Koripallo.com

Suomen Kovatasoisin NBA FANTASY 2018 - 2019: "Vielä kerran pojat!"

Viestejä
2 333
Olisko helpompi treaidata vain kaksi ekaa kierrosta - ja peruuttaa noi kolmoskierroksen treidit?
 
Viestejä
9 123
No niin. Kolme treidiä on jo hoidettu eli Kotti-spud, hoetje-Pejton ja Trancey-Killes.

Hompalle laitettu boxiin minun toimesta.

Lätkä-Antti laittaa Vitalille, tämä on sovittu.

Ja Ossi sekä Nintto hoitavat omansa.

Tarvittaessa viivästytetään draftin alkua klo 22 saakka, mutta eiköhän homma hoidu.

Edit: Homppa - Kik hoidettu.

Ossi - Nintto vain puuttuu Edit2
 
Viimeksi muokattu:
Viestejä
9 123
Ok. Draftit on draftattu ja kaikilta odotetaan Draft Recapeja tulevan viikon aikana.

Tärkein asia nyt on päättää oma utility-pelaaja. Aikaa siihen on maanantaihin klo 18 saakka, jolloin pitää joko nostaa tai lukita tämän viikon osalta nykyisistä joku pelaaja ko. rooliin. Muistakaa, että kyseinen pelaaja pitää vaihtaa viikon päästä maanantaina tai ainakin pudottaa waiverille..

Säännöt kannattaa kerrata ja tsekata avausviestistä.
 
Viimeksi muokattu:
Viestejä
66
spudin makustelijaiti Draft Recap

Poikkeuksellisesti viikonloppuna olikin hieman ylimääräistä aikaa, joten käytin ajan valmistaumiseen ja mock draftien tekemiseen. Pasmat menivät kuitenkin sekaisin huomatessani juuri ennen draftia kolmoskierroksen olevankin käännetty. Epätoivo valtasi.

Round 1, pick 1: Giannis
Pohdin aivan viimeiseen asti AD ja Giannisin välillä. AD etuna positio, mutta uskon Giannisin pelaavan enemmän pelejä ollen lopulta fantasyn top1 pelaaja. Ei tämä nyt kauhean vikaan voinut mennä. Giannisilla yksi pleijaripeli enemmän, joten sekin puolsi asiaa.

Round 2, pick 24: Kyle Lowry
Etukäteisarvioissa toivoin tässä kohtaa Paul Georgea, jopa Gobertia. Lopulta kun vuoro alkoi pohdin Lowry, Kemba ja Loven välillä. Lopulta koin, että Lowry on näistä paras pelaaja, joskin heti varaamisen jälkeen tajusin, että se varma PF,C olisi pitänyt ottaa nyt. PG osasto kaikkein laajin, joten ehkäpä tuli liian aikaisin laukaistua. Mutta ei Lowry huono pelaaja ole kakkoskiekan lopussa. Uskon, että peli pyörii varsin mallikkaasti Kawhin kanssa.

Round 3 pick 36: Denkku Ayton
Tunsin painetta varata isoa miestä. Vaihtoehdoista Ayton, Horford, Gasol ja Howard valitsin upside ja Ayton. Peliaikaa tulee tulee tulee Pheonixissä, jossa Chandler opastaa tuplatuplien saloihin. Kuten arvelin ennakkoon, tässä kohtaa ei pöydällä ollut juuri itseäni miellyttäviä pelaajia. Ennakkoon odottelin Jordania/Capleaa tähän. Täytyy maltillisesti odotella josko loppukaudesta pääsisi 20/10 jyskeestä nauttimaan.

Round 4 pick 37: Lou Williams
Tilanne sama kun aiemmalla vuorolla eli draft lauta ei ns miellyttänyt omaa silmää. Valitsin mielestäni parhaan tarjolla olevan pelaajan, tuleva 6th Man of the Year. Onko tylsempää ennustusta? Uskon melko Loun osalta.

Round 5 pick 60: Chief Wiggins
Toiveissa oli tuplapickillä ottaa akselilta Randle, Porter, Kanter ja Turner ja välttää Valanciunas. Wiggins osui lopulta haaviin. Ennustan, että nostaa tasoaan Butler-kohun myötä, viimeistään Butlerin seilatessa Miamin aurinkoon. Tässä kohtaa halusin myös enemmän positioita sisään tasapainottamaan joukkuetta. Hieman upsidea, mutta voi olla pettymyskin. Jälkikäteen meni ehkä kierroksen kaksi korkealla.

Round 6 pick 61: Mylkky Turner
Aloittavat sentterit piti päättää näillä kierroksilla. Tämän jälkeen tarjolla riskiä ja jöötiä. Paras sentteri sisään, joka oli tässä ennakkokaavailuissakin. 15/10 potentiaali kelpaa parilla blokilla. Näen upsidea.

Round 7 pick 84: Trae Young
Harrison Barnes näytti putoavan jonkin aikaa, mutta lopulta ei päätynyt tänne asti. Harkitsin Nurkicia, mutta koska sisällä oli jo kaksi puhdasta sentteriä, jätin pöydälle. Paras tarjolla oleva pointti sisään, uskon, että Young kilpailee Aytonin ja Doncicin kanssa ROY:sta. Solid pick.

Round 8 Pick 85: Wenkku Carter Jr
Kuten sanottua, Nurkic jäi pöydälle C:n vuoksi ja tilalle tuli PF Carter. Eiköhän sieltä tule hyvinkin pian myös sentteripositio. Kevyehkö reach, mutta Chicagon pelejä tullee seurattua tällä kaudella, joten sekin vaikutti varaukseen hieman. Upsidea riittää, mutta tässä kohtaa heräsin kyllä siihen, että kahdeksasta ensimmäisestä pickistä kolme ovat rookieita, eikä yksikään heistä ollut warma Doncic.

Round 9 Pick 108: Tyreke
Ysirundilla meni omia suosikkeja Covington, Gordon, Prince, Ingles, LeVert.. Olin näitä operaattoreita tosin kaavaillut 10-11 kierroksille. Valitsin penkiltä tulevan Tyreke Evansin, jonka uskon jatkavan viime kauden lentoaan nousussa olevan Pacersin kanssa. Toivottavasti ainakin SF-positio saataisiin vielä kylkeen.

Round 10 Pick 109: IT
Edellisellä kierroksellä meni runsaasti loppukierrosten hakuja omasta näkökulmasta. Tästä hieman hätääntyneenä tuli kaivettua IT esiin. Voiko tässä kohtaa draftia enää olla High Risk, High Reward varausta? Jokatapauksessa varmasti tämän kierroksen korkein katto + penkkipisteet. Valitettavasti tässä kohtaa joukkueesta löytyi puhtaita pointteja 3kpl, ideaalisti yksi heistä olisi ollut tuplapositiolla. Treids?

Round 11 Pick 132: Dennis Skrööder
Ahdistus liian monesta puhtaasta pointista ei näemmä pysynyt mielessä kauaa kun valinta kävi taas. Skrööder oli mielestäni pudonnut liian alas enkä voinut jättää roikkumaan enää. Saanee hyvän startin kauteen kun Westy poissa, jonka jälkeen penkkipisteillä varustetut 25min+ odotuksissa.

Round 12 Pick 133: JJ Redick
Toisella back2back pickillä vanha tuttu Redick. Uskon samanlaiseen n.80fp operointiin penkiltä kuin viime kaudellakin. Hezonjan upside kiinnosteli myös, mutta koin, että sitä oli tässä kohtaa jo varsin riittävästi, joten loppudrafti warmoja (keskinkertaisuuksia).

Round 13 Pick 156: Bojan Bogdanovic
Ei varsinaisesti ollut ennakkokaavailuissa listoillani, mutta tässä kohtaa laituriosasto näytti vajaalta eikä pöydällä ollut liikaa operaattoreita. Silmä vilkuili Crabbea, Isaacia ja Osmania, mutta lopulta koin, että liian aikaista näille hipsteripickeille. Bojanilta odotetaan tasaista suorittamista makustelijoiden penkiltä.

Round 14 Pick 157: Larry Nance Jr
Sama tilanne kuin edellä. Positio edellä, mielestäni paras PF pöydällä. Vastuuta tarjolla Loven vanavedessä, ottaako kiinni? Se jää nähtäväksi.

Round15 Pick 180: Alex Len
Utility janariksi pohdin Rynkky Andersonin ja Alex LENtasticin välillä. Lenillä hyvin matseja tällä viikolla ja avauksen paikka lienee luvassa kun edessä loukkaantuneita. 10/10 luvassa ja vaihtoon?


makustelijat Depth Chart:
PG: Lowry, Young, Schröder, IT
SG: Williams, Evans, Redick
SF: Wiggins, Bogdanovic, Giannis
PF: Giannis, Carter Jr, Nance Jr
C: Ayton, Turner, Len

Muutama tuplapositio tuonne niin olen suht tyytyväinen. Williamsilla tainnut olla SG,PG aiemmin? Evansille SG,SF? Carter PF,C?

Mennään ensimmäinen kuukausi passiivisesti pelaajamarkkinoilla, odotellen, että rookiet näyttävät mihin pystyvät. Pelionnea kaikille!
 
Viestejä
2 333
KpCom Draft recap / Keskuspuiston Pussihousut


Olipa mielenkiintoinen kokemus. Pääsi rauhalliselta mieheltäkin muutama voihkaisu ja joutui yhden tupakankin polttamaan ihan sisätiloissa kun ei saanut irtauduttua ruudulta jännillä hetkillä.

Nyt täällä Pussihousujen buduaarissa rukoillaan sitten taivaan isiä ja maa-äitejä, että pysyy draftattu setäkatras terveenä. Toisaalta täällä mennään iloisesti Seagulls-henkisellä kokoonpanolla jossa pelaa lähinnä nestoreita ja märkäkorvia. Eli edellämainittuja sateentuojia ja elämänpukkaajia manataan myös saattamaan nuoret tähdenalut puhkeamaan kukkaan, mieluiten jo heti alkukaudesta.


1st. / pick 2. PF/C Anthony Davis

Eipä tuossa valinnassa ole paljoa selittelemistä tai vaihtoehtoja. Harden olisi tietysti voinut tulla kyseeseen, mutta kun ehdin vähän jo lähteä mukaan Kuningas Jaakon tän sarjan ylle puhaltamaan yleiseen henkeen, niin toki se oli Davis. Nyt sitten toivotaan, että koriskenttien pelottavimman näköisellä miehellä on sekä inspistä näyttää osaamistaan koko kausi ensi kesää varten että pysyy terveenä. Hiukan ehkä olin jo asennoitunut Antetokounmpon seuraan, mutta Davisin plussana toki on kahden eri pelipaikan käyttömahdollisuus.

2nd. / pick 23. PG Chris Paul

Olin kovin toivonut näköjään spudin tavoin Paul Georgen jäävän tänne kahdenkympin alemmallle puolen kun oli kerran projektioissakin näillä sijoin. Mutta turhaksi osoittautui se toivo. Jos ei saa Georgea tai Johnia, pitää ottaa Paul koska Ringo is not in da house.

3rd. / pick 35. PG Kyrie Irving

Tässä vähän ehkä kapsahdin ennakkoaatosten pauloihin. Olin näet etukäteen vähän unelmoinut, että jos saisi Georgen, niin sitten Irving voisi olla erinomainen valinta takalinjoille. Kun mies sitten oli vapaana mun vuorolla, niin kävin kimppuun, koska jotenkin ajattelin, että mies kuuluu mun rosteriin. Mutta kun mun edellinen toteutunut pick olikin CP3, niin huomasin yhtäkkiä omaavani kaksi pelintekijää kolmella ekalla pickillä – tai siis oikeasti älysin sen n. 15 sekuntia ennen ajan umpeutumista enkä ehtinyt enää uudelleenjärjestellä ajatuksiani siinä vauhdissa. Vähän rookie-moka.

4th. / pick 38. PF Blake Griffin

Olisi pitänyt napata sentteri, mutta kun kaikki siinä hoodeilla olevat näytti jollakin tavoin epävarmoilta näihin pistekeskiarvoihin ja ajattelin vielä ehtiväni seuraavalle sentterisatsille, niin päätin aika ex tempore satsata Griffiniin. Miehellähän on ollut vaikeuksia, mutta jos olisi ehjänä, niin olisi aika ryöstö tässä kohtaa. Tai ainakin suhteellisesti hyvä pick jolle pelivastuuta pitäisi löytyä. En tiedä kumpi pick nyt tuntuu epävarmemmalta: Irving vai Griffin? Ehjänä olleessaan ovat tietty ihan huippupelaajia.

5th. / pick 59. C Enes Kanter

Enes Kanter oli kyllä vähän ennakkoon haisteltu sentterihaku. Mies on selvästi aliarvostettu kun katsoo hänen statsejaan ja rooliaan Knicksissä. Tuskin olisi kuitenkaan säilynyt pickiin 83. saakka. Eli olen tyytyväinen tähän.

6th. / pick 62. SG Zach LaVine

Zach LaVine oli myös pelaaja jota olin haistellut jo etukäteen, että jos olisi kohtuu paikalla varattavissa niin ottaisin. Paljon on tietty jaloista ja niiden kestävyydestä kiinni, mutta ehjänä LaVine tuntuu ottaneen paikkansa Bullsin ykkösskoraajana ja onhan hänellä valtava halu osoittautua palkkansa arvoiseksi mieheksi. Preseasonilla LaVine on myös vohkinut palloja ja jopa syötellyt. Tähänkin varaukseen, tai tässä tapauksessa tietoisen riskin ottamiseen, olen tyytyväinen.

7th. / pick 83. SF/PF Danilo Gallinari

Olin ajanut itseni vähän tilanteeseen jossa oli pakko hankkia laituri ja mun suhteelliset toive-pickit oli joko menneet tai olivat vielä kaukana – mutta tyrkyllä olevatkaan eivät vakuuttaneet. Gallinarin nimen viereen olin kuitenkin piirtänyt etukäteen pienen huutomerkin, koska konkarin preseason on ollut tehokas. Olin ajatellut, että voisin ottaa miehen joskus sitten kun on jäänyt yksikseen roikkumaan tuonne, mutta päätin sitten ottaa miehen samantien. Nyt on vähän epävarma olo, että tuliko toimittua viisaasti vaiko hätäillen. Ekat kierrokset sen sitten näyttää. Plussana se, että Gallinaria voi käyttää kahdella pelipaikalla.

8th. / pick 86. SG/SF Rodney Hood

Rodney Hood kuului myös mun “go for him”-listalle. Onhan Hood selvästi yksi LeBronin lähdön keskeinen hyötyjä – ja itse asiassa luotan Hoodiin enemmän kuin Loveen (vaikka pidänkin jälkimmäisestä sekä pelaajana että ihmisenä enemmän). Hood on myös näyttänyt preseasonilla, että peli kulkee kun on päässyt takaisin avaukseen. Tässä vaiheessa draft oli alkanut jo “vuotaa” aika reippaasti nettisivuston projektioista, joten iso päätös oli vain se, ottaako Hood jo nyt vai odottaako ja riskeerata miehen menettäminen. Pelasin varman päälle, enkä jäänyt odottamaan kahtakymmentä kierrosta kynsiä pureskellen.

9th. / pick 107. PF Jaren Jackson Jr.

Mun melkeinpä ekana markkeeraama loppupään pelaaja. On osoittanut harjoituspeleissä todella kuuluvansa tähän sarjaan ja Memphisissä tulee samaan myös peliaikaa varsin nopeasti. Veikkaan, että tulee haastamaan Aytonin (ja kenties Carter Jr.:n) parhaan ison rookien tittelistä: tulee läjä blokkeja, levyjä ja kaupan päälle kolmosia. Bye-bye Bagley & Bamba. Happy with this one.

10th. / pick 110. C Brook Lopez

Vasta yksi sentteri rosterissa ja kierrokset vilistää ohitse. Tyrkyllä Tristan Thompsonia, Greg Monroeta ja Khem Birchiä… Mutta olihan siellä kaikkien ohittama Brook Lopez jolla voi olla itse asiassa ihan hyvä tilanne Bucksissa kun siellä isossa päässä ei ole paljoa kilpailua. Että tuli yllättäen vastaan mahdollisuus tehdä ihan hyvän tuntuinen valinta tässä vaiheessa draftia. Happy with this as well.

11th. / pick 131. SF Miles Bridges

Edelleen myös jonkinlaisen laituripulan pauloissa (ainoa draftaamani SF oli epävarmalta tuntuva Galllinari) päätin hoitaa homman kotiin näillä kahdella varauksella mikäli vain mahdollista. Kaikki ykkösvaihtoehtoni oli jo varattu – mutta sitä suuremmalla syyllä piti tarttua tilaisuuteen. Kaksi lähes peräkkäistä valintaa antoi tähän mahdollisuuden. Miles Bridges oli kahdesta Bridgesistä oikean draftin aikaan se heikompana pidetty tapaus – muistan itsekin olleeni innostunut nimenomaan Mikalista. Kesäliigan ja preseasonin jälkeen voimasuhteet näyttää kuitenkin kääntyneen ja Miles on pelannut vakuuttavasti Hornetsissa, jossa myös avauspaikka voisi tulla vastaan nopeastikin.

12th. / pick 134. SF Mario Hezonja

Mario Hezonja oli tippunut draftissa paljon alle projektioiden, vaikka miehessä on potentiaalia ja pelaa vielä Knicksissä jossa on muutenkin pulaa laatupelaajista – eli tässä näytti olevan ihan fiksu veto. Pari ekaa kierrosta kertonee, osuiko vaiko upposi.

13th. / pick 155. SG Luke Kennard

Hezonjan haku listalta ylempää houkutteli katselemaan vielä vähän tarkemmin noita tässä draftissa projektioiden mukaan korkeammalta valitsematta jääneitä pelaajia. Kennard ei ole mulle mitenkään tuttu, mutta jotakin luottoa kai pitää noihin projektioihinkin asettaa. Pistonsin rotaatio ei myöskään näytä niin kovalta, etteikö siellä olisi mahdollista päästä peliminuuteille. Vähän nyt mietin jälkikäteen, että olisi ehkä löytynyt parempikin SG, mutta se nyt on jo myöhäistä. Not too enthusiastic about this.

14th. / pick 158. C Jacob Pöltl

Pöltl kuului mun ennen draftia kysymysmerkillä merkkaamiini pelaajiin, että jos lopussa on vapaana ja tarvetta, niin voisi olla ajateltavissa. Tässä taisi myös mennä pari sentteriä juuri ennen mun pickiä mikä sai mut pelkäämään, että ei jää jengiin kolmatta sentteriä josta pitäisin. Ehkä hätäilin ottaessani Pöltlin jo toiseksi viimeisenä, mutta toisaalta, eipä nää viimeiset nyt niin erityisen vahvoja valintoja lie ylipäänsä.

15th. / pick 179. PG Shai Gilgeous-Alexander

Shai G.-A. oli yksi mun lemppareitani jo viime NCAA-kaudella (näinhän siis ei pidä draftata!). Viimeinen pick tuntui jotenkin aika kevyeltä tehdä ja rosteri huusi vielä yhtä pelintekijää ollakseen mahdollisimman tasapainoinen. Olihan siellä mm. Rondo ja VanVleet vielä vapaana, mutta G.-A.:lta odotan parempaa & systemaattisempaa tulosta syksyn muuttuessa talveksi.



Keskuspuiston Pussihousut / Depth Chart

PG: C. Paul, K. Irving / S. Gilgeous-Alexander

SG: Z. LaVine, R. Hood / L. Kennard

SF: D. Gallinari, M. Bridges / M. Hezonja (R. Hood)

PF: A. Davis, B. Griffin / J. Jackson Jr. (D. Gallinari)

C: E. Kanter, B. Lopez / J. Pöltl (A. Davis)



Summa summarum

Alkudraftista tein muutamia huonompia päätöksiä, keskivaiheilla omasta mielestäni aika hyviä ja lopussa vaan vaihtoehdot kävi vähiin (niin kuin tietty kaikilla). Jotkin ihan niukasti “nenän edestä” menneet harmitti: mieleen jäi ainakin Dennis Schröder ja Cedi Osman (uskon että tulevat olemaan projektioitaan parempia tällä kaudella), mutta pääsääntöisesti tuntuu, että draft meni ihan ok. näin ensikertalaiseksi. Sainko sieltä sitten hyvän tai kilpailukykyisen joukkueen, onkin toinen juttu.

Hiukan pelottaa kaksi asiaa. Ensiksikin joukkue on juuri niin rakennettu, että alkukaudesta veteraanit pitää peliä jossakin kuosissa kun (liian useat) rookiet vasta totuttelee. Sitten kun (jotkin) rookiet alkaa ajan kuluessa ottaa peliä haltuun, konkarit onkin jo saikulla loppukauden. Eli koko joukkueen täysiä tehoja ei saada koskaan ulos.

Toinen ongelma on noiden pelien kasaamisessa jokaista pelikierrosta varten. Mähän en sitä kauheasti katsellut etukäteen ja huomaan jo nyt, että se taitaa olla isompikin ongelma. Esim. ekaan matsiin tuun saamaan vain jonkin 32 peliä mukaan (39 taisi olla yläraja ekalla viikolla) – saisin pari enemmän jos suostuisin laittamaan utility-pelaajaksi pelaajan jolta vähän odotankin jotakin ja pitäisin riveissä mahdollisesti kovin vähille minuuteille jäävän pelurin jonka luultavasti ”veivaisin” ulos anyway pikimmiten. Tätä en siis ihan tajunnut kunnolla etukäteen.

Mutta katsellaan.

Pelionnen toivotukset kaikille myös täältä Keskuspuiston kulmalta!
 
Viestejä
9 123
Muistakaapa kaikki tykätä näistä Draft Recapeista ja muista sisällöntuotannoista mitä topiciin tulee! Eli peukkua kehiin, kun porukka (minä) jaksaa nähdä vaivaa tuotteen eteen. Joka kerta, kun luette jotain joka on täydellistä paskallaistumismatskua niin peukkua vaan niim maam berkeleesti kehiin!
 
Viestejä
9 123
NBA Fantasy Draft Recap 2018-2019

Helppoa ja hauskaa oli teemana tämän kauden draftiin, mutta täysi ylityökorvaushan sieltä napsahti Tranceyn jeesaamisen johdosta. Onneksi oli 3 läppäriä ja täppäri + 2 puhelinta työstössä, joten pystyttiin tästäkin hulabaloosta selviämään. Muitta mutkitta asiaan...

1st Pick: Andre Drummond (C)

Ei sydänsuruja taktiikalla liikkeelle, joten Embiid ja Jokic saivat seksikkäämpinä pelaajina jäädä seuraaville. Drestä ei mielestäni tarvitse kauheasti mitään sanoa. Pitäisi vetää singerinä sinne 115-120 tutkalle. Hyvä poffs-ohjelma.

2nd Pick: Rudy Gobert (C)

Ceet mintissä heti kärkeen ja vastustajat scramble modeen. En näe MITÄÄN syytä miksei operoisi terveenä 105 pisteen paikkeilla. Utahilla solid playoffs-ohjelmakin. Kelpaa. Tarjouksia otetaan vastaan yli satasen guardeista tai SF-pelaajista.

3rd Pick: Bradley Beal (SG)

Warma 95. 4-4-4 poffs schedule. I'm ALL in!

4th Pick: Kura-Aaron Gordon (PF)

Jos ei ole 90 niin eroan Fantasysta. Tobias Harrisin ja Gordonin välillä käytiin tämä vääntö.

5th Pick: Julle Randle (PF-C)

Best player on board /w positions ja upside. Bledsoekin olisi kelpaillut, mutta tänä vuonna en pelaa positiopeliä vaan enemmän haetaan kylmiä fapoja.

6th Pick: Kristo Tyyni (PG)

Operoi ihan witun wajakkina ennen kuin tuli naama edellä kenttään. Sen jälkeen ei operoinut enää wajakkina. Lähtee kauteen kiistattomana ykkösvalintana ja saa kaikki avaimet kuin huoltomies käteensä. Luotto on kova.

7th Pick: Jösse Rikartinen (SF)



As summer fades away
Lost in a cloudless haze
Just hold me and touch a wave
There’s no more we need to say

Yet I don’t want to say goodbye
And I don’t want to see you cry

And now it’s too late to say goodbye
Now I love you
And now it’s too late to say goodbye
It’s not over

We’re caught in a moment
Lost in a summer breeze
Moving in circles
As light flickers on the sea

Now I don’t want to say goodbye
And I don’t want to see you cry

And now it’s too late to say goodbye
Now I love you
And now it’s too late to say goodbye
It’s not over
And now it’s too late to say goodbye
Ohh na na ohh
I know it’s too late to say goodbye
Now we’re forever


8th Pick: Jarrett Allen (C)

hipster+black+fashion+90s+style.jpg

Jarrett Allen menos Kikin Kolmospussyjen treeneihin.

Kaikki merkit viittaavat läpimurtoon, mutta ennen sitä saadaan todennäköisesti aika monet ylä- ja alamäet käydä läpi. Tämän kanssa mennään katkeraan loppuun saakka ja toivon mukaan ilme lopussa on:

i

"myhäillyttää"

9th Pick: Joe Ingles (SF)

Joukkueen designated Tavis. Warma 80.

10th Pick: Spenska Dinwiddie (PG)

Quality player 80 hajuilla ja 90 upsidella.

11th Pick: Elf Payton (PG)

ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄH.

12th Pick: Jae Crowder (SF/PF)

Pitää kai kääntyä mormooniksi näiden Utahin jätkien paljouden takia.

13th Pick: Wayne Ellington (SG)

Unohdin ettei kolmosista saa enää kuin +3.

14th Pick: Cedi Osman (SF)



Hekotuttaa!!! "Terskan Ilyasova With A Handle", "The Next Terskan" "Sedu"...

Viistoista pikillä jotain paskaa Utilitya varten.

Näillä kauteen!!! Onnea kaikille tuleviin koitoksiin paitsi pahoille ihmisille pahoja asioita.
 
Viestejä
9 123
Draftissa on ilmeisesti joku lukko, etteivät waiverit pääse avautumaan vasta kuin tiistaina.

Tästä johtuen siis poikkeuksellisesti waiverit tällä viikolla TI-KE-PE-SU klo 18. Ensi viikosta lähtien sitten MA-TI-TO-LA.

Muistakaa siis: Utility waivereille on 1 siirto ja normiwaivereille kolme siirtoa per viikko, yhteensä siis saa tehdä max. 4 siirtoa per viikko. Jos ei käytä utility waiverin siirtoa on käytössä vain 3 waiveria sille viikolle TI-TO-LA.


Waiverit normaalisti 28 minuutin kuluttua.
 
Viimeksi muokattu:
Viestejä
9 123
Tämän viikon Utility-pelaajat ovat:

Kik Jams- Harry Giles
Ossi - Ei asetettu, eli 15. pick automaattisena => Marco Belinelli
Nintto - Thad Young
spud - Alex Len
Kottii - Trey Lyles
Killes - Tristan Thompson
Lätkä-Antti - Pascal Siakam
Vitali - Luke Kennard
Trancey - Ersan Ilyasova
Pejton - Marcin Gortat
Homppa - Frank Ntilikina

Ihan solideja nimiä listalla, jotka siis vapautuvat ensi viikon maanantaina waiverille.
 
Viimeksi muokattu:
Viestejä
62
2k monsters

1. Olin täysin valmistautunut Lebroniin, mutta mitä vielä! Paskaista röhönaurua heti dräftin alkuun. En tiedä hekotuttiko enemmän killeksen surkea valinta vai James Hardenin putoaminen omaan koriin. Tervetuloa Jammu kotiin uusimaan mestaruus!

2. Elättelin toiveita josko Utah kaksikosta toinen olisi vielä vapaana omalla vuorolla ja Donovan Mitchell sieltä napsahti. Selkeä valinta.

3. Toiveissa oli Clint Capela ja pelkäsinkin kuollakseni että pejton viä nenänedestä. Oli pakko ottaa kovat keinot käyttöön ja laukoa draft-tukikohdassa juuri ennen pejtonin valintaa "ohhoh derozan ja kyrie vieläkin vapaana". Osui ja upposi. Myhhäillytti niin vitusti että kulutin huvikseni draft-kellon ihan loppuun.

4. Tässäkohtaa joutui tekemään draftin ensimmäisen kovan päätöksen. Laatusentteri Al Horfordin muodossa vai paras pelaaja pöydällä Khris Middleton? Näistä jälkimmäinen tarttui haaviin.

5. Otto Porter oli mielestäni selvästi paras pelaaja pöydällä ja vielä mukavalla 4-4-4 ohjelmalla. Kelepaa.

6. Silmäilin PF-markkinoita ja kun Killes vei Kyle Kuzman niin valinta osui Paul Millsapiin. Viimevuosi meni vähän penkinalle loukkaantumisten kanssa, toivotaan nyt ehjempää kautta.

7. Tarkoituksella jätin pointguard osaston valinnat vähän myöhemmäksi ja olihan niitä kelpo pelimiehiä vielä tarjoolla. Dennis Smith JR.

8. Ja vieläkin riittää laatupointteja upsidella. D Angelo Russell

9. Draft oli mennyt tähänasti senverran hyvin että hyvänolontunne hiipi puseroon. Ahnehdin kun ajattelin että Jaren Jackson JR olisi saatavilla vielä seuraavallakin rundilla. Rapisuttelin viimeiset Geisha suklaat naamaan ja varasin oman suosikkijoukkueen pelaajan. Ensimmäinen huti Marcus Smart.

10. Jackson JR oli ja meni. Jabari Parker korvasi tämän missin. En oikein osaa sanoa mitä tuo pöytään se jää nähtäväksi.

11. Sentteriä lähdin hakemaan ja sain Kelly Olynykin. Aikamoista jööteriä siellä oli muutenkin enään tarjoolla niin ei voi kovin pettynyt olla. Mukawa omistaa Kanadan versio Dirk Nowitzkista.

12. Rudy Gay pelasi hyvin jossain preseason pelissä joka jäi vissiin alitajuisesti mieleen. Varmaan ihan solid valinta näinkin myöhään. Toki aloittaa kauden pikku injurissa.

13. Piti joku sentteri vielä ottaa ja ainakin viimekaudella Pau Gasol taisi olla waiveria parempi?

14. Skal Labissiere. En tiedä kuka tämä janari on mutta omistaa mukavan 4-4-4 playoff ohjelman.

Maskotti. Kiitoksena aiempien vuosien palveluista Marco Belinelli pääsi viikoksi vapaamatkustajan rooliin nauttimaan matkasta.


Wojamanchatissa nähdään yön pikkutunneilla. Tsemppiä kaikille kauteen.
 
Viestejä
9 123
Pientä sekaannusta ollut selvistä säännöistä huolimatta utility waiversissa, joten halutessaan saa oman utility-pelaajan vaihtaa 15. kierroksen pikkiin jos siellä on joku muu sattunut olemaan. Aikaa on huomiseen klo 18 saakka. Jos utilitya ei ole asetettu tai se on jo 15. kiekan pick niin ei muutoksia.

Tässähän Ossi sai tyhjälle utility paikalle 15. kiekan pelaajan, joten reilua antaa sama switch mahku muillekin. Tiukasti tulkittuna Beli olisi pitänyt pudottaa kokonaan pois kokoonpanosta.
 
Viestejä
18
Suunta Haekki

1. Russell Westbrook

Nobrainer ekalla kierroksella, oma suosikkipelaaja ja fantasystud tarjolla = maistuu wittuna. Hetken aikaa ajattelin ottaa Drummondin upsiden takia, mutta sitten heräsin.

2. LaMaukka Aldridge

John Seinä oli vahvassa makustelussa tässäkohtaa, mutta päätin silti ottaa varman 95-100 fapon yanarin timangisilla positioneilla huolimatta siitä että Derozan tulee Spursiin separoimaan.

3. DeAndre Jordan

Aijaijajaj maistuu maistuu, isot minttiin heti alkukierroksilla kun wajakki Jordan tulee operoimaan Dallasissa takuuvarmalla 95+ tehoilla, Bealia vähän odotin, mutta Kikin viedessä nenän edestä en kerennyt edes kantta pyyhkästä kun Jordan oli jengissä.

4. Markku Gasol

Aina warma 90+ fapon Gasol tarttui jengiin ja isojen osasto laitettiin kerralla kondikseen. En näe MITÄÄN syytä ettei operoisi edelleen 90+ fapon tahdissa ihan niinkuin ennnenkin, mukawa omistaa liigan paras PF+C osasto.

5. Savi Thompson

Sopimusvuosi Thompsonilla, valahti ehkä vähän alas joten napattiin kun muutakaan ei ollut mielessä.

6. Jeff Teague

Tässä vaiheessa olin jo draftannut tuplacentterit ja juuri tähän kohtaan olisi näemmä saanut parhaan valuen sentterin. Whiteside tai Vuce makustelussa, mutta kun on positio mintissä niin otettiin Teague, en vieläkään tiedä miksi, kismittää.

7. Derrick Favors

Voi wittu, Josh Richardson lähti "yllättäen" Kikin völjyyn ja iski jäätävä paniikki, joten paniikkia lieventämään tuplapos. PF / C, Favors tuskin 75 fapoa kummempi janari tulee olemaan, edelleen kismittää.

8. Taj Gibson

Kismitys loppui tähän pickiin, en näe mitään syytä ettei pystyisi jopa hieman parantamaan viimekaudesta, peliaikaa tulee wittuna ja statseja hieman vähemmän, toivottavasti saa lisää positioita jatkossa.

9. Evan Fournier

Ollut preseasonilla aivan jätettä, jos pysyy kasassa niin operoi silti varmaan sen 32min+ pelistä toiseen, upsidea voisi ollu sinne 75 fapon tuntumaan, hieman taas kismittää. Taurean Princeä tässä spotissa toivoin.

10. Kyle Anderson

Sai kesällä Memphisistä offersheetin, vihdoinkin vittuun Spursista ja tänävuonna räjähtää, mukawa draftata kymppirundilla SF+PF Joka operoi ILLASTA toiseen 78+ fapoa. Hekotuttaa.

11. Rondae Hollis-Jefferson

Paras SF mikä oli tarjolla poimittiin tässä kohtaa, alkukaudesta snadia vammaa, mutta operoi toivottavasti jälleen 75 fapon tuntumassa.

12. Darren Collison

Harvemmin tässä kohtaa on tarjolla mitään herkkua ja Collison ei ole kovin seksikäs, mutta ajaa asiansa warmana 75 fapon janarina ja pointin mentävä aukko oli vielä rosterissa.

13-15. Simmons+Crabbe+Ryan Anderson

Melkoista arvontaa viimeiset kierrokset, Simmons+Crabbe kärsineet preseasonilla snadisti loukkaantumisista, waiverfodder.


Suunta Haekki depth chart:

PG: Westy / Teague / Collison

SG: Thompson / Fournier / Crabbe

SF: K. Anderson / Hollis-Jefferson / Simmons

PF: Aldridge / Gibson / Favors / Anderson

C: Jordan / Gasol / Favors
 
Viestejä
342
Kolmas kerta putkeen viimeisenä draftaaminen, liekö huonoa tuuria...vai...anyway pientä recappia:
Stephen Curry GS, PG
Heittää palloa radalle, vaikka kolmosten arvoa hieman vähennettiin niin eiköhän saa mukawasti faboja kerätty.

Kawhi Leonard Tor, SF
Pientä riskiä, Torontossa periaatteessa mahdollista olla vaikka top 5 pelaaja. Tuskin on, mutta aina saa uneksia.

Kemba Walker Cha, PG
Huhujen mukaan valmentaja haluaa "push the pace", ja sehän tarkoittaa enemmän heittoja=enemmän tehoja.

Tobias Harris LAC, PF
Viime kaudella treidin jälkeen oli loistava, Jordan lähtiessä vihdoinkin Dallasiin lienee levypalloja tarjolla myös enemmän.

Luka Doncic Dal, SG
Usealta sivustolta luettuna Dallasin "tulevaisuus", "heti valmis", "vain taivas rajana" jne jne. Rotoworldissa laitettu pelaamaan PF-paikkaa, eli toivomuksessa olisi lisäpositioita.

Hassan Whiteside Mia, C
Viime kaudella draftasin ekalla kierroksella, nyt 6 kierroksen viimeisenä. Jos (KUN) menee vituiksi, niin eipä kismitä niin paljon kuin viime kaudella.

Tim Hardaway Jr. NY, SG
Ajoittain Nykin ainut pelaaja kuka saa edes jotain aikaiseksi. Porzin ollessa telakalla mahdollisesti koko kauden, MSG:n avaimet on annettu Timpalle.

Marvin Bagley III Sac, PF
Sacramenton poppoota kun katsoo, olettaisi Bagleyn saavan jokaisen minuutin mitä pelaaja voi saada/tarvita. Sac-town on toki aina sekaisin kuin naiset firman pikkujouluissa, eli mikään ei ole varmempaa kuin epävarmuus.

Robert Covington Phi, SF
Viime kauden 80, toivottavasti päästettäisiin aloittamaan penkiltä 2nd unittiin.

Malcolm Brogdon Mil, SG
Tuplapositio, Parker lähetetty hiuksista Chicagoon. Tasaisuutta kun saa niin kelpaa.

Serge Ibaka Tor, PF
Koutsin sanojen mukaan matchuppien mukaan aloittaisi osan peleistä sentterinä, tuplapositiota odotellessa.

Dewayne Dedmon Atl, C
Taistelu minuuteista tulee olemaan tiukkaa Lenin ja muiden kanssa. Mahdollisesti waiverilla nopeastikin.

Trevor Ariza Phx, SF
Annetaanko veteraaneille enää minuuteja. Eipä haittaa jos waiverilla muutaman viikon päästä.

Trey Lyles Den, PF
Utilitynä waiverilla ensi viikolla.

George Hill Cle, PG
Utahissa "aikoinaan" jopa hyvä, eikä Clevelandin rosteri päätä huimaa. Seisooko? Tuskin.

Kokonaisuutena ihan OK drafti.

Trade Blockissa:
Curry, Kemba, Tobias ja Covington. Saa tarjota.
 
Viestejä
1 870
Ihanan tuntuset - draft recap:

1st pick - Karl-Anthony Towns (C)

Ilmiselvä kolmospick minulle. Harden saattaa olla varmempi pelaaja, mutta ei kiinnosta ottaa varman päälle. Ensi kaudella on mukavampi seurailla Townsin beastailua Minnesotan korin alla partajeesuksen sätkimisen sijaan.

2nd pick - Jrue Holiday (PG/SG)

Varsin helppo valinta boardilta. Paras jäljellä ollut pointti vielä tuplapositiolla varustettuna. Tulee tekemään varmasti 100+ fapoa New Orleansin takakentältä.

3rd pick - CJ McCollum (PG)

Hyvä ja turvallinen pick kolmoskierroksella. McCollum ei varmasti tule exploudaamaan, mutta ei myöskään pettämään. Perusvarma 90-100 fapon jantteri.

4th pick - Will Barton (SG-SF)

Takakenttä ja sentteriosasto oli tässä vaiheessa mintissä, joten seuraavaksi oli luonnollista löytää laituripaikoille jotain. Makustelin tässä Bartonia ja Middletonia joista lopulta päädyin ensimmäiseen. Uskon näiden kahden olevan aika saman tason pelaajia, mutta Bartonilla on enemmän upsidea ja mukava tuplapositio.

5th pick - Jaylen Brown (SG)

Ennen viidennen kierroksen pickiä oli todella monta vaihtoehtoa, mutta oman vuoron lähestyessä kaikki vaihtoehdot alkoivat hupenemaan. Doncicin merkkasin jo neljännen kierroksen lopulla, mutta Kotti otti miehen hyvissä ajoin. Myös Thompson ja Porter Jr. menivät omista optioista sivu suun. Lopulta kuitenkin Brown oli aika selkeä valinta, kun Wiggins ei kiinnostanut edes vähää alusta.

6th pick - Kyle Kuzma (PF-SF)

Kuzman valintaan olen omassa draftissani erityisen tyytyväinen. Tässä vaiheessa alkoi olla PF:lle tarvetta ja sain mielestäni parhaan jäljellä olevan vaihtoehdon juuri sopivaan aikaan. Kuzmalla on varmasti holsterissa varaa parantaa viime kaudesta ja LeBron tuonee skorausmeininkeihin ihan uuden levelin paremman tarjoilun myötä.

7th pick - D'Aaron Fox (PG)

Omasta mielestäni aika hyvä pick, vaikka Kik Jams tätä podcastissa kritisoikin. Dennis Smith Jr. kiinnosteli pointeista enemmän, mutta kismittävästi Ossi nappasi nenän edestä. Fox oli kuitenkin viime kaudella aika solid as fuck loppukaudesta Hillin treidaamisen jälkeen. Tällä kaudella ei ole edes sitä vähää kilpailua tiedossa Kingsin takakentällä, joten kaikki ainekset läpimurrolle on olemassa.

8th pick - Carmelo Anthony (PF-SF)

Huhut Melon kuolemasta ovat vahvasti liioiteltuja. 6th man of the year - 80+ fapoa penkiltä tulee tulee tulee.

9th pick - TJ Warren (SF)

Ihan hyvä pick, ei siellä boardilla hirveästi parempia laitureita ollut enää tarjolla. Warren oli kuitenkin aika hyvä operaattori viime kaudella ja vahvan perskutinan mukaan Warren sopii todella hyvin coach Kokoškovin pelikirjaan.

10th pick - Trey Burke (PG)

Ääh, oli siellä boardilla parempiakin pelaajia tarjolla. ESPN:n analytics janareiden vahvat projektiot hämäsivät. Olisi pitänyt ottaa pointeista ennemmin Fultz tai Spenska.

11th pick - Mo Bamba (C)

Hekotuttaa kuinka Ossi pudotti pallon juuri edellä paska-Olynykin muodossa. Vain kymmenen pistettä parempi sentteri jäi boardille ja tippui suoran meikäläisen syliin.

12th pick - DeMarre Carroll (SF-PF)

Perusvarma valinta tuplapositiolla. Tuskin häikäisee, mutta ei kyllä petäkään.

13th pick - DJ Augustin (PG)

Sama edelliseen.

14th pick - Kristaps Porzingis (PF)

Kristaps solid 90 fapoa joulu-tammikuusta alkaen. Hekotuttaa.

15 pick - Tristan Thompson (C)

Otettiin joku vaan viimeisellä kierroksella.
 
Viestejä
12
LA Leakers draft recap:

1st pick- LeBron James (sf,pf)

Westbrookin polvivamma vaan varmisti sitä, että Lebron tulee kotiin. Vielä dual-position, ei loukkaannu ja motivaatio aina kohdillaan. MVP

2nd pick- Jimmy Butler (sf,sg)

YOU CAN'T WIN WITHOUT ME! Oli yksinkertaisesti paras jäljellä oleva pelaaja. Trade sähläykset ei tule haittamaan ja trade toiseen joukkueeseen jos tulee saattaa tuoda vain lisäarvoa.

3rd pick- Lonzo Ball (pg)

BBB. Poika kotiin. tulee operoimaan yli 90 pinnan keskiarvolla.

4th pick- Al Horford (c)

Niin solid 85p jätkä kun voi olla. Kulmakivi ja tietää mitä saa joka kierroksella

5th pick- Jamal Murray (pg)

Pointit hallussa Ballin ja Murrayn myötä. Rooli ja vastuu kasvaa koko ajan. Syötöt ja riistot nousevat viime kaudesta.

6th pick- Dario Saric (pf)

Yhden loukkaantumisen päässä, että on solid 85 pinnan jätkä. Potentiaalia edelleen on roimasti, jos Embiid tai Simmons loukkaantuu, arvo nousee roimasti.

7th pick- Jerami Grant (sf,pf)

SLEEPER! Aloitti kauden jo 83 pinnan matsilla, Westbrook kun palaa uskon statsien nousevan. Tulee pelaamaan isossa roolissa monipuolisuutensa takia. Oli isoilla kirjaimilla omalla listalla ja upeaa, että löysi tiensä Leakersiin.

8th pick- Just Nurkic (C)

Vähän katsotaan ja katsotaan. Taitoa kaverilla on pirusti, mutta takakenttä Portlandissa vie mahdollisuuksia. Potentiaalia isoon kauteen.

9th pick- Caris Levert (sf,sg)

Jos Brooklyn Nets sanoi, että häntä ei treidata Jimmy Butleriin, pakko olla kova jätkä. Tuplapositio jeesaa roimasti.

10th pick- Josh Jackson (sf)

Lopetti viime kauden todella hyvin, pystyykö jatkamaan edes lähellä sitä tasoa? ehkä. Bookerin poissaolo ainakin hetken vielä auttaa asiaa.

11th pick- Frank Ntilikina (pg)

Harmitti heti kun painoin draft. Painaa utility jätkänä ensimmäisen viikon.

12th pick- Montrezl Harrell ( pf,c)

Tulee viemään Gortatin minuutteja roimasti. tuplapositio ja enegriapakkaus kentällä, jolta voi odottaa blokkeja ja korkeaa fg%.

13th pick- Jeremy Lamb ( sf,sg)

Joko?! Läpilyöntiä on odotettu ja väläyksiä nähty. Ehkä tällä kaudella. Ollut preseasonilla erittäin hyvä.

14th pick- Josh Hart (sg)

Vie KCP:n minuutteja Lakersissa ja voi jopa aloittaa sg paikalla. Kolkkeja ja riistoja.

15th pick- Etwaun Moore (sf,sg)

Davisin rinnalla tärkeä jätkä, koska osaa heittää. Minuutteja löytyy.

Ihan mukiinmenevä drafti, katsotaan miten muutama haku onnistuu. Ballin terveys iso osa.
 
Viestejä
9 123
Monta Draft Recapia ollaankin jo nähty. Toivottavasti loputkin tulevat eetteriin loppuviikon aikana (ettei tarvitse sakottaa waiverbudjetista).

Nyt on ollut Games Startedin kanssa ongelmia eli +15 on tullut miltei kaikille jätkille. Taisi GSW-OKC pelissä GS olla kohdillaan, mutta muiden osalta en eilen tai tänään ole nähnyt. Jos käy niin onnettomasti, ettei statseja softan puolesta korjata niin adjusteeraan skooraamista huomisesta lähtien päivittäin. Eli huomenna (PE) korjaan illalla Ti-Ke-To kierrosten statsit ja siitä eteenpäin päivittäin. Olen laittanut vihaista palautetta Suomen Kovimman puolesta ESPN Chattiin Charlottelle, joten eiköhän ainakin tämä asia korjaannu jollain aikataululla.

Valitettavan tuskainen alku kauteen näiden uudistusten myötä. Järkyttävää paskaahan tämä on, kun niin moni oleellinen toiminto puuttuu. Ei Woi Minkään.

Viime yön kierros noin muuten hekotutti:

882.5 (vähennetty aloittajien miinukset) 9 janmpalla, joista Harry "Utility" Giles 29 fapo. Penkillä vielä Cedin ja Jarrettin 104 ja 103 fapo.

Olotilakartoitus:

osman-e1524853165733.jpg
 
Viestejä
9 123
Liigalle on luotu Trade Block riippumattomalle sivustolle. Linkin ja muokkausoikeudet tuohon sovellukseen saa Chat-kanavalta. Toivon mukaan kaikki managerit päivittäisivät oman treidblokkinsa "minttiin". Ossin suosikkipuuhaa on aamuisin paskalla istuessa hypistellä trade block sivuja, joten tämä olisi suuri nautinto hänelle.
 
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös