Koripallo.com

Puolivälierät: Kataja − KTP

Viestejä
6 191
Eiköhän Juppe ja kumppanit mene peluutuksen suhteen samalla kaavalla hamaan loppuun asti. Kyllä se kokemattomuus vaan näkyy. Miksi esim Davis menee jatkuvasti Ojalan ohi avauksessa? Ei siihen hirveästi järkeviä perusteluja ole. Kiukutteleva Simpson penkille ja minuutit Jonille vaan rohkeasti. Jne. Pakko on kokeilla huomenna jotain uutta. Steniltä pressissä kysyttiin kommenttia Diazin ja Davisin vaisuuteen, Juppe ei siihen sanonut mitään. On puhuttu hyvästä joukkuehengestä, veikkaan aivan jotain muuta. Sten ei tunnu Simpsonia esim saavan yhtään otteeseen.
 
Viestejä
6 191
Historia ei puolla Katajan voittoa huomenna, 2013 vastaava tilanne oli välierissä Ja KTP vei sarjan 3-1. Tuolloin kotietu oli myös Katajalla. Muutenkin selkä seinää vasten pelit vieraissa ollut Katajalle myrkkyä vuosien aikana. No, huomenna näemme kuinka käy. Mitäpä tätä spekuloimaan enempää. Kukaan ei toivottavasti kuole mutta Petri Matikaista silti lainaten: VOITTO TAI KUOLEMA
 
Viestejä
18
Jaahas, uutena täällä huutelen. Jännittävää.

Itse en vielä heittäisi kirvestä kaivoon Katajan jatkon suhteen. Huomenna nähdään tilanne ja kuten Juppe sanoi, nyt mitataan yksilöitä ja joukkuetta. Ja kannustusta myös mielestäni. Itse ajattelen, että myönteisen kautta kannustaminen on aina parempi ja toimivampi. Ymmärrän toki, että tunteet ovat pinnassa näiden kahden lässähdyksen jälkeen itse kullakin. Enkä nyt osoittele tässä sormella ketään.

Mutta nyt jos muistellaan hetki sydämissämme vaikka tuota Katajan Saratovin peliä, jonka jälkeen tuli kuitenkin vierasvoitto Vilppaasta. Kaikki on vielä mahdollista!
 
Viestejä
19 536
Sehän se olisikin jotain, että häviäjät areenalla tapettaisiin kuin Roomassa muinoin....

Luulisin, että menis Katajan jenkuloilta mämmitkin alas ja pelikin alkaisi sujua ilman turhaa suukopua joka suuntaan....
 
Viestejä
6 191
Pahoitteluni, mutta sukkana koriin pojat eivät Kotkaan nyt saavu, antaa muitten reissata välillä. Ei oo luovuttamista, mutta maanantaina jo käytiin ja näihin se koko päivä vaan menee kun täältä lähtee. Välierissä, kun toivottavasti niitä pelataan ensi viikolla, niin katsotaan sitten taas. Niin, pelataanhan niitä jossain ainakin.
 
Viestejä
2 238
Pahoitteluni, mutta sukkana koriin pojat eivät Kotkaan nyt saavu, antaa muitten reissata välillä. Ei oo luovuttamista, mutta maanantaina jo käytiin ja näihin se koko päivä vaan menee kun täältä lähtee. Välierissä, kun toivottavasti niitä pelataan ensi viikolla, niin katsotaan sitten taas. Niin, pelataanhan niitä jossain ainakin.

Mikäli Kataja tippuu, niin SukkanaKoriin pojathan vois tehdä "itsensärankaisumatkan" Karhu-KTP välierään? Tai jos tämä olisi liian kirvelevä pari Katajalaiselle, niin sitten tervetuloa Saloon ;)
 
Viestejä
1 593
Minä olen kyllä menossa Kotkaan. Saa nähdä kielletäänkö taputtaminen, kuten viimeksi 21 pisteen tappiossa. No ei tietenkään. Jos jollekulle häviää tässä vaiheessa , niin ehdoton suosikkini on KTP. Hieno seura ja hienot perinteet ja hienot fanit . Kotka on myös hieno kaupunki. Toinen suosikkini kaupungeistä on Kouvola.

Mutta usko on vahva. Pelaajiin.
 
Viestejä
6 191
Vaikka partapojat jää nyt pois, niin faneja joensuusta tulossa kuitenkin ja rumpujen kanssa. Kiva kun tuuraajia löytyy silloin tällöin. Aikamoiseen saunaan Kataja joutuu, no nyt nähdään oikeasti onko niistä europeleistä hyötyä kun on oikeasti tosi kyseessä?
 
Viestejä
5 329
Minä kori ha Muikku .. olen teidän puolella . Varmaan moni muukin .isä Lauri on tehnyt heiton jonka muistaa. Eli kaunoja on. Eikö teidän kannattaa pelata. Ei se ole valmentaja vika .hänen isä on vieläkin tilasto ykkönen .Bubi Visa missä hän on ykkönen
 
Viestejä
212
Täällä on kyselty syitä, miksi sarja on kääntymässä KTP:lle. Alla joitain havaintojani.

Fakta on, että kahdessa viimeisessä voittopelissään on KTP päässyt heittämään vapaaheittoja 34+29 = 63 kertaa ja Kataja vastaavasti 25+17=42 kertaa eli KTP on päässyt yrittämään pistetilinsä kartuttamista vapariviivalta 21 kertaa Katajaa useammin.
Viisaammat koripallotietäjät analysoikaa, miksi pilli soi herkemmin Katajan virheen merkiksi?

Toinen havaintoni on täysi mutu, mutta tarkistettavissa. Erityisesti KTP:n Nelson on saanut majailla paintissa ( 3 sek alueella) aika huoletta yli tuon ajan eikä pilli soi. Asian oikean laidan voisi tarkistaa käymällä tallenteet läpi, mutta siihen olen liian laiska.
 
Viestejä
1 041
Täällä on kyselty syitä, miksi sarja on kääntymässä KTP:lle. Alla joitain havaintojani.

Fakta on, että kahdessa viimeisessä voittopelissään on KTP päässyt heittämään vapaaheittoja 34+29 = 63 kertaa ja Kataja vastaavasti 25+17=42 kertaa eli KTP on päässyt yrittämään pistetilinsä kartuttamista vapariviivalta 21 kertaa Katajaa useammin.
Viisaammat koripallotietäjät analysoikaa, miksi pilli soi herkemmin Katajan virheen merkiksi?

Toinen havaintoni on täysi mutu, mutta tarkistettavissa. Erityisesti KTP:n Nelson on saanut majailla paintissa ( 3 sek alueella) aika huoletta yli tuon ajan eikä pilli soi. Asian oikean laidan voisi tarkistaa käymällä tallenteet läpi, mutta siihen olen liian laiska.

Eli mielestäsi sarja on kääntymässä KTP:lle, koska tuomarit? Asia selvä :D
 
Viestejä
417
Täällä on kyselty syitä, miksi sarja on kääntymässä KTP:lle. Alla joitain havaintojani.

Fakta on, että kahdessa viimeisessä voittopelissään on KTP päässyt heittämään vapaaheittoja 34+29 = 63 kertaa ja Kataja vastaavasti 25+17=42 kertaa eli KTP on päässyt yrittämään pistetilinsä kartuttamista vapariviivalta 21 kertaa Katajaa useammin.
Viisaammat koripallotietäjät analysoikaa, miksi pilli soi herkemmin Katajan virheen merkiksi?

Toinen havaintoni on täysi mutu, mutta tarkistettavissa. Erityisesti KTP:n Nelson on saanut majailla paintissa ( 3 sek alueella) aika huoletta yli tuon ajan eikä pilli soi. Asian oikean laidan voisi tarkistaa käymällä tallenteet läpi, mutta siihen olen liian laiska.

Nyt ollaan asian ytimessä! Kauheaa tuomarifarssia koko ottelusarja täynnä! Siinä myös selvästi syy siihen, miksi Katajan heittopeli tappiopeleissä laskenut kuin lehmän häntä, valmennusjohto on ollut kykenemätön reagoimaan KTP:n runeihin, korin alla on tullut kylmää kyytiä, joukkupelaaminen on unohtunut totaalisesti ja scoraaminen on ollut yhtä helpon näköistä kuin purkan irroittaminen Thomasin tukasta.
Mutta kun ne tuomarit..

Koriksessa nyt valitettavasti pääsääntöisesti käy niin, että jos ei osaa puolustaa oikein, tulee tilanteisiin myöhässä, torjuu heittoa lyöden kaverin käsiin, tai on muutenvain kriminaali, niin pilli soi paidan väristä riippumatta.

Tuota 3 sec asiaa en edes jaksa katsella nauhalta, koska ei siellä korin alla kukaan mitään leirimajoitusta ole pitänyt. Jos se Katajan peli oikeasti siihen kaatuu, että Nelson on neljä sekuntia korin alla sallitun kolmen sijaan, niin jo on herkässä. Melkein suosittelisin erästä, ilmeisesti varsin tuntematonta vastalääkettä tähän ongelmaan, mikä tunnetaan nimellä "puolustus", jolla saadaan se Nelson pysymään poissa sieltä korin alta. Tai no, helpompaahan se on kyllä 3 sekunnista valittaa. Miten vain.
 
Viestejä
19 536
Ensimmäisessä pelissä ja toisessakinosittain Kataja pystyi pitämään korinalustansa jotakuinkin hallinnassa.

Kolmannessa Tijatsi ja Kreisi-Deivis eivät kummatkan saaneet mitään otetta Kotkan pitkään päähän. Tai jos saivat, tekivät sen lähinnä virheellisesti. Hyökkäyksessä olivat myös pehmoja.

Myös Mullinen otti kolmosia, jotka hänelle ei kuulu ja monta kertaa ajoi sumppuun ja torjuttiin tai muuten menetys. Toki monesti siinä onnistuikin. Niissä tilanteissa olisi pillikin voinut muutaman kerran useammin soida. Mutta nämä nyt on näitä.

Simppari nyt muuten van ollut huono kummasakin päässä.

Kotkan puolustus myös on parantunut oleellisesti. Katajalle käynyt toisinpäin. Sama hyökkäyksessä. Sekin enemmän kotkan hyvyyttä.

Sitä olen ihmetellyt, miksi Palmi ei ole ottanut enempää heittoja.Onhan häntä hyvin puolustettu, mutta on yleensä aika hyvä heittämään kättäkin vastaan.

Seisoo-Kädet-Lanteilla sai Tijatsille kolme kertaa väärästä riinistä aiheutettua virheet. Yksi ihan ok, mutta kuten hidastuksista näkyi, niin kahdessa ei mitään virhettä, vaan Anton filmiä. Mutta nämä taas näitä. Kyllä siellä toisinkin päin tuomarit tasapuolisesti väärin viheltivät.

Eli ei tuomarit taaskaan mitään ratkaiseet, vaan Kataja sössi nämä tappiopelit aivan itse. Mutta kuten olen maininnutkin, niin kyllä Katajalla ihan mahkut on käydä vuorostaan ryöstöretkellä. Aika paljon riippuu siitä, miten Kataja saa alussa onnistumisia ja stoppeja. Koris on edelleenkin itseluottamuspeli, niin kuin ennenkin.
 
Viestejä
2 089
Nyt ollaan asian ytimessä! Kauheaa tuomarifarssia koko ottelusarja täynnä! Siinä myös selvästi syy siihen, miksi Katajan heittopeli tappiopeleissä laskenut kuin lehmän häntä, valmennusjohto on ollut kykenemätön reagoimaan KTP:n runeihin, korin alla on tullut kylmää kyytiä, joukkupelaaminen on unohtunut totaalisesti ja scoraaminen on ollut yhtä helpon näköistä kuin purkan irroittaminen Thomasin tukasta.
Mutta kun ne tuomarit..

Koriksessa nyt valitettavasti pääsääntöisesti käy niin, että jos ei osaa puolustaa oikein, tulee tilanteisiin myöhässä, torjuu heittoa lyöden kaverin käsiin, tai on muutenvain kriminaali, niin pilli soi paidan väristä riippumatta.

Tuota 3 sec asiaa en edes jaksa katsella nauhalta, koska ei siellä korin alla kukaan mitään leirimajoitusta ole pitänyt. Jos se Katajan peli oikeasti siihen kaatuu, että Nelson on neljä sekuntia korin alla sallitun kolmen sijaan, niin jo on herkässä. Melkein suosittelisin erästä, ilmeisesti varsin tuntematonta vastalääkettä tähän ongelmaan, mikä tunnetaan nimellä "puolustus", jolla saadaan se Nelson pysymään poissa sieltä korin alta. Tai no, helpompaahan se on kyllä 3 sekunnista valittaa. Miten vain.


Elekää vielä vittuilko, pelataan nyt pelit loppuun. Sitten antaa tulla niin paljon kuin sielu sietää antaa.
 
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös