Vs: Eteläinen II-divari
vew sanoi:
No oliko tuo viimeinen paikkaus vai muuten huono vihellys. Tätä ei ole kukaan väittänyt. Sitä ei kukaan muu kuin tämä "kokematon" (olen nähnyt jätkän vetämässä sarjojen sarjaa sekä kovia pelejä monta kertaa) tuomari.
Huono vihellys on huono vihellys, mutta paikkaus tarkoittaisi sitä, että tuomari viheltää varta vasten väärin. Olisi nimittäin melko kohtuutonta epäillä, että tuomari on tarkoituksella päättänyt viheltää aktiivista vuoropuhelua käyvälle pelaajalle tämän viidennen virheen ja poistaa tämän pelistä.
Tuolla tuomarilla on tosiaan kokemusta myös M2D:n viheltämisestä, vaikkakaan en voi sanoa hänen suoriutuneen mitenkään poikkeuksellisen hyvin esimerkiksi kasvattajaseuransa otteluita vislatessa. (Samaa käänteistä suosimista olen nähnyt myös muiden tuomareiden tuomioissa, joilla aktiivisesti koetaan välttää puheita "oman seuran suosimisesta".)
vew sanoi:
Jos tähän kolmeen minuuttiin mahtui ne suurimmat kyseenalaiset tilanteet ja pahimmat mokat, niin on se vittumaista näillä pillimiehillä, kun nytkin vaan tuijotetaan tuota alle kolmea minuuttia.
Tuossa videolinkissä on esitettynä koko ottelu -- saa katsoa. Alleviivasin noita 150 sekuntia, koska niissä sirkus oli parhaimmillaan.
vew sanoi:
En tiedä menikö mutta jos muut 37 min pelistä oli ok, niin varmaan ihan hyvin suoriutuivat siis kokonaisuudessaan, mutta kaikille jäi mieleen vai nuo kohdat.
Kyllä tuossa pelissä nuo 150 sekuntia olivat se kämmikimaran parhaimmisto. Tämä ei kuitenkaan implikoi sitä, että loppuosa pelistä olisi mennyt jotenkin poikkeuksellisen hyvin.
vew sanoi:
Se kuuluisa "ammatinvalintakysymys".
Näinhän se on. Vastaava tilanne M2D:ssä yleisön eteen raatavilla pelaajilla. Tuossakin ottelussa huomautin tuomarille, kuinka minusta on kohtuutonta, että pelaajat joutuvat maksamaan tuollaisista vihellyksistä. Vastauksena oli suora kehoitus lopettaa pelaaminen kokonaan.
Master of Tact sanoi:
Toi skriini esiteltiin eilen Olympiastadionilla mulle vähän eri sanoin. Aika värikäs kaksipuolikas kuitenkin.
Täytyy muistaa, että Stadikan highlight-skriinissä on kovin heikko resoluutio.
Master of Tact sanoi:
Ihan höpöhöpöä. Ei ollut edes selkään. Keltainen #13 avitti kontaktia hieman vastaliikkeellä, mistä voisi kyllä viheltää väärän skriinin (ihan 50-50, imo), mutta isompi virhe on jättää skriini varoittamatta ajoissa. Jos mulle tehtäisiin tollanen skriini eikä joukkuekaveri saa turpaansa auki, niin turpaansa kylläkin.
Skriinin kohde myös romahtaa tarkoituksella tavoitteenaan varmistaa vihellys. Oikea kontakti ei itse asiassa tainnut olla kovin voimakas.
Master of Tact sanoi:
EU täysin oikea tuomio, mutta näyttääkö tuomari toimitsijapöydälle tehdyn korin jälkeen kahta vapaaheittoa?
Huitaisu oli hurjan näköinen, muttei tainnut osua korintekijään?
Ja kyllä, toimitsijapöydälle ilmoitettiin kahdesta vapaaheitosta.
Master of Tact sanoi:
Post-virheestä ei kamerakulmasta johtuen näy mielestäni tilanne. Lopussa punaisella pelaajalla on kyllä kädet laittomassa asennossa kun tuomari viheltää pilliinsä, mutta virheeseen johtanut tilanne on käsittääkseni tapahtunut jo aiemmin. Virheen syynä tuomari näyttää paidasta repimistä. Tilanne ilmeisesti eskaloitunut ja on pakko keskeyttää, mutta se tapahtuu näköjään liian myöhään. Jos päästää tuohon tilanteeseen, niin oikea tuomio kaksoisvirhe.
Kaksoisvirhe tuosta tilanteesta kelpaa kotijoukkueelle paremmin kuin hyvin.
Master of Tact sanoi:
Hyökkääjän virheessä oikea ratkaisu olisi no call. Vähäinen kontakti jalkatyöasennossa sivuttain liikkuvaan puolustajaan, jonka torsoon hyökkääjä osuu.
Exactly.
"Ja suihkun kautta himaan."