sen, että monilla suomalaisilla on reippaasti liian korkea kuvitelma meidän parhaiden pelaajien tasosta verrattuna monien muiden maiden meille tuntemattomampiin pelaajiin.

Verrataan leikkimielisesti.

Kummanko parin pelipaikkapreferenssejä omaamaton huippuvalmentaja ottaisi tänä syksynä pelattavaan turnaukseen: Satoranskyn (Chicago) ja Veselyn (Fenerbache) vaiko Koposen (München) ja Markkasen (Chicago)? Me rakastamme omiamme, mutta puolueettomat valmentajat luultavasti päätyisivät useammin noihin tsekkeihin. Sanotaan sinivalkoisin silmälasein vain niukasti tsekeille 1-0

Entä sitten? Kuinka hyviä pelaajia Tsekin jengistä muuten löytyy?

Ondrej Balvinin statsit Gran Canariassa parilta viime vuodelta näyttää aika lailla samanlaisilta kuin Sasu Salinin vastaavat siellä (ja Unicajassa). Sanotaan tasapeli. Edelleen 1-0 tsekeille.

Tsekeistä Jaromir Bohacik, Vojtek Hruban, Martin Peterka, Patrik Pumprla, Martin Kriz ja Tomas Vyoral pelaa Tsekin erityisjengissä Nymburkissa joka jäi viime kaudella FIBA:n Champions liigassa kahdeksan alkulohkoon. Tasovertauksena voi katsoa, että suunnilleen samalla tavoin menestyivät alkulohkovaiheessa sellaiset suomalaisille tutummat joukkueet kuin Katajan useamman kerran nuijinut mörkö-Bonn, Huffin vanha seura Ludwigsburg sekä Jammu Wilsonille ovea näytänyt Lietkabelis.

Näistä Bohacik ja Hruban pelasivat Nymburkissa melkein 30 minuuttia peliä kohden (joukkueen isoimmat minuutit jenkit mukaanlukien) ja tekivät myös eniten pisteitä (B:12p / H:15p). Peterka oli jengin levykuningas (pelasi n. 21 min.), Pumprla ja Kriz oli rotaatiomiehiä hiukan vajaan vartin peliajalla, Vyoral pelasi kymmmenisen minuuttia per peli.

Miten näitä vertaisi suomalaisiin?

Jammun statsit Lietkabelisissa on jonkin verran Hrubania ja Bohacikia kehnommat (pelasi 4-5 minuuttia vähemmän, teki 2-4 pistettä vähemmän, otti levareita suunnilleen saman verran mutta syötti 1-2 enemmän peliä kohden). Eli suunnilleen saman tason pelaaja, mutta jos olisi pakko väittää jotakin, niin sitten ehkä hiukan heikompi. Toisaalta Shawn Huff pelasi viime kaudella Fraport Skylinersissa joka on astetta kovempi seura kuin Nymburk (pelasi Bundesliigan ohella EuroCupia). Huffin peliminuutit oli ihan kivat vajaa 24 min. josta ehkä plussaa noihin kahteen tsekkiin nähden (27-29 min. kehnommassa jengissä), mutta pisteitä kertyi vain noin puolet tsekkien pinnoista.

Voisiko Huff siis nostaa Wilsonia hiukan, niin että parin Huff ja Wilson voisi nostaa yhtä hyväksi kuin parin Hruban ja Bohacik? Ehkä. Mutta toisaalta jos seurasi Huffin otteita viime karsinnassa ja tänä kesänä ja vertaa sitä esim. Bohacikiin (Tsekin karsintojen tehokkain pelaaja ja tänään Satoranskyn jälkeen selvästi joukkueen toiseksi paras mies kentällä yhdessä Hrubanin kanssa), niin ihan ei ekana tule mieleen, että Huff olisi parempi pelaaja.

Että kyllä menee tämä Bohacik & Hruban vs. Wilson & Huff parikin niukasti 1-0 tsekeille. Tsekit johtaa 2-0 kun viisi pelaajaa mietitty.

Eikä vielä ole puhuttu Blake Schilbistä mitään. Kukas nostettais tuon tehopakkauksen vertailukohdaksi? Mikko Koivisto, Calle Lindbom? Nythän ei siis puhuta "lupauksista", eli pelaajista jotka voi joskus olla hyviä, vaan niistä jotka vois heittää nyt MM-parketille. Schilb vie Tsekit 3-0 johtoon.

Vieläkö jatketaan? :)
Toi eka vertaus meni aika metsään. Vesely on täysin heittotaidoton kaveri, joka oli NBA:ssa täysi susi. Aika ihmelasit sulla on päässä, että joku ottas ne ennen Koposta ja Latea. Joukkueenahan Tsekit on Suomea nyt edellä. Siitä on vissiin turha keskustella. Muutaman vuoden päästä EM-kisoissa tilanne voi jo olla toisinpäin.
 
Viestejä
2 333
Sain vasta äsken katsottua Ranska -Saksa matsin.

Olipa ehkä yksi omituisimmista matseista joita olen huipputasolla nähnyt. o_O


Muutama kommentti mieleenjääneistä asioista kun jokainen jengi on käynyt kerran kentällä.

Mun ennakkosuosikeista Serbia oli (odotetun) kova ja Liettua (toivotun) suvereeni. Nää kaksi jengiä menee pitkälle näissä turnajaisissa. Jenkit sen sijaan oli (ehkä odotetun) tasapaksu, mutta kuitenkin ammattimaisen kova ja pelivarma ettei Tsekki päässyt ihan tosissaan kiusaamaan. Kun peli tuosta sujuvoituu ja yhteisiä matseja kertyy plakkariin, niin tosta voi kasvaa vielä voittaja-joukkue. Ei siis ollut mitään suvereenia jenkkiylivoimaa, mutta peli lupasi, että sellaista voidaan ehkä vielä nähdä.

Muita ekassa matsissa vakuuttaneita joukkueita: Argentiina, Australia ja Italia.

Espanjan penkki otti ensi turpaan, mutta valmentaja ei päästänyt niitä takaisin penkille ennen kuin olivat hoitaneet itse aiheuttamansa sotkun. Vanhan ketun veto (tosin riskialtis, jos jengi ei olisi onnistunut) jonka onnistuminen tietänee hyvää Espanjan jatkolle turnauksessa.

Vähän sama juttu Kiinan kanssa: vaikeuksien kautta voittoon ekassa matsissa antoi takuulla itseluottamusbuustin joka voi johtaa hyvään jatkossa, varsinkin kun lohkot on pedattu niin, että jopa paikka pudotuspeleissä voisi olla otettavissa ilman ihmesuorituksia (toisen lohkon kakkosella voi olla jatkosarjaan lähtiessä yksi tappio enemmän alla).

Pettymyksiä: pikkumaat, noin niin kuin kollektiivisesti. Paljon kukaan ei pystynyt horjuttamaan isompiaan.

Pieniä valopilkkuja: Uusi-Seelanti laittoi kampoihin Brasilialle aika pitkään ja Nigeria haastoi (heikohkon) Venäjän.
 
Viestejä
2 333
Toi eka vertaus meni aika metsään. Vesely on täysin heittotaidoton kaveri, joka oli NBA:ssa täysi susi. Aika ihmelasit sulla on päässä, että joku ottas ne ennen Koposta ja Latea.
Vesely saattoi olla susi NBA:ssa joskus viisi vuotta sitten. Mutta nytten on nyt. Kaudesta 2014-2015 lähtien Vesely on ollut Fenerbachen takuupelaaja (aika tasaisesti n. 25 min. peliä kohden kaudesta toiseen). Fenerbache oli esim. viime kaudella Euroliigan runkosarjan voittaja ja edellisenä kakkonen. Tohon statukseen on vaikkapa Koposella vielä matkaa (Koponen on pelannut Euroliigaseuroissa, mutta huonommissa kuin Fenerbache ja vähemmän & huonommilla statseilla).

Joukkueenahan Tsekit on Suomea nyt edellä. Siitä on vissiin turha keskustella. Muutaman vuoden päästä EM-kisoissa tilanne voi jo olla toisinpäin.
Ensimmäisestä osasta olemme täysin samaa mieltä. Jälkimmäisessä kohdassa lisäisin ehkä, että "voisi jo toivottavasti olla toisinpäin".
 
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös