Koripallo.com

Salon Vilpas 2018-2019

Viestejä
558
Siltähän se vähän vaikutti..
Jaa missä kohtaa? Kerro muillekin arvon "asiantuntija"? Pitäisikö muuten sääntöjen olla voimassa vain 38 minuuttia?
Tuomareista ei nyt ainakaan Vilpas hyötynyt, tuskin Kullitkaan.
Tosiasia kuitenkin on, että Kullit on ainoa joukkue joka viimeiset kaksi vuotta on ollut Vilpasta parempi. Mm. viime kauden välierissä Vilpas oli hätää kärsimässä joka pelissä ja mahtoiko johtaa yhtäkään peliä 35 minuutin kohdalla?? No tähän on tietysti helppo huudella, että peli kestää 40 minuuttia mutta harva varmaan muistaa 4-0 sarjan jälkeen miten Vilpas oli takaa-ajaja monessa pelissä.
 
Viimeksi muokattu:
Viestejä
3 140
Nyt kun näki klipin tuosta viimeisestä tilanteesta niin täytyy vähän lieventää omaa kantaa. Rannikko tuntui olevan paikoillaan ennen kuin gullsin pelajaan jalat irtoavat lattiasta joten erittäin hyvin sijoittunut tuomari teki 50/50 puhalluksen joka meni Villppaalle tällä kertaa, mutta missään nimessä tuo ei ollut mikään niin paska puhallus kun itse ajattelin.
 
Viestejä
558
Sellaista vielä kun tuosta Vilppaan puolustamisesta olen valitellut, niin varsinkin tuo illasta toiseen jatkunut vastustajan kolmosralli on ihmetyttänyt. Nyt laitoin tilastoja exceliin ja viimeisen 8 pelin osalta vasustajan kolmosprosentti on 44.4 %, joten kyllä myös tilastot tukevat tätä havaintoa. Tuo lukema on kyllä liikaa. Vilppaalla vastaava luku on 40.4 %.
 
Viestejä
3 140
Sellaista vielä kun tuosta Vilppaan puolustamisesta olen valitellut, niin varsinkin tuo illasta toiseen jatkunut vastustajan kolmosralli on ihmetyttänyt. Nyt laitoin tilastoja exceliin ja viimeisen 8 pelin osalta vasustajan kolmosprosentti on 44.4 %, joten kyllä myös tilastot tukevat tätä havaintoa. Tuo lukema on kyllä liikaa. Vilppaalla vastaava luku on 40.4 %.

Mikä näiden joukkuiden normaali kolmosprosentti on, kuinka paljon nämä joukkueet ottavat kolmosia keskimäärin ottelussa? Mistä nämä kolmoset on otettu? Onko kolmoset ottanut heittäjä jonka on annettu ottaa kolmen pisteen heitto?
Esimerkiksi eilen Vilpas antoi Statenin mielummin ottaa jumpperin kun ajaa korille mikä mun mielestä oli täysin oikea ratkaisu.
Staten upotti pitkät kakkoset 7/11 Mikä on yli keskiarvon. Siinä Vilpas epäonnistui että Staten pääsi ottamaan jumpperia liikaa keskeltä ja vähän liian läheltä vapariviivaa joka tuntuu olevan se paras paikka Statenille. Vasemmalta puolelta keskimatkan hypärit putoavat paljon huonommin. No Staten on huippupelaaja saa tuon heiton ilmaan todella usein. Gulls hyökkäsi myöskin hyvin kaikenkaikkiaan eilen.

Yleensäkin pelkkien tilastojen tuijottaminen on vähän niin ja näin. Omaan silmään Vilpas on alkanut pelaamaan yleensäkin vähän erillatavalla viimeaikoina. Kolmosralli ei ole ihan samanlaista kuin syksyllä ja palloa pyritään pelataan paljon enemmän sisälle. Haetaanko tässä jotain erillaista playoffseihin. Mitään tilastoja en jaksa nyt kaivella tämän tueksi. Ihan mutua tämä trendin muutos epäily.

On vähän outoa ajatella että Vilppaan maksimi on tässä mitä se esittää nyt ja kaikki muut parantavat poffeissa. Eiköhän Vilppaallakin ole vielä pari kania taikurin hatusta vetämättä.
 
Viestejä
1 506
Tosiasia kuitenkin on, että Kullit on ainoa joukkue joka viimeiset kaksi vuotta on ollut Vilpasta parempi. Mm. viime kauden välierissä Vilpas oli hätää kärsimässä joka pelissä ...

Finaaleissa tahti onneksi muuttui? Mielenkiintoinen tulkinta tosiasioista.

Joku luupää vois nähdä tosiasiat vaikkapa pelkkien numeroitten valossa: Viime ja tämän kauden voittosuhde; Vilpas 10 - Gulls 2. Ja ihan vaan vertailun vuoksi vaikkapa Vilpas 6 - Karhu 7.

Siitä huolimatta saa mun puolesta jokainen olla mitä mieltä tahansa. Peace.
 
Viestejä
558
Tämähän vain pahenee mitä enemmän analysoi. Laskin nyt viimeisen kahdeksan pelin osalta vastustajajoukkueen kolmosprosentin differenssin omaan kolmosprosentin keskiarvoon. Jokaiselle joukkueelle kolmosprosentin keskiarvo on tältä päivältä 31.3 kirjattu lukema. Tämä tietysti vääristää laskelmaa hieman koska oikea ka ottelun differenssin laskentaan olisi tietty ottelun alla kirjattu kolmosprosentin ka.

Anyway.. näistä differensseistä laskettu ka kahdeksan viimepelin osalta on +9.74 %!! Eli keskimäärin vastustaja heittää 9.74 prosenttiyksikköä keskiarvoaan paremmalla tehokkuudella kolmoset sisään Vilpasta vastaan. Itseasiassa hurja luku...
 
Viimeksi muokattu:
Viestejä
558
Joku luupää vois nähdä tosiasiat vaikkapa pelkkien numeroitten valossa: Viime ja tämän kauden voittosuhde; Vilpas 10 - Gulls 2. Ja ihan vaan vertailun vuoksi vaikkapa Vilpas 6 - Karhu 7
Laskin mukaan joukkueet jolla kokoonpanossa max. 4 ulkomaalaispelaajaa.
 
Viestejä
558
Niin, edelleenkin jos ajatellaan Vilpasta vaikka viimekaudella ilman loukkantumisia niin, Kullit pisti joukkueen eniten ahtaalle. Viime kaudella taisi Karhua vastaan Vilpas hävitä kerran ilman poissaoloa avauskentällisestä (Jones tai Rannikko). Kauhajoella on tietysti vaikea ymmärtää se, että avauskentällisessä loukkaantuminen vaikuttaisi tulokseen. Paitsi tietysti jos Karhulla on loukkaantumisia, niin voi sitä itkun määrää:D. Vähintään play-offit pitäsi silloin aloittaa alusta ja kaikki tuloksen mitätöidä.
Siitä huolimatta saa mun puolesta jokainen olla mitä mieltä tahansa. Peace.
 
Viimeksi muokattu:
Viestejä
1 506
Ookoo.
Kuten sanoin, katoin hölmöyksissäni kertomiasi vakuuttavia tosiasioita vain liiton ja sarjan sääntöjen pohjalta.
Nämä sittemmin esille tuomasi, täysin ymmärrettävät ja vastaansanomattomat faktat ovat tosiasioita, jotka tietysti muuttavat aiemmat tosiasiat aivan toisiksi. Olen pahoillani.
 
Viestejä
59
Jumppa ja Mangano tänään pois. yhyy tätä itkun määrää....Ai niin ja voitto tuli :) Pelasko se Rannikko Gulleja vastaan viime vuonna välierissä? Mä en nyt muista......Tai ainakin oli aika näkymätön niissä peleissä.....
 
Viestejä
2 263
Jaa oikeasti joku vamma?? Katsoinkin juuri viimeisten pelien tilastoja Koiviston osalta ja tosiaan kolmoset vähän huonosti uponneet.

En tiedä miksi luokitellaan. Mutta heittoon vaikuttaa selvästi. Tuskin siel mitään kait rikki ole kun kerran pelaa, mut selvästi näkee että kipeetä tekee välillä.

Näihin muihin kommentteihin, jep Vilppaalla ei ole palaa tämän kauden mestaruustaistossa, kun on jo nyt hävinny 2 kertaa kotona ja 4 vieraissa. Ens kaudella sit uutta matoa koukkuun. Ehkä sit voidaan nostella Pantteria mutta vaatii siis kait sen 40-0 runkosarjan.
 
Viestejä
558
Jumppa ja Mangano tänään pois. yhyy tätä itkun määrää....Ai niin ja voitto tuli :) Pelasko se Rannikko Gulleja vastaan viime vuonna välierissä? Mä en nyt muista......Tai ainakin oli aika näkymätön niissä peleissä.....
Ja Nikelle luetun ymmärtäminen oli oletetusti liian iso haaste:D. Ei voi muuta sanoa kun että toivottavasti kahden viikon päästä vaalipäivänä pohjanmaalla jäädään kotiin..
 
Viimeksi muokattu:
Viestejä
59
aa missä kohtaa? Kerro muillekin arvon "asiantuntija"? Pitäisikö muuten sääntöjen olla voimassa vain 38 minuuttia?
Tuomareista ei nyt ainakaan Vilpas hyötynyt, tuskin Kullitkaan.
Tosiasia kuitenkin on, että Kullit on ainoa joukkue joka viimeiset kaksi vuotta on ollut Vilpasta parempi. Mm. viime kauden välierissä Vilpas oli hätää kärsimässä joka pelissä ja mahtoiko johtaa yhtäkään peliä 35 minuutin kohdalla?? No tähän on tietysti helppo huudella, että peli kestää 40 minuuttia mutta harva varmaan muistaa 4-0 sarjan jälkeen miten Vilpas oli takaa-ajaja monessa pelissä.

Niin tähän minä sinulle vastasinki ;)
 
Viestejä
59
Niin, edelleenkin jos ajatellaan Vilpasta vaikka viimekaudella ilman loukkantumisia niin, Kullit pisti joukkueen eniten ahtaalle. Viime kaudella taisi Karhua vastaan Vilpas hävitä kerran ilman poissaoloa avauskentällisestä (Jones tai Rannikko). Kauhajoella on tietysti vaikea ymmärtää se, että avauskentällisessä loukkaantuminen vaikuttaisi tulokseen. Paitsi tietysti jos Karhulla on loukkaantumisia, niin voi sitä itkun määrää:D. Vähintään play-offit pitäsi silloin aloittaa alusta ja kaikki tuloksen mitätöidä.
Siitä huolimatta saa mun puolesta jokainen olla mitä mieltä tahansa. Peace.

Ja ehkä vähän myös tähän......
 
Viestejä
2 507
Ja Nikelle luetun ymmärtäminen oli oletetusti liian iso haaste:D. Ei voi muuta sanoa kun että toivottavasti kahden viikon päästä vaalipäivänä pohjanmaalla jäädään kotiin..

No turhaa säkään mopoautoa starttaat. Suomessa kun sun ikäs ei viä riitä äänioikeuteen.
 
Viestejä
2 507
Niin, edelleenkin jos ajatellaan Vilpasta vaikka viimekaudella ilman loukkantumisia niin, Kullit pisti joukkueen eniten ahtaalle. Viime kaudella taisi Karhua vastaan Vilpas hävitä kerran ilman poissaoloa avauskentällisestä (Jones tai Rannikko). Kauhajoella on tietysti vaikea ymmärtää se, että avauskentällisessä loukkaantuminen vaikuttaisi tulokseen. Paitsi tietysti jos Karhulla on loukkaantumisia, niin voi sitä itkun määrää:D. Vähintään play-offit pitäsi silloin aloittaa alusta ja kaikki tuloksen mitätöidä.
Siitä huolimatta saa mun puolesta jokainen olla mitä mieltä tahansa. Peace.

Niin mitä sitä viime kautta enää turhaa miettimään. Mestaruus se oli mikä oli kai se tärkein juttu ja sen vei Karhu. (nyt Juhta itse alkaa itkeen sitä ku Rannikko oli pois)
 
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös