Koripallo.com

Olli Nkamhoua raivaamassa tietään ammattilaisuralle

Ylläpito

Ylläpidon jäsen
Viestejä
4 454
Tällainen uutinen mennyt aiemmin ohi. Oliver Nkamhoua osallistuu NBA:n G-liigan Elite Campille tänä viikonloppuna. (Ei tietoa meillä mistä löytyy tuloksia tai videota).



 
Viestejä
1 928
Tällainen uutinen mennyt aiemmin ohi. Oliver Nkamhoua osallistuu NBA:n G-liigan Elite Campille tänä viikonloppuna. (Ei tietoa meillä mistä löytyy tuloksia tai videota).




Ollilla ei häikäisevä mutta ei huononkaan näköinen päivä: G League Elite Camp Day 1 Recap - The NBA G League

Yksi kakkonen, yksi kolmonen, pari ribaa ja pari riistoa vartin peliajalla.
 
Viestejä
2 184
Tietysti tämä on jonkinlainen, aika selväkin signaali siitä, että Olli olisi seuraavaksi mahdollisesti G liiga reittiä lähdössä unelmiaan (NBA?) tavoittelemaan. Toki yhä on ihan kaikki ovet auki: kaksisuuntainen diili NBA-jengiltä (mutta Susijengin mukanaolo hankaloittaisi tätä), suora diili G liigaan, paluu NCAA, Eurooppaan ammattilaiseksi. Ja hyvä varmaan pitääkin vielä optiot avoinna.
 
Viestejä
1 322
Tietysti tämä on jonkinlainen, aika selväkin signaali siitä, että Olli olisi seuraavaksi mahdollisesti G liiga reittiä lähdössä unelmiaan (NBA?) tavoittelemaan. Toki yhä on ihan kaikki ovet auki: kaksisuuntainen diili NBA-jengiltä (mutta Susijengin mukanaolo hankaloittaisi tätä), suora diili G liigaan, paluu NCAA, Eurooppaan ammattilaiseksi. Ja hyvä varmaan pitääkin vielä optiot avoinna.

Niin luulis että tuolla on aika paljon eurojoukkueitten scouttejakin paikan päällä kattelemassa, eli homma on aika auki.
 
Viestejä
2 184
Mä sanoisin yhä, että pidetään vaan kaikki ovet avoinna. KUN on selvää, että varausta ei tule, kannattaa oma nimi vetää pois, jotta ei taas menetä NCAA-optiota.
 
Viestejä
102
Nkamhoua matkalla Wvu:hun tai Bayloriin.



Jos roolitusta miettii niin itse olisin toivonut, että valinta olisi ollut Michigan tai Kansas State. Näissä kouluissa on huutava pula 4 paikan pelaajista. Lisäksi Nkamhoua olisi päässyt olemaan (ainakin lähes) se joukkueen ykkös skorausoptio ja se olisi varmasti vienyt Ollia pelaajana eteenpäin.

Pelillisesti Baylor ja Wvu ei vaikuta omaan silmään hyviltä vaihtoehdoilta. Wvu:ssa ja Baylorissa Nkamhoua pääsee taas olemaan se neljäs skorausoptio ja viimekauden kaltainen kausi on jo tilattu.

Mutta NIL raha puhuu kovaa kieltä ja en sekunttiakaan halua syyttää pelaajaa, joka yrittää maksimoida tienestinsä lyhyen peliuransa aikana.

Noista kahdesta toivon, että valinta osuu Wvu:hun, sillä tuolla joukkueella on oikea mahdollisuus taistella maaliskuussa kansallisesta mestaruudesta.
 
Viestejä
15
Mutta sitten itse pihviin. Suurin syy sille miksi Nkamhoua pelaa vielä ensikauden yliopistossa on raha. Nkamhoua tulee olemaan ensi kaudella Markkasen jälkeen toiseksi eniten tienaava suomalais koripalloilija.
Voisin vaikka lyödä vetoa siitä että Sasu Salin tienaa Teneriffalla enemmän kuin 500 000$. Toki isoja rahoja nuorelle miehelle joka tapauksessa.
 
Viestejä
577
Voisin vaikka lyödä vetoa siitä että Sasu Salin tienaa Teneriffalla enemmän kuin 500 000$. Toki isoja rahoja nuorelle miehelle joka tapauksessa.
Näistä NIL rahoista varsinkin international students osalta pyörii netissäkin varsin erilaisia tietoja. International students visa on vain opiskelijoille, ne eivät oikeuta työn tekoon. Lisäksi tuossa taitaa olla myös osavaltiokohtaisia eroja.
Jos jollain on hyvä linkki ajantasalla oleva linkki NIL-käytäntöihin postatkaa tänne.
Littlellä taitaa olla kaksoiskansalaisuus, joten voi hyödyntää sitä, Nkhambouan passeista mulla ei ole tietoa.
 
Viestejä
463
Näistä NIL rahoista varsinkin international students osalta pyörii netissäkin varsin erilaisia tietoja. International students visa on vain opiskelijoille, ne eivät oikeuta työn tekoon. Lisäksi tuossa taitaa olla myös osavaltiokohtaisia eroja.
Jos jollain on hyvä linkki ajantasalla oleva linkki NIL-käytäntöihin postatkaa tänne.
Littlellä taitaa olla kaksoiskansalaisuus, joten voi hyödyntää sitä, Nkhambouan passeista mulla ei ole tietoa.
Sotkuiselta vaikuttaa, mutta kyllä Yhdysvalloissa rahan tekemiseen keinot löytyy, nyt kun nuo isot portit on murrettu. Itse asiassa jo viime kaudella ainakin jotkin ulkomaiset urheilijat tekivät kovaa tiliä:


Tietoa:

 
Viestejä
902
Salinin palkka pyörii jossain 300 000 ja 400 000 välissä. Toki nämähän ei ”julkista” tietoa ole, joten varma ei voi olla.
Tulotiedot epätarkkoja, mutta viikkomenot viime talvena 743,57 euroa.

 
Viestejä
2 184
Ollin (tai kenen tahansa vastaavassa asemassa olevan) housuissa olisin kyllä varovainen sen suhteen, että tehdään diilejä, missä ilmiselvästi kierretään Yhdysvaltojen lainsäädäntöä. Se saattaa sitten hetkenä minä hyvänsä joku lyödä leiman passiin, missä lukee, että et voi enää ikinä saapua maahan.
 
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös