Koripallo.com

NBA 2019-2020

Viestejä
4 028
Itse koen, että kyse on enemmänkin kouluttautumisesta ja elin oloista, josta on lähtöisin eli tässä tapauksessa köyhyydestä. Jos on 20 vuotta elänyt kädestä suuhun niin saadessasi ison nipun seteleitä niin voi herkemmin yrittää hetkessä täyttää se 20 vuoden aikana syntynyt kulutuksen tarve.

En kiellä etteikö kulttuurillakin ole ollut vaikutuksensa. En tosiaankaan ole mikään Yhdysvaltojen eri alueiden kulttuureiden asiantuntija, mutta tietyillä alueilla asuvilla on ollut suurempi tarve näyttää varakkuutensa, joka taasen on tarkoittanut sitä, että ostetaan kalliita asioita jotka menettävät arvonsa nopeasti. Esimerkiksi mittatyönä tehty koru menettää suurimman osan arvostaan jo ennen kuin se on ostettu.

Suomessahan jääkiekko on aina ollut enemmän duunari luokan laji (vaikka onkin kallis harrastus), kun taas koripallo oli taasen saanut enemmänkin jalansijan yliopistoissa, joten koripallon pelaajat olivat todennäköisesti paremmin kouluttautuneita kuin jääkiekon pelaajat Suomessa. Viime vuosikymmeninä tämähän on tasoittunut eli siinä missä jääkiekko tulee vain kalliimmaksi niin koripallo on siirtynyt enemmänkin koko kansan lajiksi, jossa kyllä häviää vieläkin roimaasti jalkapallolle.

Olikos tässä sun kommentissa nyt jotain uutta infoa?

Alkuperäinen kommenttini oli ehkä enemmänkin viitattu suomalaiselle sopulihokistelijalle.
 

Ylläpito

Ylläpidon jäsen
Viestejä
4 452
 
Viestejä
1 818



Knicks ja Suns löytyi näiden avulla. Mutta taidan silti jatkaa väkivallan ihannointia, koska väkivalta on ratkaisu kaikkeen.

Ehkä tuohon Dallasiin olisi voinut olla fanitan Sininen tulevaisuus puoluetta kysymys.
 
Viimeksi muokattu:
Viestejä
2 567

Jos NBA vielä jatkuu, niin tässä varsin kiinnostava tapa toteuttaa pudotuspelit. Itse näkisin mielelläni jotain tällaista vähän erilaista, jos pelit jatkuvat. Elämä on kaikkea muuta kuin normaalia just nyt, joten ìhan suosiolla vaan kokeilemaan jotain normaalista poikkeavaa.
 
Viestejä
1 818
Alkaa olemaan kohta kiire käynnistää NBA, pelit käyntiin jotta ihmiset jäisi kotiin katselemaan koripalloa eivätkä lähtisi mellakoimaan.
 
Viestejä
1 818
B95F4D9A-494B-426B-8FF6-BC21C2341A62.jpeg
 
Viestejä
557
Eiköhän ratkaisu ole joku pieni runkosarjan loppu (22 parhaalla joukkueelle), jotta päästään 70 otteluun. Jonka jälkeen parhaat 16 jatkaa pelaa normaalit playoffit tai pari joukkuetta pelaa 8:sta sijasta.

Miksi 70 ottelua? Televisio sopimukset ovat NBA:n tulovirran kannalta tärkein lähde ja tuo 70 ottelua on paikallisille televisio kanaville luvattu määrä. Jos menee alle niin NBA joutuu maksamaan takaisin osan rahoistaan (ja sehän ei sovi). Se myös tarjoaa sopivan alku lämmitelyn playoffeille. Tai jotain tälläistä olen lukenut. En oikeasti ole nähnyt tuota sopimusta.

Toiseksi todennäköisimpänä pidän playoffien alkamista suoraan. Tuo 20 joukkueen FIFA ratkaisu tai kaikkien 30 paluu ei kovinkaan paljoa saanut kannatusta joukkueen omistajien keskuudessa.

Toinen merkittävä kysymys on se, että pelataanko nämä kaikki ottelut ilman yleisöä jossain tietyssä kaupungissa tai parissa (vegas esim). Jos noin niin mikään joukkue ei saa kotikenttä etua playoffeihin.
 
Viestejä
252
Hieno päätös NBAlta. Ei mitään järkee ois ollut pakottaa kaikkia pelaamaan. En kyllä tätä mestaruutta arvosta kovin korkeelle. Toivon, että pahimpien läpymiehien (James, Davis) LAL ei voita mestaruutta.
 
Viestejä
1 818
En kyllä tätä mestaruutta arvosta kovin korkeelle.
Tätä tullaan varmasti kuulemaan kesän aikana monesti ja monelta.

Mutta itse olen jonku verran katsellut tuota Bundesliigaa, niin odotan todella kovasti NBA:n pelejä, nyt on ”aitoa” menoa. Tosin kun kyse on NBA:sta niii eiköhän pelien ajan soi täysillä kuumin klubimusa, telkkarista tulee läpi jotain virtuaali 3D cheerleaderejä ja aikalisillä näytetään kuinka julkkikset seuraavat pelejä kotona.
 
Viestejä
1 818
Jos sitä NBA:ta pelataan niin päätin kokeilla tuollaista tarjousta. Senhän kai piti olla 9,95€/kk, mutta tuollainen vahvistus tuli sähköpostiin
77C0DA7F-8ABB-4AAA-9824-7DFC6E1E617A.jpeg

Se käy minulle kyllä.
 
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös