Koripallo.com

NCAA 2019-2020

Viestejä
2 534
Nina Augustinin edustama Robert Morris pelaa ensi yönä (to/pe) klo2 NEC-konferenssin välierässä Sacred Heart yliopistoa vastaan. Runkosarjassa Robert Morris voitti kahdesti Sacred Heart yliopiston 30p erolla.
 
Viestejä
2 534
Kaisa Variksen edustaman Grand Canyonin WAC-konferenssin puolivälierä- ja mahdollinen välieräottelu on joko peruttu tai siirretty myöhäisempään ajankohtaan tuntemattomasta syystä (siirto ei
todennäköisesti ole aikataulusyistä mahdollista).
 
Viestejä
2 534
Lindströmin edustama Liberty pelaa Atlantic Sun konferenssin finaalissa sunnuntaina klo2. Liberty kohtaa finaalissa FGCU:n, jolle se hävisi helmikuussa 9p erolla.
 
Viimeksi muokattu:
Viestejä
2 534
Mennan ja Mäkelän edustama Manhattan aloittaa MAAC-lopputurnauksen to/pe välisenä yönä klo21:30 puolivälieräottelulla.
 
Viestejä
2 534
Kahelinin edustama Maine pelaa America East lopputurnauksen finaalissa perjantaina puolelta öin. Kahelin ei pelannut välierässä. Puolivälierässä Kahelin pelasi 13min, teki 3p ja otti 3lev. Finaalissa Maine kohtaa Stony Brookin yliopiston, jonka se voitti helmikuussa 2p erolla.
 
Viimeksi muokattu:
Viestejä
2 534
Rokkasen edustama Toledo pelaa MAC-konferenssin välierässä perjantaina klo18. Puolivälierässä Rokkanen pelasi 34min teki 12p ja otti 5lev. Perjantaina vastassa välierässä on Ohio, jolle Toledo hävisi helmikuussa 18p erolla.
 
Viimeksi muokattu:
Viestejä
916
Kaisa Variksen edustaman Grand Canyonin WAC-konferenssin puolivälierä- ja mahdollinen välieräottelu on joko peruttu tai siirretty myöhäisempään ajankohtaan tuntemattomasta syystä (siirto ei
todennäköisesti ole aikataulusyistä mahdollista).

Oisko Venla kuitenkin...
 
Viestejä
2 534
Sekä naisten että miesten turnaukset ilmeisesti peruttu.
Mijardin arvoinen turnaus käsittääkseni rahoitti lähes kokonaisuudessaan yliopistourheilun. Ymmärtääkseni yliopistot tekivät ensiksi omia päätöksiä lopettaa urheilutoiminta ja kattojärjestö päätti osaksi niiden seurauksena peruuttaa (eikä siirtää) kaikki turnaukset.
 
Viimeksi muokattu:
Viestejä
2 534
Olen nähnyt kuluneena vuonna joitain Raitasen pelejä livenä ja televisiosta. Raitasen heittoprosentit kehittyivät NCAA:ssa (kolmoset paranivat lukemasta 28% arvoon 38%, vapaaheitot paranivat lukemasta 53% arvoon 86%). Se kuuluisa "joku" on hionut Raitasen heittotekniikkaa.

Tilastot eivät kerro kuinka paljon Raitasen heitto on nopeutunut vuosien varrella. Isä-Raitanen analysoi, että Raitasen nopeus puolustamisessa ei ole riittävän hyvä. Se on kuitenkin puute, joka on todennäköisesti korjattavissa.

Parhaat suomalaiset puolustajat varastavat itselleen lisää aikaa ennakoimalla. Minun mielestä koripallo ei ole reagointilaji vaan se on ennakointilaji. Päätöksentekonopeus (intuitio/pohdinta) on myös tärkeä ominaisuus.

Tietenkin oikeiden ratkaisujen (päätösten) tekeminen on myös tärkeää, mutta se ominaisuus kehittyy pelikäsityksen parantuessa. Isä-Raitanen nosti tämän osa-alueen (syötöt/menetykset) Raitasen vahvuudeksi. Pelikäsitys paranee entisestään, kun pelivuosia tulee lisää.
 
Viimeksi muokattu:
Viestejä
4 028
Olen nähnyt kuluneena vuonna joitain Raitasen pelejä livenä ja televisiosta. Raitasen heittoprosentit kehittyivät NCAA:ssa (kolmoset paranivat lukemasta 28% arvoon 38%, vapaaheitot paranivat lukemasta 53% arvoon 86%). Se kuuluisa "joku" on hionut Raitasen heittotekniikkaa.

Tilastot eivät kerro kuinka paljon Raitasen heitto on nopeutunut vuosien varrella. Isä-Raitanen analysoi, että Raitasen nopeus puolustamisessa ei ole riittävän hyvä. Se on kuitenkin puute, joka on todennäköisesti korjattavissa.

Parhaat suomalaiset puolustajat varastavat itselleen lisää aikaa ennakoimalla. Minun mielestä koripallo ei ole reagointilaji vaan se on ennakointilaji. Päätöksentekonopeus (intuitio/pohdinta) on myös tärkeä ominaisuus.

Tietenkin oikeiden ratkaisujen (päätösten) tekeminen on myös tärkeää, mutta se ominaisuus kehittyy pelikäsityksen parantuessa. Isä-Raitanen nosti tämän osa-alueen (syötöt/menetykset) Raitasen vahvuudeksi. Pelikäsitys paranee entisestään, kun pelivuosia tulee lisää.

Isä-Raitasella tais aikanaan olla kohtuullisen hyvä heitto. :)
 
Viestejä
4 028
Viestejä
4 028
Onneksi mun faija ei ole koskaan ruotinut mun heikkouksia ja vahvuuksia tolla tavalla julkisesti... Huh.

Näen tämän vähän eri tavalla.

Mun mielestä se, että faija on vahvasti mukana 20-VUOTIAAN kaverin pelihommissa on lähes ainoastaan hyvä asia. (tietysti on näitä Ball-lapsia, joissa isä on julkisuudenhakuinen ja se lapsellisin perheessä). Mutta Jos siinä iässä ei kestä iskän kommentteja julkisuudessa, onko pää tarpeeksi kova huipulle? Nuorempien kohdalla eri asia, toisaalta veihän esim. Esa Sievinen Janin huipulle. Toki eri laji, mutta kuitenkin.

Jos Remulla on isä taustalla tukemassa, vaikka analysoidenkin, niin miten se aikuisen huippu-urheililjan kohdalla voisi olla haitaksi?

Toki, nykyäänhän myös 40-vuotiaat ovat nuoria, vai mitä Espoon Nash?
 
Viimeksi muokattu:
Viestejä
676

Bejedi myös siirtolistalla. Kommentit eivät ole aivan mairittelevimpia mahdollisia.
 
Viestejä
1 105
Näen tämän vähän eri tavalla.

Mun mielestä se, että faija on vahvasti mukana 20-VUOTIAAN kaverin pelihommissa on lähes ainoastaan hyvä asia. (tietysti on näitä Ball-lapsia, joissa isä on julkisuudenhakuinen ja se lapsellisin perheessä). Mutta Jos siinä iässä ei kestä iskän kommentteja julkisuudessa, onko pää tarpeeksi kova huipulle? Nuorempien kohdalla eri asia, toisaalta veihän esim. Esa Sievinen Janin huipulle. Toki eri laji, mutta kuitenkin.

Jos Remulla on isä taustalla tukemassa, vaikka analysoidenkin, niin miten se aikuisen huippu-urheililjan kohdalla voisi olla haitaksi?

Toki, nykyäänhän myös 40-vuotiaat ovat nuoria, vai mitä Espoon Nash?

Varmaan se ne kommentit kestää. Eri asia että tykkääkö, kai silläkin asialla pitäisi normaalissa perheessä joku merkitys olla. Toivottavasti on kysynyt ja luettanut ennalta. Ehkä onkin, ja juttu kirjoitettu yhteisymmärryksessä (ei siinä "yhteisymmärryksessä", jolla pelaajien sopimukset päättyy vaan oikeasti).
 
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös