Koripallo.com

Keskustelu foorumeilla

Viestejä
364
Otsikon voi muuttaa paremmaksi jos haluaa.

Olen pidemmän aikaa pohtinut ja myös harmistunut siitä miten sallittua on dissata muita keskustelijoita ja heidän mielipiteitään koripallo.comin foorumeilla. Tämä kirjoitukseni on suunnattu pitkälti valvojille, mutta muutkin voivat siihen ottaa kantaa :)

Olen joskus ohimennen ottanut kantaa asiaan, mutta silloin siihen ei vastattu. Ymmärrätte varmaan, että mikäli tällainen muiden dissaaminen on foorumeilla sallittua niin se voi pahimmassa tapauksessa estää monia kirjoittamasta mielipiteitään foorumeille. Tyytyvät vain lukemaan kirjoituksia, mutta eivät viitsi ottaa kantaa, koska eivät halua päästä mielipiteillään kenenkään allekirjoituksiin ja muiden aliarvioitavaksi.

Muistan tapauksen, jossa toinen osapuoli selvästi otti asian oikein puheeksi, että haluaa oman mielipiteensä pois toisen käyttäjän profiiliallekirjoituksesta, mutta kukaan ei siihen silloin puuttunut eikä myöskään tilanne muuttunut mihinkään. En tunne kumpaakaan henkilökohtaisesti enkä tiedä ketkä nimimerkkien takana ovat. Onko niin, että oikeutenne eivät riitä allekirjoituksien poistamiseen tai teillä ei ole oikeutta käskeä poistamaan vaikka ne olisivat asiattomia eli tässä tapauksessa tarkoituksellisesti laitettu vain sen takia, että halutaan aliarvioida toisen mielipidettä? Vai ettekö vain välitä dissataanko keskusteluissa muita vai ei? On erittäin helppoa huomata onko lainaukset profiiliin laitettu pelkkänä dissaamisena vai ei ja näin myös puuttua asiaan.

Oma mielipiteeni on, että se mitä et voi sanoa toiselle kasvotusten niin sitä ei myöskään kuuluu nettikeskusteluissa kirjoittaa. Mikäli loukkaat muita niin ota vastuu teostasi. Toisten kanssa ei tarvitse olla samaa mieltä, päätäkään ei tarvitse silitellä, mutta älkää nyt hyvät ihmiset alkako muita ja muiden mielipiteitä täällä dissaamaan tai muuten joudutte kyllä tosissaan katsomaan mitä itse kirjoitatte ettette vaan kirjoita mitään mikä ei muiden mielestä ole riittävän fiksua. Dissaamisella en siis tarkoita arvostelua.

Suora lainaus koripallo.comin säännöistä sekä netiketistä, jota sääntöjen mukaan myös näissä keskusteluissa pitäisi noudattaa: Ole kohtelias ja ystävällinen, äläkä tarkoituksella provosoi riitoja tai hauku muita keskustelijoita

Kysynkin miksi tämä kuitenkin sallitaan koripallo.comin keskusteluissa? Toivon, että valvojat vastaavat tähän ja kertovat oman kantansa asiaan.

Sanotaan vielä tähän loppuun, että en ole koskaan mielipiteideni takia joutunut muiden allekirjoituksiin, muta en myöskään tänne viitsi hirveästi mitään kirjoittaakaan, koska tiedän mihin se voi johtaa
 
Viestejä
1 063
Vs: Keskustelu foorumeilla

Word.
 

aa

Viestejä
1 281
Vs: Keskustelu foorumeilla

Olisiko Herra Brownilla esittää jotain todistusaineistoa näistä ns. "dissauksista"? Itse olen palstaa seurannut jo useamman vuoden enkä itse ole koskaan huomannut mitään niin henkilökohtaista, että siitä pitäisi jonkun olla huolissaan. Ja itse olen myös sitä mieltä, että jos joku on niin herkkänahkainen ettei kestä pientä pilkkaa tai kiusoittelua niin silloin on parempi pysytellä poissa kaikilta keskusteluforumeilta.

Itse en toki pidä "dissaamista" missään nimessä hyvänä asiana, mutta internet on kuitenkin internet ja se on ihan jokaisen oma asia missä sivuistolla pöyrii, ja jos kokee jonkun sivuston loukkaavan itseään niin pysyttelee yksinkertaisesti poissa.
 
Viestejä
364
Vs: Keskustelu foorumeilla

Houst-mac sanoi:
Olisiko Herra Brownilla esittää jotain todistusaineistoa näistä ns. "dissauksista"?

Ymmärrät varmaan, että en aio nostaa "julkisesti" yhtään nimimerkkiä esille. Valvojille voin pyydettäessä kertoa.

Ja itse olen myös sitä mieltä, että jos joku on niin herkkänahkainen ettei kestä pientä pilkkaa tai kiusoittelua niin silloin on parempi pysytellä poissa kaikilta keskusteluforumeilta.

Usko tai älä niin pieni kiusoittelu on mun mielestä ihan hauskaakin, mutta sellaista ei välttämättä kukaan pyydä erikseen poistamaankaan.

Itse en toki pidä "dissaamista" missään nimessä hyvänä asiana

Olemme siis täysin samaa mieltä ;)

internet on kuitenkin internet ja se on ihan jokaisen oma asia missä sivuistolla pöyrii, ja jos kokee jonkun sivuston loukkaavan itseään niin pysyttelee yksinkertaisesti poissa.

Miksi loukata ketään jos voi olla loukkaamatta? Siis jos tietää, että loukkaa toista. On eri asia jos tarkoituksena ei ole toimia niin. Puhun siis tarkoituksellisesta dissaamisesta. En odota ihmisten olevan täydellisiä, en itsekään ole
 
Viestejä
19 541
Vs: Keskustelu foorumeilla

Onkohan muuten ketään muuta loukattu enemmän henkilökohtaisuuksiin menevillä solvauksilla kuin minua? Ei sen puoleen, että se minua mitenkään haittaisi. Kunhan vain pähkäilin.
 

diifens

Vs: Keskustelu foorumeilla

Ainakin Matti Hämäläistä ja Eero Nikkarista. Ja muutamaa muutakin.
 
Viestejä
19 541
Vs: Keskustelu foorumeilla

Millä nimimerkeillä nämä herrat täällä kirjoittelevat?
 
Viestejä
2 913
Vs: Keskustelu foorumeilla

Mr Brown sanoi:
Kysynkin miksi tämä kuitenkin sallitaan koripallo.comin keskusteluissa? Toivon, että valvojat vastaavat tähän ja kertovat oman kantansa asiaan.

Yleiseen kysymykseen ei voi antaa kuin yleisen vastauksen. Säännöt ovat säännöt, ne määrittelevät, mikä on sallittua ja mikä ei. Toisen loukkaaminen ei siis ole sallittua.

Jos tarkoitat, miksi näihin ei sitten puututa, niin ainakin omalta osaltani tilanne on se, että kaikkia viestejä ei yksinkertaisesti ehdi lukea läpi. Täällä ei ole ennakkosensuuria vaan sääntöjen vastaisiin viesteihin puututaan, kun ne havaitaan. Puuttumista voi edistää "ilmoita valvojille" toiminnolla.
 
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös