Koripallo.com

WU18 kesä 2019

Viestejä
2 534
Suomi voitti Ruotsin ja eteni finaalin sekä nousi a-tasolle. Kuier on kehittynyt pallon käsittelyssä ja syötöissä. Pidin erityisesti Kuierin tavasta viivytellä vapaaheittoviivalla pallon vastaanottamista (ja samalla hän tasasi hengitystä).

Pelaajilla oli tänään kova paine, koska tänään oli panoksena sarjanousu. Valmentaja pahensi koko ajan tilanneta muistuttamalla asiasta ja hän huusi "paine muistakaa paine"! Ruotsi oli hyvä vielä kolmannessa erässä ja sitten ne väsyi.

Minua ilahdutti nähdä miten paljon pelaajat iloitsivat voittoa ja selvästi nauttivat koripallosta. Suomi pelasi kovaa ja rohkeasti. Jokainen pelaaja oli olevinaan vähän pitempi kuin oikeasti on (composure).

Mietin tuleekohan aikuisten maajoukkueessa tulevaisuudessa kiistaa pelinumeroista, koska sekä Bejedi että Kuier pelaavat numerolla 20? Onkohan tuo nro. 20 aikoinaan valikoitunut, koska siinä on tavallaan kaksi nollaa vähän niin kuin numerossa 8?
 
Viimeksi muokattu:
Viestejä
1 009
Suomi voitti Ruotsin ja eteni finaalin sekä nousi a-tasolle. Kuier on kehittynyt pallon käsittelyssä ja syötöissä. Pidin erityisesti Kuierin tavasta viivytellä vapaaheittoviivalla pallon vastaanottamista (ja samalla hän tasasi hengitystä).

Pelaajilla oli tänään kova paine, koska tänään oli panoksena sarjanousu. Valmentaja pahensi koko ajan tilanneta muistuttamalla asiasta ja hän huusi "paine muistakaa paine"! Ruotsi oli hyvä vielä kolmannessa erässä ja sitten ne väsyi.

Minua ilahdutti nähdä miten paljon pelaajat iloitsivat voittoa ja selvästi nauttivat koripallosta. Suomi pelasi kovaa ja rohkeasti. Jokainen pelaaja oli olevinaan vähän pitempi kuin oikeasti on (composure).

Mietin tuleekohan aikuisten maajoukkueessa tulevaisuudessa kiistaa pelinumeroista, koska sekä Bejedi että Kuier pelaavat numerolla 20? Onkohan tuo nro. 20 aikoinaan valikoitunut, koska siinä on tavallaan kaksi nollaa vähän niin kuin numerossa 8?

Ruotsi oli pelissä mukana aina viimeiselle kymppiminuutille mutta mitä sitten tapahtui? Ei mielestäni Suomen tempo mitenkään kiihtynyt mutta joitenkin ruotsalaisilta katosi pelihalu, Perin omituista koska Ruotsi on monesti yllättänyt kovana ""joukkuepelaajana"".
 
Viestejä
1 009
Ja vähän jatkoa vielä. Jos Kuier oli pelottavan hyvä, niin minun silmiin pistää aina Janette Aarnion monipuolisuus; aina vaarallisesti kärkkymässä palloa hyökkääjältä, laittaa painetta ja usein riistää pallon. Nopeana kärkenä ja taitavana läpiajavana puolustajan painajainen korin alla. Kun tähän lisää vielä Aarnion ulottuvuuden niin se onkin jo paljon yhdelle pelaajalle. Onneksi korin alla ei tänään sattunut pahemmin vaikka Aarnio linkkasikin vaihtoon, palasi sitten vielä peliin. Mutta joukkue voittaa ja joukkue häviää, joten hatunnosto myös joukkueen duunariosastolle.

Viime vuoden WU16-joukkueen A-divariin nostajista on tässä joukkueessa vain pari samaa pelaajaa. Viime vuoden junnuista pari pelaa vielä elokuussa WU16-joukkueessa, muutama ei lähtenyt mj-leikkiin mukaan ja jokunen on kuntoutumassa. Siellä on hyvää materiaalia ensi vuoteen puolustamaan nyt saavutettua WU18:n upeata A-divariin nousua.
 
Viimeksi muokattu:
Viestejä
1 928
Juuri näin, Kuier on huikea, mutta Aarnionkin peliä on kerta kaikkiaan erittäin kiva katsoa. Kun nämä kaksi ovat kentällä, tuntuu, että koko joukkue pystyy mihin vain.
 
Viestejä
2 534
Minun mielestä Kreikkalaiset tyttöjoukkueet pelaavat tosi hienoa koripalloa. Pidin etukäteen Kreikkaa selvänä ennakkosuosikkina. Suomen 15p puoliaika johto yllätti minut. Miten tuon joukkueen pelaajien pääkoppa on noin jäätävä? Suomi ei ota tyhmiä virheitä. Suomelle tulee pallon menetyksiä, mutta ne eivät horjuta pelaajien pokkaa lainkaan....

Pekonen jäi jumiin keskiviivalle kolmen Kreikkalaisen ahdistamana. Hän päätti mielummin syödä pelivälineen kuin yrittää epätoivoisesti pitää pallo elossa ja riskeerata Kreikan nopea vastahyökkäys. Hyviä valintoja monelta pelaajalta..

Suomi voitti minun mielestä tänään todella kovan joukkueen!
 
Viimeksi muokattu:
Viestejä
1 009
Minun mielestä Kreikkalaiset tyttöjoukkueet pelaavat tosi hienoa koripalloa. Pidin etukäteen Kreikkaa selvänä ennakkosuosikkina. Suomen 15p puoliaika johto yllätti minut. Miten tuon joukkueen pelaajien pääkoppa on noin jäätävä? Suomi ei ota tyhmiä virheitä. Suomelle tulee pallon menetyksiä, mutta ne eivät horjuta pelaajien pokkaa lainkaan....

Pekonen jäi jumiin keskiviivalle kolmen Kreikkalaisen ahdistamana. Hän päätti mielummin syödä pelivälineen kuin yrittää epätoivoisesti pitää pallo elossa ja riskeerata Kreikan nopea vastahyökkäys. Hyviä valintoja monelta pelaajalta..

Suomi voitti minun mielestä tänään todella kovan joukkueen!

Puoliajalla about 35:20, jonka jälkeen kreikkalaiset lappoivat parikymmentä pistettä Suomen seitsemää vastaa ja silti pelaajien pää kesti - on tuo kovapäinen joukkue. Ei tietoakaan periksi antamisesta vaikka pelin tempo katosikin. Ottivat sitten taas kerran pelin omiin käsiin ja voittivat. Joukkue isolla Jiillä ja menestyksekäs valmennustiimi!
 
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös