Koripallo.com

Naisten korisliiga 2020-2021

Viestejä
303
Voi tätä keskustelun tasoa - toista syytetään maajoukkueella kiristämisestä ja toista pelaajien pihtaamisesta eikä kumpikaan osapuoli ole esittänyt tai halua esittää mitään faktaa tähän. Väitteisiin olisi hyvä jos voisi esittää jotakin perusteluja ja taustoja vaikka uhkailtua pelaajaa/pelaajia nimeämättä. Ilman faktoja tämä keskustelu pysyy yhä mututasolla yhtä linjakkaana kuin miesten maajoukkueen argumentointi "Dettman on p...a" -kommentein.
Voi kyynel.
Jep, edelleen kaipaan tarkkaa lainausta tuosta sopimustekstistä.
 
Viestejä
98
Voi tätä keskustelun tasoa - toista syytetään maajoukkueella kiristämisestä ja toista pelaajien pihtaamisesta eikä kumpikaan osapuoli ole esittänyt tai halua esittää mitään faktaa tähän. Väitteisiin olisi hyvä jos voisi esittää jotakin perusteluja ja taustoja vaikka uhkailtua pelaajaa/pelaajia nimeämättä. Ilman faktoja tämä keskustelu pysyy yhä mututasolla yhtä linjakkaana kuin miesten maajoukkueen argumentointi "Dettman on p...a" -kommentein.
Voi kyynel.

Voi tätä osan keskustelijoiden tasoa - milloin otetaan itse koulutus/työelämä keskusteluun mukaan, mutta parin viestin päästä ei sitten enää osata rinnastaan kuin mikrotasolla. Sen jälkeen halutaan faktatietoa pelaajan ja seuran välisestä sopimuksesta, jotta oma kuplassa syntynyttä mielipidettä voitaisiin edes hieman haastaa. Sopimus on pelaajan ja seuran välinen dokumentti, en minä voi ottaa siitä kuvaa ja linkata sitä tänne "olkaa hyvä"-tyyliin .Itse olen pyrkinyt tätä Hongan sopimuslisäyksen casea perustelemaan spekuloimalla ajatuksia, joita olen itse miettinyt, kun olen näiltä neljältä ihmiseltä asiasta kuullut. Mielestäni en mitään muuta ole käynyt läpi kuin perusteluja ja taustoja, miksi tällainen sopimus saattaa olla olemassa. Vastuu on sitten lukijalla (haluaako) ymmärtääkö ne. Ei kenelläkään näistä ihmisistä myöskään ole ollut Hongan sopimuspaperia takataskussaan, jolla he olisivat minulle sitä perusteelleet. Oman status quon haastaminen on välillä hyvin tervettä ja kehittävää. Myös tällöin huomaa ympäristön kehityksen paljon paremmin, jolloin saattaa voida huomata myös koripalloilevan Suomen uudet muutokset ja uudet kehityssuunnat. Romanttinen ajatus HBA:n puhtoisuudesta sekä muiden seurojen täydellisestä halusta tehdä yhteistyötä HBA:n kanssa ei vain valitettavasti ole nykypäivää, kun on huomattu omien tähtikasvattien lähtevän seurasta. Tai kun on huomattu HBA:n miesten kesätreeniringin olevan 35 lupaavinta suomalaista kahdesta ikäluokasta. Tällöin näillä massoilla vain ei jää muille pelaajia, joten jotenkin on reagoitava.

Ps. Päätin jo eilen, että kypsänä ihmisenä en vastaa enää tähän aiheeseen, mutta olen nähtävästi aamun lapsi. Nyt muihin aiheisiin veikkaan kanssa Lindaa tai jopa Anissaa Pekan uudeksi pelaajasopimukseksi. Onkohan Pekalla HBA:n siirtymiseen kielto sopparissa ;)
 
Viestejä
1 007
Voi tätä osan keskustelijoiden tasoa - milloin otetaan itse koulutus/työelämä keskusteluun mukaan, mutta parin viestin päästä ei sitten enää osata rinnastaan kuin mikrotasolla. Sen jälkeen halutaan faktatietoa pelaajan ja seuran välisestä sopimuksesta, jotta oma kuplassa syntynyttä mielipidettä voitaisiin edes hieman haastaa. Sopimus on pelaajan ja seuran välinen dokumentti, en minä voi ottaa siitä kuvaa ja linkata sitä tänne "olkaa hyvä"-tyyliin .Itse olen pyrkinyt tätä Hongan sopimuslisäyksen casea perustelemaan spekuloimalla ajatuksia, joita olen itse miettinyt, kun olen näiltä neljältä ihmiseltä asiasta kuullut. Mielestäni en mitään muuta ole käynyt läpi kuin perusteluja ja taustoja, miksi tällainen sopimus saattaa olla olemassa. Vastuu on sitten lukijalla (haluaako) ymmärtääkö ne. Ei kenelläkään näistä ihmisistä myöskään ole ollut Hongan sopimuspaperia takataskussaan, jolla he olisivat minulle sitä perusteelleet. Oman status quon haastaminen on välillä hyvin tervettä ja kehittävää. Myös tällöin huomaa ympäristön kehityksen paljon paremmin, jolloin saattaa voida huomata myös koripalloilevan Suomen uudet muutokset ja uudet kehityssuunnat. Romanttinen ajatus HBA:n puhtoisuudesta sekä muiden seurojen täydellisestä halusta tehdä yhteistyötä HBA:n kanssa ei vain valitettavasti ole nykypäivää, kun on huomattu omien tähtikasvattien lähtevän seurasta. Tai kun on huomattu HBA:n miesten kesätreeniringin olevan 35 lupaavinta suomalaista kahdesta ikäluokasta. Tällöin näillä massoilla vain ei jää muille pelaajia, joten jotenkin on reagoitava.

Ps. Päätin jo eilen, että kypsänä ihmisenä en vastaa enää tähän aiheeseen, mutta olen nähtävästi aamun lapsi. Nyt muihin aiheisiin veikkaan kanssa Lindaa tai jopa Anissaa Pekan uudeksi pelaajasopimukseksi. Onkohan Pekalla HBA:n siirtymiseen kielto sopparissa ;)
"Romanttinen ajatus HBA:n puhtoisuudesta.." no jopas on kypsää argumentointia. Mutta koska meillä ei ole kunnollista faktaa esim. sopimuksien sisällöistä, jää asia vain mutu-tasolle.
 
Viestejä
1 168
Ihan hyvä että keskustellaan. Jos tätä ja tällaista keskustelua ei käytäisi täällä, niin olisi yksi julkinen keskustelu vähemmän. Antakaa palaa vaan.

Monissa pelaajasopimuksissa on teksti jossa osapuolet sopivat ettei sopimuksen sisältöä julkisteta. Siksi sopimuspapereiden sisällöt jäävät enemmän tai vähemmän keskustelupalstoilla väitteiden ja vakuuttelujen varaan. Se että voimme keskustella muutenkin kuin raakojen faktojen perusteella tuo tänne rikkautta ja väriä. Faktoista on muutenkin aika tylsä väitellä; mielipiteistä ja varsinkin kirjavista mielipiteistä väittely on paljon rattoisampaa.
 
Viestejä
303
Monissa pelaajasopimuksissa on teksti jossa osapuolet sopivat ettei sopimuksen sisältöä julkisteta.
Onko tuo ymmärrettävissä niin, että kyseessä ei ole jokin vakiopohjaan tehty sopimus vaan sitä voidaan muokata sen mukaan miten tyttö osaa neuvotella? Jos on vakiopohja, niin kai sen joku voisi tänne laittaa ilman kenenkään henkilötietoja.
 
Viestejä
1 168
Onko tuo ymmärrettävissä niin, että kyseessä ei ole jokin vakiopohjaan tehty sopimus vaan sitä voidaan muokata sen mukaan miten tyttö osaa neuvotella? Jos on vakiopohja, niin kai sen joku voisi tänne laittaa ilman kenenkään henkilötietoja.
Haluan korostaa että en tiedä mitä Hongan soppareissa lukee enkä sitä kuinka vakiosopimus tai erikoistapaus se on. Kommentoin asiaa koska olen käsitellyt melkoisen joukon pelaajasopimuksia naisten sarjoissa.

Mulla on useampi erilainen pelaajasopimuspohja joista on ns vakiopohjia. Monissa löytyy salassapitolauseke jossa kielletään sopimuksen osittainenkin julkistaminen. Ja sitten on julkistamiseen liittyviä joitakin poikkeuksia (mm. viranomaispyynnöt) jolloin sopimuksen sisällön voi luovuttaa kolmannelle osapuolelle.

Enempää en varmaankaan voi kommentoida rikkomatta salassapitopykälää.
 
Viestejä
1 168
Peli-Karhut näyttää aivan älyttömän kovalta kotimaisten osalta. Mitenköhän Roope aikoo toimia amerikkalaisvahvistusten suhteen?

Pientä lisäkutinaa tulevalle kaudelle aiheuttaa myös joidenkin toistaiseksi sopimuksettomien kotimaisten tilanne. Jos en väärin muista, niin kaikilla NCAA:sta palanneilla ei ole vielä sopimusta. Samoin kokeneemmasta kotimaisesta kaartista taitaa jokunen pelaaja olla vielä ilman pahvia.
 
Viestejä
98
Peli-Karhut näyttää aivan älyttömän kovalta kotimaisten osalta. Mitenköhän Roope aikoo toimia amerikkalaisvahvistusten suhteen?

Pientä lisäkutinaa tulevalle kaudelle aiheuttaa myös joidenkin toistaiseksi sopimuksettomien kotimaisten tilanne. Jos en väärin muista, niin kaikilla NCAA:sta palanneilla ei ole vielä sopimusta. Samoin kokeneemmasta kotimaisesta kaartista taitaa jokunen pelaaja olla vielä ilman pahvia.

Toinen jenkki vielä budjetoitu, laitaan luultavammin tulossa jossain vaiheessa kautta? Kuulemma nykyinen rosteri liian loukkaantumisaltis.

Ja en voi valitettavasti perustaa faktatietoon...En ole Pekan toimiston sälekaihtimien välistä tiiraillut, kun Roope on ollut katsomassa agenttien lähettämiä videoita (;
 
Viimeksi muokattu:
Viestejä
279
Niin kyllähän yleinen tieto on jo pitkään ollut että HBA esittää asian näin, "Jos maajoukkue ura kiinnostaa kannattaa tulla meille". Tai tapauskohtaisesti maajoukkue kortilla on jopa uhkailtu suoremmin. Mitä tapahtuu nuoren mielessä tässä kohdassa? Pelko, mahdollisen maajoukkue uran ohimenemisestä, on liian suuri. Itse kutsuisin tätä jopa kiristykseksi.
Mielestäni olisi hyvää ja järkevää jos Honka pystyisi olemaan vastapaino, haastaja, HBA:lle. Pelaajien kehityksen kannalta on tärkeää saada myös kovia ja tiukkoja pelejä omassa ikäluokassa.
Tällä hetkellä Honka pystyy tarjoamaan loistavat olosuhteet, ammattitaitoisen valmennuksen ja selkeän vaihtoehdon HBA:lle kunhan "maajoukkue kiristyksellä" ei kuorittaisi kermaa..... Awakin ja Pekan esimerkki on saman suuntainen mutta toisaalta siinä voidaan spekuloida sillä olisiko Peka pystynyt tarjoamaan samat mahdollisuudet, valmennuksen ja treenivastuksen kuin esimerkiksi Honka....
Onhan tuolla maajoukkueissa myös muitakin pelaajia kuin HBAn pelaajia joten aika epäilyttävä väite että tälläista kiristämistä olisi käytetty. Ei se ainakaan pidemmän päälle hyödytä ketään.
 
Viestejä
1 007
Harjoituspeli EBT - HBA (83:80) Espoo 12.9.2020
Erät: 10-20, 34-13, 30-22 ja 9-23
Pelin kulku aaltoili joukkueelta toiselle; alun jälkeen HBA siirtyi turvallisen tuntuiseen reilun viidentoista pinnan johtoon, joka suli espoolaisten 25 pinnan (lähes) runissa. Kolmannessa erässä ladottiin pisteitä tasaisemmin ja viimeisellä neljänneksellä HBA veti eroa taas kiinni mutta aika loppui kesken. Kentän paras pistenikkari oli korin alla pitelemätön EBT:n Hannah Little (ulkomuistista 20+ pinnaa), samoin onnistujia (about 10 pinnaa) olivat Sanni Tuomisto ja Lotta Hämäläinen. HBA:sta kunnostautuivat Janette Aarnio, Kati Ollilainen, Ebba Pekonen ja Saga Ukkonen. Pahoittelen jos jonkun pelaajan unohdin. Ylipäätään lähes kaikki kentällä olleet avasivat pistetilastonsa tässä pelissä.
Näillä mennään seuraaviin harjoituspeleihin ja kohta naisten liigaan.
lisäys: ensi kertaa nähtiin EBT:n rivissä Alana Gilmer ja HBA:n paidassa Hongasta siirtynyt 04 Senja Tuomi
 
Viimeksi muokattu:
Viestejä
2 782
Gaby Bronson takaisin Honkaan.
Erinomainen vahvistus ja erittäin mielelläni näen Gabyn takaisin Suomessa.
 
Viestejä
1 007
Harjoituspelejä tulossa:
HBA-Pyrintö, Pyrintö - Vimpeli, Pyrintö - Forssa Korisliiga-joukkueiden harjoitusotteluja. Otteluiden sarja alkaa tänään, kun Tampereen Pyrintö ja HBA-Märsky kohtaavat naisten Korisliigan harjoitusottelussa Pälkäneellä. Harmi vaan että katsominen vaatii Aamulehden koe(?)tilaamisen. Jos joku aamulehtiläinen näitä pelejä katsoo, voisi laittaa raporttia tänne.
Linkki Aamulehden juttuun

lisäys: HBA - Pyrintö 81–66 (36–32), Janette Aarnio 23p/5s, Reetta-Sofia Tulkki 18p
lisäys: pelaajat
HBAPyrintö
#1 Juliana Haddad
#3 Taika Uusimäki
#5 Kati Ollilainen
#6 Venla Ulander
#10 Janette Aarnio
#12 Silja Viita
#13 Emerita Mashaire
#17 Klaara Mekkonen
#20 Viivi palomäki
#21 Senja Tuomi
#1 Tinna Rantalainen
#7 Reetta Tulkki
#10 Anna Peltola
#12 Emilia Anttila
#13 Emma Törnblom
#15 Sanni Lepola
#16 Heli Poikela
#20 Iina Mäkelä
#25 Liisa Taponen
#73 Jemina Vidgren
 
Viimeksi muokattu:
Viestejä
306
Tilaan vanhasta muistista entisen kotiseudun Aamulehteä ja katsoin nettisivuilta nyt HBA-TP -pelin.
Johtopäätös: Pyrintö tarvitsee vahvistuksia.
Se mikä divarissa meni rallatellen läpi ei enää liigassa päde.
Järkyttävä määrä menetyksiä, huonoja heitonvalintoja, puolustus yhtä seulaa.
Valmennukselta loppuivat paitsi laatupelaajat, myös omat keinot.
 
Viestejä
262
Tilaan vanhasta muistista entisen kotiseudun Aamulehteä ja katsoin nettisivuilta nyt HBA-TP -pelin.
Johtopäätös: Pyrintö tarvitsee vahvistuksia.
Se mikä divarissa meni rallatellen läpi ei enää liigassa päde.
Järkyttävä määrä menetyksiä, huonoja heitonvalintoja, puolustus yhtä seulaa.
Valmennukselta loppuivat paitsi laatupelaajat, myös omat keinot.

Erikoinen kommentti.

Itse en peliä edes nähnyt, mutta eiköhän anneta Pyrinnöllekin reilu mahdollisuus näyttää osaaminensa liigassa. En lähtisi vielä yhden pelin perusteella vetämään mitään johtopäätöksiä - tämä oli vasta ensimmäinen harjoitusottelu ja HBA:lla on varmasti muutenkin paketti valmiimpina kuin Pyrinnöllä. Hävisihän esim. viime kaudella liigassa pirteästi pelannut ToPo vieläkin selvemmin lukemin HBA:lle.
 
Viestejä
306
Tottakai, mahdollisuus pitää antaa. HBA:sta on hyvä muistaa, että se menetti ehdottoman tähtensä ja pelaa silti hyvin.
Tässä tilanteessa ja Urho Kekkosen sanoin: Niin on jos siltä näyttää.
Nyt näytti tältä. Jatkosss toivottavasti paremmalta.
 
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös