Koripallo.com

Susijengi EM-kisoissa 2022

Viestejä
4 028
Puola voitti Tsekin 15 pisteellä, huomenna voitto ja toinen sija edelleen haarukassa. Ristiinpelaamista tulee, oletettavasti Serbian takana.
 
Viestejä
2 534
Ddddddd

Mielestäni tämä ei ollut ainostaan jatkoajan ongelma. Nyt provo. Nukkumatti eiku Maxhuni pelin rakentajana…
Seppälä olisi tehnyt minun mielestä ottelusta vieläkin viihdyttävämmän ja jännittävämmän. Onko liikaa sanottu, jos käytän ilmaisua "peräti hiuksia nostattavan"? Maxhunin valinta aloitukseen on sellainen konservatiivinen ja varma valinta. Seppälä tuo peliin heti sellaisen erikoisemman kulman.

Seppälän poissaolo vie minun mielestä jotain hyvin olennaista Tuovin haluamasta pelitavasta pois. Seppälä on ehkä parhaiten kaikista pelaajista päässyt Tuovin pään sisään. Lisäksi Seppälä on tehnyt hirvittävän paljon töitä maajoukkueen eteen ja olisi ansainnut arvokisadebyyttinsä.
 
Viestejä
666
En tiedä miten Seppälä olisi peliin vaikuttanut mutta ehkä hiukan ihme ettei hän saanut ollenkaan peliaikaa. On kuitenkin ollut avauksessakin aika hiljattain. Liekö jotain pikkuvaivaa...
 
Viestejä
241
Seppälä olisi tehnyt minun mielestä ottelusta vieläkin viihdyttävämmän ja jännittävämmän. Onko liikaa sanottu, jos käytän ilmaisua "peräti hiuksia nostattavan"? Maxhunin valinta aloitukseen on sellainen konservatiivinen ja varma valinta. Seppälä tuo peliin heti sellaisen erikoisemman kulman.

Seppälän poissaolo vie minun mielestä jotain hyvin olennaista Tuovin haluamasta pelitavasta pois. Seppälä on ehkä parhaiten kaikista pelaajista päässyt Tuovin pään sisään. Lisäksi Seppälä on tehnyt hirvittävän paljon töitä maajoukkueen eteen ja olisi ansainnut arvokisadebyyttinsä.
Sorry, sarkasmi(sisi) ei ole koskaan ollut vahvuuteni.
 
Viestejä
1 327
Ei ollut Suomen paras peli ja Nkamhoua olisi ollut tärkeä palanen kentällä, mutta varotaan kuitenkin ylianalysointia - Suomi oli yhden Avdijan erittäin kovan yksilösuorituksen päässä voitosta varsinaisella peliajalla tälläkin vähän heikommalla peliesityksellä. MM-karsinnoissa tiukat väännöt kääntyivät kaikki Suomelle, tuon putken ei voi olettaa jatkuvan loputtomiin tasaväkisten joukkueiden väännössä.

Itse olisin kaivannut Markkanen - Madsen -tutkaparia puolustukseen jo aiemmin neljännellä jaksolla, sillä tuo oli ainoa miehitys jolla Israel ei päässyt nostelemaan pisteitä korin alta ja voitimme myös levypallot. Mädi kyllä pelasi itsensä takaisin penkille myöhemmin pelin loppuvaiheissa muutamalla hyökkäyspään sähellyksellä.

Nuoren joukkueen kannalta tärkeintä on nyt unohtaa tappio ja keskittyä täysillä seuraavaan peliin. Tässä jengin eläkeläiset ovat kokemuksensa kanssa avainasemassa.

Et ole tippaakaan väärässä, mutta omiin silmiini näytti siltä että Suomi oli huonompi joukkue toisesta erästä lähtien. Olisimme voineet hävitä paljon aikaisemminkin.

Olet myös ihan oikeassa siinä, että Suomi on näitä kääntänyt aika kivasti viime vuodet. Aina ei voi voittaa, mutta tämä oli kyllä todella paska matsi.
 
Viestejä
2 534
En tiedä miten Seppälä olisi peliin vaikuttanut mutta ehkä hiukan ihme ettei hän saanut ollenkaan peliaikaa. On kuitenkin ollut avauksessakin aika hiljattain. Liekö jotain pikkuvaivaa...
Esitän oman mielipiteeni siihen mitä annettavaa Seppälällä olisi tälle joukkueelle ja minkälainen vaikutus Seppälällä olisi oletetusti ollut Suomen menestykseen. Pelaajan kuin pelaajan voi scoutata eli listata hänen eniten käyttämänsä liikkeet. Suomen käyttämät kuviot voidaan selvittää ja laatia niihin hyvät vastatoimet.

Olen havainnut, että Seppälän ollessa kentällä tapahtuu hyvin usein jotain hyvin ennalta arvaamatonta. Välillä jopa tuntuu, että aina ei edes omat joukkuetoverit ole Seppälän oivalluksissa mukana. Minun mielestä Tuovin pitäisi "elää hetkessä" ja laittaa Seppälä kentälle. Muiden pelaajien ei kannata turhaa murehtia vaan "go with the flow", kun mestari on puikoissa.
 

JaA

Viestejä
54
Israel voitti ottamalla kovat otteet ja puolustamalla vähän yli. Pistivät paljon kättä peliin joka sallittiin. Susilta meni peli ilo koviin otteisiin. Elias Valtonen erityisesti kärsi eniten kovista otteista. Lisäksi Suomi tarviaa edelleen hyviä heittopaikkoja kaaren takaa menestyäkseen ja nyt mitään ei saaneet ilmaiseksi. Pelirytmi katosi ja meni vähän yksityis yrittämiseksi ja osalla taas näkyy hyytymisenä ja korinteko uhkan loppumisena. Mielestäni Tuovi yritti herätellä joukkutta tekemään skriinejä, pelaamaan parempia paikkoja, tässä ei onnistuttu. Liikaa menetyksiä ja haparointia joista pääsivät rankaisemaan. Se oli oikeastaan ainut tilasto jonka voittivat pelin ohella. Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
 

JaA

Viestejä
54
Esitän oman mielipiteeni siihen mitä annettavaa Seppälällä olisi tälle joukkueelle ja minkälainen vaikutus Seppälällä olisi oletetusti ollut Suomen menestykseen. Pelaajan kuin pelaajan voi scoutata eli listata hänen eniten käyttämänsä liikkeet. Suomen käyttämät kuviot voidaan selvittää ja laatia niihin hyvät vastatoimet.

Olen havainnut, että Seppälän ollessa kentällä tapahtuu hyvin usein jotain hyvin ennalta arvaamatonta. Välillä jopa tuntuu, että aina ei edes omat joukkuetoverit ole Seppälän oivalluksissa mukana. Minun mielestä Tuovin pitäisi "elää hetkessä" ja laittaa Seppälä kentälle. Muiden pelaajien ei kannata turhaa murehtia vaan "go with the flow", kun mestari on puikoissa.
Seppälä on valitettavan hidas näihin peleihin, tarkoitan myös peliälyä. Edes koko ei korvaa näitä ominaisuuksia. Koponen itseasiassa maestroi että Suomi pystyi pistämään hanttiin lopussa.
 
Viestejä
2 567
Aika paljon kirpasee kyllä tämä tappio varsinkin, kun ensimmäinen kymppi oli juuri sellainen miltei täydellinen aloitus, mitä tälle turnaukselle olisi toivonutkin.
On kyllä sellainen kutina, että Suomen lohkossa tulee olemaan paljon ristiin pelaamista, nimenomaan Suomen, Puolan, Tsekin ja Israelin välillä. Kaikki on siis täysin auki.
 
Viestejä
439
Puola menikin jo voittamaan Tsekin.

Ristiinpelaamisessa on puolensa, toisaalta kolmella voitolla voi olla lohkokakkonen, mutta sitten kahdella voitolla voi tipahtaa jatkosta. Eli Puola-matsi huomenna on jo tavallaan pakkovoitto, jos haluaa välttää varmuudella katastrofin.
 
Viestejä
1 322
En oo Seppälä fani, mutta kyllä yllätyin ettei Seppälälle tullut yhtään peliaikaa, vaikka olin itse sitä juuri toivonutkin että Kantonen olisi Seppälän edellä pointtien hierarkiassa. Oon samaa mieltä siitä niin kuin joku mainitsikin että haiskahtaa loukkaantumiselta ja ehkä siksi Perttu Blomgren tuli mukaan harjoituksiin vähäksi aikaa, mutta jos se ei ollut loukkaantuminen niin olen lähes varma että Seppälä pääsee pelaamaan huomenna Puolaa vastaan. Ehkä tuore pelaaja tässä kohtaa turnausta, jossa on paljon otteluita lyhyen ajan sisään on hyvä juttu.

Jonkun peliaikaa kolmikosta Huff, Palmi ja Little voisi myös vähän nostaa, jottei joukkue väsy täysin lohkon viimeisissä peleissä. Tosin tärkeintä Puolaa vastaan on että se voitto otetaan keinolla millä hyvänsä ennen välipäivää, jotta mahdollisuudet lohkon kakkossijaan säilyvät.
 
Viestejä
1 322
Aika paljon kirpasee kyllä tämä tappio varsinkin, kun ensimmäinen kymppi oli juuri sellainen miltei täydellinen aloitus, mitä tälle turnaukselle olisi toivonutkin.
On kyllä sellainen kutina, että Suomen lohkossa tulee olemaan paljon ristiin pelaamista, nimenomaan Suomen, Puolan, Tsekin ja Israelin välillä. Kaikki on siis täysin auki.

Suomella on ollut sellainen trendi melkein kaikissa kesän otteluissa että hyvän tuntuinen johto menetetään toisella tai kolmannella neljänneksellä. Ei voi sanoa että yksikään peli olisi mennyt nappiin vaikka joukossa onkin ollut hyviä pelejä.
 
Viestejä
66
En oo Seppälä fani, mutta kyllä yllätyin ettei Seppälälle tullut yhtään peliaikaa, vaikka olin itse sitä juuri toivonutkin että Kantonen olisi Seppälän edellä pointtien hierarkiassa. Oon samaa mieltä siitä niin kuin joku mainitsikin että haiskahtaa loukkaantumiselta ja ehkä siksi Perttu Blomgren tuli mukaan harjoituksiin vähäksi aikaa, mutta jos se ei ollut loukkaantuminen niin olen lähes varma että Seppälä pääsee pelaamaan huomenna Puolaa vastaan. Ehkä tuore pelaaja tässä kohtaa turnausta, jossa on paljon otteluita lyhyen ajan sisään on hyvä juttu.

Jonkun peliaikaa kolmikosta Huff, Palmi ja Little voisi myös vähän nostaa, jottei joukkue väsy täysin lohkon viimeisissä peleissä. Tosin tärkeintä Puolaa vastaan on että se voitto otetaan keinolla millä hyvänsä ennen välipäivää, jotta mahdollisuudet lohkon kakkossijaan säilyvät.
Palotie Viaplaylla tuntui tietävän, että Seppälällä on ollut selkäongelmia. Siksi ei hänen mukaansa pelannut.
 
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös