Koripallo.com

Here we go again: Kauhajoella kouluammuskelu

Status
Viestiketju on suljettu.
Viestejä
1 763
Vs: Here we go again: Kauhajoella kouluammuskelu

et ymmärrä sanoi:
humaanin toiminnan puute Suomessa ja maailmassa ylipäätään. Omaan napaan tuijottamisesta aiheutuvat ongelmat kun eivät poistu tuijottamalla entistä tiukemmin siihen omaan napaan.

Siis muista en tiedä, mutta minä olen kokoajan ollut sitä mieltä, että juurikin toimintaa/toimijoita tarvitaan suomeen lisää. Eli juurikin humaanin toiminnan puute on näiden tapausten taustalla. Minun mielestä emme vaan voi alkaa parantamaan muuta maailmaa ja niiden humanitaaristen toimintojen puutetta ennekuin olemme hoitaneet ne jotka meitä lähemmin koskettavat = suomen nuoret.

Ps. Enkä myöskään tarkoittanut, että muita maita ei voisi ollenkaan auttaa. Ehdotin vain mistä sen 50 miljoonaa voisi järkevästi lohkaista. Toinen vaihtoehto voisi olla että kansanedustajat työskentelisivät ilmaiseksi. Se käy minulle ihan yhtä hyvin, mutta taitaa olla enemmän epätodennäköinen.
 

maailmaa nähnyt

Vs: Here we go again: Kauhajoella kouluammuskelu

Vato Loco sanoi:
Harvemmin niistä perheistä, jotka käyvät vuosittain Thaimaassa tulee näitä syrjäytyneitä ja henkisesti pahoinvoivia. Kyllä se yleensä on sieltä toisesta päästä.

Faktat kuntoon. Niitä huonosti voivia ja syrjäytyneitä tulee kyllä kaikista ryhmistä. Olen itse ollut kadulla keräilemässä viikunloppuisin vatsahuuhteluun kersoja sen verran että ei näytä vanhempien tulotasolla olevan merkitystä. Yhteinen tekijä mitä ne reppanat sanoo on "Ei ne välitä missä minä olen".

[quote author=Vato Loco]
Ja jokatapauksessa valtion ulkomaanapu on paljon helpompi puolittaa ja kohdistaa kotimaahan kuin, että jokaiselta suomalaiselta vähän palkasta kotimaan hyvinvointiin, ettei olisi rahaa krääsään. Siinä sitten taas ne jotka syövät hernekeittoa päivittäin joutuisivat myös antamaan viimeiset eurot ja taas huonovointisuus lisääntyisi.
[/quote]

Ja minkähän pakko sitä verotusta pitäisi kiristää joka tuloluokassa? Ei kiristetä hernekeiton syöjien verosta vaan päinvastoin kevennetäåän. Ei pakko kasvattaa niitä tuloerot niin suuriksi että niistä tulee ilmeisiä ongelmia. Jos nyt tyydytään Suomessa samaan viheliäiseen elintasoon kuin oli esim. vuonna 2000 ja olisi kätetty se 2000-2008 BKT kasvu näiden ongelmien korjaamiseen niin riittäisi koulupsykologia jne. ja ulkomaan apuun voisi lisätä siitä huolimatta vielä vähän lisää.
 
Viestejä
3 280
Vs: Here we go again: Kauhajoella kouluammuskelu

maailmaa nähnyt sanoi:
Jos nyt tyydytään Suomessa samaan viheliäiseen elintasoon kuin oli esim. vuonna 2000 ja olisi kätetty se 2000-2008 BKT kasvu näiden ongelmien korjaamiseen niin riittäisi koulupsykologia jne. ja ulkomaan apuun voisi lisätä siitä huolimatta vielä vähän lisää.
MIksi haluaisin alentaa elintasoani, jotta jotkut somalit saisivat lisää rahaa banaanisotiinsa?
 

siksi

Vs: Here we go again: Kauhajoella kouluammuskelu

rööriroope sanoi:
MIksi haluaisin alentaa elintasoani, jotta jotkut somalit saisivat lisää rahaa banaanisotiinsa?

Ja ikäsi oli? :D

a. On oikein tehdä niin. Rasistinen kommenttisi alleviivaa tarvetta entisestään.

b. Ei tarvitsisi niin paljon pelätä että joku kaappaa lentokoneen ja rysäyttää sen pilvenpiirtäjään tai että joku asentaa pommin metroon. Globaali eriarvoisuus on ääriliikeiden suurin synnyttämö. Ei tarvitse sitten niitä 'banaanisotia' koska ne sodat voi myös ennaltaehkäistä.

c. Elintasoa (materiaalista) on joka tapauksessa laskettava koska maapallo kokonaisuutena ei kestä nykyistä kulutusta saati sen kasvua. Jatkuva materiaalinen talouskasvu siinä luulossa ettei omia kulutustottumuksia tarvitse muuttaa on muuten epärealistisinta hörhöilyä mitä nykymaailmassa on olemassa.
 
Viestejä
921
Vs: Here we go again: Kauhajoella kouluammuskelu

siksi sanoi:
b. Ei tarvitse sitten niitä 'banaanisotia' koska ne sodat voi myös ennaltaehkäistä.

Menee kyllä toistamiseksi, mutta jatketaan nyt vaan.

Niitä "banaanisotia" ei noin vain ennaltaehkäistä kehitysapua lisäämällä. Viemällä rahaa sota-alueille ne sodat eivät ole loppumassa vaan päinvastoin. Myös Swazimaan kaltaiset aidosti apua tarvitsevat maat eivät rahasta juuri kostu, kun valtion johto törsää varoja aivan oman päänsä mukaan.

Mennyt kyllä rankasti ohi aiheen, mutta ennen kuin kehitysavun määrää ollaan nostamassa, olisi ehkä mielekästä katsoa vähän tarkempaan, minne sen kohdistaa. Jollain akuuteilla luonnonmullistusten runtelemilla alueilla raha voisi mennä sinne mihin sitä tarvitaan. Näin ei valitettavasti käy kaikissa Afrikan valtioissa.
 
Viestejä
19 542
Vs: Here we go again: Kauhajoella kouluammuskelu

" Uhrien kuolinsyy on ollut ilmeisesti ampuminen ", kertoo rikospoliisi tutkimuksistaan......?
 

vieras

Vs: Here we go again: Kauhajoella kouluammuskelu

JOEN SUU sanoi:
" Uhrien kuolinsyy on ollut ilmeisesti ampuminen ", kertoo rikospoliisi tutkimuksistaan......?
Niinhän se kertoo. Olisi voinut olla myös tulipalon aiheuttama, joten turhia pisteitä ja kysymysmerkki.
 
Status
Viestiketju on suljettu.
Ylös