Koripallo.com

Suomalaiset koripalloilijat Euroopassa

Ylläpito

Ylläpidon jäsen
Viestejä
4 452

Erinomaisen kauden Romanian liigan Pitestissä pelannut Ilari Seppälä, 29, palaa yhden tauon jälkeen Ranskan toiseksi korkeimmalle sarjatasolle. Lapualaislähtöisen Seppälän uusi työnantaja on 1+1-vuotisen sopimuksen suomalaistakamiehen kanssa allekirjoittanut Saint-Chamond.
 
Viestejä
1 818

Ylläpito

Ylläpidon jäsen
Viestejä
4 452

 

Ylläpito

Ylläpidon jäsen
Viestejä
4 452


Oi voi...
 
Viestejä
1 164
Kyllähän se tiedossa oli että päässä on Besselinkillä vikaa. Tämä oli viimeinen niitti omissa kirjoissa, tästä miehestä ei ikinä tule maajoukkue koripalloilijaa
 
Viestejä
40
Besselink on harvinainen lahjakkuus Suomen mittapuussa. Nopea, kimmoisa ja taitava kaveri, joka varmasti löytää uuden joukkueen. Eikä hän fiksuna nuorena miehenä mitenkään vastaa kuvaustasi. Hänhän on 02 syntynyt ja lähellä A maajoukkuetasoa jo nyt. Taustojahan emme voi tietää pelkästään tuon tiedotteen perusteella. Tuollaisia pelaajia ei ihan joka ikäluokasta tule vastaan ja siksi sopii toivoa että asiat järjestyvät. Maajoukkueenkin kannalta, koska kyllä häntä tullaan vielä tarvitsemaan. Ei meillä niin paljon huippuja ole, etteikö niin olisi.
 
Viestejä
2 184
Eikä hän fiksuna nuorena miehenä mitenkään vastaa kuvaustasi.
Tää on vähän ihmeellinen kommentti, jos ja kun ei ole tiedossa, kuka naruista vetelee.
En menisi yhtään tuntematta sanomaan, että päässä on vikaa. Mutta en myöskään ole saanut kuvaa fiksuudesta. Jos taas 20-vuotias ammattikoripalloilijaksi haluava henkilö ei itse tee päätöksiään, vaan joku vetelee naruista kuin marionettia... niin se lienee jopa pahempi kuin että omassa päässä olisi hölmöilyt päätetty.

Tässä nyt kuitenkin takana:
- otti hatkat Korisliigasta ja siirtyi divariin kesken kauden, täysin yllättäen ja kertomatta seuralle n. mitään
- ilmoitti tavoittelevansa, että on one-and-done pelaaja ja olisi ollut tämän kesän NBA:n varaustilaisuudessa
- jaksoi koulua n. kaksi viikkoa Santa Clarassa ja palasi Suomeen
- tämän kesän hämmentävät tapahtumat

Aletaan olla siinä tilanteessa, että jokainen sopimusta harkitseva seura kyselee joltakin Suomessa että mikäs mies tämä Besselink on - ja saa vastauksena tuon yllä olevan listauksen. Minkä jälkeen sopimuksen saamisen todennäköisyys voi olla heikompi.
 
Viestejä
4 028
En menisi yhtään tuntematta sanomaan, että päässä on vikaa. Mutta en myöskään ole saanut kuvaa fiksuudesta. Jos taas 20-vuotias ammattikoripalloilijaksi haluava henkilö ei itse tee päätöksiään, vaan joku vetelee naruista kuin marionettia... niin se lienee jopa pahempi kuin että omassa päässä olisi hölmöilyt päätetty.

Tässä nyt kuitenkin takana:
- otti hatkat Korisliigasta ja siirtyi divariin kesken kauden, täysin yllättäen ja kertomatta seuralle n. mitään
- ilmoitti tavoittelevansa, että on one-and-done pelaaja ja olisi ollut tämän kesän NBA:n varaustilaisuudessa
- jaksoi koulua n. kaksi viikkoa Santa Clarassa ja palasi Suomeen
- tämän kesän hämmentävät tapahtumat

Aletaan olla siinä tilanteessa, että jokainen sopimusta harkitseva seura kyselee joltakin Suomessa että mikäs mies tämä Besselink on - ja saa vastauksena tuon yllä olevan listauksen. Minkä jälkeen sopimuksen saamisen todennäköisyys voi olla heikompi.

Suomalaisen koriskeskustelun ylläpitäjä kertoo näin positiivisella hengellä yhdestä meidän lupauksesta.

Mitäs se Keego kaipaskaan, Pöllää?
 
Viestejä
4 028
Oliko tuossa jokin asiavirhe ja tapahtumat eivät olekaan menneet noin?

Varmasti tärkeintä on olla oikeassa, eikös vaan? :) Hieman säälittävää, että omaa häntää nostellaan (luultavasti noin nelikymmpisen papan) toimesta 20-vuotiaan kaverin kustannuksella? No, ei tää oo mulle tärkeä asia.
 
Viestejä
2 184
Yksi kirjoittaja (en minä) sanoi siis Besselinkillä on päässä vikaa, ja minä totesin etten menisi kyllä tuollaista lausumaan ihmistä tuntematta.

Toinen kirjoittaja (en minä) antoi ymmärtää, että Besselink on jonkun toisen henkilön marionettinukke - mikä mielestäni kuulosti aika ikävältä tilanteelta.

Mutta ongelma nyt oli ilmeisesti kerrata Besselinkin nuorta uraa varjostavat ikävät valinnat. Erikoista. Yhtä erikoista kuin tarve alkaa arvuutella toisten kirjoittajien ikää ja "pappuutta".
 
Viestejä
4 028
Yksi kirjoittaja (en minä) sanoi siis Besselinkillä on päässä vikaa, ja minä totesin etten menisi kyllä tuollaista lausumaan ihmistä tuntematta.

Toinen kirjoittaja (en minä) antoi ymmärtää, että Besselink on jonkun toisen henkilön marionettinukke - mikä mielestäni kuulosti aika ikävältä tilanteelta.

Mutta ongelma nyt oli ilmeisesti kerrata Besselinkin nuorta uraa varjostavat ikävät valinnat. Erikoista. Yhtä erikoista kuin tarve alkaa arvuutella toisten kirjoittajien ikää ja "pappuutta".

No luultavasti oot ollut yläkoulun TET-harjoittelussa ku oot mulle pelikieltoja antanut? ;) Vähä vois esimerkkiä näyttää kuitenkin, vai? Minähän en edes väitä olevani asiakirjoittaja, mutta vähän voisi nyt Ylläpitokin särmätä, vaikka oikeassa olon fiilis läheneekin LSD-tripin ihanuutta. :)
 
Viestejä
4 028
Joskus joku on sanonut, että esimerkillä johdetaan. Mun ois vaikea kuvitella, että kendopalstalla (nii paljon kuin ko. lajia vihaankin) yksikään moderaattori alkaisi niputtamaan esim Jesse Puljujärven uran paskoja valintoja.
 
Viestejä
4 028
Lisätään vielä: Ylläpito on kestänyt meikäläisen kommentteja todella hienosti ja typeriä kommentteja on riittänyt varmasti! ADHD on joskus ihan jees :) Ja juu, tietysti kun alan miettimään palstaa, niin kaikenmoista ymmärretään. Toivottavasti homma jatkuu samoin :)
 
Viimeksi muokattu:
Viestejä
40
Sen verran vielä, että Besselink on Namikassa pelannut junnuna ja sen jälkeen ykkösdivsria. Seagullsista siirtyi ennen playoffseja takaisin ns. farmiseuran playoffseja pelaamaan kenties isompien minuuttien tai isomman roolin takia. Tai ehkä halusi auttaa entistä joukkuettaan voittoon, mistä me tiedämme. Ei se niin kummallista minusta ollut. Päätti sitten, ettei koulu maistukaan ja pelasi hyvän ehjän kauden Nokialla. Nyt sitten seura oman tulkintani mukaan tiedotti ettei käytännössä hyväksynyt Maxin pelaamista Suomen u20 maajoukkueessa ennen kautta. Valintojahan nuo tottakai ovat olleet, mutta ei välttämättä niin kummallisia kuitenkaan. Ja uskoisin että ihan omia valintoja, ei kenenkään muun.
 
Viestejä
1 674
Ei se niin kummallista minusta ollut.

Valintojahan nuo tottakai ovat olleet, mutta ei välttämättä niin kummallisia kuitenkaan.

Kyllä se nyt vaan on kummallista että lyhyellä urallaan pelaaja on antanut pakit seuralleen oma alotteisesti kolme kertaa ja jokaisella kerralla siirtynyt uran kehityksen kannalta paskempaan vaihtoehtoon.
 
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös