Koripallo.com

Susijengi EM-kisoissa 2022

Viestejä
4 028
Tämä Petersen toi koripallon Suomeen 40-luvulla. Olen lukenut hänen kirjaansa ja samoja asioita yritetään maajoukkueessa nykyäänkin saada toimimaan, mutta ei olla siinä vielä täysin onnistuttu....Tuo Kekkonen on minulle kontrollikysymys. Olen omasta mielestäni liian vanha vasta, kun en enää muista kuka oli Kekkonen....

Urkin aikana elettiin Breznevin kulmakarvojen alla ja juopot päissään päättivät Suomen asiat. Varmaan joitain ihan hyviäkin päätöksiä tehtiin, itse en kyllä kaipaa harmaita 70- ja 80-lukuja. Netissähän on paljon sivuja, joissa noita sinapinruskeita ja kusenkeltaisia vuosia kaivataan kovastikin.
 
Viestejä
2 089
No niin, tämä poliittinen broilerihan oli tosiaan aikamoinen spede. Tai on, miten vaan, Antero varmaan on käynyt Hakiksessa kaikki mahdolliset AY-kurssit. (Ja nyt kun arvostelen AY-maailmaa, niin RBP(ex) luultavasti laukeilee housuihinsa. ;) )




Eipä tarvitse koris.comin ideologioita arvailla. Terveiset sinne Trumpin ja oikeiston leiriin.

70 ja 80 luku olivat mukavaa aikaa normaali-ihmisille. Jopa duunarilla oli tulevaisuuden näkymiä ja varma työpaikka. Ei ole enää.
 
Viestejä
676
No niin, tämä poliittinen broilerihan oli tosiaan aikamoinen spede. Tai on, miten vaan, Antero varmaan on käynyt Hakiksessa kaikki mahdolliset AY-kurssit. (Ja nyt kun arvostelen AY-maailmaa, niin RBP(ex) luultavasti laukeilee housuihinsa. ;) )
Silloin kun on aihetta arvostella, niin pitää mielipide sanoa. Siihen ei paljon puoluekanta saa vaikuttaa. Minulle HD ja hänen klaaninsa eivät edusta parasta mahdollista koripallon eteen tehtävää työtä, jos tavoitteena on pitää koko maa koripallokartan osana. Jos tarkoitus on kutistaa laji kehäkolmosen sisäpuolelle, niin sitten kaikki toimenpiteet ovat parasta A-luokkaa.
 
Viestejä
4 028
Askelmerkillä meni nyt arvaus aika pieleen. ;) Rivien väleihin ei kaikilla riitä ymmärrys ja äly, eikä siinä mitään. :) Laitan sinulle halutessasi oikean vastauksen pullopostina tai savumerkkeinä.
 
Viimeksi muokattu:
Viestejä
4 028
Kuten myös RBP:llä, mulle on aika sama kuka korismaajoukkuetta valmentaa ja missä korista pelataan. Mukavahan se ois, jos vaikkapa ympäri Suomea. :D
 
Viestejä
2 290
Nyt seuraava päävalmentaja on varmaankin liittynyt jo maajoukkueen valmennusympyröihin. Tämä on selkeä viesti myös muille valmennustiimin jäsenille; ne jotka toivoivat itsestään tulevaa päävalmentajaa, ei kannata toivoa liikoja.

Rannikkohan kuulemma siirtyy ens kauden jälkeen valmennushommiin. Mitä luulette jos menisi myös Susijengin staffiin niin, kumpi voittaisi, Hanno vai Teemu? Ai että, tämä olisi herkullinen kohde vedonlyöntitoimistoille..
 
Viimeksi muokattu:
Viestejä
1 168
Rannikkohan kuulemma siirtyy ens kauden jälkeen valmennushommiin. Mitä luulette jos menisi myös Susijengin staffiin niin, kumpi voittaisi, Hanno vai Teemu? Ai että, tämä olisi herkullinen kohde vedonlyöntitoimistoille..

Eiks tää oo aika selvä? Rannikko menee ohi. Hanno on suomikoriksen suurmies ja tärkeä vaikuttaja muttei kuitenkaan päävalmentaja.
 
Viestejä
3 498
Rannikkohan kuulemma siirtyy ens kauden jälkeen valmennushommiin. Mitä luulette jos menisi myös Susijengin staffiin niin, kumpi voittaisi, Hanno vai Teemu? Ai että, tämä olisi herkullinen kohde vedonlyöntitoimistoille..

Tähän mielenkiintoinen spekulaatio. Ymmärtääkseni esim NBA ja jotkin muut sarjat sallivat valmentajana aloittamisen ilman mitään valmentajakoulutusta. Korisliiga ja jopa suomalaiset nuorten sarjat vaativat erilaisia tasosuoritteita valmentajilta ja ymmärtääkseni myös FIBAn alaiset nuorten maajoukkueet vaativat tietyntasoisen peruskoulutuksen.

Vaatiiko esimerkiksi miesten maajoukkueen apuvalmentajana toimiminen jotain valmennuskoulutusta? Mun mielestä Rannikko olisi heti valmis hyppäämään kehiin ilman kurssituksia. Samoin varmaan aikanaan Koponen. Esimerkiksi Damon Williams ei edes läpäissyt testiä HKVT -kurssille, vaikka todennäköisesti koripallotietoa olisi paljon jaettavana

Tämä HKVT-kurssitus lienee erittäin hyvä tapa kouluttaa melko iso määrä valmentajia Suomeen, mutta tuskin sillä ihan hirveästi on tarjottavaa Teemulle tai Petterille.
 
Viestejä
2 534
Tämä HKVT-kurssitus lienee erittäin hyvä tapa kouluttaa melko iso määrä valmentajia Suomeen, mutta tuskin sillä ihan hirveästi on tarjottavaa Teemulle tai Petterille.
Valmennushommissa on tärkeää motivaatio. Ensimmäiseksi pitäisi osata sanoa "millainen on hyvä valmentaja"? Seuraavaksi pitäisi pohtia "miten minusta voi tulla hyvä valmentaja"? Lopuksi pitää alkaa selvittämään asioita ja aloittaa hommat.

Minun mentori käski minua menemään kuukauden kestävälle kurssitukselle. Hän pyysi minua laatimaan A4-kokoisen raportin, jossa esittelen tärkeimmät asiat. Tehtävä ei ole ollut helppo, koska asioiden tiivistäminen ja pistäminen tärkeysjärjestykseen on vaikeaa. Tämä "guru" lupasi tiivistää myöhemmin minun A4-tiivistelmän ainoastaan muutamaan lauseeseen siis ihan vaan koulutusmielessä.

B-tason suorittaminen (tasot 1&2) on noin 200 tunnin kokonaisuus, joka sisältää lähiopetusta yli 20 päivää. Mikäli tulevaa valmentajaa ei nappaa sitä pakettia käydä läpi niin hänen motivaationsa on heikko. Ymmärtääkseni vanhoille pelaajille on olemassa joku "oikopolku" eli he selviävät paljon vähemmällä kuin tuo hieman yli 20 päivää.

A-tason (HKVT noin 400 tuntia) ja FIBA-lisenssin suorittamisen kuormittauvuuden määrästä en osaa sanoa mitään....
 
Viimeksi muokattu:
Viestejä
1 105
Millä ajalla Rannikko voittaisi Möttölän ja mitä sillä voittamisella tarkoitetaan? Jos näistä kahdesta pitäisi valita välittömästi esim. uusi päävalmentaja ja unohdettaisiin mahdolliset kurssit sun muut, niin veikkaisin että Möttölä "voittaisi" koska hän on jo toiminut valmennustehtävissä kun taas Rannikon rooli valmennuksessa on ennemmin nyt ollut pelitilanteiden taktisten kuvioiden pähkäilyä kentän reunalla ja kai jonkun treeninkin on vetänyt, semmoista pienellä prosentilla sivutoimista apuvalmentajana olemista ilman varsinaista asemaa. Sitten jos mietitään että olisiko jompi kumpi näistä esim. 5 v päästä maajoukkueen päävalmentaja niin siihen mennessä kumpikin on jo ehtinyt antaa näyttöjä valmentajana olemisesta ja siihen sopivuudesta.
 
Viestejä
19 536
Ei sinne päävalkuksi ketään Möttölää tai Rannnikkoa tarvitse ottaa. Siellähän on jo nyt tuleva päävalkku eli Tuovi.

Se on vähän tuo Tuovin rooli samanlainen kuin Jatkosodasa Airon rooli. Airo johti sotatoimia ja Mannerheimi sotaa....

Tuovihan nyt jo johtaa pelivalmennusta ja Henkka on Tuovin esimies. En sitten tiedä, tekeekö Henkka muuta kuin käy purkkakaupassa ja jauhaa purkkaansa pelien aikana. Jotain se joskus käsillään viittoilee....., mutta eihän siitä mitään selvää kukaan ota.

Jonkun muuten pitäisi vahtia, minne Henkka purkkansa panee, kun käy kahvilla tai syömässä. Eihän vaan paina kiinni pöydän alle levyyn....? Se on inhottava tapa.
 
Viestejä
2 089
Askelmerkillä meni nyt arvaus aika pieleen. ;) Rivien väleihin ei kaikilla riitä ymmärrys ja äly, eikä siinä mitään. :) Laitan sinulle halutessasi oikean vastauksen pullopostina tai savumerkkeinä.




No voi voi. Lähetä älyä ja ymmärrystä jota sinulla näköjään rivien välissä riittää, harmi ettei riveille.
 
Viestejä
4 028
Ei siinä mitään, kunhan ollaan fiksusti!

Joo, myönnän toki että olen kirjoitellut tyhmiä koripallon ympärillä olevista henkilöistä ja pahoittelut siitä kaikille mielensä pahoittaneille.

Mutta Koripallo.comissa toimiikin eri säännöt, vittuilua kerjäävät nimimerkit myös sitä vittuilua saavat. Koskee myös itseäni. ;)

Nyt alkaa u18-joukkueen matsi, tsemppiä jätkille!

Mukavaa alkavaa syksyä kaikille!
 
Viimeksi muokattu:
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös