Koripallo.com

Korihait - Pyrintö Poharissa 07.03.2010 klo:17.00

Viestejä
1 005
Vs: Korihait - Pyrintö Poharissa 07.03.2010 klo:17.00

Timi sanoi:
Samaa mieltä edellisten kanssa kuuluttajasta, ei Jukitsussa mitään vikaa ole, mutta Westis hoitaa homma erittäin tyylikkäästi. Mahtaako vaan mies ehtiä muilta kiireiltään mikin takana niin useasti istumaan?

Pyrinnöllähän on kuuluisia faneja. Mikko Leppilampi istui päätykatsomossa ja piti Pyrinnön puolta :)

Mikko Leppilampi piti kylläkin Korihaiden puolia... Hänellä kytköksiä Ukiin ollut ennenkin, mm. veneilemässä olen nähnyt Ukin saaristossa, myös Ukin ravintolat ovat hänelle tuttu paikka! Elikkäs taitaa tulla toisinaan vain vierailemaan Ukiin päin....
 
Viestejä
4 452
Vs: Korihait - Pyrintö Poharissa 07.03.2010 klo:17.00

Fighter2 sanoi:
Mikko Leppilampi piti kylläkin Korihaiden puolia... Hänellä kytköksiä Ukiin ollut ennenkin, mm. veneilemässä olen nähnyt Ukin saaristossa, myös Ukin ravintolat ovat hänelle tuttu paikka! Elikkäs taitaa tulla toisinaan vain vierailemaan Ukiin päin....

Ai oliko se sittenkin niin päin. Oletin vain, että olisi Pyrsan kannattaja kun ei ole ennen matseissa näkynyt ja eikös mies ole kotoisinkin Tampereen seudulta?

No, onhan se hienoa, että lajillamme on kuuluisia faneja, jotka voivat mahdollisesti nostaa koripallon mainetta ja näkyvyyttä Suomessa. Erityisen mieltä lämittävää on ollut julkkisten paljous maaotteluissa parina viime kautena. Ei koripallo ole Suomessa sillä tasolla, että otteluihin (edes mj-peleihin) tullaan näyttäytymään imagon takia. Kyllä ne, jotka otteluissa käyvät myös seuraavat lajia.
 
Viestejä
18
Vs: Korihait - Pyrintö Poharissa 07.03.2010 klo:17.00

Timi sanoi:
Ai oliko se sittenkin niin päin. Oletin vain, että olisi Pyrsan kannattaja kun ei ole ennen matseissa näkynyt ja eikös mies ole kotoisinkin Tampereen seudulta?

vaimo taitaa olla teiltä päin kotoisin
 
Viestejä
250
Vs: Korihait - Pyrintö Poharissa 07.03.2010 klo:17.00

Timi sanoi:
No, onhan se hienoa, että lajillamme on kuuluisia faneja, jotka voivat mahdollisesti nostaa koripallon mainetta ja näkyvyyttä Suomessa.

kuka on mikko leppilampi?

:p
 
Viestejä
346
Vs: Korihait - Pyrintö Poharissa 07.03.2010 klo:17.00

hagitzu sanoi:
vaimo taitaa olla teiltä päin kotoisin
Taitaapi olla Vehmaalta, jos nyt ihan tarkkoja halutaan olla..tämä ei ole mitenkään fakta, vaan ihan muistelisin asiasta joskus kuulleeni.
Onko muuten ikinä milloinkaan päästy näin kauas itse aiheesta?
 
Viestejä
148
Vs: Korihait - Pyrintö Poharissa 07.03.2010 klo:17.00

Bupu sanoi:
Taitaapi olla Vehmaalta, jos nyt ihan tarkkoja halutaan olla..tämä ei ole mitenkään fakta, vaan ihan muistelisin asiasta joskus kuulleeni.
Onko muuten ikinä milloinkaan päästy näin kauas itse aiheesta?

Kannetaan oma vesi tähänkin kaivoon ja varsin mielenkiintoiseen aiheeseen :D Mikko Leppilammen vaimo on siis Vehmaalta kotoisin ja veli (vaimon siis) pelasi joskus 1990-luvun alun valmentamassani juniorijoukkueessa. Eli onko se nyt sitten Leppilammen käly (?), joka on joskus pelannut Korihaissa?

No nyt tämä kuulostaa ihan ex-Kiss FM:n legendaariselle "Olen melkein sukua" julkkisskaballe 8] Mutta kiva siis kuulla katsomossa bongatun hieman harvinaisempiakin Korihaiden faneja.
 

42

Viestejä
3 370
Vs: Korihait - Pyrintö Poharissa 07.03.2010 klo:17.00

vakaa skuuppi sanoi:
Minä en hyväksy, että P. Pokkisen tasoiset tuomarit viheltävät pääsarjaa, enkä usko, että kaveri pystyy tyyliään muuttamaan. Kokemusta on hänen edesottamustensa seuraamisesta jo useita vuosia niin koripallon kuin jalkapallon parista. Ja molemmista lajeista on kokemusta varmaan enemmän vuosia kuin Pokkisella on ikää.

No paljonko on kokemusta tuomaroinnista ja miltä tasolta? Kuulostaa tuo seuraaminen vähän asenteelliselta. Nuorella miehellä on rohkeutta ottaa välillä koviakin vihellyksiä ja niistähän se poru yleensä nousee. Värillisten lasien takaa varsinkin.

Fakta on se, että kyllä meillä valtakunnan parhaat tuomarit viheltävät ylimpiä sarjoja. Ja poikkeus Jungebrand vahvistaa säännön. Siitä vaan mukaan remmiin, jos vaikka itse pystyisit parempaan.

Olisi mielenkiintoista joskus ottaa pari kiihkeää ja tuomareita voimakkaasti arvostelevaa fania katsomaan matsia, jossa pelaa ihan tuntemattomia joukkueita tai ainakin muita kuin omaa sydäntä lähellä olevia. Pelin aikana voisi käydä keskustelua tilanteista ja kukin perustelisi kantansa jos eri mieltä ollaan. Kokemuksesta voin sanoa, että usein ilmenee, että kovimpaan ääneen arvostelevat eivät tunne sääntöjä, joiden mukaan tuomarit kuitenkin tuomionsa jakavat.
 
Viestejä
589
Vs: Korihait - Pyrintö Poharissa 07.03.2010 klo:17.00

42 sanoi:
No paljonko on kokemusta tuomaroinnista ja miltä tasolta? Kuulostaa tuo seuraaminen vähän asenteelliselta. Nuorella miehellä on rohkeutta ottaa välillä koviakin vihellyksiä ja niistähän se poru yleensä nousee. Värillisten lasien takaa varsinkin.

Fakta on se, että kyllä meillä valtakunnan parhaat tuomarit viheltävät ylimpiä sarjoja. Ja poikkeus Jungebrand vahvistaa säännön. Siitä vaan mukaan remmiin, jos vaikka itse pystyisit parempaan.

Olisi mielenkiintoista joskus ottaa pari kiihkeää ja tuomareita voimakkaasti arvostelevaa fania katsomaan matsia, jossa pelaa ihan tuntemattomia joukkueita tai ainakin muita kuin omaa sydäntä lähellä olevia. Pelin aikana voisi käydä keskustelua tilanteista ja kukin perustelisi kantansa jos eri mieltä ollaan. Kokemuksesta voin sanoa, että usein ilmenee, että kovimpaan ääneen arvostelevat eivät tunne sääntöjä, joiden mukaan tuomarit kuitenkin tuomionsa jakavat.
Ei kovissa vihellyksissä ole mitään vikaa, jos ne ovat linjan mukaisia ja oikeita. Tämä on nyt karannut aika lailla off topiciksi, mutta kyse taitaa olla juuri siitä, että tämän yhden tuomarin kovat vihellykset ovat sellaisia pätemisen hakuisia. Katselin Karhu - Honka ottelun tässä taannoin. Belseriä rikottiin kaksi kertaa Pokkisen nenän alla. Sitten tulee vihellys, askeleet Belserille. Pelaaja oli syystä kuin puulla päähän lyöty. Selvät virheet jäivät viheltämättä, mutta askeleet siis löytyivät. Tämä nyt oli tällainen yksittäinen tapahtuma, mutta ko tuomarille tyypillinen.

Saattaa olla, että valtakunnan parhaat tuomarit viheltävät pääsarjaa, mutta kyllä heidän tasossaan edelleen olisi paljon kohentamista. Olisi muuten mahtavaa, jos joskus pääsisi tosiaan käymään keskustelua ottelun tuomioista ja vaikka vielä jälkikäteen oikein nauhan kanssa. Ja muuten, osa katsojista tietää myös säännöt ja jopa jotakin tuomaroinnista. Saattaa vain ikä tulla vastaan enää pääsarjauraa aloittaa tuomaroinnin saralla. :)
 

42

Viestejä
3 370
Vs: Korihait - Pyrintö Poharissa 07.03.2010 klo:17.00

Pastori Pete sanoi:
Saattaa olla, että valtakunnan parhaat tuomarit viheltävät pääsarjaa, mutta kyllä heidän tasossaan edelleen olisi paljon kohentamista.

Sanoisin jopa, että kaikilla on aina parantamisen varaa. Ja nyt en puhu pelkästään tuomareista. :p

Olisi muuten mahtavaa, jos joskus pääsisi tosiaan käymään keskustelua ottelun tuomioista ja vaikka vielä jälkikäteen oikein nauhan kanssa.

Pitäisikö tästä heittää pallo liitolle ja kehottaa järjestämään seminaari tai vastaava, jossa katsotaan joku tai joitakin matseja nauhalta pätkittäin koko ajan keskustellen? Minä ainakin osallistuisin mielelläni kunhan ajankohta sopii kalenteriin.

Tuonhan voisi tehdä niin, että ensin joku osallistujista koottu raati valitsee ottelun, joka porukalla katsotaan. Sitten vaikka kukin katsoo pelin ensin itse läpi ja pistää muistiin kohdat, jotka mielestään kaipaavat keskustelua. Sen jälkeen peli katsotaan yhdessä ja mietitään miten kunkin poimimat kohdat osuvat yksiin ja ollaanko kuinka pitkälle samaa mieltä. Edes keskustelun jälkeen.
 
Viestejä
589
Vs: Korihait - Pyrintö Poharissa 07.03.2010 klo:17.00

42 sanoi:
Pitäisikö tästä heittää pallo liitolle ja kehottaa järjestämään seminaari tai vastaava, jossa katsotaan joku tai joitakin matseja nauhalta pätkittäin koko ajan keskustellen? Minä ainakin osallistuisin mielelläni kunhan ajankohta sopii kalenteriin.

Tuonhan voisi tehdä niin, että ensin joku osallistujista koottu raati valitsee ottelun, joka porukalla katsotaan. Sitten vaikka kukin katsoo pelin ensin itse läpi ja pistää muistiin kohdat, jotka mielestään kaipaavat keskustelua. Sen jälkeen peli katsotaan yhdessä ja mietitään miten kunkin poimimat kohdat osuvat yksiin ja ollaanko kuinka pitkälle samaa mieltä. Edes keskustelun jälkeen.
Tässä olisi kyllä ideaa ja mahdollisuus saada näkemyksiä lähemmäs toisiaan edellyttäen, että osallistujissa olisi edustajia joukkueista ja tuomareista. Kannatan lämpimästi.
 

42

Viestejä
3 370
Vs: Korihait - Pyrintö Poharissa 07.03.2010 klo:17.00

No kumpi heittää ensimmäisen pallon? :D
 
Viestejä
589
Vs: Korihait - Pyrintö Poharissa 07.03.2010 klo:17.00

42 sanoi:
No kumpi heittää ensimmäisen pallon? :D
Eiköhän se liene sinulle helpompi homma ;)
 
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös