Koripallo.com

Vaalikiimaa 2012

Viestejä
3 280
Kansallissosialistinen ylläpitäjistö on jostain syystä poistattanut aiemman topikin, joten jatketaan maailman parantamista täällä. Kävin itse täyttämässä velvollisuuteni aamupäivällä. En paljasta ketä äänestin, mutta naisia, homoja tai Paavoja en äänestänyt.

Millä tunnelmilla muut? Tampere?
 
Viestejä
7 517
Vs: Vaalikiimaa 2012

Mulla taitaa olla sama ehdokas, kun sama lista ketä en ainakaan äänestä. Sopivasti oma äänestyspaikkani on samalla koululla missä tänään treenit, joten varmaan samalla käväsen kansalaisvelvollisuuteni täyttämässä.
 

42

Viestejä
3 364
Vs: Vaalikiimaa 2012

Kyllähän vakavasti otettavat vaihtoehdot näissä vaaleissa mahtuu todella komeasti yhden käden sormiin. Jopa kahdesti. Valinta tuli tehtyä ja numero lappuun raapustettua.

Miksi muuten siellä äänestyskopissa on lyijykynä eikä joku pysyvämpää ainetta tuottava kirjoitin?
 
Viestejä
7 517
Vs: Vaalikiimaa 2012

^sama pisti silmää, että lyijärillä pitää numeroita raapustaa. Olin myös varautunut vaalikahveihin ihan turhaan :(
 

42

Viestejä
3 364
Vs: Vaalikiimaa 2012

Mitämitä, saisiko sinne ottaa mukaan oman kynän? Entä oman äänestyslipun? Tai oman ehdokkaankin? ;D
 
Viestejä
1 638
Vs: Vaalikiimaa 2012

SHUT_UP_LITTLE_MAN1.jpg

Mä ja Häbödi Paavo Väyrysen tappion jälkeen

Täytyy myöntää, että hieman harmittaa Väykän tipahtaminen. Vaikken miestä äänestänyt, niin on arvostettava Paavon huikeaa kampanjaa ja omistautumista omalle puolueelle. Näitä katkeria tappiota on tullut samalle miehelle ihan liikaa. :(

Toisella kierroksella äänestetään sitten Haavistoa.
 
Viestejä
921
Vs: Vaalikiimaa 2012

zack sanoi:
Toisella kierroksella äänestetään sitten Haavistoa.

Sama. Rööriroopella lienee kinkkinen valinta, kun oma suosikki, Soinin Timppa jäi lähtötelineisiin.
 
Viestejä
7 415
Vs: Vaalikiimaa 2012

Olen usein aika ymmälläni siitä, miksi joku tyyppi, jolla pakonomainen tarvella keskustella homoseksuaalisuudesta ja ko. sukupuolivähemmistön petipuuhista, haluaa välttämättä käydä tätä keskustelua koripalloa käsittelevällä keskustelufoorumilla.

Luulisi nyt, että tällaiseen keskusteluun löytyisi internetistä aika monta muutakin paikkaa.
 
Viestejä
7 517
Vs: Vaalikiimaa 2012

rööriroope sanoi:
Minulle on jäänyt hieman epäselväksi, mitä Homo-Pekka on saavuttanut poliittisen journeynsa aikana.

Tippunut eduskunnasta toistuvasti? Tää on mullekin edelleen vähän mysteeri, kun ei sitä tunnu oikein kannattajatkaan tietävän (taisin vähän kysellä tuolla aikaisemmassa ketjussa). Vissiin se on vähän ympäristöjuttuja tehnyt ja ollut ympäristöministerinä. Salkkuhan oli niin kevyt tuohon aikaan, että se oli yhdistettynä niinkin loogiseen toiseen osa-alueeseen kuin kehitysyhteistyö. Mitä se on tehny 2007 vuoden jälkeen? En ite koe, että tähän maailman aikaan ei tarvita kehitysyhteistyöhön erikoistunutta presidenttiä.
 
Viestejä
17
Vs: Vaalikiimaa 2012

Olisi mielenkiintoista tietää, että mikä olisi Haaviston kannatus, etenkin naisten keskuudessa, jos hänellä olisi 20 vuotta nuoremman toyboyn sijasta puolisona 20 vuotta nuorempi thaimaalainen nainen. Tuskin läheskään samanlainen kuin nyt.

Mitä enemmän tätä vaalitulosta sulattelee, niin sen enemmän Väyrysen kohtalo tuntuu vääryydeltä. Jos mietitään tasavallan Presidentin päätehtävää, eli ulkopolitiikan johtamista, niin Väykän kompetenssi on yksinkertaisesti ylivertainen muihin ehdokkaisiin verrattuna. 11 vuotta ulkoministerinä neljässä eri hallituksessa ja 2000-luvulla vielä ulkomaankauppa- ja kehitysministerinä. Siinä missä muut ehdokkaat kiimailivat suvaitsevaisuuden ja nykypäivän siivellä, niin Väykkä kykeni ainoana hahmottamaan Suomen ulkopoliittisen aseman ja turvallisuuden seuraavan 15-20 vuoden syklillä. Ei ole todellakaan väärin sanoa, että nämä vaalit olivat bbidolstanssiitähtienkanssa-vaalit. Presidentin päätehtävä, eli ulkopolitiikka sivuutettiin jokaisessa keskustelussa täysin ja puhuttiin aivan toissijaisista asioista, kuten suvaitsevaisuudesta ja rasismista. Ei sillä, ihan tärkeitä aihepiirejä, mutta ei presidentin valtapiiriin kuuluvia.

Joka tapauksessa, pakko sanoa että Väyrynen ja Keskusta olivat oikeasti näiden vaalien ainoat voittajat, valittiin presidentiksi kuka tahansa. Väykkä aloitti syksyllä aivan montusta, nosti puolueensa takaisin suurien joukkoon juuri päinvastaisella agendalla, mitä Mari Kiviniemi ja Keskusta viime eduskuntavaalien aikaan harjoitti. En ihmettelisi, vaikka Väyrynen lähtisi ensi kesän Keskustan puheenjohtajakisaan mukaan. Viesti on ainakin selvä: kansa osoitti, että Paavon linja on haluttu linja.

Oli kyllä surullista katsoa tuloksen jälkeistä Väyrystä. Vanha, sydänsairas mies laittoi kaiken peliin ja käteen jäi jälleen kirvelevä tappio. Oli selkeästi purskahtamaisillaan itkuun. Mutta Paavo nousee vielä. Paavo ei luovuta koskaan!
ylos.gif
 
Viestejä
921
Vs: Vaalikiimaa 2012

rööriroope sanoi:
Tuntuu oudolta, että ihmiset antavat Pekalle äänensä ainostaan sen takia, että tämä indiejanari on hieraissut sapeliaan väärässä hunajapurkissa. Ihanan suvaitsevaista!

Pakko myöntää, mutta tämä sama ajatus nousi hetkittäin päällimmäisenä pintaan, kun eilen illalla seurasin sosiaalista mediaa. Kaikki "viimeinkin olen ylpeä suomalaisuudesta"-kommentit viestittävät enemmän jostain virallisesta avoimuuden ja suvaitsevaisuuden tunnustuksesta, kuin että jengi oikeasti olisi nähnyt vaivaa sen eteen, kumpi olisi sopivampi presidentti.

Paremmin ilmaistuna: http://topiassalonen.puheenvuoro.uusisuomi.fi/95103-heittäkää-se-vastajytkynne-jo-rupiseen-suonsilmäkkeeseen

Henkilökohtaisesti kuitenki Homo-Pekan saavutukset poliittisen journeynsä aikana vakuuttavat minut äänestämään häntä Pahvi-Saulin sijaan.
 
Viestejä
7 517
Vs: Vaalikiimaa 2012

Kerrohan Batman ny meille mitkä ne saavutukset siis ovat? Kun noi Haaviston omat nettisivutkin on vissiin nurin, kun 75000euroa viime yön aikana tälle "köyhälle kampanjalle" ei ilmeisesti ole riittävästi pitääkseen nettisivut pystyssä.
 
Viestejä
9 123
Vs: Vaalikiimaa 2012

Vituttaa niin ettei sanotuksi saa. Numero nelosta kannatettiin täysin palkein. Kostautui.

Nyt ei kyllä kiinnosta vähää alusta. Kai se pitää Homolle ääni antaa, jotta etsimen_takaa on tyytyväinen.
 
Viestejä
7 517
Vs: Vaalikiimaa 2012

Samaa mieltä johtavan analyytikon kanssa tästä ulkopolitiikan unohtamisesta. Tänne ollaan nyt hakemassa vaan edustavaa arvojohtajaa ja paria, mistä voitas olla jotenkin ylpeitä ja joka voisi vetää jotenkin vertoja noille muutamien muiden maiden kuninkaallisille.

Vanhanen sanoi YLE:n tuloslähetyksessä hyvin ja muistutteli, että kun hän itse on istunut sen pienen pyöreän pöydän toisella puolella rouva tasavallan presidentin kanssa viikottain keskustelemassa ulkopolitiikasta, että jos halua löytyy, niin presidentillä on ihan todellinen mahdollisuus JOHTAA ulkopolitiikkaa. Vielä nykyinen pressa ei ilmeisimmin sitä ole tehnyt.
 
Viestejä
17
Vs: Vaalikiimaa 2012

King James sanoi:
Vituttaa niin ettei sanotuksi saa. Numero nelosta kannatettiin täysin palkein. Kostautui.

Ei kostautunut. Annoit äänesi pätevimmillä ehdokkaalle. Suomi vain näytti suvaitsevaisuuskiimassaan jälleen tasonsa. Kolmissa viime vaaleissa on ollut coolia äänestää naista, nyt oli coolia äänestää Homoa.
 
Viestejä
17
Vs: Vaalikiimaa 2012

Mitä toiseen kierrokseen tulee, niin taidan jättää äänestämättä. Sauli Niinistöä olen aina pitänyt harvinaisen teennäisenä ja takakireänä janarina, enkä todellakaan aio äänestää häntä. Pekka Haavistossa taas ei sinänsä ole mitään vikaa, sillä kaveri vaikuttaa oikein fiksulta ja aidolta ihmiseltä, mutta hänen taustajoukkonsa aiheuttavat todellisen oksetuksen suuhun. Oikeastaan Haaviston kannalta on pahin skenaario on se, että hänen taustallaan olevat trueviherhipit vetävät homman todellisen överiksi ja pilaavat kaiken sen, mitä Pekka Haavisto on onnistunut mediassa edustamaan. Mukaanlukien nimimerkki "etsimen_takaa".
 
Viestejä
9 123
Vs: Vaalikiimaa 2012

Vastajytky ei ole mikään vitsi, vaan vasemmistosiipi on tosissaan julistamassa luokka- ja arvosotaa soinilaiseksi muuttuvaa yhteiskuntaa vastaan. Suvaitsevaisuuden asialla - vaikka sitten väkivalloin.

Seuraan läheltä Nekalan alueen liikehdintää ja siellä on anarkoradikaaliosaston asenteet jyrkentyneet äärimmilleen. Taistelu Suomesta on alkanut.

Kenen joukoissa seisot? Jytkyn vai vastajytkyn?
 
Viestejä
7 517
Vs: Vaalikiimaa 2012

http://i.imgur.com/eWH88.png

Itse itselleni vastaten, tuossa nyt CV:tä kummaltakin. Mulla on vahva kuva Haavistosta, että mies on vapaamatkustaja joka heiluu vähän siellä ja täällä, mutta ei ole koskaan missään merkittävässä roolissa. Ei tosta vaan kuvastu ollenkaan johtaja-aines. Olishan se söpö pari silti.
 
Viestejä
1 113
Vs: Vaalikiimaa 2012

Enemmän kuin tyytyväinen ensimmäiseen kierrokseen. Taino Sauli olisi voitu valita jo ensimmäisellä kierroksella, mutta... Itse äänestin Saulia ja tulen äänestämään uudestaan, ilman sen kovempaa mietintää. Äänestäisin Haavistoa, jos ei olisi Saulia.

Nyt vaan toivon ettei ihmiset aloita mitään överiä mustamaalaamista kummastakaan ehdokkaasta. Päteviä jätkiä molemmat, mutta Saulin mukana menty ja tullaan menemään loppuun saakka.
 
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös