Koripallo.com

Susiladies ja EM-karsinnat 2023

Viestejä
2 534
Mikä siis oli lopputulos
Suomi hävisi noin 20p joukkueelle, jonka se voitti EM-karsinnoissa. Pahinta tässä on, että tuo ero syntyi viimeisessä erässä. Valmentajien henkisen valmentamisen opit joutuvat nyt testiin, koska Suomen pelaajien itseluottamus sai eilen kovan kolauksen.

Ottelun analysoinnissa voi ottaa kaksi täysin erilaista näkökantaa.
1) Suomen peli on mennyt paljon eteenpäin (erät 2&3).
2) Suomen peli on huonontunut EM-karsinnoista (viimeinen erä).

Suomen valmentajien pitäisi olla "myyntimies Huikkosia", jotta he saavat vielä kaivettua Suomelle suurinumeroisen voiton tänään. Se on vaikeaa varsinkin, jos valmentajatkin ovat shokissa. Nyt jos koskaan tarvittaisiin Suomen penkin päähän valmentajaa, jolla on runsaasti kokemusta näistä vaikeista tilanteista.

EDIT: Olen Hellmannin kanssa täysin eri mieltä Suomen kamppailupelaamisesta, erityisesti levypallopelaamisesta. Hellman moitti sitä basket.fi uutisen mukaan. Minun mielestä Suomi oli siinä erinomainen!
 
Viimeksi muokattu:
Viestejä
1 008
Suomi hävisi noin 20p joukkueelle, jonka se voitti EM-karsinnoissa. Pahinta tässä on, että tuo ero syntyi viimeisessä erässä. Valmentajien henkisen valmentamisen opit joutuvat nyt testiin, koska Suomen pelaajien itseluottamus sai eilen kovan kolauksen.

Ottelun analysoinnissa voi ottaa kaksi täysin erilaista näkökantaa.
1) Suomen peli on mennyt paljon eteenpäin (erät 2&3).
2) Suomen peli on huonontunut EM-karsinnoista (viimeinen erä).

Suomen valmentajien pitäisi olla "myyntimies Huikkosia", jotta he saavat vielä kaivettua Suomelle suurinumeroisen voiton tänään. Se on vaikeaa varsinkin, jos valmentajatkin ovat shokissa. Nyt jos koskaan tarvittaisiin Suomen penkin päähän valmentajaa, jolla on runsaasti kokemusta näistä vaikeista tilanteista.

EDIT: Olen Hellmannin kanssa täysin eri mieltä Suomen kamppailupelaamisesta, erityisesti levypallopelaamisesta. Hellman moitti sitä basket.fi uutisen mukaan. Minun mielestä Suomi oli siinä erinomainen!

Lopputulos 68-49 (26-28)
Toivotaan parempaa peliä tänään
 
Viestejä
2 534
Valmentajavelho jätti koko 4 .neljänneksen ainoat sentterit vaihtopenkille : 8-28!!
Suomen kokoonpanossa ei tällä kertaa ollut mukana senttereitä. Ainoa alle 189cm suomalainen aito sentteri, jonka tiedän on Sofia Rajala. Tulonen, Kalin ja Viita ovat kai enemmänkin laitapelaajia.
 
Viestejä
278
Suomen kokoonpanossa ei tällä kertaa ollut mukana senttereitä. Ainoa alle 189cm suomalainen aito sentteri, jonka tiedän on Sofia Rajala. Tulonen, Kalin ja Viita ovat kai enemmänkin laitapelaajia.
On eri juttu jos 181 cm pitkä ei osaa pelata muuta paikkaa kuin korin alla ,kun olla todellisuudessa sentteri, tottahan Kalinkin on laiturin pituinen ,mutta eri osata taas pelata laituria
 
Viestejä
902
Molempien maiden nimien perässä "Universitária" ja kaikki pelaajat alle 26-vuotiaita.

Ei sittenkään "naisten maaottelu"?
 
Viestejä
2 534
On eri juttu jos 181 cm pitkä ei osaa pelata muuta paikkaa kuin korin alla ,kun olla todellisuudessa sentteri, tottahan Kalinkin on laiturin pituinen ,mutta eri osata taas pelata laituria
Minun mielestä sentterin paikka on vaativa ja laidalla pelaa ne vähemmän lahjakkaat.
 
Viestejä
1 008
Toinen peli Portugalille numeroin 79:65. Tasaisempi kuin eilinen peli mutta Portugalilla oli johto koko pelin. Että näin tänään.
 
Viestejä
172
Tänään peluutuksessa varsin harvinaista, aloitus vs vaihtopenkki 23-42! Paraskin aloituksen +/- -10_ huonoin vartissa -27!!!
 
Viestejä
2 534
Bejedi pelasi hyvän pelin ja loi Suomelle paljon etua. Suomi on kehittynyt kaukoheittojen osalta heittämisen tasapainossa eli se ongelma on vähäisempi kuin aiemmin.

Syöttöpelaaminen minun mielestä satuttaa eniten Suomea. Siinä on jopa ihan ajatuksen tasolla ongelmia. Esimerkiksi: kenelle pitäisi syöttää, milloin pitäisi syöttää ja minkälainen on laadukas syöttö? En ole ihan varma kuinka hyvin Suomen pelaajat (ja valmentajat) hahmottavat näitä asioita.

En pitänyt siitä, että Suomen pelaajat repivät vastustajan vaatetusta. Se on asia, joka olisi hyvä karsia pois, koska se on merkki ainakin minulle kurittomuudesta. Suomen elekieli ei ollut hyvä. Vastustajan kunnioitus pitäisi olla paremmalla tasolla.

Olin tyytyväinen kamppailu- ja levypallopelaamiseen. Suomalaiset uskalsivat haastaa Portugali 1 vs 1 tilanteisiin. Pelistä näin hyviä asioita, mutta myös huonoja.

Eniten olen huolissani joukkueen henkisestä tilasta. Käpertyykö valmennusjohto pää painuksissa kuoreensa? Pystyvätkö he näyttämään esimerkillään energisyyttä ja käyttäytyä itsevarmasti kuin "King Kong"?
 
Viestejä
1 008
Molempien maiden nimien perässä "Universitária" ja kaikki pelaajat alle 26-vuotiaita.

Ei sittenkään "naisten maaottelu"?
Valmentajan mukaan näin: ... pohjimmaisena tarkoituksena jakaa näyttömahdollisuuksia ringin nuoremmalle kaartille.
 
Viestejä
278
Agyein , Viitan tai Sandvikin jenkeistä roudaamisen sijaan , kovissa Euroopan sarjoissa hyvillä tehoilla pelaavat Äijänen, Tulonen tai Kalin olisivat olleet tuhat kertaa sopivampia jotain Ranskaa vastaan, hehän pelavaat viikotttain muita maajoukkuepelaajia vastaan sarjoissaan, toista kun täällä pelaavat ovat kunnostautuneet Catzin kaadossa. Valmennusjohto pitäisi vihdoin tulla tähän päivään.
 
Viestejä
36
Täysin samaa mieltä edellisen kanssa. Ilmeisesti 11/6 keskiarvo Korisliigassa on vaan niin vakuuttavaa, että on aivan pakko valita mukaan. Siinä jää helposti Italian pääsarja kakkoseksi kun tekee tulosta kotimaassa junioreita vastaan. Tripla L:n mukana olon periaattessa ymmärrän, koska takureita ei liikaa ole. Sandvik ei ainakaan ole väsynyt liiasta pelaamisesta.

Onneksi tuosta on nyt unohdettu pois Pekoset ja Vesiluomat. Ainakin toistaiseksi.
 
Viestejä
172
Coach Salmisen perustelut hipovat v..tuilun ylärajoja:"nopeat laiturit"...tekevät mm. lukiolaisia vastaan 3 pinnaa matsissa ,kun taas syrjäytetyt ovat tehneet euroliiga ja- Cup -joukkueita vastaankin enemmän.
 
Viestejä
262
Agyein , Viitan tai Sandvikin jenkeistä roudaamisen sijaan , kovissa Euroopan sarjoissa hyvillä tehoilla pelaavat Äijänen, Tulonen tai Kalin olisivat olleet tuhat kertaa sopivampia jotain Ranskaa vastaan, hehän pelavaat viikotttain muita maajoukkuepelaajia vastaan sarjoissaan, toista kun täällä pelaavat ovat kunnostautuneet Catzin kaadossa. Valmennusjohto pitäisi vihdoin tulla tähän päivään.

Kaikki mainitsemasi nimet ovat ison pään pelaajia. Haluaisitko oikeasti rakentaa joukkueen niin, että Kuierin, Lemmilän, Pelanderin sekä Holopaisen lisäksi otetaan nämä kolme mukaan ja sitten yli puolet joukkueesta olisi 4-5 paikan pelaajia?

Olen osittain samaa mieltä kanssasi, mutta vähän realismiakin pitää olla. Mielellään olisin nähnyt ennemmin Tulosen kuin Viidan tai Agyein joukkueessa, mutta vaikka enemmistö Suomen parhaimmista pelaajista ovat isoja, niin ei joukkuetta silti pelkästään heidän varaansa voi rakentaa.
 
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös