Koripallo.com

Drive Academy & Justice Graham

Kaikki tapahtui aivan aikataulun mukaisesti. Luulen, että tämä saattoi nyt olla se viimeinen valmennuspesti Justicelle Suomessa. Sääli, miten moni, jopa siis Yleisradio, ei nähnyt sitä mitä oli kirjaimellisesti naaman edessä, ja antoi tälle miehelle ja hänen projektilleen megafonin. Itsetutkiskelun paikka.

Kaikki tapahtui aivan aikataulun mukaisesti. Luulen, että tämä saattoi nyt olla se viimeinen valmennuspesti Justicelle Suomessa. Sääli, miten moni, jopa siis Yleisradio, ei nähnyt sitä mitä oli kirjaimellisesti naaman edessä, ja antoi tälle miehelle ja hänen projektilleen megafonin. Itsetutkiskelun paikka.
Muistaakseni veikkasit Driven kestoksi vuotta ja kesti jopa kaksi, mutta joo, tuskin enää kauheasti Suomessa luottoa antaa kaverin perustaa enää mitään koripallo-ohjelmaa saati jossain perinteisessä seurassa valmentaa jos tässä kävi taas näin. No odotellaan nyt vielä onko kyseessä vain huhu vai onko tämä tosiaan taas tapahtunut.

Muistaakseni veikkasit Driven kestoksi vuotta ja kesti jopa kaksi, mutta joo, tuskin enää kauheasti Suomessa luottoa antaa kaverin perustaa enää mitään koripallo-ohjelmaa saati jossain perinteisessä seurassa valmentaa jos tässä kävi taas näin. No odotellaan nyt vielä onko kyseessä vain huhu vai onko tämä tosiaan taas tapahtunut.
Joo, vähän meni pitkäksi. Pistetään hitaan reagoinnin piikkiin seuran puolelta.

Eli huhun mukaan potkut tullut siis seuran/Driven toimesta, eli kyseessä ei ole koripalloliiton sanktio/hyllytys?, no jos näin niin basketista sitten turha mitään virallista tiedotetta kyttäillä..
Näin itse ymmärsin. Liitolla ei tässä ole käsittääkseni osaa.

Tästä seurasta voisi tehdä "Täynnä Drivea" -mockumentin?
Kyllä nämä ikävät huhut ovat koskeneet pelkästään Justice Grahamia sekä sitä Oba/Academy ryhmää joka joo teknisesti samaa seuraa mutta käsittääkseni käytännössä Drive Basketballia pyörittänyt eri toimijat ja tämä Drive Academy ollut se Grahamin projekti ja näiden välillä nyt haluttu tehdä pesäero ehkä ikävän julkisuuden tai muun vastaavan takia? Se vielä itselle epäselvää onko tässä annettu tosiaan potkut vai onko Graham sitten itse irtautunut Academy ryhmänsä kanssa tästä "emo seura" Drive basketballista ja jatkaa toimintaansa ilman näitä muita toimijoita?

Justicesta on siis tehty rikoisilmoituksia driven johdon puolesta. Drive oli sopinut 43 800 euron arvoisen sopimuksen, joka oli seuralle “sponsoriraha”,Todellisuudessa rahasta ei ollut seuralle mitään hyötyä, eikä kukaan tiedä tarkalleen, minne se on päätynyt. Justice siis itse käyttänyt kyseisiä rahoja. Tämä on varmaa tietoa, sillä minä olen nähnyt viestin, jonka driven johto lähetti pelaajien valmentajille.

Justicesta on siis tehty rikoisilmoituksia driven johdon puolesta. Drive oli sopinut 43 800 euron arvoisen sopimuksen, joka oli seuralle “sponsoriraha”,Todellisuudessa rahasta ei ollut seuralle mitään hyötyä, eikä kukaan tiedä tarkalleen, minne se on päätynyt. Justice siis itse käyttänyt kyseisiä rahoja. Tämä on varmaa tietoa, sillä minä olen nähnyt viestin, jonka driven johto lähetti pelaajien valmentajille.

Gamblers-johtaja tilalle?

Jos tuo pitää paikkansa niin veikkaan että "sponsorirahat" ovat päätyneet tänne.

Huvittavaa sinänsä että kun viime syksynä kyselin täällä minkä yrityksen alla Graham meinasi liiketoimintaansa pyörittää niin pari viikkoa siitä Graham matkusti Viroon perustamaan Drive Academy OÜn. Yhteystiedoissa on suomalainen kerrostaloasunto jonka omistaa tilitoimisto jonka toinen perustaja on toiminut Omniassa valmentajana. Pieni piiri pyörii, erikoisliikemiehet siellä hyörii.

Jos tuo pitää paikkansa niin veikkaan että "sponsorirahat" ovat päätyneet tänne.

Huvittavaa sinänsä että kun viime syksynä kyselin täällä minkä yrityksen alla Graham meinasi liiketoimintaansa pyörittää niin pari viikkoa siitä Graham matkusti Viroon perustamaan Drive Academy OÜn. Yhteystiedoissa on suomalainen kerrostaloasunto jonka omistaa tilitoimisto jonka toinen perustaja on toiminut Omniassa valmentajana. Pieni piiri pyörii, erikoisliikemiehet siellä hyörii.

Onko siis mahdollista että Suomessa rekisteröityneen Drive ry:n rahoja(mm.Seuran kausimaksut) olisi päätynyt tuonne Virolaiselle Drive Academylle vai onko tuo Oy luotu muille sivubisneksille? Tietääkseni tuo ry on voittoa tavoittelematon yhdistys joka ei edes voisi pyörittää mitään liiketoimintaa vaan juuri kerätä kausimaksua jolla kattaa toimintansa menot ja mitään tuhansien eurojen henk.koht valmennusta ei ry voisi edes laskuttaa? Omaa bisnestä saa toki kuka vaan tehdä eikä siinä kai mitään ongelmaa, mutta tuon Drive ry:n kautta ei voi muuta bisnestä pyörittää kuin sitä toimintaa johon yhdisys on rekisteröity ja nyt ilmeisesti sieltä ry:n tililtä kadonnut rahoja?

Onko siis mahdollista että Suomessa rekisteröityneen Drive ry:n rahoja(mm.Seuran kausimaksut) olisi päätynyt tuonne Virolaiselle Drive Academylle vai onko tuo Oy luotu muille sivubisneksille? Tietääkseni tuo ry on voittoa tavoittelematon yhdistys joka ei edes voisi pyörittää mitään liiketoimintaa vaan juuri kerätä kausimaksua jolla kattaa toimintansa menot ja mitään tuhansien eurojen henk.koht valmennusta ei ry voisi edes laskuttaa? Omaa bisnestä saa toki kuka vaan tehdä eikä siinä kai mitään ongelmaa, mutta tuon Drive ry:n kautta ei voi muuta bisnestä pyörittää kuin sitä toimintaa johon yhdisys on rekisteröity ja nyt ilmeisesti sieltä ry:n tililtä kadonnut rahoja?

Kyllä näissä jutuissa ketkut aina keinot keksivät, en nyt SUORAAN viittaa ko. tapaukseen. ;)

Mikä on tämä Driven ”johto”?

Muutama faktatarkistus aiempiin kommentteihin:

1. Justice Graham ei ole perustanut Driveä.
2. Justice ei ole saanut käsittääkseni potkuja vaan hänet on erotettu yhdistyksen jäsenyydestä. Justicelle ei ymmärrykseni mukaan ole maksettu palkkaa.
3. Driven rahat ovat varmasti menneet toiminnan pyörittämiseen. Sen verran suuri seura on kyseessä, jos katsoo sarjoissa pelanneiden joukkueiden määrää viime kaudelta.
4. Mikäli jollakulla on viesti, mahtaisikohan se olla teksti, joka on lähetetty pelaajien vanhemmille Driven hallituksen puheenjohtajan toimesta? Mikäli näin on, se kannattaa lukea uudemman kerran ja korjata tietyiltä osin täällä välitetty misinformaatio, jottei väärä info kulje eteenpäin.

Kun asiasta keskustellaan, muistetaanhan, että pelaajat ovat tämän kaiken keskellä.

Muutama faktatarkistus aiempiin kommentteihin:

2. Justice ei ole saanut käsittääkseni potkuja vaan hänet on erotettu yhdistyksen jäsenyydestä. Justicelle ei ymmärrykseni mukaan ole maksettu palkkaa.
3. Driven rahat ovat varmasti menneet toiminnan pyörittämiseen. Sen verran suuri seura on kyseessä, jos katsoo sarjoissa pelanneiden joukkueiden määrää viime kaudelta.
4. Mikäli jollakulla on viesti, mahtaisikohan se olla teksti, joka on lähetetty pelaajien vanhemmille Driven hallituksen puheenjohtajan toimesta? Mikäli näin on, se kannattaa lukea uudemman kerran ja korjata tietyiltä osin täällä välitetty misinformaatio, jottei väärä info kulje eteenpäin.

Kun asiasta keskustellaan, muistetaanhan, että pelaajat ovat tämän kaiken keskellä.
Jos rahat ovat menneet toiminnan pyörittämiseen eikö silloin ole myös maksettu valmentajan palkka? Tuskin Graham sentään ilmaiseksi valmentaa? En tiedä oliko tuo faktan tarkistus suunnattu minulle, kun en ole tuollaisia väitteitä esittänyt vai yleisesti aikaisempiin kommentteihin? Itse en asiasta tiedä faktana mitään enkä ole mitään sellaisena esittänyt, mutta näitä huhuja liikkunut niin paljon tällä palstalla että pakko tässä itsekin alkaa spekuloimaan jota en yleisesti kannata ilman riittävää tietoa sekä kyselemään mikä näiden huhujen taustalla on ja ne kenellä on näitä faktoja voivat sitten huhuja oikaista tai toiseen suuntaan vahvistaa jos kerran pitävät paikkansa. Joku kysyi kuka on Driven johto, no se selviää aika pienellä vaivalla kun googletat drive ry..

Viimeksi muokattu:
Jos rahat ovat menneet toiminnan pyörittämiseen eikö silloin ole myös maksettu valmentajan palkka? Tuskin Graham sentään ilmaiseksi valmentaa? En tiedä oliko tuo faktan tarkistus suunnattu minulle, kun en ole tuollaisia väitteitä esittänyt vai yleisesti aikaisempiin kommentteihin?
Sorry, ei pitänyt tulla sinun vastaukseesi tämä faktacheck. Halusin vain varmistaa, ettei väärä informaatio kulje eteenpäin.
Sen tiedän, ettei kenellekään ole maksettu palkkaa tuosta seurasta

Edit: Googlettamallahan ei selviä ketä Drive ry:n yhdistyshallituksessa on, siellähän todennäköisesti useampi henkilö ja todennäköisesti myös Graham, mutta tuskin itseään erottanut joten tuo nimi joka löytyy+ toinen/useampi jäsen ne potkut yhdistyksestä voineet antaa enemmistö päätöksellä, ellei Graham ole tosiaan itse lähtenyt ja yhteisymmärryksessä erottanut itsensä yhdistyksestä? Pahoittelen jos tässä tulkinnassani virhe ja saa korjata

Kyllä siinä viestissä minkä mä olen nähnyt, luki että Justice on erotettu yhdistyksestä(associaton) ja ei ole enään missään seuraan liittyvässä toiminnassa.

Kyllä sielä suunnassa on nyt kakka lentänyt tuulettimeen.
Justice ei ole perustanut seuraa, mutta ilmiselvästi toiminut siellä niinkuin olisi.

No terassikausi alkanut TODELLA mielenkiintoisesti.
Harmi vain että tässä kohtaa juniorien kustannuksella.

Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.