Koripallo.com

Playoffit tulee, oletko valmis?!

Viestejä
856
Mehevä kevät tiedossa, jukopliut! Omissa mittareissa jopa kuusi potentiaalista finalistia ja yllätyksiä luvassa, sen sanoo vanhat varpaani!

Vilpas vie runkosarjan ja Karhu kakkossijan, ja kyllä tässä kuitenkin on kaksi kovinta ennakkosuosikkina. Vilppaalla on laajin materiaali, joten tiivis tahti ja mahdolliset loukit eivät ravistelee yhtä pahasti kuin Karhulla, jolla materiaali melko kapea, vaikkakin omasta mielestäni laadukkain. Karhulla paketti tällä hetkellä hyvin kasassa ja kuntopuntari keulii.

Vilpas saa ensimmäisellä kierroksella vastaan Kobrat tai Nokian, eikä kumpikaan mielestäni pysty peliä enempää yllättämään salolaisilla. Karhulla sen sijaan vastassa Statenin johdolla kovassa nousussa olevat Lokit tai todennäköisesti lokkien alle tipahtava Kouvot. Lokeissa näkisin ensimmäisen yllätysmahdollisuuden, sen verran timmiä on peli ollut. Mutta tosiaan todennäköisemmin kehissä karhupari ja Kauhajoki siitä 3-1 välieriin.

Tässä spekulaatiossa jäljelle jäävät parit Lokit-Pyrintö ja Ktp-Kataja. Molemmat tiukkoja pareja, joissa kotietu voi olla kultaa!

Jos Seagulls pääsee yllättämään ja etenee välieriin, voi polku olla avoin finaaleihin saakka. Vilpas-Seagulls pari voi mennä kumpaankin suuntaan. KTP olisi Vilppaalle mieluisampi vastustaja,
Ehkäpä myös Kataja.

Karhulla olisi välierissä vastassa Pyrintö, jossa sarja voi venyä, mutta viimeistään kotietu on kultaa.

Tällä kuviolla siis finaaleissa Karhu vs. Seagulls tai Vilpas ja Kauhajoen mestaruus toista vuotta peräkkäin. Mutta, vain jos avainpelaajat ovat ehjiä! Statenin, Sarcevicin, Kotin tai Manganon loukki voi muuttaa kuviota melkoisesti...
 
Viestejä
3 084
Aika pitkälle samaa mieltä. Karhun avaus lienee kaikista kovin, mutta Vilppaan penkki tasoittaa tässä puntteja.
Tosin Karhulla olisi Seagullsin yllättäessä Pyrinnön semeissä vastassa Kataja tai KTP.
Kouvoilla on Tiebreikkeri Gulleja vastaan eli Gulls tarvii yhden voiton enemmän kuin Kouvot lopuista.
Tiistain Kataja peli sai taas lisää mielenkiintoa.
Karhu-Gulls olisi mielenkiintoinen ja aikamoinen testi mestareille. Uskon kyllä että Karhu menisi tästä 3-0,1 jatkoon.
Mutta vähän tylsä olen kun veikkaan että semeissä pelaa runkosarjan neljä parasta.
Vilpas-KTP/Kataja
Karhu-Pyrintö
 
Viestejä
2 495
Eipä olisi suuri yllätys jos Vilpas ja Karhu ratkoisivat tänäkin vuonna mestaruuden.

Ja onhan se suuri pettymys jos ei Karhu finaalissa pelaisi.
 
Viestejä
6 191
Vilpas ja Karhu finaalissa jos veikata pitäisi. Katajan kohdalla pitää olla realisti, viimeistäänkin välierissä tie nousee pystyyn.
 
Viestejä
1 041
Itse heitän yltiöpositiivisen veikkauksen, että finaalipari on Vilpas vs KTP :D

Seagulls pudottaa puolivälierissä Pyrinnön, ja välierissä KTP kaataa sitten myös jatkoon menneen Karhun ja etenee finaaleihin, jossa kohtaa Seagullsin kaataneen Vilppaan.

Tämä tälläisenä toiveajatteluna, realistisesti kuitenkin todennäköisin pari finaaleissa on Vilpas vs Karhu.
 
Viestejä
379
Katajasta pari yksilöä voisi olla valmiita pleijareihin. Joukkueena Kataja ei ole ollut, eikä tule tällä kaudella olemaankaan valmis kuin kesälomalle. Otteluruuhkan ja loukkaantumisten nostaminen ykkös fokukseksi sekä osin ala-arvoiset vahvistukset ovat suurin syy menestymättömyyteen.

On sitä ennenkin ollut loukkaantumisia, ja otteluruuhkaa, ja silti on saatu tulosta aikaiseksi. Olisiko syytä etsiä tämänkauden helppoihin tappioihin, sekä totaali sulamisiin penkin päästäkin.
 
Viestejä
19 536
Kyllähän ne jenkuloitten valinnat on suurin syy. Siinä, missä lähes jokaisen muun joukkueen jenkulat takoo illasta iltaan 50-60 pistettä, niin Katajan jenkulat eivät Mullista lukuunottamatta osaa edes puolustaa.

Selvästi alekoriporukkaa. Sitä en tiedä, kenen vastuulle jenkkivalinnat kuuluu? Mutta tuskinpa yksin Stenin ja Pistuulin on vastuut.
 
Viestejä
1 105
Katajan kausarihaaste-korttilaisille olisi nyt tarjolla oikea riskisijoitus: 40 e hintaan playoffit. Onneksi minulle ei koskaan postitettu kausarihaastekorttiani eikä sen puoleen laskuakaan siitä, joten en voi tarttua tähän diiliin ja mahdollisesti pettyä. :rolleyes:
 
Viestejä
212
Ihmettelin jo syksyllä Katajan Simpson-signausta, mutta vielä enemmän ihmettelen, millä näytöillä se sai suhailla koko kauden itärajalla.

Niinpä, ja Katajan sisäisessä jenkkirankingissa Simppari taitaa olla Mullingsin jälkeen, tosin kaukana, joukkueen toiseksi paras jenkula.
 
Viestejä
1 105
Idea varmaan oli suurin piirtein se että olisi ollut kova iskunyrkki Mullings, Wright ja Hollis-Jefferson, ja Simpson olisi ollut penkiltä kentälle tuleva tarpeeksi hyvä hallitun riskin valinta pelinrakennukseen. No tässä kävi sitten miten kävi.
 
Viestejä
2 238
Katajan kausarihaaste-korttilaisille olisi nyt tarjolla oikea riskisijoitus: 40 e hintaan playoffit. Onneksi minulle ei koskaan postitettu kausarihaastekorttiani eikä sen puoleen laskuakaan siitä, joten en voi tarttua tähän diiliin ja mahdollisesti pettyä. :rolleyes:

Melko edullista kun 2 peliä saa 20€/peli.. Salossa Playoff kausarille tulee hintaa 87,50/peli, mikäli ekalle rundille loppuu.

No onneks ei tartte itse tuota miettiä ku ollu "päätyyn asti kausari" taskussa jo vuosia.
 
Viestejä
6 191
Niin, eipä tässä ihan puhtain paperein selviä Katajan valmennuskaan. Loukkaantumisille ei hirveästi kukaan mitään voi, mutta monesta muusta valmennus on vastuussa. Liian monessa pelissä etenkin vieraissa on suorittaminen ollut heikkoa ja tästä päävastuu menee valmennukselle. Jos kausi päättyy puolivälieriin, niin Pete voi jatkaa, mutta Stenin tilalle kokenut koutsi. Stenillä on sopimus toki ja tuskinpa kenkää saa jos ei itse halua erota. Noh, lopullinen arvio valmennuksen onnistumisesta kauden jälkeen, on tässä pientä toivoa niin kauan kun pelejä on. Ja kyllä sukkana koriin kaksikko vieraspeliin pääsiäisenä suuntaa.
 
Viestejä
2 238
Hmm.. 6/14 viestit koskee Katajaa ilman playoff viittausta ja ne pitäisi kaiketi kirjoitella muualle kuin tämän otsikon alle?

Ja jotta tähän viestiin saadaan otsakkeen mukainen sävy, niin huomenna nähdään haluaako Vilpas Lapualle vaiko Nokialle ekalla rundilla. Turpaanhan voi tulla molemmilta, tai ainakin Lapuvalta ku tosipelit alkaa.
 
Viestejä
19 536
Asiakirjoittajan eli minun on jälleen krran otettava homma haltuun. Pysyn siis tiukasti otsikon mukaisessa aiheessa. Toivon, että muutkin.

En siis viittaa enkä viittoile kenenkään enkä minkään joukkuen suuntaan, vaan totean ykskantaan, että KYLLÄ MINÄ OLEN VALMIS.
 
Viestejä
2 238
3 otteluparia siis selvillä. Ja neljännen parin toinen joukkue vielä hakusessa.
Vilpas-Nokia/Kobrat
Karhu-Seagulls
Pyrintö-Kouvot
Kataja-KTP(vai toisinpäin)

Kaiketi Vilpas ehkä "varmin" 4. joukossa. Vai onko?

Karhuilla kanssa tässä parissa ne paineet. Voi se Seagulls yllättääkin, mutta ei mitään palaa jos koko rosteri ei ole käytössä ja mikäli Staten sivussa niin se on siinä.

Pyrintö-Kouvot.
Mennään mun veikkauksissa Pyrinnöllä. Mutta Kouvoilla kyllä voi olla hyvät, ehkäpä jopa parhaat mahdollisuudet yllättää.

Kataja-KTP(vai toisinpäin)
Kotietu voi olla se ratkaiseva tekijä. Mutta Katajan laitan kuitenkin hienoiseksi suosikiksi tähän pariin, vaikka ei kotietua saavuttaisikaan.

Lets see..
 
Viestejä
1 612
Vaihteeksi mielenkiintoinen viimeinen kierros korisliigassa. Haiden hävittyä Kotkassa, Uralla on vielä mahdollisuus suoraan säilymiseen voittamalla Kobrat, joka puolestaa pyrkii Helsingissä pelaavien Näätien edelle viimeiselle pleijari paikalle. Kun vielä Kataja pyrkii kaatamaan Karhun kotietu panoksenaan jää ainoaksi läpsyttelyksi Vilpas-Kouvot.
 
Viestejä
2 290
Vilpas − BC Nokia 3-0
Karhubasket − Seagulls 3-1
Pyrintö − Kouvot 3-2
Kataja − KTP 3-1
 
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös